Lediga jobb som Account manager i Karlshamn

Se lediga jobb som Account manager i Karlshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlshamn som finns hos arbetsgivaren.

Account Manager – Karlshamn

Ansök    Okt 1    Stena Metall AB    Account manager
Brinner du för att bygga relationer och skapa affärer som gör skillnad? Vi söker nu en affärsmässig säljare med en stark förmåga att nå fram till olika typer av kunder. I denna roll får du vara med och hjälpa våra kunder minska sina klimatavtryck. Om rollen Som Account Manager kommer du att ansvara för befintlig kundportfölj och identifiera nya kunder och affärsmöjligheter enligt våra sälj- och marknadsplaner. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att ide... Visa mer
Brinner du för att bygga relationer och skapa affärer som gör skillnad? Vi söker nu en affärsmässig säljare med en stark förmåga att nå fram till olika typer av kunder. I denna roll får du vara med och hjälpa våra kunder minska sina klimatavtryck.

Om rollen
Som Account Manager kommer du att ansvara för befintlig kundportfölj och identifiera nya kunder och affärsmöjligheter enligt våra sälj- och marknadsplaner. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att identifiera och utveckla kreativa lösningar som skapar värde för kunden, bearbeta prospects, besöka kunder, prissätta tjänster och skriva avtal. Du har löpande dialog med andra avdelningar inom bolaget för att förbättra våra lösningar till kunder, exempelvis lönsamhetsförbättringar. I din roll ansvarar du även för kvantitets- och aktivitetsinriktad försäljning vilket exempelvis kan vara uppbyggnad av kampanjer med primärt fokus på mindre kunder med tillväxtfokus.

Du kommer att träffa många människor som du själv utvecklar samarbeten med och spendera mycket tid ute hos kund för att förstå kundens verksamhet och analysera hur vi på Stena Recycling kan bidra till värdeskapande och förenklad materialhantering, smarta återvinningslösningar och i slutänden ett mer hållbart samhälle.

Vem är du?
Vi tror att du som söker är självständig och driven, med en stark förmåga att arbeta noggrant och strukturerat där du har bevisat goda dokumentationskunskaper. Din säljfilosofi bygger på nyfikenhet, relationsskapande och långsiktighet genom att skapa nya kontakter, bygga och bibehålla kundrelationer.  Du håller dig uppdaterad och påläst inom ditt område samt är duktig på att inkludera nyckelintressenter i säljprocessen för att vi ska nå den bästa affären.

Kvalifikationer


• B-körkort
• Erfarenhet av sälj
• Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå
• Goda kunskaper i CRM-system
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Mycket goda kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:


• Eftergymnasialutbildning inom marknad/sälj
• Erfarenhet av B2B-sälj och/eller tjänsteförsäljning

Här kan du utvecklas!
Med omtanke och säkerhet i fokus erbjuder vi en spännande och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi satsar mycket på en gedigen introduktion och den lokala introduktionen bygger på sambesök med andra Account Managers i regionen, besök på filialer och åkerier för att du ska lära dig mer om vår produktionsverksamhet. Som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 43-44.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill vara med och bidra till nästa steg på vår resa.

Välkommen till en framtidsbransch - det börjar med dig!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Account Manager till Alumbra Urshult AB

Är du en driven och tekniskt kunnig Account Manager som vill vara en del av ett expansivt företag med lång erfarenhet inom stålindustrin? Vill du arbeta i en roll där du får kombinera kundkontakt med teknisk expertis? Då kan tjänsten som teknisk säljare hos Alumbra Urshult vara något för dig! Vi på Maxkompetens söker nu, för vår kund Alumbras räkning, en engagerad och affärsorienterad person som kan ta deras försäljning till nästa nivå. Den här tjänsten är... Visa mer
Är du en driven och tekniskt kunnig Account Manager som vill vara en del av ett expansivt företag med lång erfarenhet inom stålindustrin? Vill du arbeta i en roll där du får kombinera kundkontakt med teknisk expertis? Då kan tjänsten som teknisk säljare hos Alumbra Urshult vara något för dig! Vi på Maxkompetens söker nu, för vår kund Alumbras räkning, en engagerad och affärsorienterad person som kan ta deras försäljning till nästa nivå.
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Maxkompetens hanterar rekryteringsprocessen och du blir anställd hos Alumbra Urshult AB.


Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager hos Alumbra kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa goda kundrelationer och framgångsrika tekniska lösningar.

Dina främsta arbetsuppgifter består av följande:

Upprätthålla och utveckla kundrelationer: Bibehålla goda relationer med befintliga kunder samt initiera kontakt och förhandla med nya kunder.
Försäljning och offertarbete: Räkna på förfrågningar, lämna offerter och säkerställa att försäljning sker enligt attesterad prislista.
Kundansvar: Vara kundansvarig för bestämda kunder och säkerställa att kunders krav och förväntningar dokumenteras och uppfylls.
Kontinuerliga förbättringar: Arbeta med ständiga förbättringar av produktionsprocesser och hjälpa kunder med förslag på nya material och komponenter.


