Lediga jobb som Speditörer och transportmäklare i Karlshamn

Se lediga jobb som Speditörer och transportmäklare i Karlshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlshamn som finns hos arbetsgivaren.

Speditör och fartygsagent

Ansök    Apr 10    Ahlmark Lines AB    Speditör
Becoship arbetar sedan mer än 40 år tillbaka med klarering, skeppsmäkleri och spedition i Karlshamn. Vi är idag 4 anställda på vårt kontor som är beläget i Stillerydshamnen. Då exporten av sågade trävaror över Karlshamn har ökat under de senaste åren är lagerhållning och dokumenthantering för dessa varor idag en viktig del av vår verksamhet. Läs mer på vår hemsida www.becoship.se Företaget ingår också i Ahlmark-Lines koncernen med säte i Karlstad www.ahlma... Visa mer
Becoship arbetar sedan mer än 40 år tillbaka med klarering, skeppsmäkleri och spedition i Karlshamn. Vi är idag 4 anställda på vårt kontor som är beläget i Stillerydshamnen. Då exporten av sågade trävaror över Karlshamn har ökat under de senaste åren är lagerhållning och dokumenthantering för dessa varor idag en viktig del av vår verksamhet. Läs mer på vår hemsida www.becoship.se Företaget ingår också i Ahlmark-Lines koncernen med säte i Karlstad www.ahlmarklines.se
Vi erbjuder en tjänst med varierande arbetsuppgifter inom spedition och fartygsklarering. Speditionen innebär arbete med bland annat lagerhållning och dokumenthantering och som fartygsagent är du fartygens och rederiernas representant vid fartygsanlöpen och sköter kontakten med hamn, lotsar och övrig service som fartygen önskar. Båda rollerna kräver hög servicekänsla och god förståelse för kundernas önskemål.
Tidigare erfarenhet inom logistikbranschen, fartygsklarering eller spedition är meriterande. Tjänsten kräver ett gott ordningssinne och i övrigt läggs stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Då vi eftersträvar en jämn åldersfördelning, ser vi gärna yngre sökande.
Sjöfartsbranschen är en internationell miljö, därför krävs utöver svenska också mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Goda kunskaper inom MS Office är också ett krav. Lokalkännedom i Karlshamn med omnejd underlättar för arbetet. I tjänsten ingår även en del jourtjänstgöring samt resor. Körkort krävs.
Provanställning 6 månader tillämpas. Tillträde efter överenskommelse. Visa mindre

Sommarvikarie till Skeppningen

Inom Södra Cell erbjuder vi ett brett produktsortiment inom pappers- och dissolvingmassa, skapat utifrån våra kunders behov och med ett hållbart samhälle som riktmärke. Genom innovationer och effektivisering ser vi till att vår förnybara råvara används så klimatsmart som möjligt. Södra Cell Mörrum är vårt specialmassabruk där 410 medarbetare arbetar tillsammans för att upprätthålla en säker och resurseffektiv produktion året runt. Är du redo för en sommar... Visa mer
Inom Södra Cell erbjuder vi ett brett produktsortiment inom pappers- och dissolvingmassa, skapat utifrån våra kunders behov och med ett hållbart samhälle som riktmärke. Genom innovationer och effektivisering ser vi till att vår förnybara råvara används så klimatsmart som möjligt. Södra Cell Mörrum är vårt specialmassabruk där 410 medarbetare arbetar tillsammans för att upprätthålla en säker och resurseffektiv produktion året runt.
Är du redo för en sommar fylld av spännande utmaningar och värdefulla erfarenheter? Hos oss får du möjlighet att arbeta i en innovativ miljö där hållbarhet och utveckling ständigt står i fokus. Till Södra Cell Mörrum söker vi nu en engagerad och nyfiken sommarvikarie till Skeppningen.
Det här får du jobba med på SödraI arbetsuppgifterna ingår att arbeta med produktions-, lager- och leveransplanering för både papper- och dissolvingmassa. Du kommer arbeta med kvalité och klassning av våra produkter samt hantera fakturor kopplade till leveranserna.
Arbetet sker i nära samarbete med produktionsorganisation och utlastning på Mörrum men även Södra centralt och marknadsavdelningen.
Vem söker vi?Vi söker dig som har avslutad eller pågående utbildning inom logistik eller ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt goda kunskaper i Office.
Som person ska du vara utåtriktad, ansvarstagande, drivande samt ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.
AllmäntTjänsten är ett sommarvikariat under perioden juni-augusti. Arbetstiden är dagtid, tillträde enligt överenskommelse. Du måste ha fyllt 18 år, senast anställningsdagen. Placeringsort är Mörrum.
Vill du få en inblick i hur det är att jobba hos oss? Följ oss i så fall på sociala medier, du hittar oss på Instagram @SodraiMorrum.
Hoppas vi ses i sommar!
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta närmaste chef Johan Petersson,[email protected]. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta vår HR-avdelning på 0470-89500.
Facklig företrädare:
-Ledarna, Glenn Olsson, [email protected]
-Unionen, Gert Svensson, [email protected]
-Akademikerföreningen, Tobias Berg, [email protected]
Välkommen med din ansökan via länken nedan senast 2025-01-26.
Vi tar inte emot ansökningar via brev eller e-post. Visa mindre

