Lediga jobb som Övriga administrations- och servicechefer i Karlshamn

Se lediga jobb som Övriga administrations- och servicechefer i Karlshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlshamn som finns hos arbetsgivaren.

Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter

Ansök    Aug 29    Standby Workteam AB    Kundtjänstchef
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. ... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter – Norra Skåne


Är du en skicklig ledare som älskar nöjda kunder och att driva förbättringar i din organisation? Är du redo att axla ansvaret för den skandinaviska Logistics- och Customer Service-organisationen på ett amerikanskt snabbväxande bolag? Då ska du läsa vidare! Den nuvarande Logistikchefen flyttar upp i organisationen och därför söker vår kund hans ersättare. Du erbjuds en spännande och omväxlande roll där du får sätta din prägel på den skandinaviska organisationen!
Som Logistikchef Norden har du det operativa såväl som strategiska helhetsansvaret för logistik och kundservice i Sverige, Norge och Danmark – en organisation på i dagsläget 55 personer utspridda på 3 siter. Fokus ligger på effektiv daglig drift med kundnöjdhet i fokus samt ständiga förbättringar av organisationen. Du erbjuds en viktig nyckelroll med möjlighet att påverka. Du ingår i ledningsgruppen.
Är du redo att anta utmaningen? Skicka din ansökan idag!

Exempel på arbetsuppgifter:

Leda och utveckla processer inom leverans och kundsupport med fokus på effektivitet och kundnöjdhet
Sätta upp tydliga mål, nyckeltal (KPI:er) och strukturer – samt följa upp och analysera dessa regelbundet
Skapa en kultur där kunden står i centrum och där ansvarstagande, öppenhet och driv präglar arbetssättet
Arbeta nära VD och övriga i ledningsgruppen för att realisera företagets långsiktiga mål


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet och dokumenterat goda resultat i att leda en organisation inom logistik eller kundsupport. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och operativ hand-on erfarenhet av logistik, lager och/eller kundservice.
Du är ledaren som gärna kavlar upp ärmarna. Du är kommunikativ och prestigelös och har lätt för att motivera och engagera dina medarbetare mot de mål som du har satt upp. Du har resultatfokus och du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Sist men inte minst har du en stark känsla för service och förstår vikten av en nöjd kund.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i norra Skåne. Tillträde snarast.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter

Ansök    Jul 25    Standby Workteam AB    Kundtjänstchef
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. ... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter – Norra Skåne


Är du en skicklig ledare som älskar nöjda kunder och att driva förbättringar i din organisation? Är du redo att axla ansvaret för den skandinaviska Logistics- och Customer Service-organisationen på ett amerikanskt snabbväxande bolag? Då ska du läsa vidare! Den nuvarande Logistikchefen flyttar upp i organisationen och därför söker vår kund hans ersättare. Du erbjuds en spännande och omväxlande roll där du får sätta din prägel på den skandinaviska organisationen!
Som Logistikchef Norden har du det operativa såväl som strategiska helhetsansvaret för logistik och kundservice i Sverige, Norge och Danmark – en organisation på i dagsläget 55 personer utspridda på 3 siter. Fokus ligger på effektiv daglig drift med kundnöjdhet i fokus samt ständiga förbättringar av organisationen. Du erbjuds en viktig nyckelroll med möjlighet att påverka. Du ingår i ledningsgruppen.
Är du redo att anta utmaningen? Skicka din ansökan idag!

Exempel på arbetsuppgifter:

Leda och utveckla processer inom leverans och kundsupport med fokus på effektivitet och kundnöjdhet
Sätta upp tydliga mål, nyckeltal (KPI:er) och strukturer – samt följa upp och analysera dessa regelbundet
Skapa en kultur där kunden står i centrum och där ansvarstagande, öppenhet och driv präglar arbetssättet
Arbeta nära VD och övriga i ledningsgruppen för att realisera företagets långsiktiga mål


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet och dokumenterat goda resultat i att leda en organisation inom logistik eller kundsupport. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och operativ hand-on erfarenhet av logistik, lager och/eller kundservice.
Du är ledaren som gärna kavlar upp ärmarna. Du är kommunikativ och prestigelös och har lätt för att motivera och engagera dina medarbetare mot de mål som du har satt upp. Du har resultatfokus och du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Sist men inte minst har du en stark känsla för service och förstår vikten av en nöjd kund.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i norra Skåne. Tillträde snarast.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till Hemfint Group

Ansök    Jun 26    Standby Workteam AB    Kundtjänstchef
År 2012 började vi på BHG vår resa med en stark vilja att återuppfinna och omdana detaljhandeln. Idag är vi en utav de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Hemfint Group är en del av BHG Group och består av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hemfint Groups omsättning 2023 uppgick prof... Visa mer
År 2012 började vi på BHG vår resa med en stark vilja att återuppfinna och omdana detaljhandeln. Idag är vi en utav de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Hemfint Group är en del av BHG Group och består av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hemfint Groups omsättning 2023 uppgick proforma till ca 800 MSEK. På BHG arbetar våra 2 500 anställda varje dag för att skapa den ultimata shoppingupplevelsen online. Vårt huvudkontor finns i Malmö. Läs mer här: https://www.wearebhg.com/sv


Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till framgångsrika Hemfint Group
Är du en skicklig ledare som är redo att axla ett spännande ansvar på ett framgångsrikt och snabbväxande företag? Älskar du nöjda kunder och har du lätt för att se helheten och få din organisation med dig? Är du dessutom duktig på att driva utveckling och ständig förbättring? Då är detta din nästa utmaning! På Hemfint Group erbjuds du en spännande nyckelroll där du blir en viktig kugge i att fortsätta bygga en framgångsrik organisation.
Som Leveranschef ansvarar du för företagets hela efterköpskundresa – från leverans och after sales-service till reklamations- och returhantering. Kunden står i fokus och du utvecklar och bygger organisationen för att skapa nöjda kunder. Du ansvarar för den dagliga driften av lager, logistik och kundservice (en organisation på 40–60 personer) där varje funktion har sin chef som rapporterar till dig. Du rapporterar till VD och blir en nyckelperson i företagets ledningsgrupp.
Låter det som en spännande utmaning? Skicka in din ansökan!


Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
Driva, utveckla och effektivisera eftermarknadsprocesser
Definiera strukturer, KPI:er och mål, och kontinuerligt följa upp dessa
Bygga en skalbar verksamhet som kan växa under högsäsong och skala ner under lågsäsong
Skapa en kundorienterad kultur som kännetecknas av ansvar, transparens och can do-attityd
Arbeta nära VD för att uppnå företagets strategiska mål



Din Profil:
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom t.ex. ekonomi, logistik eller management och minst 2–3 års erfarenhet från ledarskap. Du har också god förståelse av e-handel och minst 3–5 års relevant erfarenhet från operativa roller inom lager/logistik och/eller kundservice.
Du är en prestigelös, kommunikativ och god ledare som har förmåga att sätta upp mål och motivera och få med dig dina medarbetare på resan mot att uppnå målen. Du har en utpräglad servicekänsla och ett tydligt kundfokus i allt du gör. Du har en förmåga att se helheten, men kan också arbeta hands-on med både människor och system och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i när det behövs.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt lager i Broby. Tillträde snarast.
I denna rekrytering samarbetar Hemfint Group med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kundservicechef till Västblekinge Miljö AB

Vill du kombinera ett engagerat ledarskap med ett meningsfullt samhällsuppdrag? VMAB söker nu en Kundservicechef som vill bidra till att säkerställa en hög och framtidssäkrad serviceupplevelse för kunderna. I denna roll leder du ett kompetent team och har en central funktion i att utveckla kundserviceverksamheten i takt med förändrade krav och förväntningar - allt inom ramen för ett företag där miljö och hållbarhet står i fokus. Välkommen till stabila och ... Visa mer
Vill du kombinera ett engagerat ledarskap med ett meningsfullt samhällsuppdrag? VMAB söker nu en Kundservicechef som vill bidra till att säkerställa en hög och framtidssäkrad serviceupplevelse för kunderna. I denna roll leder du ett kompetent team och har en central funktion i att utveckla kundserviceverksamheten i takt med förändrade krav och förväntningar - allt inom ramen för ett företag där miljö och hållbarhet står i fokus. Välkommen till stabila och utvecklingsinriktade VMAB där du blir en del av ett engagerat och drivet team!

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Kundservicechef har du budget- och verksamhetsansvar samtidigt som du framgångsrikt leder ett kompetent team med 9 medarbetare inom kundservice, hantering av våg samt service/transport. Tillsammans har ni det övergripande ansvaret för kundupplevelsen i såväl nutid som framtid.

Du kommer driva enheten vidare mot de förändringar och anpassningar till omvärlden som är nödvändiga av såväl lagstadgade beslut som kundernas förväntan på kommunikation där tekniska lösningar är en naturlig del av utvecklingen. Viktiga delar i din vardag kommer vara:
* Driva utvecklingsarbete avseende kvalitet, service/bemötande såväl som utveckling av uppdrag
* Leda, coacha samt vidareutveckla medarbetare
* Stötta enheten i komplexa kundärenden och i driftplaneringen inom service/transport
* Kundmöte på plats hos kunden för att finna lösningar där praktiska utmaningar begränsar
* Omvärldsbevakning
Du blir en del av en arbetsgrupp tillsammans med enhetschef, ingenjör, specialiststöd och avdelningschef där ni tillsammans arbetar strategiskt och långsiktigt. Att arbeta närvarande, stöttande vid behov och strukturerat med ditt ledarskap är självklart också en viktig del av din vardag.

Din profil
Vi söker dig som har:
* Erfarenhet från en ledande befattning i eller med närhet till kundperspektivet
* Erfarenhet/kännedom i någon form från avfalls/renhållningsbranschen med viss kännedom om branschens lagar och förordningar
* Vi ser gärna också att du har erfarenhet av att driva digital utveckling och förändring
Du är en person som i detta komplexa område har förmågan och intresset av att skapa struktur och tydlighet i stora såväl som mindre frågor och förmedla detta till verksamheten. Att lyfta blicken till de lite mer strategiska frågorna och att följa den utveckling som sker runtomkring dig finner du stimulerande. Du tar gärna egna initiativ och är en trygg ledare som smidigt anpassar ditt ledarskap efter situation och individ. Du brinner för att ge din personal rätt förutsättningar, rätt coachning vid behov och du har en känsla och överblick för att leda och fördela arbetet effektivt i vardagen.

Övrig information
* Placeringsort: Mörrum
* Start: Med hänsyn till uppsägningstid
* Varaktighet: Tillsvidare
* Arbetstid: Heltid, dagtid med möjlighet att jobba hemifrån 2-3 dagar/veckan
* Lön: Individuell lönesättning

I denna rekrytering samarbetar VMAB med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast då vi kommer arbeta med ett löpande urval, med sista ansökningsdag den 15 juni 2025. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR.