Din profil
Som Account Manager hos Alumbra behöver du ha en god teknisk förståelse, noggrannhet och problemlösningsförmåga. Din förmåga att ta ansvar för kundrelationer spelar en central roll, vilket inkluderar en god kommunikativ förmåga. Att kunna kombinera tekniska lösningar med ekonomiska målsättningar och förstå affärsmässiga aspekter är avgörande för att lyckas i rollen.

Du ska kunna ta egna beslut och agera självständigt för att säkerställa att kundernas behov och förväntningar möts på bästa sätt. Du bör vara affärsdriven och ha förmågan att leverera resultat, samtidigt som du kan hantera utmanande situationer med kunder och arbeta i en miljö med högt tempo och höga förväntningar.

För att lyckas i rollen ser vi helst att du:
Har erfarenhet inom produktionsteknisk verksamhet.
Har kunskap och förståelse av ritningsläsning.
Goda kunskaper i engelska samt körkort med tillgång till bil är krav för tjänsten.


Vi erbjuder dig
Som en del av Alumbra får du möjligheten att arbeta i ett expansivt bolag, i en dynamisk miljö där din tekniska kompetens och affärsförståelse kommer att utmanas och utvecklas. Du kommer att ha stort inflytande över ditt dagliga arbete, tillsammans med kollegor som besitter gedigen erfarenhet. Alumbra erbjuder friskvårdsbidrag samt utbildningsmöjligheten inom exempelvis CAM och försäljningsteknik.

Övrig information
Placeringsort: Urshult alternativt Alvesta. Räkna med en del resor mellan enheterna i Alvesta och Urshult, såväl som kundbesök.
Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Dagtid, flextid
Lön: Personlig lönesättning

Alumbra har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email [email protected]. Urval och intervjuer sker med viss fördröjning under semestertid, förvänta dig därför längre svarstid. Vi uppmanar dig dock att ansöka på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.



Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Alumbra Urshult är en del av Alumbra Group och specialiserar sig på tillverkning av tunnplåt. Vi är din fullskaliga legoleverantör av plåtkonstruktioner och har ett samlat erbjudande av beredning, tillverkning och lagerhållning. I Urshult specialiserar vi oss på skåp, paneler, socklar och profiler samt stora och små teknikkiosker. Vi erbjuder konstruktion, produktion till montering, lagerhållning och utleverans på en och samma plats. Detta innebär en produktionskedja med korta ledtider och de bästa möjligheterna för att skapa en riktigt bra produkt. Hos oss får du chansen att arbeta i en innovativ och framåtsträvande miljö med stor frihet under ansvar. Visa mindre

Säljare till Alumbra Urshult AB

Är du en driven och tekniskt kunnig säljare som vill vara en del av ett expansivt företag med lång erfarenhet inom stålindustrin? Vill du arbeta i en roll där du får kombinera kundkontakt med teknisk expertis? Då kan tjänsten som teknisk säljare hos Alumbra Urshult vara något för dig! Vi på Maxkompetens söker nu, för vår kund Alumbras räkning, en engagerad och affärsorienterad person som kan ta deras försäljning till nästa nivå. Den här tjänsten är en dire... Visa mer
Är du en driven och tekniskt kunnig säljare som vill vara en del av ett expansivt företag med lång erfarenhet inom stålindustrin? Vill du arbeta i en roll där du får kombinera kundkontakt med teknisk expertis? Då kan tjänsten som teknisk säljare hos Alumbra Urshult vara något för dig! Vi på Maxkompetens söker nu, för vår kund Alumbras räkning, en engagerad och affärsorienterad person som kan ta deras försäljning till nästa nivå.
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Maxkompetens hanterar rekryteringsprocessen och du blir anställd hos Alumbra Urshult AB.


Dina arbetsuppgifter
Som säljare hos Alumbra kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa goda kundrelationer och framgångsrika tekniska lösningar.

Dina främsta arbetsuppgifter består av följande:

Upprätthålla och utveckla kundrelationer: Bibehålla goda relationer med befintliga kunder samt initiera kontakt och förhandla med nya kunder.
Försäljning och offertarbete: Räkna på förfrågningar, lämna offerter och säkerställa att försäljning sker enligt attesterad prislista.
Kundansvar: Vara kundansvarig för bestämda kunder och säkerställa att kunders krav och förväntningar dokumenteras och uppfylls.
Kontinuerliga förbättringar: Arbeta med ständiga förbättringar av produktionsprocesser och hjälpa kunder med förslag på nya material och komponenter.