Tull- och transportadministratör

Ansök    Mar 1    Abg Logistic    Speditör
ABG Logistic är ett nära och lokalt företag, med kunder och samarbetspartners över hela Sverige och Internationellt. Vi arbetar sedan 16 år, men med en samlad erfarenhet på mer är 50 år, med tull, transport och logistik och finns med vårt kontor i Stillerydshamnen i Karlshamn. Mer information om oss hittar du på vår hemsida www.abglogistic.com. Vill du jobba med tull- och transportadministration i vår och sommar?? Vi erbjuder nu en tjänst med varierande ... Visa mer
ABG Logistic är ett nära och lokalt företag, med kunder och samarbetspartners över hela Sverige och Internationellt. Vi arbetar sedan 16 år, men med en samlad erfarenhet på mer är 50 år, med tull, transport och logistik och finns med vårt kontor i Stillerydshamnen i Karlshamn. Mer information om oss hittar du på vår hemsida www.abglogistic.com.


Vill du jobba med tull- och transportadministration i vår och sommar??
Vi erbjuder nu en tjänst med varierande arbetsuppgifter som tull- och transportadministratör. Tulladministration innebär bland annat tulldeklarering av import och export, hantering av transiteringar, hantering av lagerbokföring för tillfällig lagring och tullager samt intrastatrapportering. Transportadministration inkluderar uppgifter som bokningar av transport, utfärdande av nödvändiga dokument samt övrig transportadministration. Båda rollerna kräver hög servicekänsla och god förståelse för kundernas önskemål.

Som person är du samarbetsvillig, drivande och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du arbetar strukturerat och organiserat, och har lätt för att prioritera olika arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete och kundbemötande, liksom givetvis om du har någon erfarenhet av arbete med tull- och/eller transportadministration sedan tidigare. Arbetet kräver goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, liksom i MS Office. Då vi eftersträvar en jämn åldersfördelning, ser vi gärna yngre sökande.

Tjänsten avser ett vikariat/säsongsanställning för i första hand perioden april - augusti 2023 (kan ev förlängas) med omfattning 50 - 75%. Tillträde efter överenskommelse.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Anders Carlsson via telefon 0705-265232 eller e-post [email protected].

Skicka din ansökan till [email protected], senast 2023-03-24. Visa mindre

Sommarvikariat som Transportplanerare till Ragn-Sells i Kallinge

Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Deras arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar de inom en spännande framtidsbransch där deras gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill dem vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Nu söker vi en Transportplanerare till Ragn-S... Visa mer
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Deras arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar de inom en spännande framtidsbransch där deras gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill dem vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Nu söker vi en Transportplanerare till Ragn-Sells i Kallinge, Blekinge län. Om du är analytisk, strukturerad och trivs i samarbetet med andra, samt har ett intresse för miljöfrågor kan det här vara nästa utmaning för dig.

Uppdraget är ett sommarvikariat från April-September.
Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Arbetet innebär i huvudsak att:

- Planera den operativa driften av transporterna för uppdrag inom regionen - både egna fordon och underentreprenörer
- Hantera och planera ut arbetsorder på rätt resurs utifrån uppdragets krav
- Skapa nya synergieffekter då du planerar fordon i en större geografi
- Vid behov göra översyn och ruttoptimering. Du identifierar och rapporterar reklamationer och avvikelser samt tillser att företagets system för kvalitet, miljö- och arbetsmiljöfrågor följs i samband med transportplaneringen
- Ha daglig kontakt med kunder, chaufförer, sektionschefer, kundtjänstmedarbetare samt övriga kollegor


Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete med logistikstöd eller kundservice inom logistik-eller transportbranschen. Du har relevant utbildning inom logistik, eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet från återvinningsbranschen.