Om kunden
Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs till större delen av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Vi är certifierade enligt ISO 9001, ISO14001, ISO45001. Visa mindre

ESG-chef - Karlshamns Hamn

Ansök    Maj 9    Human Solutions AB    Kvalitetschef
Karlshamns Hamn är en av Sveriges största hamnar med uppdraget att bedriva och utveckla en rationell och kostnadseffektiv hamn- och logistikverksamhet väl anpassad och integrerad i godsflödet. Uppdraget utförs via hamnens produktkatalog bestående av Stillerydshamnen och Energihamnen tillsammans med stödfunktioner. Karlshamns Hamns hundratal anställda hanterar årligen över 4,5 miljoner ton gods och har en omsättning på närmare en kvarts miljard. Besök oss p... Visa mer
Karlshamns Hamn är en av Sveriges största hamnar med uppdraget att bedriva och utveckla en rationell och kostnadseffektiv hamn- och logistikverksamhet väl anpassad och integrerad i godsflödet. Uppdraget utförs via hamnens produktkatalog bestående av Stillerydshamnen och Energihamnen tillsammans med stödfunktioner. Karlshamns Hamns hundratal anställda hanterar årligen över 4,5 miljoner ton gods och har en omsättning på närmare en kvarts miljard. Besök oss på www.karlshamnshamn.se/

 

ESG-chef Karlshamns Hamn
Hållbarhetsstrategier – HR - Förändringsledning
Vi söker en trygg och stark ESG-chef i en nyinrättad ledningsfunktion med fokus på hållbarhet, socialt ansvar och verksamhetsstyrning. Är du rätt person att anta utmaningen? Då ser vi fram emot din ansökan!



OM ROLLEN
Vi söker en driven och erfaren ESG-chef att driva processer kopplat till vår fortsatta strategi och transformation för miljömässig och social hållbarhet. Rollen rapporterar till VD och blir en nyckelfunktion i hamnens fortsatta utvecklingsarbete med affärsplan och framtidsvisioner som utgångspunkt: Framtidssäkrad, Effektfull och Trygg. Samtidigt ryms även ansvarsområden som uppföljning och myndighetsrapportering/-efterlevnad inom rollen.

Som ESG-chef kommer du att kombinera rollerna förändringsledare (G), HR-chef (S) och hållbarhetschef (E).

Sammanfattningsvis förväntas ESG-chefen bidra med struktur, utvecklingsfokus samt strategisk höjd. HR-processer ingår i rollen, likaså ansvar för ISO 9001 och 14001.

 
ANSVARSOMRÅDEN

• Förändringsledare (G): Utveckla och implementera företagets ESG-strategi i linje med våra affärsmål. Leda förändringsprocesser och säkerställa att hållbarhetsprinciper integreras i alla delar av verksamheten och att värdekedjorna är effektfulla. Identifiera och hantera ESG-relaterade risker och möjligheter.
• HR-chef (S): Ansvara för HR-strategier och HR-processer. Till stöd finns idag redan en väl fungerande interim HR-funktion med fokus på arbetsrätten och facklig samverkan. ESG-chefen har därför möjlighet att över tid växa in i HR-delarna.
• Hållbarhetschef (E): Utveckla och implementera strategier för miljömässig hållbarhet. Samarbeta med interna och externa intressenter för att främja hållbarhetsinitiativ. Övervaka och rapportera ESG-prestanda inkluderande KPI:er, verksamhetstillstånd och miljörapport.


KVALIFIKAITONER

• Relevant högre utbildning inom environmental engineering, miljövetenskap, företagsekonomi, hållbarhet eller liknande.
• Minst 3-5 års erfarenhet av arbete med frågor/processer med tydlig ESG-koppling, till exempel med erfarenhet av roll som förändringsledare.
• Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att hantera komplexa projekt.
• Tydliga kommunikations- och samarbetsförmågor.
• Förmåga att driva förändring inom organisationen och arbeta självständigt.

Vi söker en ledarförmåga som trivs att vara drivande och delaktig i processer och utveckling. Detta görs allra bäst mitt ute i våra verksamhetsgrenar och rätt person kommer aktivt involvera sig som ett konkret organisationsstöd.

 
VI ERBJUDER

• En dynamisk arbetsmiljö.
• Möjlighet att påverka och bidra till företagets hållbara utveckling och personalstrategi.
• Konkurrenskraftig lön och förmåner. Individuell lönesättning, vi har kollektivavtal.
• Möjlighet till personlig och professionell utveckling.



Placeringsort Karlshamn. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt ök.

Rollen ses som en del av sk. samhällsviktig verksamhet och då inom ramen för Sveriges beredskapsplanering.

Skicka in din ansökan senast 31 maj men gärna så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions AB.
Vid frågor, kontakta Björn Pettersson, 072-215 85 55 eller
Sanna Thörnqvist, 073-946 15 90.



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

ESG-chef - Karlshamns hamn

Ansök    Maj 9    Human Solutions AB    Miljöchef
Karlshamns Hamn är en av Sveriges största hamnar med uppdraget att bedriva och utveckla en rationell och kostnadseffektiv hamn- och logistikverksamhet väl anpassad och integrerad i godsflödet. Uppdraget utförs via hamnens produktkatalog bestående av Stillerydshamnen och Energihamnen tillsammans med stödfunktioner. Karlshamns Hamns hundratal anställda hanterar årligen över 4,5 miljoner ton gods och har en omsättning på närmare en kvarts miljard. Besök oss p... Visa mer
Karlshamns Hamn är en av Sveriges största hamnar med uppdraget att bedriva och utveckla en rationell och kostnadseffektiv hamn- och logistikverksamhet väl anpassad och integrerad i godsflödet. Uppdraget utförs via hamnens produktkatalog bestående av Stillerydshamnen och Energihamnen tillsammans med stödfunktioner. Karlshamns Hamns hundratal anställda hanterar årligen över 4,5 miljoner ton gods och har en omsättning på närmare en kvarts miljard. Besök oss på www.karlshamnshamn.se/

 

ESG-chef Karlshamns Hamn
Hållbarhetsstrategier – HR - Förändringsledning
Vi söker en trygg och stark ESG-chef i en nyinrättad ledningsfunktion med fokus på hållbarhet, socialt ansvar och verksamhetsstyrning. Är du rätt person att anta utmaningen? Då ser vi fram emot din ansökan!



OM ROLLEN
Vi söker en driven och erfaren ESG-chef att driva processer kopplat till vår fortsatta strategi och transformation för miljömässig och social hållbarhet. Rollen rapporterar till VD och blir en nyckelfunktion i hamnens fortsatta utvecklingsarbete med affärsplan och framtidsvisioner som utgångspunkt: Framtidssäkrad, Effektfull och Trygg. Samtidigt ryms även ansvarsområden som uppföljning och myndighetsrapportering/-efterlevnad inom rollen.

Som ESG-chef kommer du att kombinera rollerna förändringsledare (G), HR-chef (S) och hållbarhetschef (E).

Sammanfattningsvis förväntas ESG-chefen bidra med struktur, utvecklingsfokus samt strategisk höjd. HR-processer ingår i rollen, likaså ansvar för ISO 9001 och 14001.

 
ANSVARSOMRÅDEN

• Förändringsledare (G): Utveckla och implementera företagets ESG-strategi i linje med våra affärsmål. Leda förändringsprocesser och säkerställa att hållbarhetsprinciper integreras i alla delar av verksamheten och att värdekedjorna är effektfulla. Identifiera och hantera ESG-relaterade risker och möjligheter.
• HR-chef (S): Ansvara för HR-strategier och HR-processer. Till stöd finns idag redan en väl fungerande interim HR-funktion med fokus på arbetsrätten och facklig samverkan. ESG-chefen har därför möjlighet att över tid växa in i HR-delarna.
• Hållbarhetschef (E): Utveckla och implementera strategier för miljömässig hållbarhet. Samarbeta med interna och externa intressenter för att främja hållbarhetsinitiativ. Övervaka och rapportera ESG-prestanda inkluderande KPI:er, verksamhetstillstånd och miljörapport.


KVALIFIKAITONER

• Relevant högre utbildning inom environmental engineering, miljövetenskap, företagsekonomi, hållbarhet eller liknande.
• Minst 3-5 års erfarenhet av arbete med frågor/processer med tydlig ESG-koppling, till exempel med erfarenhet av roll som förändringsledare.
• Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att hantera komplexa projekt.
• Tydliga kommunikations- och samarbetsförmågor.
• Förmåga att driva förändring inom organisationen och arbeta självständigt.

Vi söker en ledarförmåga som trivs att vara drivande och delaktig i processer och utveckling. Detta görs allra bäst mitt ute i våra verksamhetsgrenar och rätt person kommer aktivt involvera sig som ett konkret organisationsstöd.

 
VI ERBJUDER

• En dynamisk arbetsmiljö.
• Möjlighet att påverka och bidra till företagets hållbara utveckling och personalstrategi.
• Konkurrenskraftig lön och förmåner. Individuell lönesättning, vi har kollektivavtal.
• Möjlighet till personlig och professionell utveckling.



Placeringsort Karlshamn. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt ök.

Rollen ses som en del av sk. samhällsviktig verksamhet och då inom ramen för Sveriges beredskapsplanering.

Skicka in din ansökan senast 31 maj men gärna så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions AB.
Vid frågor, kontakta Björn Pettersson, 072-215 85 55 eller
Sanna Thörnqvist, 073-946 15 90.



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kundservicechef till Västblekinge Miljö AB

Vill du kombinera ett engagerat ledarskap med ett meningsfullt samhällsuppdrag? VMAB söker nu en Kundservicechef som vill bidra till att säkerställa en hög och framtidssäkrad serviceupplevelse för kunderna. I denna roll leder du ett kompetent team och har en central funktion i att utveckla kundserviceverksamheten i takt med förändrade krav och förväntningar - allt inom ramen för ett företag där miljö och hållbarhet står i fokus. Välkommen till stabila och ... Visa mer
Vill du kombinera ett engagerat ledarskap med ett meningsfullt samhällsuppdrag? VMAB söker nu en Kundservicechef som vill bidra till att säkerställa en hög och framtidssäkrad serviceupplevelse för kunderna. I denna roll leder du ett kompetent team och har en central funktion i att utveckla kundserviceverksamheten i takt med förändrade krav och förväntningar - allt inom ramen för ett företag där miljö och hållbarhet står i fokus. Välkommen till stabila och utvecklingsinriktade VMAB där du blir en del av ett engagerat och drivet team!

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Kundservicechef har du budget- och verksamhetsansvar samtidigt som du framgångsrikt leder ett kompetent team med 9 medarbetare inom kundservice, hantering av våg samt service/transport. Tillsammans har ni det övergripande ansvaret för kundupplevelsen i såväl nutid som framtid.