Din profil
Som säljare hos Alumbra behöver du ha en god teknisk förståelse, noggrannhet och problemlösningsförmåga. Din förmåga att ta ansvar för kundrelationer spelar en central roll, vilket inkluderar en god kommunikativ förmåga. Att kunna kombinera tekniska lösningar med ekonomiska målsättningar och förstå affärsmässiga aspekter är avgörande för att lyckas i rollen.

Du ska kunna ta egna beslut och agera självständigt för att säkerställa att kundernas behov och förväntningar möts på bästa sätt. Du bör vara affärsdriven och ha förmågan att leverera resultat, samtidigt som du kan hantera utmanande situationer med kunder och arbeta i en miljö med högt tempo och höga förväntningar.

För att lyckas i rollen ser vi helst att du:
Har erfarenhet inom produktionsteknisk verksamhet.
Har kunskap och förståelse av ritningsläsning.
Goda kunskaper i engelska samt körkort med tillgång till bil är krav för tjänsten.


Vi erbjuder dig
Som en del av Alumbra får du möjligheten att arbeta i ett expansivt bolag, i en dynamisk miljö där din tekniska kompetens och affärsförståelse kommer att utmanas och utvecklas. Du kommer att ha stort inflytande över ditt dagliga arbete, tillsammans med kollegor som besitter gedigen erfarenhet. Alumbra erbjuder friskvårdsbidrag samt utbildningsmöjligheten inom exempelvis CAM och försäljningsteknik.

Övrig information
Placeringsort: Urshult alternativt Alvesta. Räkna med en del resor mellan enheterna i Alvesta och Urshult, såväl som kundbesök.
Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Dagtid, flextid
Lön: Personlig lönesättning

Alumbra har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email [email protected]. Urval och intervjuer sker med viss fördröjning under semestertid, förvänta dig därför längre svarstid. Vi uppmanar dig dock att ansöka på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.



Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Alumbra Urshult är en del av Alumbra Group och specialiserar sig på tillverkning av tunnplåt. Vi är din fullskaliga legoleverantör av plåtkonstruktioner och har ett samlat erbjudande av beredning, tillverkning och lagerhållning. I Urshult specialiserar vi oss på skåp, paneler, socklar och profiler samt stora och små teknikkiosker. Vi erbjuder konstruktion, produktion till montering, lagerhållning och utleverans på en och samma plats. Detta innebär en produktionskedja med korta ledtider och de bästa möjligheterna för att skapa en riktigt bra produkt. Hos oss får du chansen att arbeta i en innovativ och framåtsträvande miljö med stor frihet under ansvar. Visa mindre

Account Manager till Genano AB

Ansök    Jan 9    Experis AB    Account manager
Nu söker vi på Genano en Account Manager / Säljare B2B till vårt erfarna svenska team. Vi erbjuder våra kunder Luftrenarlösningar för inomhusbruk i världsklass och vår nya Account Manager kommer bana väg för företagets tillväxt. Är du en engagerad och driven person som vill utvecklas i en säljroll så är detta tjänsten för dig! OM TJÄNSTEN Genano har under 20 år utvecklat en patenterad luftreningsteknik som renar inomhusluften från ohälsosamma partiklar, ... Visa mer
Nu söker vi på Genano en Account Manager / Säljare B2B till vårt erfarna svenska team. Vi erbjuder våra kunder Luftrenarlösningar för inomhusbruk i världsklass och vår nya Account Manager kommer bana väg för företagets tillväxt. Är du en engagerad och driven person som vill utvecklas i en säljroll så är detta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN

Genano har under 20 år utvecklat en patenterad luftreningsteknik som renar inomhusluften från ohälsosamma partiklar, virus och bakterier. Med vår helhetslösning hjälper vi olika arbetsgivare och företag att uppfylla kraven på "Tryggt på jobbet" samt hantera problem orsakade av fukt, mögel och vattenskador; s.k. Sjuka hus Symptom.

Eftersom du kommer få en gedigen introduktionsutbildning så behöver du inga förkunskaper inom området. Efter utbildningen kommer du kunna titulera dig "Inomhusmiljöspecialist" och är då redo att föreslå och leverera helhetslösningar som ryms inom vårt varumärke, Genano Ren Luft som Tjänst®. I denna tjänst ingår bl.a. provtagningar, luftanalyser, symptomundersökningar och åtgärdsplaner för hur våra olika luftrenare kan hjälpa kunden. Det är en bred och viktig roll där du kan erbjuda våra kunder lösningar för att avhjälpa problem med inomhusluft eller när dom behöver säkerställa en säker arbetsmiljö.

Vi ger dig alla verktyg för att lyckas och du får också ett engagerat stöd från det övriga säljteamet. Med ett starkt IT-stöd, gedigen utbildning, tjänstebil och regelbunden coaching kommer du snabbt in i den kombinerade rollen som Säljare B2B och Inomhusmiljöspecialist.