Som person är du strukturerad, kund- och lösningsorienterad. Du kommunicerar väl och obehindrat på svenska och har lätt för att samarbeta och skapa kontaktytor såväl externt som internt. Du är engagerad och vill bidra till utveckling och effektivisering. Vidare är du tydlig, flexibel och klarar snabba omställningar med bibehållen kvalitet och engagemang. Naturligtvis har du ett intresse för miljöfrågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Om verksamheten
Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. De samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Deras erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. De är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är de ca 2400 personer i hela koncernen och 2021 omsatte koncernen ca 7,5 miljarder SEK. Visa mindre

Tull/exportansvarig

Är du intresserad av ett arbete där du får vara med och bidra till en hållbar värld genom dina insatser? Just nu söker vi dig som vill bli en av våra medarbetare på logistikavdelningen på The Green Dairy i Karlshamn. VILKA ÄR VI? Som en oberoende svensk frontlinjeutvecklare och samproducent är vi engagerade i uppdraget att göra växtbaserat till det nya normala för en naturlig, hälsosam och hållbar mattradition. Vi strävar efter att ge våra kunder möjligh... Visa mer
Är du intresserad av ett arbete där du får vara med och bidra till en hållbar värld genom dina insatser?
Just nu söker vi dig som vill bli en av våra medarbetare på logistikavdelningen på The Green Dairy i Karlshamn.


VILKA ÄR VI?
Som en oberoende svensk frontlinjeutvecklare och samproducent är vi engagerade i uppdraget att göra växtbaserat till det nya normala för en naturlig, hälsosam och hållbar mattradition.
Vi strävar efter att ge våra kunder möjlighet att göra en positiv skillnad i sin verksamhet, så att vi tillsammans kan hjälpa till att göra skillnad för ett framtida liv och en värld i balans.
Vi är svenska livsmedelsinnovatörer som har ägnat oss åt att utveckla välsmakande och bekväma växtbaserade livsmedelsprodukter sedan 1989.
Du blir i denna roll som tull/exportansvarig en del av logistikavdelningen som organisatoriskt ligger i vårt produktionsbolag The Green Dairy Sweden.


Vem söker vi?
Som tull och exportansvarig verkar du för en korrekt hantering av företagets tullprocesser och säkerställer efterlevnad av tullrutiner.
I rollen ingår att:
- Kommunicera med interna och externa kunder, speditörer och myndigheter.
- Fungera som stöd och rådgivare till kunder och kollegor
- Hantera komplexa tulldeklarationer
- Ansvarig för företagets lager, inklusive externa lagerställen, samt säkerställa att dess saldo stämmer.
- Ansvara för företagets ankommande och avgående flöde samt fastställa så att företagets hanteringsregler och rutiner följs gällande kvalitet och säkerhet.
- Arbeta med efterkontroller av tulldeklarationer
- Rapportera och åtgärda avvikelser löpande
- Arbeta och planera för att minimera leverantörskostnader så som extern lagring, transporter och lagerhantering.
- Truckkörning, lastning och lossning av gods


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad inom tull/exportområdet tullspecialist och/eller har erfarenhet av arbete inom tulldeklarering, speditör eller Tullverket.
Du har god förståelse för tullregler och dess komplexitet samt behärskar tullagstiftning väl.
Vi ser gärna att du har kunskap om ursprungsregler och frihandelsavtal och har du dessutom erfarenhet av internationell transport/spedition eller liknande ser vi det som en merit.
För att lyckas i denna roll krävs att du är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du är lyhörd för process och dina kollegor och är en prestigelös lagspelare som hjälper till där det behövs.
Arbetet ställer krav på kommunikativ förmåga vilket förutsätter goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande i samband med denna rekrytering.
Observera att rekrytering sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Administratör flöde och logistik

Dina framtida arbetsuppgifter Som Administratör flöde och logistik på Södra Skog i Mörrum erbjuds du en bred roll inom administration där du är delaktig i vår transport- och logistikadministration, men där du även kommer jobba med virkesanmälan, skotarrapporter och annan typ av administration kopplat till skoglig verksamhet. Du kommer att hantera varierande ärenden och får med stort inflytande strukturera upp och effektivisera de administrativa processern... Visa mer
Dina framtida arbetsuppgifter

Som Administratör flöde och logistik på Södra Skog i Mörrum erbjuds du en bred roll inom administration där du är delaktig i vår transport- och logistikadministration, men där du även kommer jobba med virkesanmälan, skotarrapporter och annan typ av administration kopplat till skoglig verksamhet. Du kommer att hantera varierande ärenden och får med stort inflytande strukturera upp och effektivisera de administrativa processerna.