Du kommer driva enheten vidare mot de förändringar och anpassningar till omvärlden som är nödvändiga av såväl lagstadgade beslut som kundernas förväntan på kommunikation där tekniska lösningar är en naturlig del av utvecklingen. Viktiga delar i din vardag kommer vara:
* Driva utvecklingsarbete avseende kvalitet, service/bemötande såväl som utveckling av uppdrag
* Leda, coacha samt vidareutveckla medarbetare
* Stötta enheten i komplexa kundärenden och i driftplaneringen inom service/transport
* Kundmöte på plats hos kunden för att finna lösningar där praktiska utmaningar begränsar
* Omvärldsbevakning
Du blir en del av en arbetsgrupp tillsammans med enhetschef, ingenjör, specialiststöd och avdelningschef där ni tillsammans arbetar strategiskt och långsiktigt. Att arbeta närvarande, stöttande vid behov och strukturerat med ditt ledarskap är självklart också en viktig del av din vardag.

Din profil
Vi söker dig som har:
* Erfarenhet från en ledande befattning i eller med närhet till kundperspektivet
* Erfarenhet/kännedom i någon form från avfalls/renhållningsbranschen med viss kännedom om branschens lagar och förordningar
* Vi ser gärna också att du har erfarenhet av att driva digital utveckling och förändring
Du är en person som i detta komplexa område har förmågan och intresset av att skapa struktur och tydlighet i stora såväl som mindre frågor och förmedla detta till verksamheten. Att lyfta blicken till de lite mer strategiska frågorna och att följa den utveckling som sker runtomkring dig finner du stimulerande. Du tar gärna egna initiativ och är en trygg ledare som smidigt anpassar ditt ledarskap efter situation och individ. Du brinner för att ge din personal rätt förutsättningar, rätt coachning vid behov och du har en känsla och överblick för att leda och fördela arbetet effektivt i vardagen.

Övrig information
* Placeringsort: Mörrum
* Start: Med hänsyn till uppsägningstid
* Varaktighet: Tillsvidare
* Arbetstid: Heltid, dagtid med möjlighet att jobba hemifrån 2-3 dagar/veckan
* Lön: Individuell lönesättning

I denna rekrytering samarbetar VMAB med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast då vi kommer arbeta med ett löpande urval, med sista ansökningsdag den 2 juni 2025. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR.

Om kunden
Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs till större delen av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Vi är certifierade enligt ISO 9001, ISO14001, ISO45001. Visa mindre

ESG-chef - Karlshamns hamn

Ansök    Maj 9    Human Solutions AB    Miljöchef
Karlshamns Hamn är en av Sveriges största hamnar med uppdraget att bedriva och utveckla en rationell och kostnadseffektiv hamn- och logistikverksamhet väl anpassad och integrerad i godsflödet. Uppdraget utförs via hamnens produktkatalog bestående av Stillerydshamnen och Energihamnen tillsammans med stödfunktioner. Karlshamns Hamns hundratal anställda hanterar årligen över 4,5 miljoner ton gods och har en omsättning på närmare en kvarts miljard. Besök oss p... Visa mer
Karlshamns Hamn är en av Sveriges största hamnar med uppdraget att bedriva och utveckla en rationell och kostnadseffektiv hamn- och logistikverksamhet väl anpassad och integrerad i godsflödet. Uppdraget utförs via hamnens produktkatalog bestående av Stillerydshamnen och Energihamnen tillsammans med stödfunktioner. Karlshamns Hamns hundratal anställda hanterar årligen över 4,5 miljoner ton gods och har en omsättning på närmare en kvarts miljard. Besök oss på www.karlshamnshamn.se/

 

ESG-chef Karlshamns Hamn
Hållbarhetsstrategier – HR - Förändringsledning
Vi söker en trygg och stark ESG-chef i en nyinrättad ledningsfunktion med fokus på hållbarhet, socialt ansvar och verksamhetsstyrning. Är du rätt person att anta utmaningen? Då ser vi fram emot din ansökan!



OM ROLLEN
Vi söker en driven och erfaren ESG-chef att driva processer kopplat till vår fortsatta strategi och transformation för miljömässig och social hållbarhet. Rollen rapporterar till VD och blir en nyckelfunktion i hamnens fortsatta utvecklingsarbete med affärsplan och framtidsvisioner som utgångspunkt: Framtidssäkrad, Effektfull och Trygg. Samtidigt ryms även ansvarsområden som uppföljning och myndighetsrapportering/-efterlevnad inom rollen.

Som ESG-chef kommer du att kombinera rollerna förändringsledare (G), HR-chef (S) och hållbarhetschef (E).

Sammanfattningsvis förväntas ESG-chefen bidra med struktur, utvecklingsfokus samt strategisk höjd. HR-processer ingår i rollen, likaså ansvar för ISO 9001 och 14001.

 
ANSVARSOMRÅDEN

• Förändringsledare (G): Utveckla och implementera företagets ESG-strategi i linje med våra affärsmål. Leda förändringsprocesser och säkerställa att hållbarhetsprinciper integreras i alla delar av verksamheten och att värdekedjorna är effektfulla. Identifiera och hantera ESG-relaterade risker och möjligheter.
• HR-chef (S): Ansvara för HR-strategier och HR-processer. Till stöd finns idag redan en väl fungerande interim HR-funktion med fokus på arbetsrätten och facklig samverkan. ESG-chefen har därför möjlighet att över tid växa in i HR-delarna.
• Hållbarhetschef (E): Utveckla och implementera strategier för miljömässig hållbarhet. Samarbeta med interna och externa intressenter för att främja hållbarhetsinitiativ. Övervaka och rapportera ESG-prestanda inkluderande KPI:er, verksamhetstillstånd och miljörapport.


KVALIFIKAITONER

• Relevant högre utbildning inom environmental engineering, miljövetenskap, företagsekonomi, hållbarhet eller liknande.
• Minst 3-5 års erfarenhet av arbete med frågor/processer med tydlig ESG-koppling, till exempel med erfarenhet av roll som förändringsledare.
• Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att hantera komplexa projekt.
• Tydliga kommunikations- och samarbetsförmågor.
• Förmåga att driva förändring inom organisationen och arbeta självständigt.

Vi söker en ledarförmåga som trivs att vara drivande och delaktig i processer och utveckling. Detta görs allra bäst mitt ute i våra verksamhetsgrenar och rätt person kommer aktivt involvera sig som ett konkret organisationsstöd.

 
VI ERBJUDER

• En dynamisk arbetsmiljö.
• Möjlighet att påverka och bidra till företagets hållbara utveckling och personalstrategi.
• Konkurrenskraftig lön och förmåner. Individuell lönesättning, vi har kollektivavtal.
• Möjlighet till personlig och professionell utveckling.



Placeringsort Karlshamn. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt ök.

Rollen ses som en del av sk. samhällsviktig verksamhet och då inom ramen för Sveriges beredskapsplanering.

Skicka in din ansökan senast 31 maj men gärna så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions AB.
Vid frågor, kontakta Björn Pettersson, 072-215 85 55 eller
Sanna Thörnqvist, 073-946 15 90.



Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Enhetschef Rörnät till Karlshamn Energi

Ansök    Jul 5    Netjobs Group AB    Administrativ chef
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/enhetschef-rornat-till-karlshamn-energi. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/enhetschef-rornat-till-karlshamn-energi. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Projektledare till Shape Process Automation i Karlshamn

Ansök    Jul 5    Netjobs Group AB    Administrativ chef
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/projektledare-till-shape-process-automation-i-karlshamn. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/projektledare-till-shape-process-automation-i-karlshamn. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Kvalitets- och hållbarhetschef

Ansök    Maj 28    Randstad AB    Kvalitetschef
Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett fint bolag med stora ambitioner kring kvalitet och hållbarhet? Sök då tjänsten som kvalitets- och hållbarhetschef till FoodTankers kontor i Karlshamn. I rollen som kvalitets och hållbarhetschef samverkar du inom hela vår organisation där ditt arbete innefattar ett stort ansvar. Fokus ligger på att säkerställa högsta möjliga standarder av kvalitet och hållbarhet inom alla processer som utförs i vår verksamhet. Ro... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett fint bolag med stora ambitioner kring kvalitet och hållbarhet? Sök då tjänsten som kvalitets- och hållbarhetschef till FoodTankers kontor i Karlshamn.
I rollen som kvalitets och hållbarhetschef samverkar du inom hela vår organisation där ditt arbete innefattar ett stort ansvar. Fokus ligger på att säkerställa högsta möjliga standarder av kvalitet och hållbarhet inom alla processer som utförs i vår verksamhet. Rollen omfattar arbete i en internationell miljö där du på daglig basis har kontakt med kollegor, kunder eller samarbetspartners i samt utanför Sverige. Som en del av vårt ledningsteam, spelar du även en central roll i att vägleda organisationens strategiska riktning, där stort fokus ligger på just kvalitetsstyrning och hållbarhet.
Vi söker dig som:
har relevant arbetslivserfarenhet inom områden som kvalitetsstyrning och hållbar utveckling
har en naturlig nyfikenhet och vilja att ständigt lära dig nya saker och utvecklas inom ditt område
är trygg i ditt ledarskap, använder och hanterar feedback väl och stundtals utmanande dialoger. Du är en stark och självsäker ledare som motiverar dina kollegor att sträva efter högre standarder inom kvalité och hållbarhet
är praktiskt lagd och trivs med att vara aktivt involverad i arbetet. Du tar ansvar och är redo att ta tag i problem direkt för att hitta lösningar och driva projekt framåt
har utmärkta kommunikationsförmågor och är pedagogisk i din kommunikation. Du kan förklara komplexa ämnen på ett enkelt och begripligt sätt och är bra på att få andra att förstå och engagera sig i våra kvalitets- och hållbarhetsinitiativ

Vi är ett företag som värdesätter innovation, hållbarhet och samarbete. Hos oss kommer du att vara en del av ett engagerat team där du ges möjlighet att växa och utvecklas både professionellt och personligt.
I denna rekrytering samarbetar FoodTankers med Randstad. Du ansöker på www.randstad.se, före 2024-06-07. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] alternativt på nummer 0707-932204.
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt så har vi på Randstad valt att jobba med rekryteringstester i vår urvalsprocess. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På så sätt ökar vi chansen att du som anställd kommer att trivas och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. I urvalsprocessen så ingår två st tester. Det ena är ett problemlösningstest som heter Matrigma och det andra är ett personlighetstest som heter MAP som mäter din normalpersonlighet och eventuella riskbeteenden.