Förutom att vårda och serva redan befintliga kunder så förväntas du söka upp och ta direktkontakt med nya potentiella kunder. Ditt försäljningsområde kommer att vara Skåne, Blekinge, Småland och Östergötland. Du arbetar hemifrån och vi är öppna för din bostadsort. Eftersom du förväntas vara mycket ute hos kund så har du också tillgång till en tjänstebil enligt policy.

Du får en arbetsplats som erbjuder ett flexibelt arbetssätt och möjligheten att arbeta självständigt. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.



DITT UPPDRAG:

* Hitta nya affärsmöjligheter genom uppsökande aktiviteter för strategisk utveckling av befintliga och nya B2B-konton i sydöstra Sverige.
* Planera och genomföra uppdrag, utveckla och driva hela försäljningsprocessen.
* Ansvara för säljrelaterad budgetplanering, prognostisering och kontinuerlig försäljningsanalys för att identifiera möjligheter och driva beslut.
* Verka för ett nära samarbete med övriga i teamet när det gäller t ex frågor kring logistik, tidsramar, "best practice" och referensvärden.
* Anpassa och utveckla nya arbetssätt på ett entusiastiskt och optimistiskt förhållningssätt med framåtsträvan för bästa resultat.

VEM ÄR DU:

Din roll är bred och viktig och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska ha ett starkt driv, vara utåtriktad, proaktiv och resultatorienterad. För att lyckas i denna roll krävs att du är strukturerad och ansvarsfull och kan planera din arbetsdag självständigt.

* Kanske är du i början av din karriär och vill växa i din roll som säljare med oss? Då söker vi dig med rätt driv, engagemang och viljan att bli en skicklig säljare.
* Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning B2B och/eller kundsupport.
* Du ser en spännande utmaning i att utveckla nya affärer och skapa tillväxtmöjligheter inom B2B-marknaden. Detta genom att skapa kontakt med kunder för att presentera vår teknik, filosofi och produkter på ett inspirerande sätt. Du är trygg med att presentera för en grupp.
* Du är handlingskraftig, trygg och lyhörd som bidrar till att du snabbt kan anpassa dig efter olika kundbehov.
* Du är självgående, med förmåga att arbeta effektivt utan tillsyn samt att du har en vilja att samarbeta och bidra till teamet.
* Goda Officekunskaper.
* Mycket god kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt på svenska och engelska.
* Körkort

Vi är en prestigelös arbetsplats med hög energi och mycket passion för det vi gör, och dina teammedlemmar är bland de allra bästa inom sina respektive discipliner och är alla redo att stödja dig till att nå och utveckla din potential.

OM GENANO

Genano, ett finskt globalt verksamt teknikföretag, grundat 1999, har ett viktigt uppdrag. Ren luft förbättrar arbetseffektiviteten, produktivitet, hälsa och främjar till och med människors lycka.

Med kontor i mer än 50 länder är vi ett internationellt team som fortfarande är hungriga på att förnya sig och göra något positivt för vår miljö. Genom våra testade och patenterade luftreningslösningar, säger vi med stolthet: Clean air adds life.

Genano AB är certifierade enligt ISO 9001 samt ISO 14001

ANSÖKAN

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niclas Fagerlund via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 072-185 01 06

Vi tar ej emot ansökningar via e-post!

Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teknisk Säljare till ALLBOX & BHB AB

Ansök    Jul 4    Experis AB    Account manager
Har du erfarenhet av teknisk försäljning mot tillverkningsindustrin eller erfarenhet av att skapa emballagelösningar anpassade efter kundbehov? Då har du chansen att bli en viktig del av teamet på ALLBOX & BHB AB. Placeringsort: Bräkne-Hoby, i hjärtat av Blekinge. Har du erfarenhet av teknisk försäljning mot tillverkningsindustrin eller erfarenhet av att skapa emballagelösningar anpassade efter kundbehov? Då har du chansen att bli en viktig del av teame... Visa mer
Har du erfarenhet av teknisk försäljning mot tillverkningsindustrin eller erfarenhet av att skapa
emballagelösningar anpassade efter kundbehov?
Då har du chansen att bli en viktig del av teamet på ALLBOX & BHB AB. Placeringsort: Bräkne-Hoby, i hjärtat av Blekinge.

