Lediga jobb som Affärsområdeschef i Karlshamn

Se lediga jobb som Affärsområdeschef i Karlshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlshamn som finns hos arbetsgivaren.

Affärsområdeschef Försäkring

Länsförsäkringar Blekinge Som Affärsområdeschef hos oss på Länsförsäkringar Blekinge har du ansvar för Privat och Företag/Lantbruksaffären inom försäkring. Visa mer
Länsförsäkringar Blekinge

Som Affärsområdeschef hos oss på Länsförsäkringar Blekinge har du ansvar för Privat och Företag/Lantbruksaffären inom försäkring. Visa mindre

Arcus söker nu en områdeschef!

Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen. I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktig... Visa mer
Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen.
I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige.

Arcus söker nu en driven och engagerad områdeschef !

Som områdeschef på Arcus så samarbetar du dagligen med regionchef, medarbetare och regionledning för att på bästa möjliga sätt leda våra medarbetare att stötta arbetssökande för att hitta sin plats på arbetsmarknaden igen.

För att lyckas i rollen som områdeschef på Arcus så ska du:

• Kunna stötta, leda och utveckla våra medarbetare.
• Ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt
• Vara förtroendeingivande och bidra till Arcus utveckling genom att flexibelt samverka mellan olika affärsområden och aktivt verka för lönsamma synergier genom att vara aktivt närvarande på samtliga verksamhetsorter.
• Kunna tillämpa och advocera Arcus metoder och arbetssätt för att skapa resultat och säkerhetsställa avtalsefterlevnad.
• Aktivt kunna arbeta för att attrahera, rekrytera och vårda kompetens.

Du kommer att vara ansvarig för det systematiska arbetsmiljöarbetet inom området och genom det verka för en god fysisk och psykisk arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du ska visa engagemang för både din roll och för teamet på 25 medarbetare genom att se och lyssna, ge feedback och beröm i ditt ledarskap. Du ansvarar för att driva vår Arcusresa framåt mot expansion inom Blekinge (sydöstra Småland) med omnejd.

Kvalifikationer

• Relevant högskoleutbildning inom exempelvis personal, ledning, ekonomi.
• Kunskap om den svenska arbetsmarknaden
• Kunskap kring arbetsrätt och arbetsmiljö
• Erfarenhet av personalledning, budget- och resultatansvar
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort B är en förutsättning då resor i tjänsten förekommer

Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-20.
Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Tjänstgöringsort
Karlshamn

Kontaktperson
Regionchef: Jonna Magnusson
Mail: [email protected]

HR
Mail: [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Avdelningschef för stödjande processer och verksamhetsutveckling, VMAB

Brinner du för verksamhets- och organisationsutveckling från lednings/bolagsnivå vidare ut till kärnverksamheten och samtidigt har passion för ledarskap kan detta vara precis den roll som är din nästa utmaning. Välkommen till ett bolag som i sin anpassning till marknaden och dess förutsättningar befinner sig i en spännande utvecklingsresa där dina möjligheter att påverka till framgång är stora. Varmt välkommen till VMAB! Dina arbetsuppgifter I din roll so... Visa mer
Brinner du för verksamhets- och organisationsutveckling från lednings/bolagsnivå vidare ut till kärnverksamheten och samtidigt har passion för ledarskap kan detta vara precis den roll som är din nästa utmaning. Välkommen till ett bolag som i sin anpassning till marknaden och dess förutsättningar befinner sig i en spännande utvecklingsresa där dina möjligheter att påverka till framgång är stora. Varmt välkommen till VMAB!

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Avdelningschef för stödjande processer och verksamhetsutveckling kommer du ständigt variera dina perspektiv mellan strategiska och operativa frågor och du blir en nyckelspelare av dubbel karaktär - för ledningsgruppen och dess bolagsdrift samt för ditt team och dess framgång.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden från din kommande vardag är:
* Stötta och jobba nära VD i bolagsövergripande analyser, beslutsunderlag och rapporteringar
* Som ledningsgruppsmedlem är du starkt bidragande till ledningsgruppens arbete, bolagets strategiutveckling, ledningsstruktur och affärsplanearbete
* Ha ett övergripande systemperspektiv och arbeta för fortsatt digital utveckling
* Övergripande ansvar för bolagets process- och verksamhetsutveckling med processägarskap för ekonomi/adm/IT/HR/inköp
* Vara en viktig resurs i certifieringsarbetet i ISO 9001, 14001 och 45001
* I utvecklingsprocesser ta ansvar för de insatser och arbetsuppgifter som krävs för organisationens välmående och framgång, allt från planering, tidplan, kommunikation till utbildningsinsatser och uppföljning
* Självklart är du vid sidan om detta en god ledare för ditt team inom ekonomi och KMA där du engagerar, motiverar och stöttar i vardagen.
* Vidare är du en sammanhållande funktion inom HR, ansvarar för bolagets diarie- och arkivfunktion samt har uppdrag som styrelsens sekreterare
Du omges av erfarna kompetenta och drivna kollegor och medarbetare samt blir en del av en aktiv ledningsgrupp som tillsammans driver bolaget vidare. Självklart delar du VMAB:s värderingar Mod och Kompetens och du kan med stolthet ställa dig bakom vikten av att vara en Miljöhjälte.


