Lediga jobb Avonova Sverige AB i Karlshamn

Se alla lediga jobb från Avonova Sverige AB i Karlshamn. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Karlshamn som finns inom det yrket.

Avonova Hälsa söker administratör till Karlshamn

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster... Visa mer
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.



Rollen som administratör fungerar som en koordinator i vår verksamhet. Ditt arbete kommer att bestå av olika administrativa arbetsuppgifter såsom att ge service till våra kunder och medarbetare t.ex. genom att hjälpa operativ personal att planera och boka in uppdrag. Du ansvarar för telefonin och beställningar från våra kunder och stöttar dina kollegor på andra hälsocenter i telefon vid behov.

I arbetet ingår även att kontinuerligt sammanställa statistik och faktureringsunderlag. Kundrelationer och samarbete samt nära kontakt med våra uppdragsgivare är hörnstenar i vårt arbete, både externt och internt.



Arbetsuppgifter

- Ekonomi (ta fram fakturaunderlag, vid behov skriva ut och skicka fakturaunderlag)
- Kundhantering
- Telefoni (sortera samtal, avbokningar/ombokningar, boka besök och återbesök, administrativ rådgivning, avboka konsulters bokningar vid frånvaro)
- Kontrollera leverantörsfakturor och vidarefakturera
- Kontorsservice och inköp (posthantering, inköp administrativt material etc.)
- Hantera vårt affärssystem (skapa och bygga scheman för konsulter, lägga upp kundstrukturer och uppdatering av dessa etc.)
- Officestöd - Excel/Word/Power Point, lokal IT-support i enklare frågor
- Bjuda in kunder till Avonovas webbportal, inkluderar även uppdatering vid ändring eller avslut
- Ordning och reda på enheten



Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du har hög datakompetens och mycket goda kunskaper i Officepaketet samt lätt för att lära dig nya system. Du har minst gymnasieutbildning, om du har gått en utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör är det meriterande. Du har tidigare erfarenhet av administration, att arbeta med telefon som arbetsredskap och du har erfarenhet av fakturering.

Som person är du självgående och har integritet samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, du är lyhörd och smidig och bra på att skapa relationer. Vidare ser vi gärna att du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. För att klara av arbetet krävs att du kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.





Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som växer och utvecklas, tillsammans med kompetenta kollegor. Ditt arbetsområde blir vårt hälsocenter i Karlshamn. Våra arbetstider är dagtid, vardagar. Körkort och tillgång till bil är önskvärt. Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta gärna hälsocenterchef Marie Rosenqvist, [email protected]



Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Avonova Hälsa söker företagssköterska till Karlshamn och Kristianstad

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster... Visa mer
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.

 

Beskrivning

Som företagssköterska hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare. Du agerar stöd och rådgivare i hälso- och arbetsmiljöfrågor till chefer och anställda i våra kundföretag med ansvar för planering och genomförande av insatser hos våra kunder. Du ingår i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och du ska samtidigt tycka om att arbeta självständigt.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar
- Hälsoprofilbedömningar
- Vaccinationer
- Koordinera och samordna rehabiliteringsärende och utbildningsinsatser

Vi söker dig som är företagssköterska/leg. sjuksköterska, det är meriterande om du är utbildad företagssköterska eller har erfarenhet av företagshälsa och rehabkoordinering. 

Du har ett affärsmässigt förhållningssätt med fokus på kundvärde och kundnöjdhet. Vidare har du ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta konsultativt och ha lätt för att skapa relationer. Du är trygg och stabil samt självgående och tycker om att samarbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra sköterskor, läkare, sjukgymnast/ergonom, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och administratör. Det är meriterande om du har erfarenhet av att hålla föreläsningar och utbildningar inom ditt kompetensområde.

Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Du är strukturerad och har god IT-kunskap. Erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i ett företag med stor tillväxtkraft i branschen. Din arbetsplats blir på vårt hälsocenter i antingen Karlshamn eller Kristianstad och vid behov ute hos våra kundföretag inom varierande branscher. Tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Våra arbetstider är dagtid, vardagar. Tjänstgöringsgrad 100% och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.



Vill du veta mer kontakta Hälsocenterchef Marie Rosenqvist, [email protected]

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt.

Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Avonova Hälsa söker företagssköterska till Karlshamn/Kristianstad

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster... Visa mer
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.