Har du erfarenhet av teknisk försäljning mot tillverkningsindustrin eller erfarenhet av att skapa
emballagelösningar anpassade efter kundbehov?
Då har du chansen att bli en viktig del av teamet på ALLBOX & BHB AB. Placeringsort: Bräkne-Hoby, i hjärtat av Blekinge.
Hos oss jobbar vi med utveckling och produktion av träbaserade emballagelösningar mot tillverkningsindustri, logistik & transport, livsmedelsindustri m.m.
Vi strävar efter att bygga produktanpassade emballage för att för att säkerställa att godset kan transporteras och hanteras säkert samt är skyddad från leverantör till slutkund oavsett slutdestination.
Hos oss får du i huvudsak arbeta med kundanpassade emballage baserade på massivträ från Svenska skogar och plywood, kompletterade med inredningsdetaljer och vikbara kragar, logotyp tryck med mera.
Utöver nytillverkningen, så har vi även uppköp och reparation av begagnad trä-pall i alla dess former i flera av koncernens anläggningar, försäljningen i produktsegment står för ca 50% av koncernens omsättning och som hjälp har du 2 innesäljare med placeringsort i Malmö.
Som teknisk säljare utgör du en central roll i vår organisation där du med hjälp av din breda branschkunskap får möjlighet att utveckla befintliga kunder såväl som nya kunder i Skandinavien.
Din profil
För att lyckas i rollen som teknisk säljare vill vi att du har tidigare erfarenhet från att jobba med teknisk försäljning inom tillverkande industrin. Du bör ha ett intresse för, eller erfarenhet av, likvärdiga produkter. Det är meriterande om du har förståelse för emballageteknik.
Du är bekväm med att självständigt driva på ditt arbete där du proaktivt vårdar och utvecklar din kundstock.
Du har en förmåga att se helheten och trivs i en roll där du aktivt bearbetar dina kunder från kontoret i Bräkne-Hoby och vid behov i fysiska möten ute på fältet, i samråd med Koncernchef & Platschef. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Som person är du försäljnings- och resultatinriktad med stark vilja att hjälpa kunder och att bygga relationer. Du är energisk, affärsmässig och värdesätter hög kvalité och tillgänglighet i ditt arbete. Vidare ser vi att du är en god kommunikatör som kan diskutera och vägleda kunderna till bra tekniska lösningar.
Prestigelöshet och engagemang är en självklarhet för dig för att vara en framgångsrik säljare.
För rätt person finns det möjlighet att få ett större kundansvar då ALLBOX & BHB AB ingår i koncernen KRP PALL & EMBALLAGE AB som innehåller ytterligare företag i samma bransch samt inköp, reparation och försäljning av begagnad pall i alla dess former.
Vi erbjuder
Vi tycker att det ska vara enkelt att vara kund hos oss och vi som arbetar här ska ha alla förutsättningar att kunna göra ett riktigt bra jobb!
ALLBOX & BHB AB består av 60 medarbetare vars passion är produktion, kvalitet o effektivitet där vi nu efter en del genomförda investeringar i utökad kapacitet behöver få in en energisk och målmedveten Industrisäljare för att maximera den nya kapaciteten fullt ut genom att identifiera nya kunder /kundbehov.
Att vara en del av ALLBOX & BHB AB innebär att du är involverad och engagerad i företaget och
arbetar nära kollegor i en informell organisation med korta beslutsvägar.
Kultur och värdeord
För att trivas hos oss på ALLBOX & BHB AB är det viktigt att du känner igen dig i vår kultur och våra värdeord: Samarbete och Ansvarstagande och Respekt.
Kulturen på ALLBOX & BHB AB är entreprenörsdriven och framgångsrikt företagande, vi strävar efter att göra saker på rätt sätt, i rätt tid och kostnadseffektivt på vårt sätt, gärna tänka nytt och kundspecifika lösningar för att ge våra kunder en bekymmersfri vardag.
Kontakt och ansökan
ALLBOX & BHB AB samarbetar i den här rekryteringen med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vid frågor, eller för mer information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Carina Berg på 0703-770747 alternativt [email protected] Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast, dock senast den 13 augusti 2023.
Välkommen med din ansökan!
Om ALLBOX & BHB AB
Allbox & BHB AB har sedan 1971 försett företag inom transportsektorn, Industri, VA och VVS mm med träbaserade förpackningslösningar. Vårt samarbete med ledande leverantörer inom varje produktområde, möjliggör leveranser av hållbara och säkra lösningar av rätt kvalitet och pris till varje typ av applikation. Med ett stort lager i ryggen av standardemballage och korta ledtider på kundspecifika lösningar kan vi leverera snabbt över södra och mellersta landet.
Engagerade, ansvarstagande medarbetare med hög kompetens inom sina respektive ansvarsområden utgör grunden för vår verksamhet. Allbox & BHB AB omsätter ca 165 mkr och har ca 60 anställda. Huvudkontor och lager finns i Bräkne-Hoby.
Allbox & Bhb AB ingår sedan början av 2000- talet i koncernen KRP Pall & Emballage AB med säte i Malmö med ytterligare verksamhet inom emballage branschen i Arlöv, Bjuv, Eslöv, Bjärnum samt Tingsryd. Visa mindre