I ditt dagliga arbete agerar du som spindeln i nätet då du har många kontaktytor över telefon och mail med både produktionsledare, skogsinspektorer och maskinförare och arbetar aktivt för en god samverkan mellan dessa. Tjänsten innebär dessutom att du kommer spendera någon dag i veckan ute i fält, både genom besök på våra industrier och ute i skogen inom regionens gränser.

Vem är du?

För att lyckas i rollen som Administratör flöde och logistik tror vi att du har flera års erfarenhet av administration och är van att arbeta med dator och telefon som verktyg. Du har en god förståelse för skoglig verksamhet, alternativt innehar en skoglig utbildning. Vidare är du trygg i din administrativa färdighet och har förmågan att ta egna initiativ och fatta beslut.

Som person är du noggrann och ser både helheten och detaljerna i flödet. Du kan jobba med god struktur samt har en förmåga att planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Vidare är du social, har en god kommunikativ förmåga samt gillar att bygga relationer. Dessutom tycker du om att ta ansvar, drivs av att hitta lösningar på problem och tar dig gärna an dem direkt. Utöver detta ser vi att du som söker:

- Har god datorvana

- Kan kommunicera flytande på svenska i tal och skrift

- Innehar B-körkort

Det är även meriterande om du tidigare har arbetat med Microsoft Excel eller Power BI.

Vad kan vi erbjuda dig?

En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur.. Du kommer vara en del av ett positivt och härligt team. Förutom det, har vi på Södra kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https://karriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page)

Placering, omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Placeringsort är Mörrum, men det finns även möjlighet att jobba på distans några dagar i veckan. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid är förlagt på dagtid.

Vill du veta mer?

För frågor om tjänsten och verksamheten är du välkommen att kontakta Maria Birkedal, 010-4716017. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-direkt 0470-89500.

För fackliga frågor, vänligen kontakta:

Dan Andersson tel. 0470-164 20, Ledarna

Fredrik Dacke?tel.?0470-855 02, SACO

Teddy Hedlund?tel.?0454-595 61, Unionen

Vi använder oss av tester i vår rekryteringsprocess. Information om rekryteringsprocessen hittar du längst ner på följande sida; Södras rekryteringsprocess. (https://karriar.sodra.com/departments/hr-ekonomi-juridik)

Ansök via länken nedan senast den 26:e maj 2022. Hoppas vi hörs snart!

Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Tull- och transportadministratör

Ansök    Sep 7    Abg Logistic    Speditör
ABG Logistic är ett nära och lokalt företag, med kunder och samarbetspartners över hela Sverige och Internationellt. Vi arbetar sedan 14 år, men med en samlad erfarenhet på mer är 40 år, med tull, transport och logistik och finns med vårt kontor i Stillerydshamnen i Karlshamn. Mer information om oss hittar du på vår hemsida www.abglogistic.com. Vi erbjuder nu en tjänst med varierande arbetsuppgifter som tull- och transportadministratör. Tulladministratio... Visa mer
ABG Logistic är ett nära och lokalt företag, med kunder och samarbetspartners över hela Sverige och Internationellt. Vi arbetar sedan 14 år, men med en samlad erfarenhet på mer är 40 år, med tull, transport och logistik och finns med vårt kontor i Stillerydshamnen i Karlshamn. Mer information om oss hittar du på vår hemsida www.abglogistic.com.


Vi erbjuder nu en tjänst med varierande arbetsuppgifter som tull- och transportadministratör. Tulladministration innebär bland annat tulldeklarering av import och export, hantering av transiteringar, hantering av lagerbokföring för tillfällig lagring och tullager samt intrastatrapportering. Transportadministration inkluderar uppgifter som bokningar av transport, utfärdande av nödvändiga dokument samt övrig transportadministration. Båda rollerna kräver hög servicekänsla och god förståelse för kundernas önskemål.