Din profil
Vi hoppas du lockats av arbetsbeskrivningen och att den innehåller sådant du jobbat med ett antal år. Dina erfarenheter och kunskaper är viktiga för oss men likväl att du har rätt inställning och framåtanda. Det vi önskar att du tar med dig till VMAB är:
* Erfarenhet av att suttit i en aktiv och framåtriktad bolagsledning
* Ett moget och tryggt ledarskap
* Övergripande ekonomikunskaper med god affärsförståelse
* God systemkännedom samt erfarenhet av att ha drivit digitaliseringsprojekt
* Metod- och processkompetens av ledningssystem
* För tjänsten relevant högskoleutbildning, du behärskar svenska i tal och skrift samt har en mycket hög systemmognad
Du är en person som får saker att ske och som engagerat och inkluderande driver förändring och utveckling. Du är en ledare som smidigt anpassar ditt ledarskap efter situation och individ. Det är också viktigt att du trivs i samverkan med andra och bygger framgångsrika relationer internt och externt. Du har en nyfiken och lösningsfokuserad inställning och känner tillfredsställelse i att bidra med de stora strategiska penseldragen samtidigt som de operativa frågorna tas om hand.


Övrig information
* Placeringsort: Mörrum med möjlighet att arbeta hemifrån 2-3 dagar/vecka
* Start: Med hänsyn till uppsägningstid
* Varaktighet: Tillsvidare
* Lön: Individuell lönesättning
I denna rekrytering samarbetar VMAB med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast med sista ansökningsdag den 29 juni 2023. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. Visa mindre

Chef Digitalisering, IT och Bredband

Söker du nya utmaningar och lockas av ett stabilt bolag som satsar för framtiden? Vi söker dig med goda ledaregenskaper och stort tekniskt intresse som tillsammans med en erfaren arbetsgrupp vill fortsätta digital och teknisk utveckling på Karlshamn Energi! Dina arbetsuppgifter Vi välkomnar dig till en bred roll som chef för Digitalisering, IT och Bredband där du ansvarar för att leda, driva och planera den fortsatta utvecklingen av verksamheten. Du har d... Visa mer
Söker du nya utmaningar och lockas av ett stabilt bolag som satsar för framtiden? Vi söker dig med goda ledaregenskaper och stort tekniskt intresse som tillsammans med en erfaren arbetsgrupp vill fortsätta digital och teknisk utveckling på Karlshamn Energi!

Dina arbetsuppgifter
Vi välkomnar dig till en bred roll som chef för Digitalisering, IT och Bredband där du ansvarar för att leda, driva och planera den fortsatta utvecklingen av verksamheten. Du har det övergripande resultat- och personalansvaret för sammanlagt 6 medarbetare.

Du stöttar dina medarbetare i vardagen rörande exempelvis systemprojekt, nätverk, drift och underhåll av intern IT, säkerhetsfrågor inom IT & bredband, utveckling av IoT, projektering av fibernät med mera. Du kommer ansvara för, samt projektleda, systeminstallationer & systemintegrationer inom bolagets alla affärsområden. Du för även kommunikationen med leverantörer gällande upphandlingar inom ditt affärsområde. Fibernätet i kommunen är en del av ett regionalt nät tillsammans med Ronneby Miljö & teknik och Affärsverken i Karlskrona, där du blir en viktig del i samarbetet.

Vi erbjuder dig en vardag i en komplex systemmiljö där verksamheten utvecklas med digitala system och tjänster. Du leder en kompetent och erfaren organisation med ett stort engagemang för ny teknik, digital utveckling och IT-säkerhet. Du rapporterar till VD, ingår i bolagets ledningsgrupp och samarbetar med affärsdrivna kollegor i en verksamhet där investeringar, teknik och samhällsnytta skapar en dynamisk vardag.


Din profil
Du har flera års erfarenhet inom IT & Bredband, tillsammans med dokumenterad erfarenhet av projektledning. Föredragsvis från miljöer med hög IT-säkerhet. Meriterande för ansökan är att du har med dig en utbildning inom tidigare nämnda arbetsområden, nätverk, systemvetenskap, systemarkitektur eller motsvarande. Vi ser gärna att du tidigare haft en chefsbefattning med fullt personalansvar, men vi är öppna för ansökningar från dig som med god projektledarerfarenhet är redo din första tjänst med personalansvar.

Du är en lyhörd, trygg och stabil person vars ledarskap innefattar ett coachande förhållningssätt där du lämnar dina medarbetare ett stort ansvar och handlingsutrymme, men självklart finns behjälplig vid behov. Ditt perspektiv är strategiskt, men du har inga bekymmer med att djupdyka i det operativa när vardagen så kräver. Du är affärsdriven och resultatorienterad samt drivs av att skapa långsiktiga och goda relationer. Med regionala kollegor likväl som med externa leverantörer och samarbetspartners. Du bidrar aktivt i ledningsgruppen där du förväntas bistå dina chefskollegor vid behov och tar ansvar för att driva ditt affärsområde, men även bolaget och dess goda klimat, framåt.


Övrig information
Placeringsort: Karlshamn
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: heltid, dagtid

I denna rekrytering samarbetar Karlshamn Energi med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 044-781 44 80 eller [email protected]. Under semestertid v 28-32 nås kontorets kollegor på 044-781 25 25. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Sista ansökningsdag är den 28 augusti 2022. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Karlshamn Energi skapar enkla, prisvärda och kundnära lösningar där tonvikten ligger på hållbarhet, lokala samarbeten och med ständigt fokus på utveckling och service. Söker du nya utmaningar och lockas av ett stabilt bolag som satsar på framtiden? På Karlshamn Energi arbetar vi efter ledstjärnorna nöjda kunder, rätt kvalitet, god ekonomi, bra miljö och arbetsmiljö. Vår verksamhet bedrivs inom fem olika affärsområden: Värme, Elnät, Bredband, Elhandel och Vatten. Karlshamn Energi är ett mycket stabilt och utvecklingsinriktat företag som omsätter ca 330 miljoner kronor per år och har drygt 100 anställda. Bolaget är certifierade enligt ISO 14001, ISO 9001 och ISO 45001. Läs mer om oss på www.karlshamnenergi.se Visa mindre