Teknisk säljare

Ansök    Nov 15    Circom Solutions AB    Account manager
Vi är i en expansiv fas och behöver stärka vårt team med en teknisk säljare inom IT. I rollen som teknisk säljare ansvarar du för att proaktivt identifiera och skapa nya kundrelationer samt att utveckla befintliga kundrelationer. Ditt mål är att förstå våra kunders behov och utmaningar samt deras nuvarande driftslösningar och därigenom skapa möjlighet för goda relationer och utveckling. Du arbetar i nära samarbete med våra IT-konsulter och säljteam för att... Visa mer
Vi är i en expansiv fas och behöver stärka vårt team med en teknisk säljare inom IT. I rollen som teknisk säljare ansvarar du för att proaktivt identifiera och skapa nya kundrelationer samt att utveckla befintliga kundrelationer. Ditt mål är att förstå våra kunders behov och utmaningar samt deras nuvarande driftslösningar och därigenom skapa möjlighet för goda relationer och utveckling. Du arbetar i nära samarbete med våra IT-konsulter och säljteam för att gemensamt hitta de mest optimala lösningarna för våra kunder.
Du drivs av att bygga starka långvariga kundrelationer och för att utveckla våra kunder och vårt tjänsteutbud. Du har tidigare erfarenhet av teknisk B2B försäljning, försäljning av IT och djupgående kunskap om IT är meriterande. Som person är du driven och ansvarstagande och är van vid att fatta egna beslut och självständigt kunna hitta bra lösningar. Du är van vid att ta fram och utveckla försäljningsförlag, delta i förhandlingsprocesser och genomföra hela försäljningscykeln.
God svenska i både tal och skrift är ett krav samt engelska i både tal och skrift är önskvärt. Det är positivt om du har ett IT intresse.
Viktigast är att du delar vårt engagemang och viljan att ha roligt på jobbet, vår ambition att ständigt utvecklas tillsammans med våra kunder!
Vi är Circom
Vi är ett lokalt IT-företag med stort kundengagemang. Vi växer stadigt och långsiktigt tillsammans med våra kunder, som är allt från internationella företag till lokala entreprenörer.
Vårt motto är att alltid lyssna på kunden och hitta den bästa enskilda lösningen, vilket innebär att vi arbetar med IT-lösningar som har både bredd och djup. Våra kunder väljer oss för att vi är personliga, ödmjuka och lösningsorienterade. Vi tror att du kan bli en viktig del av att sprida vårt goda rykte.
Läs mer om oss på circom.se
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Karlshamn, tillträde februari/mars 2024 eller enligt överenskommelse. Besök hos kund förekommer frekvent, vilket ställer krav på körkort. Arbetstider är 08-17 helgfria vardagar, löneanspråk och övriga anställningsvillkor diskuteras när vi träffas. Visa mindre

Sales Area Manager

Shape Technologies Group är en global ledare inom avancerade processlösningar. Koncernen består av flera bolag som alla lyder under samma paraply. Våra medarbetare utvecklar integrerade tillverkningsstrategier och industriella automationslösningar åt kunder i hela världen. Vi är ett världsomspännande team av branschfolk som möjliggör morgondagens tekniklandskap, och vi är förväntansfulla över vad framtiden har att erbjuda. Vi är ingenjörer, analytiker, tek... Visa mer
Shape Technologies Group är en global ledare inom avancerade processlösningar. Koncernen består av flera bolag som alla lyder under samma paraply. Våra medarbetare utvecklar integrerade tillverkningsstrategier och industriella automationslösningar åt kunder i hela världen. Vi är ett världsomspännande team av branschfolk som möjliggör morgondagens tekniklandskap, och vi är förväntansfulla över vad framtiden har att erbjuda. Vi är ingenjörer, analytiker, tekniker, skapare, visionärer, tänkare, innovatörer och många fler som styrs av samma förenande uppdrag: att möjliggöra något fantastiskt.
Evomatic AB i Karlshamn ingår sedan juni 2022 i SHAPE Technologies Group. Vi behöver nu förstärka vårt team med en engagerad och affärsinriktad säljare. Har du tidigare erfarenhet inom sälj, är driven och kommunikativ samt önskar utvecklas i ett expansivt företag? Då är detta tjänsten för dig.
Arbetsbeskrivning
Som Sales Area Manager på Evomatic arbetar du med att förhandla och driva affärer till avslut och du ansvarar över säljfrågor och säljplaner för aktuella kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av regelbundna kundbesök, framtagning av offerter och kalkyler samt säljbudgetansvar. Som Sales Area Manager ingår du i ledningen för det aktuella affärsområdet samt Evomatics marknadsgrupp.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom teknik eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av försäljning men i huvudsak är du utvecklingssökande, serviceintriktad och har god kommunikativ förmåga. Kunskap om lagar och avtal inom marknad och försäljning är meriterande. Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska är ett krav för tjänsten. Resor i hela världen ingår i uppdraget.
Vem är du?
För att trivas med arbetet är det viktigt att ha ett genuint teknikintresse med inriktning automation och förmåga att arbeta med olika kulturer. Det är viktigt att du är driven, ansvarstagande och har förmågan att arbeta självständigt. Du är öppensinnad och strukturerad samt affärs- och prestationsdriven med ett lösningsfokuserat tänk. Du har god samarbetsförmåga och är en god kommunikatör med förmåga att hantera många ämnen parallellt.
Ytterligare information
Heltidsanställning, Resor i och utanför Sverige förekommer.
Rekryteringsprocessen
Vi kommer att hålla intervjuer löpande under hela ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ansökan
Din ansökan skickar du senast den 15/12 till [email protected] Visa mindre