Som person är du samarbetsvillig, drivande och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du arbetar strukturerat och organiserat, och har lätt för att prioritera olika arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete och kundbemötande, liksom givetvis om du har någon erfarenhet av arbete med tull- och/eller transportadministration sedan tidigare. Arbetet kräver goda kunskaper i engelska, liksom i MS Office. Då vi eftersträvar en jämn åldersfördelning, ser vi gärna yngre sökande.


Provanställning 6 månader tillämpas, arbetstidens omfattning är inledningsvis deltid med utökning genom mertid till effektiv arbetstid på 50 – 100 %. Tillträde efter överenskommelse.


Har du några frågor är du välkommen att kontakta Anders Carlsson via telefon 0705-265232 eller e-post [email protected].


Skicka din ansökan till [email protected], senast 2021-09-20.


Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Speditör till DFDS i Gislaved

Ansök    Maj 24    DFDS Logistics Karlshamn AB    Speditör
Vi söker Speditör DFDS startade nyligen en ny verksamhet med fokus på trafik till och från Norge och övriga Norden. Fokus ligger på tillväxt och verksamheten expanderar snabbt. Vi söker därför nya medarbetare med placering på vårt kontor i Gislaved. Avdelningen i Gislaved är specialister på stycke och partigods och förutom transporter är hantering av tullrelaterade tjänster en viktig del av verksamheten. Till verksamheten söker vi nu en speditör med placer... Visa mer
Vi söker Speditör
DFDS startade nyligen en ny verksamhet med fokus på trafik till och från Norge och övriga Norden. Fokus ligger på tillväxt och verksamheten expanderar snabbt. Vi söker därför nya medarbetare med placering på vårt kontor i Gislaved.
Avdelningen i Gislaved är specialister på stycke och partigods och förutom transporter är hantering av tullrelaterade tjänster en viktig del av verksamheten.
Till verksamheten söker vi nu en speditör med placering i Gislaved. Det är en viktig tjänst där du jobbar med planering av transporter, ordermottagning och förtullningar samt kontakt med åkerier, kunder och samarbetspartners. Det är ett arbete som stundtals har ett högt tempo och där ens problemlösningsförmåga ofta ställs inför nya utmaningar.
Vi sitter i fräscha och moderna lokaler i mitt i centrala Gislaved.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Planering av vår fordonsflotta och trafik
Löpande matcha rätt bil med rätt order
Uppföljning i det dagliga arbetet och lösa de problem som uppkommer
Ordermottagning från kunder
Söka upp transportuppdrag hos partners, transportbörser etc
Transportbokningar med åkerier, rederier m.m.
Hantering av tulldokument och förtullningar
Samarbete med kollegor


Din profil
Du har en god förmåga att sätta kundens behov i fokus och använder feedback från kunder för att förbättra kvalitén på tjänster och produkter. Du har dessutom en god förmåga att förmedla information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt.
Du har vidare en god förmåga att samverka och skapa trovärdiga och förtroendefulla relationer med dina kollegor. Detsamma gäller kunder och du hittar ständigt lösningar med kunder där du uppnår ”win-win” resultat för båda parter.
Utöver detta har du en god förmåga att arbeta konstruktivt och lösningsorienterat under press och stress.
Erfarenhet av speditionsarbete är meriterande och vi ser gärna att du har någon form av relevant eftergymnasial utbildning. Vi förutsätter att du pratar svenska och engelska obehindrat och det är vidare meriterande om du har kunskaper i något annat europeiskt språk. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-05-31. Urval sker löpande.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Elmin Kapidzic, Operations Manager, [email protected] eller +46 708370082 Visa mindre