 

Beskrivning

Som företagssköterska hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare. Du agerar stöd och rådgivare i hälso- och arbetsmiljöfrågor till chefer och anställda i våra kundföretag med ansvar för planering och genomförande av insatser hos våra kunder. Du ingår i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och du ska samtidigt tycka om att arbeta självständigt.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar
- Hälsoprofilbedömningar
- Vaccinationer
- Koordinera och samordna rehabiliteringsärende och utbildningsinsatser

Vi söker dig som är företagssköterska/leg. sjuksköterska, det är meriterande om du är utbildad företagssköterska eller har erfarenhet av företagshälsa och rehabkoordinering. 

Du har ett affärsmässigt förhållningssätt med fokus på kundvärde och kundnöjdhet. Vidare har du ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta konsultativt och ha lätt för att skapa relationer. Du är trygg och stabil samt självgående och tycker om att samarbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra sköterskor, läkare, sjukgymnast/ergonom, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och administratör. Det är meriterande om du har erfarenhet av att hålla föreläsningar och utbildningar inom ditt kompetensområde.

Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Du är strukturerad och har god IT-kunskap. Erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i ett företag med stor tillväxtkraft i branschen. Din arbetsplats blir på vårt hälsocenter i antingen Karlshamn eller Kristianstad och vid behov ute hos våra kundföretag inom varierande branscher. Tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Våra arbetstider är dagtid, vardagar. Tjänstgöringsgrad 100% och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.



Vill du veta mer kontakta Hälsocenterchef Marie Rosenqvist, [email protected]

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt.

Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Avonova Hälsa söker administratör till Karlshamn

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster... Visa mer
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.



Rollen som administratör fungerar som en koordinator i vår verksamhet. Ditt arbete kommer att bestå av olika administrativa arbetsuppgifter såsom att ge service till våra kunder och medarbetare t.ex. genom att hjälpa operativ personal att planera och boka in uppdrag. Du ansvarar för telefonin och beställningar från våra kunder och stöttar dina kollegor på andra hälsocenter i telefon vid behov.

I arbetet ingår även att kontinuerligt sammanställa statistik och faktureringsunderlag. Kundrelationer och samarbete samt nära kontakt med våra uppdragsgivare är hörnstenar i vårt arbete, både externt och internt.



Arbetsuppgifter

- Ekonomi (ta fram fakturaunderlag, vid behov skriva ut och skicka fakturaunderlag)
- Kundhantering
- Telefoni (sortera samtal, avbokningar/ombokningar, boka besök och återbesök, administrativ rådgivning, avboka konsulters bokningar vid frånvaro)
- Kontrollera leverantörsfakturor och vidarefakturera
- Kontorsservice och inköp (posthantering, inköp administrativt material etc.)
- Hantera vårt affärssystem (skapa och bygga scheman för konsulter, lägga upp kundstrukturer och uppdatering av dessa etc.)
- Officestöd - Excel/Word/Power Point, lokal IT-support i enklare frågor
- Bjuda in kunder till Avonovas webbportal, inkluderar även uppdatering vid ändring eller avslut
- Ordning och reda på enheten



Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du har hög datakompetens och mycket goda kunskaper i Officepaketet samt lätt för att lära dig nya system. Du har minst gymnasieutbildning, om du har gått en utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör är det meriterande. Du har tidigare erfarenhet av administration, att arbeta med telefon som arbetsredskap och du har erfarenhet av fakturering.

Som person är du självgående och har integritet samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, du är lyhörd och smidig och bra på att skapa relationer. Vidare ser vi gärna att du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. För att klara av arbetet krävs att du kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.





Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som växer och utvecklas, tillsammans med kompetenta kollegor. Ditt arbetsområde blir vårt hälsocenter i Karlshamn. Tjänstgöringsgrad: 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader. Våra arbetstider är dagtid, vardagar.

Vill du veta mer kontakta gärna hälsocenterchef Marie Rosenqvist, [email protected]

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt.

Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.

Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Avonova Hälsa söker leg. psykolog till Karlshamn

Ansök    Maj 4    Avonova Sverige AB    Psykolog
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster... Visa mer
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. 

 

Är du vår nya leg. psykolog?

Som leg. psykolog hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området psykologiskt stöd, rådgivning och behandling samt inom organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder utifrån ett individ-, grupp- och organisationsperspektiv, i nära samarbete med företagsläkare, företagssköterskor, ergonomer/fysioterapeuter och andra professioner. Meriterande om du har erfarenhet och god förmåga att hålla i utbildningar och föreläsningar inom exempelvis stress, sömn, kris.

Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan individ och arbetsmiljö och mellan insats och effekt. Du har förmåga att skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov.

 

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Din arbetsplats är på vårt hälsocenter i Karlshamn men arbete på andra Avonova-enheter kan också förekomma. Körkort och tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss.

 

Uppgifter

- Bedömning, stöd, rådgivning, behandling och rehabilitering, digitalt, enskilt eller i grupp
- Arbetsförmågebedömning
- Konflikthantering
- Krisstöd
- Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö
- Utbildningar och föreläsningar
- Handledning / Grupputveckling
- Chefsstöd

 

Önskade kvalifikationer/kompetens

- Legitimerad psykolog (steg 1 i KBT).
- Flerårig dokumenterad erfarenhet som psykolog/psykoterapeut, gärna från företagshälsovård, primärvård eller liknande verksamhet.
- Du är bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper.

 

Personliga egenskaper

- Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga
- Organisatorisk och administrativ förmåga
- Strukturerad och kvalitetsinriktad
- Resultatinriktad
- Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem
- Förmåga till självständigt arbete
- God initiativförmåga
- Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer






Tjänstgöringsgrad: 80-100%.

Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.

Vill du veta mer kontakta: Hälsocenterchef Marie Rosenqvist, [email protected]

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt.

Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Fysioterapeuterna, Läkarförbundet och Vision.

Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Avonova Hälsa söker arbetsmiljöingenjör till Karlshamn/Kristianstad

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgöhttps://avonova.varbi.com/center/tool/position/437820/edit/tab:1/rande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Vår... Visa mer
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgöhttps://avonova.varbi.com/center/tool/position/437820/edit/tab:1/rande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.

 

Arbetsmiljöingenjör – i en spännande och utvecklande hälsosam bransch

Vi söker efter förstärkning till vårt arbetsmiljöingenjörsteam då vi ser en ökad efterfrågan. Utifrån din profession skall du vara ett stöd såväl för företagsledningar, som för enskilda chefer, kontaktpersoner och arbetsmiljöombud. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska ha intresse av att arbeta kundorienterat, vara affärsmässig, ha egen drivkraft och tycka om att samarbeta i team med kollegor och uppdragsgivare.

Arbetsområde

Som arbetsmiljöingenjör är du ett expertstöd för våra kundföretag i deras arbete med att inte bara uppfylla myndighetskrav, lagar och förordningar utan också ständigt utveckla och förbättra arbetsmiljön. Du ska vara en aktiv samarbetspartner i kundernas systematiska arbetsmiljöarbete. Detta innebär bl.a. att vara rådgivande i förändringsprocesser, utföra mätningar, kartläggningar och riskbedömningar t.ex. inom områdena buller, maskinsäkerhet, belysning, termiskt klimat, ventilation, vibrationer och kemikalier. En stor del av arbetet handlar om att leda arbetsmiljöutbildningar så det är viktigt att du känner dig bekväm i en sådan roll. Du rapporterar direkt till hälsocenterchefen.

Kompetensprofil

Du har en eftergymnasial examen inom relevanta områden, kompletterad med en arbetsmiljöingenjörsutbildning eller motsvarande. Det är också viktigt att Du har minst ett par års arbetserfarenhet från arbetsmiljöområdet t.ex. från en företagshälsa eller som en arbetsmiljöhandläggare inom industrin.

Du är van att arbeta konsultativt och kan skapa goda och varaktiga relationer med våra kunder. Du har mycket god vana att formulera dig i tal och skrift, inte minst analyser, rapporter och sammanställningar. God datorvana i Officepaketet är en förutsättning för detta arbete.

Vi erbjuder

ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Dagens Avonova befinner sig i ett spännande utvecklingsskede med en ny ledning på plats, en omarbetad strategi och ett stort fokus på expansion i Sverige. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling.

Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag och företagshälsovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter.

 



Tjänstgöringsgrad 100 %.

Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.

Din arbetsplats blir på hälsocentret i Karlshamn eller Kristianstad och du behöver ha körkort och tillgång till egen bil då de flesta uppdragen genomförs ute på våra kundföretag (ofta med bärbar mätutrustning) samt övriga enheter inom området.

Vill du veta mer kontakta områdeschef Karina Björkman, [email protected]

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt.

Utdrag ur belastningsregistret och drogtest kommer att ske i samband med anställning.