Försäljning och marknadsansvarig till Mörrum Hockey

Ansök    Dec 18    PerformIQ Work AB    Account manager
Tjänstebeskrivning Är du en hungrig säljare som är sugen på att ta nästa steg? Brinner du för försäljning och vill vara med och utveckla en verksamhet med stor potential? Då kan du vara den vi söker som Försäljning och marknadsansvarig till storsatsande Mörrum Hockey. Rollen som Försäljning och marknadsansvarig syftar i huvudsak till att fokusera på försäljning mot nya och befintliga samarbetspartners. Det finns stor potential kopplat till försäljning ino... Visa mer
Tjänstebeskrivning
Är du en hungrig säljare som är sugen på att ta nästa steg? Brinner du för försäljning och vill vara med och utveckla en verksamhet med stor potential? Då kan du vara den vi söker som Försäljning och marknadsansvarig till storsatsande Mörrum Hockey.

Rollen som Försäljning och marknadsansvarig syftar i huvudsak till att fokusera på försäljning mot nya och befintliga samarbetspartners. Det finns stor potential kopplat till försäljning inom verksamheten och vi söker därför efter någon att utveckla samt förädla den. Utöver detta kommer du även vara närvarande och drivande i föreningens företagsnätverk och andra sponsoraktiviteter. Försäljningen berör allt från medieexponering, till platser i nätverket samt varumärkesexponering i Jössarinken.

Utöver detta kommer du även ha mindre arbetsuppgifter kopplat till att skapa content samt publicera detta i våra sociala medier.

Att bo i Mörrum är inget krav, då det finns goda kommunikationsmöjligheter samt övernattningsmöjligheter. Finns möjlighet att till viss del arbeta från annan ort. Kväll och helgarbete förekommer exempelvis i form av närvarande vid nätverksträffar samt sponsoraktiviteter, exempelvis kopplat till matchdagar.

Krav på person
I och med fokuset på att öka föreningens försäljning är det av stor vikt att du har en naturlig säljådra och drivs av att hitta nya samarbeten. Vi ser stor potential kopplat till försäljningen inom verksamheten och det är därför av stor vikt att du är hungrig och driven till att förädla den.

Vi ser även att du har en hög social kompetens i och med din närvaro i vårt företagsnätverk samt kopplat till andra sponsoraktiviteter.

För att lyckas i rollen krävs vidare att du har:
• Erfarenhet av försäljning
• Körkort
• Intresse för sociala medier

Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Försäljning och marknadsansvarig. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid. Kvällstid och helger förekommer
Plats: Mörrum
Lön: Fast + rörlig

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Mattias Carlsson på [email protected]. Kallelser till intervjuer kommer ske löpande från v.2 och framåt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Företagspresentation
Mörrum Hockey bildades 1966 och spelar i HockeyEttan Södra. Vi är en anrik förening som under många år spelat ishockey på allsvensk nivå, vilket vi nu tar ny sats mot och målsättningen är att nå Hockeyallsvenskan inom fyra år. Vi går en spännande framtid tillmötes där vi under 2020 även kommer flytta in i nya lokaler i vår nya tillbyggda arena.

Föreningen har en stor och omfattande ungdoms- och juniorverksamhet som är under ständig utveckling. Vi har ca 250 aktiva barn och ungdomar i föreningen samt 80 barn i vår skridsko och hockeyskola. Dessutom har föreningen ca 70 verksamma ledare.