Ansvarsområden
driva och initiera FoodTankers förbättringsarbete rörande kvalité
driva FoodTankers hållbarhetsarbete och genomföra revisioner enligt FoodTankers code of conduct på underleverantörer samt ta fram FoodTankers hållbarhetsrapport
se till att all FoodTankers personal är väl förtrogen med företagets kvalité, produktsäkerhet och miljöambitioner samt kontinuerligt informeras på ett sådant sätt att de känner till och förstår befintliga och tillkommande regler och anvisningar.
hålla sig ajour med förändringar i samhällets lagar och andra krav till de delar det påverkar verksamheten såväl som utveckling av ny teknik etc. som är av betydelse
vara företagets representant utåt när det gäller kvalité, produktsäkerhet och miljöfrågor gentemot kunder.
vara brandskyddsombud för FoodTankers och vara med på brandskyddsronder
se till att dels ledningsgrupp, och dels food/feed safety gruppen träffas regelbundet för att diskutera frågor som rör FoodTankers ledningssystem och produktsäkerhet
rapportera till miljöförbundet


Kvalifikationer
några års arbetslivserfarenhet av standarder
goda kunskaper inom CSR arbete enligt GRI standard G4
dokumenterad kunskap om internrevisioner och standarderna ovan
kunskap om lagstiftning som rör verksamheten
goda kunskaper om livsmedelssäkerhet och produktsäkerhet
goda kunskaper kring MS-office
svenska och engelska i tal & skrift
livsmedelssäkerhet (meriterande)
dokumenterad kunskap om standarderna ISO 140001, ISO 26000, ISO 9001 samt FSSC22000, SQAS Food (meriterande)


Om företaget

FoodTankers AB
FoodTankers är en mobil pipeline för livsmedels- och foderindustrin i Europa. FoodTankers är verksamt i Norden och övriga Europa och har dotterbolag i Polen och Ungern. Vårt huvudkontor ligger i Karlshamn men ägs av IMPERIAL Logistics International med huvudkontor i Duisburg, Tyskland. Vår flotta har 110 lastbilar och 130 trailers och genom IMPERIAL har vi tillgång till över 400 lastbilar och 800 trailers. FoodTankers är certifierat enligt ISO 14001, 22000, GMP +B4 och SQAS +Food.
Vår leveranskedja består av ett dussin underleverantörer med förare från Sverige, Danmark, Lettland, Ungern och Polen. Det är mindre åkerier med dedikerade förare och lastbilar för FoodTankers kunder. Våra kunder varierar från lokala bryggerier till multinationella företag inom livsmedelsindustrin. Vi arbetar hårt för att kontinuerligt förbättra våra tjänster. Visa mindre

Kvalitets- och miljöansvarig

Ansök    Okt 11    Wikan Personal AB    Kvalitetschef
Om företaget Ytab är specialister på ytbehandling med starkt fokus på plast och komposit. Vi har lackeringsanläggningar i Sverige och Ungern. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom många branscher, inklusive bilbranschen, konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Ytabs fabriker är några av de mest högteknologiska lackeringsanläggningarna i Europa. Våra tillverkningslinjer är helautomatiserade och använder robotstyrd oc... Visa mer
Om företaget
Ytab är specialister på ytbehandling med starkt fokus på plast och komposit. Vi har lackeringsanläggningar i Sverige och Ungern. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom många branscher, inklusive bilbranschen, konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Ytabs fabriker är några av de mest högteknologiska lackeringsanläggningarna i Europa. Våra tillverkningslinjer är helautomatiserade och använder robotstyrd och digital processtyrning. Ytab-koncernen har totalt 150 högt kvalificerade och erfarna anställda. Tillsammans utgör de en professionell, kundfokuserad och kostnadseffektiv lackeringspartner som kan göra underverk.

Vi söker en engagerad Kvalitets- och Miljöansvarig för att i nära samarbete med övriga på företaget säkerställa och utveckla kvaliteten på våra produkter och tjänster. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Som Kvalitets- och Miljöansvarig kommer du aktivt att arbeta med att utveckla och säkerställa verksamhetssystemet IATF 16949 samt ISO 14001 i samarbete med ledningen och utifrån våra tillståndskrav från myndigheter. I rollen ansvarar du för att följa upp och säkerställa verksamheten i enlighet med våra processer och rutiner med målsättning att skapa ett långsiktigt och hållbart kvalitetsarbete. Du kommer att fokusera på att reducera kvalitetsbrister, avvikelser och kostnader som uppkommer med kvalitetsavvikelser.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
- Stötta och coacha organisationen i det dagliga kvalitetsarbetet och vara vår kunds ögon i vår verksamhet
- Stötta våra projekt och vår försäljning med tillhörande kvalitetsarbete
- Arbeta med ständiga förbättringar
- Förbereda och samordna interna revisioner och vara företagets representant vid externa revisioner
- Ansvara för att upprätthålla goda kund- och leverantörskontakter i kvalitetsfrågor
- Följa upp och föreslå åtgärder för minskad kvalitetsbrist, miljöbelastning och energiförbrukning
- Övergripande ansvar för vår dokumentationshantering
- Driva och följa upp förbättringsarbetet tillsammans med våra medarbetare
- Brandskyddsansvar
- Arbetsmiljö

Som Kvalitets- och Miljöansvarig rapporterar du till vår ledningsgrupp och din närmaste chef är VD.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Till tjänsten söker vi en engagerad person som driver och har det yttersta ansvaret för kvalitetsarbetet. Du är trygg i dig själv, möter dealines som är uppsatta och du har erfarenhet och stort intresse av kvalitetsledningsarbete. Som vår Kvalitets- och miljöansvarig har du en relevant utbildningsbakgrund samt några års erfarenhet av liknande arbete. Alternativt har du förvärvat dig kunskaper genom minst fem års yrkeserfarenhet av kvalitetsarbete och verksamhetssystem (ISO9001). Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kvalitetsarbete från den tillverkande industrin, och gärna från fordonsindustrin. Vidare är det meriterande om du har vana från kvalitetssystemet IATF, kännedom kring kemikaliehantering och ritningsläsning. Är du revisor inom kvalitetsarbete är det meriterande. Du har god datorvana i främst Office-paketet och gärna från affärssystem eftersom rollen innefattar att ta fram och underhålla styrande dokument samt kommunicera både internt och externt är mycket goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.

Som person krävs att du har ett högt kvalitetstänk med kunden i fokus och har ett strukturerat arbetssätt. Du är trygg och självständig i rollen som Kvalitets- och Miljöansvarig och har lätt att kommunicera internt och externt då du har kund och leverantörskontakter. Som person är du drivande, målinriktad, effektiv och noggrann. För att passa in i vår grupp ser vi att du är positivt lagd, har god samarbetsförmåga och med tanke på att vi är en mindre grupp är du orädd för att hugga i och hjälpa till där det behövs och är motiverad att tillsammans göra det som krävs för att nå uppsatta mål i tid.

Information och kontakt
Tjänsten är placerad på vår produktionsanläggning i Näsum. Tjänsten är 100 % av en heltid och en tillsvidareanställning hos Ytab. Tjänsteresor ingår i tjänsten och B körkort är ett krav. Vi tillämpar löpande uttagning, så ansök om tjänsten snarast möjligt. Sista ansökningsdag är den 31 oktober.

Vi är ett litet företag där alla arbetar nära varandra. Vi har också högt i tak och mycket glädje, det skall vara kul att gå till jobbet! Håller du med så är du välkommen med din ansökan via Wikans hemsida, www.wikan.se.
För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044-590 65 12.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Kvalitets- och hållbarhetschef

Ansök    Maj 6    Randstad AB    Kvalitetschef
Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett fint bolag med stora ambitioner kring kvalitet och hållbarhet? Sök då tjänsten som kvalitets- och hållbarhetschef till FoodTankers kontor i Karlshamn. I rollen som kvalitets och hållbarhetschef samverkar du inom hela vår organisation där ditt arbete innefattar ett stort ansvar. Fokus ligger på att säkerställa högsta möjliga standarder av kvalitet och hållbarhet inom alla processer som utförs i vår verksamhet. Ro... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett fint bolag med stora ambitioner kring kvalitet och hållbarhet? Sök då tjänsten som kvalitets- och hållbarhetschef till FoodTankers kontor i Karlshamn.
I rollen som kvalitets och hållbarhetschef samverkar du inom hela vår organisation där ditt arbete innefattar ett stort ansvar. Fokus ligger på att säkerställa högsta möjliga standarder av kvalitet och hållbarhet inom alla processer som utförs i vår verksamhet. Rollen omfattar arbete i en internationell miljö där du på daglig basis har kontakt med kollegor, kunder eller samarbetspartners i samt utanför Sverige. Som en del av vårt ledningsteam, spelar du även en central roll i att vägleda organisationens strategiska riktning, där stort fokus ligger på just kvalitetsstyrning och hållbarhet.
Vi söker dig som:
har relevant arbetslivserfarenhet inom områden som kvalitetsstyrning och hållbar utveckling
har en naturlig nyfikenhet och vilja att ständigt lära dig nya saker och utvecklas inom ditt område
är trygg i ditt ledarskap, använder och hanterar feedback väl och stundtals utmanande dialoger. Du är en stark och självsäker ledare som motiverar dina kollegor att sträva efter högre standarder inom kvalité och hållbarhet
är praktiskt lagd och trivs med att vara aktivt involverad i arbetet. Du tar ansvar och är redo att ta tag i problem direkt för att hitta lösningar och driva projekt framåt
har utmärkta kommunikationsförmågor och är pedagogisk i din kommunikation. Du kan förklara komplexa ämnen på ett enkelt och begripligt sätt och är bra på att få andra att förstå och engagera sig i våra kvalitets- och hållbarhetsinitiativ

Vi är ett företag som värdesätter innovation, hållbarhet och samarbete. Hos oss kommer du att vara en del av ett engagerat team där du ges möjlighet att växa och utvecklas både professionellt och personligt.
I denna rekrytering samarbetar FoodTankers med Randstad. Du ansöker på www.randstad.se, före 2024-05-28. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] alternativt på nummer 0707-932204.
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt så har vi på Randstad valt att jobba med rekryteringstester i vår urvalsprocess. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På så sätt ökar vi chansen att du som anställd kommer att trivas och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. I urvalsprocessen så ingår två st tester. Det ena är ett problemlösningstest som heter Matrigma och det andra är ett personlighetstest som heter MAP som mäter din normalpersonlighet och eventuella riskbeteenden.