Vi har kollektivavtal mellan Almega, Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Avonova söker administratör till Karlshamn

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Vi söker en noggrann och serviceinriktad administratör till vårt hälsocenter i Karlshamn I din roll som administratör ingår att fungera som koordinator i vår verksamhet. Ditt arbete kommer att bestå av olika administrativa arbetsuppgifter såsom att ge service till våra kunder och medarbetare tex genom att hjälpa operativ personal att planera och boka in uppdrag. Ansvara för telefonin för... Visa mer
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vi söker en noggrann och serviceinriktad administratör till vårt hälsocenter i Karlshamn

I din roll som administratör ingår att fungera som koordinator i vår verksamhet.

Ditt arbete kommer att bestå av olika administrativa arbetsuppgifter såsom att ge service till våra kunder och medarbetare tex genom att hjälpa operativ personal att planera och boka in uppdrag. Ansvara för telefonin för enheten (du kommer även att stötta dina kollegor på andra hälsocenter i telefon vid behov).

I arbetet ingår även att kontinuerligt sammanställa viss statistik och faktureringsunderlag. Kundrelationer och samarbete samt nära kontakt med våra uppdragsgivare är hörnstenar i vårt arbete, både externt och internt.

Arbetsuppgifter

I administratörens arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Ekonomi (ta fram fakturaunderlag, vid behov skriva ut och skicka fakturaunderlag)
- Kundhantering
- Telefoni (sortera samtal, avbokningar/ombokningar, boka besök och återbesök, adminsitrativ rådgivning, avboka konsulters bokningar vid frånvaro, etc)
- Leverantörsfakturor
- Kontorsservice och inköp (posthantering, inköp administrativt material etc)
- Hantera J4 (skapa och bygga scheman för konsulter, lägga upp kundstrukturer och uppdatering av dessa etc)
- Officestöd - Exvel/Word/Power Point, lokal IT-support i enklare frågor
- Bjuda in kunder till Avonovas webbportal, inkluderar även uppdatering vid ändering eller avslut
- Ordning och reda på enheten

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du har hög datakompetens och mycket goda kunskaper i Officepaketet samt lätt för att lära dig nya system. Du har minst gymnasieutbildning, om du har gått en utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör är det meriterande. Du har tidigare erfarenhet av administration, att arbeta med telefon som arbetsredskap och du har erfarenhet av fakturering.

Som person är du självgående och har integritet samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, du är lyhörd och smidig och bra på att skapa relationer. Vidare ser vi gärna att du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. För att klara av arbetet krävs att du kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Dagens Avonova befinner sig i ett spännande utvecklingsskede med en ny ledning på plats, en omarbetad strategi och ett stort fokus på expansion i Sverige. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling. Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag och företagshälsovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Din arbetsplats blir i Avonovas trevliga lokaler på vårt hälsocenter i Karlshamn.



Vill Du veta mer kontakta gärna hälsocenterchef Marie Rosenqvist, 010-252 68 71.

https://avonova.varbi.com/center/tool/position/380684/edit/tab:1/mailto:

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt, dock senast den 20 februari.

Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision. Visa mindre

Avonova Hälsa söker leg. psykolog till Karlshamn

Ansök    Apr 6    Avonova Sverige AB    Psykolog
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster... Visa mer
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.  

Vi tror starkt på kraften i människan och vår mission är "Make companies perform and employees thrive". Läs mer på www.avonova.se.

 

Är du vår nya leg. psykolog?

Som leg. psykolog hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området psykologiskt stöd, rådgivning och behandling samt inom organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder utifrån ett individ-, grupp- och organisationsperspektiv, i nära samarbete med företagsläkare, företagssköterskor, ergonomer/fysioterapeuter och andra professioner. Meriterande om du har erfarenhet och god förmåga att hålla i utbildningar och föreläsningar inom exempelvis stress, sömn, kris.

Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan individ och arbetsmiljö och mellan insats och effekt. Du har förmåga att skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov.

 

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Din arbetsplats är på vårt hälsocenter i Karlshamn men arbete på andra Avonova-enheter kan också förekomma. Körkort och tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss.

 

Uppgifter

- Bedömning, stöd, rådgivning, behandling och rehabilitering, digitalt, enskilt eller i grupp
- Arbetsförmågebedömning
- Konflikthantering
- Krisstöd
- Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö
- Utbildningar och föreläsningar
- Handledning / Grupputveckling
- Chefsstöd

 

Önskade kvalifikationer/kompetens

- Legitimerad psykolog (steg 1 i KBT).
- Flerårig dokumenterad erfarenhet som psykolog/psykoterapeut, gärna från företagshälsovård, primärvård eller liknande verksamhet.
- Du är bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper.