Vi ser ljust på framtiden och är helt övertygade om att laxen simmar uppåt även i framtiden. Visa mindre

Cloud Account Manager

Ansök    Jul 30    Tellit    Account manager
Tellit är ett IT-bolag som erbjuder kommunikationslösningar med funktioner specielltanpassade för företag. Vi utmanar de stora jättarna med våra tjänster somsätter kunden först. Vi arbetar agilt och all utveckling drivs efterkundnöjdhet. Mer om oss på Tellit - Nöjda kunder är vår främsta drivkraft - Vi strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsgivare - Vi erbjuder många utvecklingsmöjligheter - Vi erbjuder gymkort och träning på arbetstid - Vi har sunda... Visa mer
Tellit är ett IT-bolag som erbjuder kommunikationslösningar med funktioner specielltanpassade för företag. Vi utmanar de stora jättarna med våra tjänster somsätter kunden först. Vi arbetar agilt och all utveckling drivs efterkundnöjdhet.

Mer om oss på Tellit

- Nöjda kunder är vår främsta drivkraft
- Vi strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsgivare
- Vi erbjuder många utvecklingsmöjligheter
- Vi erbjuder gymkort och träning på arbetstid
- Vi har sunda och hyggliga värderingar
- Vi är stolta att ha en arbetsplats där vi verkligen trivs på jobbet.

Vi letar efter erfarna säljare till vårt nya Cloud Team. Är det du?

Arbetsuppgifter

Som Cloud Account Managermarknadsför och säljer du våra kommunikationslösningar till små och medelstora företag. Efter du blivit utbildad ansvarar för hela dinsäljprocess.Nykundsbearbetning gör du främstvia mail och Skype. Du är ansiktet utåt för Tellitoch är ansvarig för att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Du arbetar kontinuerligt för att stärka relationen och fokuserar på att skapa ett ömsesidigt värde och den bästa upplevelse för kunden.

Du har ett individuellt säljmål samt är en del av ett team med en gemensambudget.

Vem är du?
Du är engagerad, målmedveten och gillar att jobba med människor. Du har en stark motivation och en positiv inställning till utmaningar. Du har lätt för att vara social och drivs av att utvecklas. Du har en längre erfarenhet inom sälj och kundrelationer.

Känner du igen dig i profilen och är intresserad på att ta del i vårt nya team?
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Vi ser verkligen fram emot att träffa dig. Visa mindre

STL söker områdessäljare / distriktsansvarig / områdesansvarig

Vi söker dig som är redo att ta nästa steg i din säljkarriär. Vi tror att du har arbetat med försäljning tidigare och att du nu vill jobba mer självständigt och själv planera dina dagar och arbetstider. Som områdessäljare hos Svenska Trygghetslösningar AB kommer du ansvara för ett område där du själv bearbetar nya och befintliga kunder. Du kommer att utgå från din bostad, eller från närmsta närliggande kontor.Vi erbjuder·       Hög provisionslön·       Möj... Visa mer
Vi söker dig som är redo att ta nästa steg i din säljkarriär. Vi tror att du har arbetat med försäljning tidigare och att du nu vill jobba mer självständigt och själv planera dina dagar och arbetstider. Som områdessäljare hos Svenska Trygghetslösningar AB kommer du ansvara för ett område där du själv bearbetar nya och befintliga kunder. Du kommer att utgå från din bostad, eller från närmsta närliggande kontor.Vi erbjuder·       Hög provisionslön·       Möjlighet till utveckling inom företaget·       Motiverande säljtävlingar·       Löpande coachningDu harFör att lyckas som områdessäljare hos oss ser vi att du har förmågan att planera ditt eget arbete och arbeta självständigt men inte är rädd för att fråga om hjälp när det behövs. En självklarhet för dig är att alltid sträva efter uppsatta mål och att du brinner för försäljning.Utöver det har du även:Goda erfarenheter från försäljningGoda kunskaper i SvenskaKörkortEtt prickfritt belastningsregisterDu rapporterar till närmsta försäljningschef regelbundet och dina ansvarsområden är följande;Ditt dedikerade områdeNykundsbearbetningBearbetning av befintlig kundLeadsförsäljningEventförsäljningOm företagetVi är ett företag på stark frammarsch med en av branschens högsta expansionstakter. Företagsidén har sitt ursprung i larmkunder som tycker att de betalar för mycket för sina hyr- eller leasinglarmsystem. Mot bakgrund av detta grundades företaget Svenska Trygghetslösningar AB. Vi har funnits i fyra år och har redan vuxit till ett av Sveriges femte största och framgångsrika företag inom vår bransch.Vi jobbar med ett banbrytande koncept där vi använder oss av världsledande larmprodukter. Våra produkter är ett av marknadens säkraste, mest pålitliga och därmed även bland världens mest använda. Våra larmpaket skräddarsys efter kundens behov och önskemål.LönevillkorRörlig lönAnsökan Ansökan sker via http://svenskatrygghetslosningar.se/jobba-hos-oss/Har du frågor om tjänsten kontakta Regional Försäljningschef Mikael Svensson via 0761-83 10 00 eller via [email protected] Visa mindre