Ansvarsområden
I rollen som Kvalitets- och hållbarhetschef ansvarar du bland annat för att:
driva och initiera FoodTankers förbättringsarbete rörande kvalité
driva FoodTankers hållbarhetsarbete och genomföra revisioner enligt FoodTankers code of conduct på underleverantörer samt ta fram FoodTankers hållbarhetsrapport
se till att all FoodTankers personal är väl förtrogen med företagets kvalité, produktsäkerhet och miljöambitioner samt kontinuerligt informeras på ett sådant sätt att de känner till och förstår befintliga och tillkommande regler och anvisningar.
hålla sig ajour med förändringar i samhällets lagar och andra krav till de delar det påverkar verksamheten såväl som utveckling av ny teknik etc. som är av betydelse
vara företagets representant utåt när det gäller kvalité, produktsäkerhet och miljöfrågor gentemot kunder.
vara brandskyddsombud för FoodTankers och vara med på brandskyddsronder
se till att dels ledningsgrupp, och dels food/feed safety gruppen träffas regelbundet för att diskutera frågor som rör FoodTankers ledningssystem och produktsäkerhet
rapportera till miljöförbundet


Kvalifikationer
några års arbetslivserfarenhet av standarder
goda kunskaper inom CSR arbete enligt GRI standard G4
dokumenterad kunskap om internrevisioner och standarderna ovan
kunskap om lagstiftning som rör verksamheten
goda kunskaper om livsmedelssäkerhet och produktsäkerhet
goda kunskaper kring MS-office
svenska och engelska i tal & skrift
livsmedelssäkerhet (meriterande)
dokumenterad kunskap om standarderna ISO 140001, ISO 26000, ISO 9001 samt FSSC22000, SQAS Food (meriterande)


Om företaget

FoodTankers AB
FoodTankers är en mobil pipeline för livsmedels- och foderindustrin i Europa. FoodTankers är verksamt i Norden och övriga Europa och har dotterbolag i Polen och Ungern. Vårt huvudkontor ligger i Karlshamn men ägs av IMPERIAL Logistics International med huvudkontor i Duisburg, Tyskland. Vår flotta har 110 lastbilar och 130 trailers och genom IMPERIAL har vi tillgång till över 400 lastbilar och 800 trailers. FoodTankers är certifierat enligt ISO 14001, 22000, GMP +B4 och SQAS +Food.
Vår leveranskedja består av ett dussin underleverantörer med förare från Sverige, Danmark, Lettland, Ungern och Polen. Det är mindre åkerier med dedikerade förare och lastbilar för FoodTankers kunder. Våra kunder varierar från lokala bryggerier till multinationella företag inom livsmedelsindustrin. Vi arbetar hårt för att kontinuerligt förbättra våra tjänster. Visa mindre

Kvalitets- och miljöchef

Ansök    Mar 12    Wikan Personal AB    Kvalitetschef
Om företaget Ytab är specialister på ytbehandling med starkt fokus på plast och komposit. Vi har lackeringsanläggningar i Sverige och Ungern. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom många branscher, inklusive bilbranschen, konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Ytabs fabriker är några av de mest högteknologiska lackeringsanläggningarna i Europa. Våra tillverkningslinjer är helautomatiserade och använder robotstyrd oc... Visa mer
Om företaget
Ytab är specialister på ytbehandling med starkt fokus på plast och komposit. Vi har lackeringsanläggningar i Sverige och Ungern. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom många branscher, inklusive bilbranschen, konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Ytabs fabriker är några av de mest högteknologiska lackeringsanläggningarna i Europa. Våra tillverkningslinjer är helautomatiserade och använder robotstyrd och digital processtyrning. Ytab-koncernen har totalt ca 100 högt kvalificerade och erfarna anställda. Tillsammans utgör de en professionell, kundfokuserad och kostnadseffektiv lackeringspartner som kan göra underverk. I den svenska fabriken i Näsum är vi certifierade enligt ISO 9001, 14001, 45001 och IATF. Ytabs fabrik i Sverige omsatte 77 mkr räkenskapsåret 2022/2023 med 72 anställda. Koncernen har de senaste fem åren investerat ca 70 MSEK i maskiner, utrustning och anläggningar.

Vi söker en engagerad Kvalitets- och Miljöchef för att i nära samarbete med övriga på företaget säkerställa och utveckla kvaliteten och miljökrav på våra produkter. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Som Kvalitets- och Miljöchef kommer du aktivt att arbeta med att utveckla och säkerställa verksamhetssystemet IATF 16949 samt ISO 9001, 14001 och 45001 i samarbete med ledningen och utifrån våra tillståndskrav från myndigheter. I rollen ansvarar du, tillsammans med dina två medarbetare, för att följa upp och säkerställa verksamheten i enlighet med våra processer och rutiner med målsättning att skapa ett långsiktigt och hållbart kvalitetsarbete. Du kommer att fokusera på att reducera kvalitetsbrister, avvikelser och kostnader som uppkommer med kvalitetsavvikelser.

Ansvarsområden som ingår i rollen:
• Stötta och coacha organisationen i det dagliga kvalitetsarbetet och vara vår kunds ögon i vår verksamhet
• Stötta våra projekt och vår försäljning med tillhörande kvalitetsarbete
• Arbeta med ständiga förbättringar, rutiner, dokument
• Förbereda och samordna interna revisioner och vara företagets representant vid externa revisioner
• Ansvara för att upprätthålla goda kund- och leverantörskontakter i kvalitetsfrågor
• Följa upp och föreslå åtgärder för minskad kvalitetsbrist, miljöbelastning och energiförbrukning
• Övergripande ansvar för tillstånd, besiktningar, register
• Driva och följa upp förbättringsarbetet tillsammans med våra medarbetare
• Brandskyddsansvar som tex riskutredning, tillståndsärende
• Arbetsmiljöarbete som tex SAM, sammankallande till skyddskommittéer

Som Kvalitets- och Miljöchef ingår du i ledningsgruppen och din närmaste chef är VD.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Till tjänsten söker vi en engagerad person som driver och har det yttersta ansvaret för kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet. Du är trygg i dig själv, möter deadlines som är uppsatta och du har erfarenhet och stort intresse av kvalitetsledningsarbete. Som vår Kvalitets- och miljöchef har du en relevant utbildningsbakgrund samt några års erfarenhet av liknande arbete. Alternativt har du förvärvat dig kunskaper genom minst fem års yrkeserfarenhet av kvalitetsarbete och verksamhetssystem. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kvalitetsarbete från den tillverkande industrin, och gärna från fordonsindustrin. Vidare är det meriterande om du har vana från kvalitetssystemet IATF, kännedom kring kemikaliehantering. Är du revisor inom kvalitetsarbete är det meriterande.

Du har god datorvana i främst Office-paketet och gärna från affärssystem eftersom rollen innefattar att ta fram och underhålla styrande dokument samt kommunicera både internt och externt är mycket goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.
Som person krävs att du har ett högt kvalitetstänk med kunden i fokus och har ett strukturerat och lösningsfokuserat arbetssätt. Du är trygg och självständig i rollen som Kvalitets- och Miljöchef och som ledare. Du trivs med att arbeta i en operativ roll där framgången bygger på ett engagerat, prestigelöst och inlyssnande ledarskap där du får dina medarbetare att växa. Du är en rättvis och utmanande ledare som har ett tydligt kommersiellt driv. Du är en trygg och stabil person som förmedlar tillit. Egenskaper som är viktiga i rollen är noggrannhet, en administrativ ådra samt analytisk.

Information och kontakt
Tjänsten är placerad på vår produktionsanläggning i Näsum. Tjänsten är 100 % av en heltid och en tillsvidareanställning hos Ytab. Tjänsteresor ingår i tjänsten och B körkort är ett krav.
Vi tillämpar löpande uttagning, så ansök om tjänsten snarast möjligt. Sista ansökningsdag är den 31 mars.

Vi är ett litet företag där alla arbetar nära varandra. Vi har också högt i tak och mycket glädje, det skall vara kul att gå till jobbet! Håller du med så är du välkommen med din ansökan via Wikans hemsida, www.wikan.se.

För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044-590 65 12.

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Avdelningschef GMP, Quality Control till AAK!

Ansök    Apr 24    Academic Work Sweden AB    Kvalitetschef
Bli AAKs nya Avdelningschef på GMP-laboratoriet och få användning av dina ledarkunskaper, utveckla laboratoriet och säkerställa högsta möjliga nivå av kvalitetssäkring! Du kommer få möjlighet att utveckla både din egen och laboratoriets potential i en ny organisation. Ansök nu och ta din karriär till nästa nivå hos AAK! OM TJÄNSTEN AAK är specialiserat på växtbaserade oljor som är värdehöjande ingredienser i en rad populära konsumentprodukter. Med deras ... Visa mer
Bli AAKs nya Avdelningschef på GMP-laboratoriet och få användning av dina ledarkunskaper, utveckla laboratoriet och säkerställa högsta möjliga nivå av kvalitetssäkring! Du kommer få möjlighet att utveckla både din egen och laboratoriets potential i en ny organisation. Ansök nu och ta din karriär till nästa nivå hos AAK!

OM TJÄNSTEN
AAK är specialiserat på växtbaserade oljor som är värdehöjande ingredienser i en rad populära konsumentprodukter. Med deras oljor kan produkternas sensoriska egenskaper förbättras, till exempel genom att göra konsistensen i premiumchoklad mjukare, växtbaserade burgare saftigare eller smördeg med lågt fettinnehåll frasigare. Med deras värdehöjande oljor och fetter hjälper AAK sina kunder att lyckas bättre.

Med deras flexibla produktionsanläggningar och omfattande expertkunskaper levererar AAK sina värdehöjande produkter till en rad branscher, såsom choklad och konfektyr, bageri, mejeri, växtbaserade livsmedel, specialnutrition, foodservice och kroppsvård. Med nästan 4000 medarbetare som tätt samarbetar med deras kunder via 25 regionala försäljningskontor, 15 innovationscenter och med stöd från drygt 20 produktionsanläggningar, ligger de i framkant med sin utveckling.

AAK, med huvudkontor i Malmö, är noterat på Nasdaq-börsen i Stockholm och har strävat efter ständig förbättring i 150 år.



Rollen

#

Du kommer att arbeta på QC-laboratoriet som avdelningschef och arbeta med att leda och utveckla GMP-laboratoriets dagliga drift och säkerställa kvalitetssäkringen enligt ISO 17025. QC är uppdelad i tre olika områden och ditt ansvarområde gäller GMP-laboratoriet som bemannas med tre personer som uteslutande arbetar med analyser kopplade till affärsområde läkemedel och supportgruppen som stöder hela QC i kvalitetsfrågor, vilket totalt blir 7 personer.

I rollen kommer du att ha en central roll i att delegera analyserna, utföra kontroller och se till att laboratoriet och medarbetarna arbetar i enlighet med höga kvalitetskrav. Dessutom kommer du att ha kontakt med intressenter och fungera som representant för laboratoriet. Som avdelningschef kommer du även att ha fullt personalansvar och utföra medarbetarsamtal och lönesamtal.

Laboratoriet har en omfattande mängd analysmetoder från enkla våtkemiska analyser till komplexa kromatografisystem. Analyserna fokuserar på både kontaminanter och slutproduktens sammansättning. Kvalitetssäkring av analyserna är av stor betydelse och 56 metoder är ackrediterade i enlighet med ISO 17025.

Avdelningschefens uppdrag är att säkerställa att laboratoriet uppnår högsta möjliga nivå av kvalitet och effektivitet. AAK erbjuder en utmanande och spännande position i en ny organisation där du kommer att ha möjlighet att utveckla både sin egen och laboratoriets potential.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Avdelningschef ansvarar du för analyskvalitet och ditt team. Du kommer att ansvara för den dagliga planeringen av arbetet samt arbeta aktivt med att utveckla gruppen, dess rutiner och driva förbättringsarbeten. Ingen dag är sig andra lik och du får med tiden mer ansvar för förbättringsidéer och driva det arbetet tillsammans med kollegor och ditt team.

Dina primära arbetsuppgifter innefattar:


* Leda och utveckla laboratoriets dagliga drift och säkerställa kvalitetssäkring enligt GMP och ISO 17025
* Personalansvar, med ansvar för att leda, utveckla och fördela arbete
* Delegera analyserna, utföra kontroller och se till att laboratoriet och medarbetarna arbetar i enlighet med de höga kvalitetskraven
* Identifiera effektiviseringsmöjligheter och driva förbättringsarbete


VI SÖKER DIG SOM
Du är självgående, strukturerad och ha förmågan att prioritera och delegera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.


* Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, som naturvetenskap eller kemi/kemiteknik
* Arbetserfarenhet av kvalitetsarbete
* God erfarenhet av att arbeta enligt GMP
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då detta förekommer i den dagliga verksamheten


Meriterande


* Om du tidigare arbetat på en ledande position och har haft personalansvar


#

Vi söker dig som är

#


* Självgående
* Har en god samarbetsförmåga
* Problemlösande
* Strukturerad


#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlshamn


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om AAK här Visa mindre

Kundservicechef till Västblekinge Miljö AB

Brinner du för ledarskap och att skapa förutsättningar för en positiv kundupplevelse samtidigt som du vill vara med och arbeta aktivt för en bättre miljö? Då kan tjänsten som Kundservicechef vara din chans på ett stabilt företag med uppdrag inom samhällsnyttan. Välkommen till VMAB! Dina arbetsuppgifter I din roll som Kundservicechef kommer du att ha det övergripande ansvaret för kundupplevelsen i såväl nutid som framtid samtidigt som du framgångsrikt lede... Visa mer
Brinner du för ledarskap och att skapa förutsättningar för en positiv kundupplevelse samtidigt som du vill vara med och arbeta aktivt för en bättre miljö? Då kan tjänsten som Kundservicechef vara din chans på ett stabilt företag med uppdrag inom samhällsnyttan. Välkommen till VMAB!

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Kundservicechef kommer du att ha det övergripande ansvaret för kundupplevelsen i såväl nutid som framtid samtidigt som du framgångsrikt leder ett kompetent team med 7 medarbetare inom kundservice, hantering av våg samt service/transport.

Du kommer i din roll driva enheten vidare mot de förändringar och anpassningar till omvärlden som är nödvändiga av såväl lagstadgade beslut som kundernas förväntan på kommunikation där tekniska lösningar är en naturlig del av utvecklingen. Andra arbetsuppgifter i din vardag kommer utgöras av:
* Stötta avdelningen i komplexa kundärenden
* Entreprenörsuppföljning, bibehållen god kontakt och relation med entreprenörer
* Kundmöte på plats hos kunden för att finna lösningar där praktiska utmaningar begränsar
* Kommunikations- och informationsansvar till kund inkl beställning och uppföljning av samarbetspartner
Du har budgetansvar i din roll och du blir en del av en arbetsgrupp tillsammans med enhetschef, ingenjör och avdelningschef där ni tillsammans arbetar strategiskt och långsiktigt med de förändringar som tiden framåt kräver/önskar. Att arbeta närvarande, stöttande vid behov och strukturerat med ditt ledarskap är självklart också en viktig del av din vardag.

Din profil
Du som söker behöver ha några års tidigare erfarenhet av en ledande befattning med fullt personalansvar. Vi ser också att du har erfarenhet av att jobba med kundservice bestående av olika medier där vi gärna ser att du har varit involverad i att driva digital förändring. Har du erfarenhet kring avfallsfrågor är detta meriterande men det är också en del av arbetet du kan lära dig på plats.

Du är en person som får saker att ske och som gärna driver förändring och frågor framåt. Att lyfta blicken till de lite mer strategiska frågorna och att följa den utveckling som sker runtomkring dig finner du stimulerande. Du tar gärna egna initiativ och är en trygg ledare som smidigt anpassar ditt ledarskap efter situation och individ. Du brinner för att ge din personal rätt förutsättningar, rätt coachning vid behov och du har en känsla och överblick för att leda och fördela arbetet effektivt i vardagen.

Självklart delar du VMAB:s värderingar och du kan med stolthet ställa dig bakom vikten av att vara en Miljöhjälte.

Övrig information
* Placeringsort: Mörrum
* Start: Med hänsyn till uppsägningstid
* Varaktighet: Tillsvidare
* Arbetstid: Heltid, dagtid med möjlighet att jobba hemifrån 2-3 dagar/veckan
* Lön: Individuell lönesättning
I denna rekrytering samarbetar VMAB med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast med sista ansökningsdag den 10 mars 2023. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, återvinningsstationer, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs till större delen av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Visa mindre

Kvalitets- och miljöansvarig

Ansök    Maj 22    Wikan Personal AB    Kvalitetschef
Om företaget Ytab är specialister på ytbehandling med starkt fokus på plast och komposit. Vi har lackeringsanläggningar i Sverige och Ungern. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom många branscher, inklusive bilbranschen, konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Ytabs fabriker är några av de mest högteknologiska lackeringsanläggningarna i Europa. Våra tillverkningslinjer är helautomatiserade och använder robotstyrd oc... Visa mer
Om företaget
Ytab är specialister på ytbehandling med starkt fokus på plast och komposit. Vi har lackeringsanläggningar i Sverige och Ungern. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom många branscher, inklusive bilbranschen, konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Ytabs fabriker är några av de mest högteknologiska lackeringsanläggningarna i Europa. Våra tillverkningslinjer är helautomatiserade och använder robotstyrd och digital processtyrning. Ytab-koncernen har totalt 150 högt kvalificerade och erfarna anställda. Tillsammans utgör de en professionell, kundfokuserad och kostnadseffektiv lackeringspartner som kan göra underverk.

Vi söker en engagerad Kvalitets- och Miljöansvarig för att i nära samarbete med övriga på företaget säkerställa och utveckla kvaliteten på våra produkter och tjänster. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Som Kvalitets- och Miljöansvarig kommer du aktivt att arbeta med att utveckla och säkerställa verksamhetssystemet IATF 16949 samt ISO 14001 i samarbete med ledningen och utifrån våra tillståndskrav från myndigheter. I rollen ansvarar du för att följa upp och säkerställa verksamheten i enlighet med våra processer och rutiner med målsättning att skapa ett långsiktigt och hållbart kvalitetsarbete. Du kommer att fokusera på att reducera kvalitetsbrister, avvikelser och kostnader som uppkommer med kvalitetsavvikelser.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
- Stötta och coacha organisationen i det dagliga kvalitetsarbetet och vara vår kunds ögon i vår verksamhet
- Stötta våra projekt och vår försäljning med tillhörande kvalitetsarbete
- Arbeta med ständiga förbättringar
- Arbete med arbetsmiljö
- Förbereda och samordna interna revisioner och vara företagets representant vid externa revisioner
- Ansvara för att upprätthålla goda kund- och leverantörskontakter i kvalitetsfrågor
- Följa upp och föreslå åtgärder för minskad kvalitetsbrist, miljöbelastning och energiförbrukning
- Övergripande ansvar för vår dokumentationshantering
- Driva och följa upp förbättringsarbetet tillsammans med våra medarbetare

Som Kvalitets- och Miljöansvarig rapporterar du till vår ledningsgrupp och din närmaste chef är VD.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet och stort intresse av kvalitetsledningsarbete. Som vår Kvalitets- och miljöansvarig har du en relevant utbildningsbakgrund samt några års erfarenhet av liknande arbete. Alternativt har du förvärvat dig kunskaper genom minst fem års yrkeserfarenhet av kvalitetsarbete och verksamhetssystem (ISO9001). Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kvalitetsarbete från den tillverkande industrin, och gärna från fordonsindustrin. Vidare är det meriterande om du har vana från kvalitetssystemet IATF, kännedom kring kemikaliehantering och ritningsläsning. Är du revisor inom kvalitetsarbete är det meriterande.

Du har god datorvana i främst Office-paketet och gärna från affärssystem eftersom rollen innefattar att ta fram och underhålla styrande dokument samt kommunicera både internt och externt är mycket goda kunskaper i svenska och engelska ett krav.
Som person krävs att du har ett högt kvalitetstänk med kunden i fokus och har ett strukturerat arbetssätt. Du är trygg och självständig i rollen som Kvalitets- och Miljöansvarig och har lätt att kommunicera internt och externt då du har kund och leverantörskontakter. Som person är du drivande, målinriktad, effektiv och noggrann. För att passa in i vår grupp ser vi att du är positivt lagd, har god samarbetsförmåga och med tanke på att vi är en mindre grupp är du orädd för att hugga i och hjälpa till där det behövs och är motiverad att tillsammans göra det som krävs för att nå uppsatta mål i tid.

Information och kontakt
Tjänsten är placerad på vår produktionsanläggning i Näsum. Tjänsten är 100 % av en heltid och en tillsvidareanställning hos Ytab. Tjänsteresor ingår i tjänsten och B körkort är ett krav.

Vi tillämpar löpande uttagning, så ansök om tjänsten snarast möjligt. Sista ansökningsdag är den 1 juni.

Vi är ett litet företag där alla arbetar nära varandra. Vi har också högt i tak och mycket glädje, det skall vara kul att gå till jobbet! Håller du med så är du välkommen med din ansökan via Wikans hemsida, www.wikan.se.

För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044-590 65 12.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Uniper söker Säkerhetsskyddschef till Karlshamn eller Malmö