 

Personliga egenskaper

- Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga
- Organisatorisk och administrativ förmåga
- Strukturerad och kvalitetsinriktad
- Resultatinriktad
- Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem
- Förmåga till självständigt arbete
- God initiativförmåga
- Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer






Tjänstgöringsgrad: 80-100%.

Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.

Vill du veta mer kontakta: Hälsocenterchef Marie Rosenqvist, [email protected]

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt.

Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Fysioterapeuterna, Läkarförbundet och Vision.

Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Avonova Hälsa AB söker leg fysioterapeut/ergonom till Karlshamn

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Beskrivning Som leg fysioterapeut/ergonom hos oss är du en specialistkompetens och en del i Avonovateamet som bidrar till att främja en god arbetshälsa hos våra kundföretag. Du arbetar som konsult inom arbetsmiljö med fokus mot belastningsergonomi och stöttar våra kunder i deras systematiska arbetsmiljöarbete. Du genomför sambandsbedömningar mellan exponeringar i arbetsmiljön och muskulos... Visa mer
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Beskrivning

Som leg fysioterapeut/ergonom hos oss är du en specialistkompetens och en del i Avonovateamet som bidrar till att främja en god arbetshälsa hos våra kundföretag.

Du arbetar som konsult inom arbetsmiljö med fokus mot belastningsergonomi och stöttar våra kunder i deras systematiska arbetsmiljöarbete. Du genomför sambandsbedömningar mellan exponeringar i arbetsmiljön och muskuloskelettala belastningsbesvär på individ, grupp eller organisationsnivå samt rekommenderar åtgärder. Hålla sig uppdaterad gällande Avonovas interna tjänsteinstruktioner, evidensbaserade metoder och aktuell forskning. Bidra till ökad kunskap inom belastningsergonomiområdet internt i Avonova teamet.

Arbetsuppgifter

- Fysioterapeutbedömning av arbetsrelaterade belastningsbesvär och sjukdomar

- Rehab och coachning

- Arbetsförmågebedömning- TIPPA

- Fysiska hälsokontroller- Funktionsanalyser, Konditionstest

- Medicinsk kontroll vid handintensivt arbete -MEBA

- Föreläsning och utbildning i belastningsergonomi och arbetsteknik inom olika branscher

- Arbetsplatsbesök: bedömningar och anpassningar på individ- och gruppnivå

- Belastningsergonomiska riskbedömningar

- Konsultativ roll i samband med ny-ombyggnation, omorganisation och förändrade arbetssätt

Den relativa vikten avgörs av vilka kunder vi har och hur deras behov ser ut. 

Kvalifikationer

Du är leg fysioterapeut/ergonom gärna med vidareutbildning inom arbetsmiljö och hälsa/ergonomi. Det är meriterande om du har Tippa- och MEBA utbildning samt erfarenhet av att arbeta med RAMP verktyget. Ergonomer på Avonova jobbar utifrån MTO-perspektivet, d v s människa, teknik och organisation och hur dessa faktorer samspelar när risker uppstår inom arbetsmiljön hos våra kunder. 

Vi ser det som meriterande om du har arbetat inom företagshälsa eller liknande verksamhet. Erfarenhet från arbete med riskbedömningar, bedömning och rådgivning kring arbetsrelaterade besvär. Det är meriterande om du har erfarenhet av att hålla föreläsningar och utbildningar.

Vi söker dig som är initiativtagande och tar ansvar för att strukturera och driva ditt arbete framåt. Vidare ser du helheter och tar hänsyn till det vidare perspektivet i ditt agerande. Du är noggrann, har lätt för att samarbeta och är väl medveten om mål och kvalitet.



Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling. Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag. Våra arbetstider är dagtid, vardagar. 

Din arbetsplats blir i Karlshamn. Tjänstgöringen innefattar även uppdrag ute hos kund, vilket innebär resor i tjänsten, varför körkort och tillgång till egen bil krävs. 

Vill Du veta mer om tjänsten kontakta hälsocenterchef Marie Rosenqvist, tel direkt: +46102526871
eller via epost https://avonova.varbi.com/center/tool/position/390082/edit/tab:1/mailto:

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt, dock senast den 11 april 2021 Visa mindre