Ansök    Okt 25    Sydkraft AB    Säkerhetschef
Passion for Energy Vi på Uniper gillar passionerade medarbetare och kollegor. Med passion som drivkraft ser vi till att leverera el med högsta kvalitet till samhälle och industri i Sverige – varje sekund av årets alla dagar. Det är i det personliga engagemanget, i dialog, mångfald och olikheter på jobbet som vi tillsammans levererar samhällsnytta i realtid – och samtidigt fokuserar vår innovationskraft mot framtidens energilösningar. Eller som vi säger: ’”... Visa mer
Passion for Energy
Vi på Uniper gillar passionerade medarbetare och kollegor. Med passion som drivkraft ser vi till att leverera el med högsta kvalitet till samhälle och industri i Sverige – varje sekund av årets alla dagar. Det är i det personliga engagemanget, i dialog, mångfald och olikheter på jobbet som vi tillsammans levererar samhällsnytta i realtid – och samtidigt fokuserar vår innovationskraft mot framtidens energilösningar. Eller som vi säger: ’”Passion for energy”. Vi behöver fler som brinner för energi och vill göra skillnad på riktigt. Är du en av dem?
The Uniper Way – så arbetar vi
Våra medarbetare är grunden för Unipers framgång och framtid. Vi arbetar tillsammans och i dialog. Hos oss utvecklas och förstärks kompetens på individnivå. Vi visar entreprenöranda och tar ansvar, i alla delar av koncernen. Vi har en gemensam hållning och värdegrund för hur vi bedriver det dagliga arbetet inom koncernen och i våra olika verksamheter. Vi kallar det ”The Uniper Way”.
Vad vi söker
Vill du vara en del i att upprätthålla och skydda kritisk infrastruktur? Sydkraft Thermal Power AB söker nu en Säkerhetsskyddschef som bygger upp och utvecklar organisationens säkerhetsskyddsarbete.
Vi på Sydkraft Thermal Power AB söker en Säkerhetsskyddschef till vårt svenska säkerhetsteam. I rollen ingår du i vår ledningsgrupp. Du har också ett funktionellt ansvar för organisationens säkerhetsfrågor vilket innebär att du kommer arbeta självständigt med säkerhetsfrågor för både Karlshamnsverket och våra gasturbinanläggningar. Du ingår också i säkerhetsteamet inom Uniper Sverige. I denna roll får du möjlighet att jobba i en global organisation med de lokala förutsättningarna – både ur ett svenskt legalt perspektiv och med de specifika anläggningarnas förutsättningar.
Vad kommer du jobba med?
Som Säkerhetsskyddschef är din roll reglerad enligt svensk lagstiftning samtidigt som du ska omhänderta koncernens och våra egna säkerhetskrav för anläggning, system och personal samt följa upp dessa.
Du har ansvar för att:
- Leda och samordna säkerhetsskyddsarbetet
- Kontrollera verksamhetens efterlevnad ur ett säkerhetsskyddsperspektiv
- Bedriva en effektiv omvärldsbevakning inom säkerhetsområdet
- Upprätta och följa upp regler och instruktioner avseende säkerhet
- Ta fram och stödja verksamheten avseende analyser på olika nivåer samt upprättande av dokumentation i olika processer inom områdena personalsäkerhet, informationssäkerhet och fysisk säkerhet.
- Fortsätta bygga en säkerhetskultur och genomförande av olika förändringsprojekt avseende säkerhet
- Ansvara för incidentutredningar inom säkerhetsområdet
- Rapportera till VD och andra intressenter avseende säkerhet
- Vara kontaktperson till aktuella myndigheter inom området
- Stödja, granska och följa upp leverantörer avseende säkerhet
- Delta i arbetet avseende totalförsvar och krisberedskap
- Delta i olika forum och samarbeten både internt och externt
Vi som arbetsgivare ställer oss positiva till ett flexibelt förhållningssätt kring distansarbete utifrån verksamhetens och individens förutsättningar.
Uniper är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bl.a. av regler kring säkerhetsskydd, exportkontroll och nukleär icke-spridning. Vi kommer därför att genomföra säkerhetsprövning av alla våra tjänster och komplettera med registerkontroll för säkerhetsklassade befattningar, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen.
Hälsoundersökning inklusive drogtest kommer också genomföras innan anställning.
Vem vi söker
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med avslutande examen inom säkerhetsområdet eller ett annat område bedöms relevant för tjänsten. Utöver detta behöver du ha en godkänd utbildning som säkerhetskyddchef eller motsvarande erfarenhet i en liknande roll. Erfarenhet av antingen säkerhetsskydd, totalförsvar eller ISO 27 000 är också ett krav. Då vi arbetar i en global organisation behöver du ha mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift. B-körkort erfordras.
Som person har du förmåga att omsätta krav till åtgärder som kan följas upp. Du tillgodogör dig svenska lagar inom säkerhetsområdet och har förmågan att omsätta dessa i praktisk verksamhet.
Du har hög integritet för den information och kunskap om verksamhet och medarbetare som erhålls i rollen. Då det ingår i rollen att utbilda samt engagera medarbetare behöver du ha goda ledaregenskaper samt god kommunikativ förmåga.
Kontaktinformation
Vid frågor är du välkommen att kontakta:
Rekryterande chef, Henrik Svensson, 070-588 90 35
Fackliga kontaktpersoner
Unionen, Magnus Notini, 070-655 01 27
Sveriges Ingenjörer, Henning Holmberg, 070-660 12 30 Visa mindre

Chef Kundservice Bank

Länsförsäkringar  Blekinge Chef för kundservice bank Visa mer
Länsförsäkringar  Blekinge

Chef för kundservice bank Visa mindre

Servicechef till Karlshamn, Växjö och Kalmar

Avarn Security Systems (tidigare Nokas) är den avdelning som levererar skräddarsydda tekniska lösningar till våra kunder. Vi erbjuder allt inom lås, dörrautomatik, passage, larm, brandlarm och CCTV. Teknik innehar samtliga certifikat inom lås och larm vilket gör att vi kan säkerställa en mycket hög kvalité på våra tekniska säkerhetsinstallationer. Tillsammans med övriga divisioner i koncernen tillgodoser vi det kompletta behovet av säkerhet. Vi är rikstäc... Visa mer
Avarn Security Systems (tidigare Nokas) är den avdelning som levererar skräddarsydda tekniska lösningar till våra kunder. Vi erbjuder allt inom lås, dörrautomatik, passage, larm, brandlarm och CCTV. Teknik innehar samtliga certifikat inom lås och larm vilket gör att vi kan säkerställa en mycket hög kvalité på våra tekniska säkerhetsinstallationer. Tillsammans med övriga divisioner i koncernen tillgodoser vi det kompletta behovet av säkerhet. Vi är rikstäckande och har kontor och butiker på flera orter i Sverige och är i en ständig tillväxtfas.

Tjänsten

Servicechefen leder inriktningen av avtalade service- och underhållsarbetet, så att garanti- och serviceåtagande levereras till kund enligt upprättade avtal.


• Att anläggningar och system med klassningskrav underhålls och ges erforderliga serviceåtgärder så att anläggar- och systemintyg kan fortsätta gälla
• Följa och fastställa rutiner och processer enligt ledningssystem
• Budgetarbete
• Resultatuppföljning mot budget
• Resultatdrivande förbättringsarbete
• Styra och planera avdelningen så att avtalade servicetider gentemot kund hålls
• Arbete med utveckling och implementering av strategiska planer
• Personalansvar, personalutveckling
• Att arbetsmiljökrav följs

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen krävs att du har en teknisk inriktning mot el-tele eller liknande. Vidare skall du haft personal och resultatansvar på likande roller.
Du har en god förståelse för hur affärer görs i branschen samt ett ekonomiskt intresse med erfarenhet av budgetarbete.

Meriterande erfarenheter är arbetsledning, rekryteringsarbete samt god kunskap om Entreprenadjuridik, skapande av kalkyler och avtal.

Du kommer att ansvara för serviceavdelningarna i Karlshamn, Växjö och Kalmar.

Utöver en spännande tjänst erbjuder vi våra anställda tillgång till en förmångsportal, förmånligt friskvårdsbidrag, tillgång till pensionsrådgivning via Lifeplan och för tjänsten möjlighet till bil enligt vår bilpolicy.

Rekryteringsprocessen: Urval kommer att ske löpande och vi önskar att ha din ansökan snarast möjligt 

 


Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören. Våra 7 000 medarbetare bidrar dygnet runt, året runt till ett tryggare samhälle och våra värdeord - ansvar - omtanke - samarbete - ligger till grund för vårt arbete och hjälper oss att nå vår vision, ”säkerhet och ansvarstagande i världsklass”. Visa mindre

Servicechef till Karlshamn, Växjö och Kalmar

Avarn Security Systems (tidigare Nokas) är den avdelning som levererar skräddarsydda tekniska lösningar till våra kunder. Vi erbjuder allt inom lås, dörrautomatik, passage, larm, brandlarm och CCTV. Teknik innehar samtliga certifikat inom lås och larm vilket gör att vi kan säkerställa en mycket hög kvalité på våra tekniska säkerhetsinstallationer. Tillsammans med övriga divisioner i koncernen tillgodoser vi det kompletta behovet av säkerhet. Vi är rikstäc... Visa mer
Avarn Security Systems (tidigare Nokas) är den avdelning som levererar skräddarsydda tekniska lösningar till våra kunder. Vi erbjuder allt inom lås, dörrautomatik, passage, larm, brandlarm och CCTV. Teknik innehar samtliga certifikat inom lås och larm vilket gör att vi kan säkerställa en mycket hög kvalité på våra tekniska säkerhetsinstallationer. Tillsammans med övriga divisioner i koncernen tillgodoser vi det kompletta behovet av säkerhet. Vi är rikstäckande och har kontor och butiker på flera orter i Sverige och är i en ständig tillväxtfas.

Tjänsten

Servicechefen leder inriktningen av avtalade service- och underhållsarbetet, så att garanti- och serviceåtagande levereras till kund enligt upprättade avtal.


• Att anläggningar och system med klassningskrav underhålls och ges erforderliga serviceåtgärder så att anläggar- och systemintyg kan fortsätta gälla
• Följa och fastställa rutiner och processer enligt ledningssystem
• Budgetarbete
• Resultatuppföljning mot budget
• Resultatdrivande förbättringsarbete
• Styra och planera avdelningen så att avtalade servicetider gentemot kund hålls
• Arbete med utveckling och implementering av strategiska planer
• Personalansvar, personalutveckling
• Att arbetsmiljökrav följs

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen krävs att du har en teknisk inriktning mot el-tele eller liknande. Vidare skall du haft personal och resultatansvar på likande roller.
Du har en god förståelse för hur affärer görs i branschen samt ett ekonomiskt intresse med erfarenhet av budgetarbete.

Meriterande erfarenheter är arbetsledning, rekryteringsarbete samt god kunskap om Entreprenadjuridik, skapande av kalkyler och avtal.

Du kommer att ansvara för serviceavdelningarna i Karlshamn, Växjö och Kalmar.

Utöver en spännande tjänst erbjuder vi våra anställda tillgång till en förmångsportal, förmånligt friskvårdsbidrag, tillgång till pensionsrådgivning via Lifeplan och för tjänsten möjlighet till bil enligt vår bilpolicy.

Rekryteringsprocessen: Urval kommer att ske löpande och vi önskar att ha din ansökan snarast möjligt 

 


Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören. Våra 7 000 medarbetare bidrar dygnet runt, året runt till ett tryggare samhälle och våra värdeord - ansvar - omtanke - samarbete - ligger till grund för vårt arbete och hjälper oss att nå vår vision, ”säkerhet och ansvarstagande i världsklass”. Visa mindre

Verksamhetschef till förskolan

Ansök    Sep 6    Karlshamns kommun    Administrativ chef
Med anledning av att nuvarande verksamhetschef går i pension söker vi en ny verksamhetschef med ansvar för förskolorna i Karlshamns kommun. Verksamheten är en del av utbildningsförvaltningen som ansvarar för lärande och utbildning i kommunen. Organisationen omfattar förskola, förskoleklass, grundskola, grundsärskola, fritidshem, gymnasieskola, vuxenutbildning och Lärcentrum. Politiskt styrs förvaltningen av Utbildningsnämnden och antalet medarbetare i förv... Visa mer
Med anledning av att nuvarande verksamhetschef går i pension söker vi en ny verksamhetschef med ansvar för förskolorna i Karlshamns kommun.
Verksamheten är en del av utbildningsförvaltningen som ansvarar för lärande och utbildning i kommunen. Organisationen omfattar förskola, förskoleklass, grundskola, grundsärskola, fritidshem, gymnasieskola, vuxenutbildning och Lärcentrum. Politiskt styrs förvaltningen av Utbildningsnämnden och antalet medarbetare i förvaltningen är cirka 1200. I kommunen finns stödfunktioner inom kvalitetsutveckling, personal och ekonomi. 

Vi söker digsom genom ledarskapet stärker den gemensamma värdegrunden där rektorer, medarbetare och barn/elever tillsammans bygger en lärandemiljö som präglas av hög kvalité. Målen för nämndens alla verksamheter sammanfattas i tre punkter:
Alla barn och elever i utbildningsnämndens verksamheter upplever god hälsa och är delaktiga på lika villkor samt upplever trygghet, trivsel och studiero
Alla barn och elever i utbildningsnämndens verksamheter lär sig och utvecklas så långt som möjligt med hög måluppfyllelse och goda presterade resultat
All personal i utbildningsnämndens verksamheter har god hälsa, upplever en positiv arbetsmiljö och presterar på toppen av sin förmåga

Arbetsbeskrivning
Som verksamhetschef är du direkt underställd förvaltningschefen och ansvarar för att leda och utveckla förskoleverksamhetens organisation och ledarskap. Det finns även en verksamhetschef med ansvar för grundskola, förskoleklass och fritidshem samt en verksamhetschef för strategisk elevhälsa. Du är chef för 10 rektorer i förskolan, som tillsammans med dig bildar verksamhetsområdets ledningsgrupp, och för tre barnomsorgshandläggare. Du ingår också i förvaltningens ledningsgrupp där du är delaktig och drivande i att arbeta främjande för ett samarbete över verksamhetsgränserna, från förskola till vuxenutbildning.  
I din roll är du pedagogisk ledare för verksamhetsområdet och arbetar aktivt för att skapa en likvärdig förskola. Karlshamns kommuns styr- och ledningssystem är tillsammans med de centrala styrdokumenten utgångspunkterna i arbetet med att bedriva det systematiska kvalitetsarbetet och utveckla verksamheten.  
Som verksamhetschef arbetar du tillsammans med din ledningsgrupp för en långsiktig personalplanering med fokus på att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare. En central del är att aktivt arbeta för att skapa en hållbar organisation med god arbetsmiljö och hållbara uppdrag. Det ska vara attraktivt att vara medarbetare i Karlshamns kommun!  
Framtida utmaningar handlar om kompetensförsörjning, att möta behov och efterfrågan från kommunens medborgare och att arbeta för en samlad förskola där de olika enheterna med gemensam kraft bidrar till helheten.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en adekvat högskoleutbildning samt flera års erfarenhet som chef med personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du är väl förtrogen med det statliga uppdraget och har intresse och förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation.  
Ditt ledarskap kännetecknas av mod, handlingskraft och omtanke. Du är en kommunikativ, tydlig och relationsskapande ledare som aktivt arbetar för att skapa delaktighet och arbetsglädje. Du har en analytisk förmåga, är bra på att prioritera och att se helheter.  
God skriftlig och muntlig förmåga i svenska språket är ett krav. Genomförd rektorsutbildning, erfarenhet av verksamhetsområdet samt erfarenhet av att leda chefer är meriterande.  

Övrigt  
Tillträde sker efter överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas.
Enligt lagen om registerkontroll (2000:873) ska den som erbjuds denna anställning lämna ett utdrag ur belastningsregistret.
Vi planerar för intervjuer v. 40

För mer information kontakta  
Tomas Ringberg, förvaltningschef, 0454-813 17  

Fackliga företrädare:
Nås via kommunens växel, 0454-810 00  

Sista ansökningsdag
2021-09-26 Visa mindre

COO Operativ verksamhetsledare

Ansök    Jan 12    Maskinklippet AB    Administrativ chef
Är du en entusiasmerande ledare med förmågan att finna outnyttjad potential i medarbetare och verksamhet? Är du driven, handlingskraftig och orädd för att hugga i där behovet finns? Du arbetar gärna operativt samtidigt som du verkar som en drönare för att säkerställa att alla avdelningar rullar på väl. Du är dessutom van vid att arbeta med personalfrågor och är en klippa på att lösa problem som uppkommer - då kan du vara den vi söker! På Maskinklippet er... Visa mer
Är du en entusiasmerande ledare med förmågan att finna outnyttjad potential i medarbetare och verksamhet? Är du driven, handlingskraftig och orädd för att hugga i där behovet finns? Du arbetar gärna operativt samtidigt som du verkar som en drönare för att säkerställa att alla avdelningar rullar på väl. Du är dessutom van vid att arbeta med personalfrågor och är en klippa på att lösa problem som uppkommer - då kan du vara den vi söker!


På Maskinklippet erbjuder vi en familjär arbetsmiljö med högt i tak och trevliga kollegor. Om du trivs i en föränderlig miljö där idéer kläcks på förmiddagen och verkställs på eftermiddagen kommer du känna dig som hemma i detta sällskap. Vi arbetar i en platt organisation där just nyfikenhet och en vilja att prova sig fram har varit företagets framgångskoncept, vilket också är anledningen till att vi uppmuntrar kreativitet, innovation och förändringar hos alla medarbetare.
Maskinklippet omsätter 2020 cirka 180 miljoner med fortsatt kraftig tillväxt. Det är ett ungt, snabbväxande E-handelsföretag som idag är ledande i Sverige inom skog och trädgård. Vi stärker därför nu upp flera olika avdelningar i företaget.

Om tjänsten
I rollen som operativ ledare på Maskinklippet kommer du arbeta som en drönare över hela verksamheten. Synka avdelningar, identifiera flaskhalsar i verksamheten och maximera effektiviteten mellan avdelningarna. Huvudsakliga uppgiften är att se till att den dagliga verksamheten fungerar väl vad gäller personalfrågor och dagliga prioriteringar. Rapportering sker till CEO.
Arbetet innebär en strukturerande hand över avdelningar så som kundtjänst, lager, butik och verkstad. Du kommer vara en problemlösare som hjälper varje avdelning att kunna fokusera på sina primära uppgifter.

Vem är du?
Bäst trivs du i entreprenörsdrivna företag och fartfyllda miljöer med många bollar i luften. Du ser potential till effektiviseringar och är inte sen med att verkställa idéer. Du har ett brinnande intresse för teknik och maskiner.
Trots att du primärt är en motiverande och problemlösande ledare är det viktigt att du inte är rädd för att själv arbeta i de olika avdelningarna och stötta upp där behovet finns. Du är dessutom en glad och trevlig prick som lätt kommer in i nya grupper. Vi lägger väldigt stort fokus på personlighet och kan komma att anpassa tjänsten utifrån rätt person.

Kvalifikationer
- Hög datorvana är ett krav
- Förmåga att se möjligheter och outnyttjad potential
- Förmåga att engagera andra
- Tidigare erfarenhet av ledande arbete
- Tidigare erfarenhet av personalfrågor
- Strukturerad
- Brinnande intresse för maskin och teknik
- Flytande svenska och engelska, ytterligare språk är mycket meriterande

Övrig information
Placering: Mörrum
Tillträde: Snarast
Omfattning: 100%
Arbetstider: Vardagar 8-17, viss annan tid kan förekomma
Typ av anställning: Tillsvidare, 6 månaders provanställning
Lön: Fast månadslön


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Visa mindre

Chef för nämndskansli

Ansök    Jul 7    Karlshamns kommun    Administrativ chef
Nämndskansliet ingår i kommunledningsförvaltningen. Enheten kommer att ledas av chefen för nämndskansli och här arbetar 7 medarbetare Om oss Nämndskansliet kan ses som navet för den demokratiska processen. Nämndskansliet ansvarar för kommunens nämndservice, ärendehantering samt utvecklingen av densamma. Tyngdpunkten i kansliets ansvarsområde är det direkta stödet till de politiska organen, från postöppning och ärenderegistrering via beredning och politis... Visa mer
Nämndskansliet ingår i kommunledningsförvaltningen. Enheten kommer att ledas av chefen för nämndskansli och här arbetar 7 medarbetare

Om oss
Nämndskansliet kan ses som navet för den demokratiska processen.

Nämndskansliet ansvarar för kommunens nämndservice, ärendehantering samt utvecklingen av densamma. Tyngdpunkten i kansliets ansvarsområde är det direkta stödet till de politiska organen, från postöppning och ärenderegistrering via beredning och politisk behandling till arkivläggning. Ett viktigt kommande utvecklingsarbete är att ta fram och implementera styrdokument för synkronisering av kommunens nämndarbete och dokument- och ärendehantering som berör alla delar i ärendeprocessen.

I nämndskansliet ingår idag nämndadministration, registratur och centralarkiv. På kansliet är vi, i våra respektive roller, beroende av varandra och strävar mot samma mål. För oss är helheten större än summan av delarna. Det är också därför vi hjälps åt i arbetstoppar och kan gå in för varandra vid behov. Kansliet är också ansvariga för genomförande av allmänna val.

Arbetsuppgifter
Som chef för nämndskansliet samordnar du enhetens arbete och skapar genom engagemang och trygghet förutsättningar för din arbetsgrupp att nå goda resultat i sina uppdrag. Tillsammans med dina medarbetare arbetar du med verksamhetsutveckling av kommunens ärendehantering såväl vad avser ärendehanteringssystemet som stöd till övriga tjänstemän och förtroendevalda. Ett uppdrag är att skapa en tydlig och kommungemensam modell för ärendehanteringen. Att systematiskt förbättra våra befintliga arbetssätt är en naturlig del i arbetet. Du arbetar aktivt för att skapa och bibehålla förtroendefulla och konstruktiva relationer såväl internt som externt.

Arbetet är strategiskt när det gäller övergripande styrning och ledning, men också operativt genom att leda medarbetarna inom olika sakområden och själv agera sekreterare i styrelser och nämnder.
I din chefsroll ingår verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för kanslienheten.
Tjänsten kommer vara säkerhetsklassad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen med inriktning statsvetenskap, juridik eller förvaltning samt flerårig erfarenhet från en politiskt styrd organisation. Du har god kunskap om arbete i offentlig förvaltning, de lagar som reglerar verksamheten samt förståelse för de förtroendevaldas vilja och förutsättningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från ledaruppdrag, företrädesvis innehållande personal- och budgetansvar.

Som person är du analytisk och strukturerad och har förmåga att se till helheten. Du är en god kommunikatör som kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor i såväl tal som skrift, därav är goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift ett krav. Ditt ledarskap kännetecknas av mod, handlingskraft och omtanke och du är en kommunikativ, tydlig och relationsskapande chef som aktivt arbetar för att skapa delaktighet och arbetsglädje.

Vi erbjuder dig
Ett meningsfullt arbete med utvecklingsmöjligheter och bra kollegor.

Som anställd i Karlshamns kommun har du hälsopaus, 25, 31 eller 32 semesterdagar beroende på din ålder, byte av semesterdagstillägg mot extra lediga dagar, företagshälsovård m.m. Vi har även en aktiv personalklubb som bl.a. anordnar resor, aktiviteter, föreläsningar och diverse rabatter.

Övrigt
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2020-08-02

För mer information kontakta
Christina Svensson, tf kanslichef och säkerhetskyddschef. 0454-816 13
Daniel Wäppling, kommundirektör, 0454-817 08
Fackliga företrädare nås via kommunens servicecenter, 0454-810 00 Visa mindre