Speditör och fartygsagent

Ansök    Nov 26    Becoship AB    Speditör
Vi erbjuder en tjänst med varierande arbetsuppgifter inom spedition och fartygsklarering. Speditionen innebär arbete med bland annat lagerhållning och dokumenthantering och som fartygsagent är du fartygens och rederiernas representant vid fartygsanlöpen och sköter kontakten med hamn, lotsar och övrig service som fartygen önskar. Båda rollerna kräver hög servicekänsla och god förståelse för kundernas önskemål. Tidigare erfarenhet inom logistikbranschen, fa... Visa mer
Vi erbjuder en tjänst med varierande arbetsuppgifter inom spedition och fartygsklarering. Speditionen innebär arbete med bland annat lagerhållning och dokumenthantering och som fartygsagent är du fartygens och rederiernas representant vid fartygsanlöpen och sköter kontakten med hamn, lotsar och övrig service som fartygen önskar. Båda rollerna kräver hög servicekänsla och god förståelse för kundernas önskemål.
Tidigare erfarenhet inom logistikbranschen, fartygsklarering eller spedition är meriterande. Tjänsten kräver ett gott ordningssinne och i övrigt läggs stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Då vi eftersträvar en jämn åldersfördelning, ser vi gärna yngre sökande.
Sjöfartsbranschen är en internationell miljö, därför krävs utöver svenska också mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Goda kunskaper inom MS Office är också ett krav. Lokalkännedom i Karlshamn med omnejd underlättar för arbetet. I tjänsten ingår även en del jourtjänstgöring samt resor. Körkort krävs.
Provanställning 6 månader tillämpas. Tillträde efter överenskommelse.
För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta platschef Thomas Ahlford via e-post [email protected] eller telefon 0454-190 84.
Ansökningar endast via e-post till: [email protected] Visa mindre

Tull- och transportadministratör

Ansök    Dec 28    Abg Logistic    Speditör
ABG Logistic är ett nära och lokalt företag, med kunder och samarbetspartners över hela Sverige och Internationellt. Vi arbetar sedan 14 år, men med en samlad erfarenhet på mer är 40 år, med tull, transport och logistik och finns med vårt kontor i Stillerydshamnen i Karlshamn. Mer information om oss hittar du på vår hemsida www.abglogistic.com. Vi erbjuder nu en tjänst med varierande arbetsuppgifter som tull- och transport-administratör. Tulladministrati... Visa mer
ABG Logistic är ett nära och lokalt företag, med kunder och samarbetspartners över hela Sverige och Internationellt. Vi arbetar sedan 14 år, men med en samlad erfarenhet på mer är 40 år, med tull, transport och logistik och finns med vårt kontor i Stillerydshamnen i Karlshamn. Mer information om oss hittar du på vår hemsida www.abglogistic.com.


Vi erbjuder nu en tjänst med varierande arbetsuppgifter som tull- och transport-administratör. Tulladministration innebär bland annat tulldeklarering av import och export, hantering av transiteringar, hantering av lagerbokföring för tillfällig lagring och tullager samt intrastatrapportering. Transportadministration inklu-derar uppgifter som bokningar av transport, utfärdande av nödvändiga doku-ment samt övrig transportadministration. Båda rollerna kräver hög servicekänsla och god förståelse för kundernas önskemål.


Som person är du samarbetsvillig, drivande och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du arbetar strukturerat och organiserat, och har lätt för att prioritera olika arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av administra-tivt arbete och kundbemötande, liksom givetvis om du har någon erfarenhet av arbete med tull- och/eller transportadministration sedan tidigare. Arbetet kräver goda kunskaper i engelska, liksom i MS Office. Då vi eftersträvar en jämn ålders-fördelning, ser vi gärna yngre sökande.


Provanställning 6 månader tillämpas, arbetstidens omfattning är inledningsvis deltid med utökning genom mertid till effektiv arbetstid på 50 – 100 %. Tillträde efter överenskommelse.


Har du några frågor är du välkommen att kontakta Anders Carlsson via telefon 0705-265232 eller e-post [email protected].


Skicka din ansökan till [email protected], senast 2021-01-15.


Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Speditör till kund i västra Blekinge

Ansök    Feb 17    Adecco Sweden AB    Speditör
Har du erfarenhet från Shipping? Är du en driven lagspelare som är tillgänglig omgående? Då har vi uppdraget som passar just dig! Om jobbet: Vår kund behöver omgående förstärkning med en erfaren Speditör. Arbetet innebär transportplanering för olika transporter med bil, båt, flyg och kurir. Tullhantering avseende export/import, dokument och orderhantering. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete på ett shippingkontor och som förstår... Visa mer
Har du erfarenhet från Shipping?
Är du en driven lagspelare som är tillgänglig omgående?
Då har vi uppdraget som passar just dig!

Om jobbet:
Vår kund behöver omgående förstärkning med en erfaren Speditör. Arbetet innebär transportplanering för olika transporter med bil, båt, flyg och kurir. Tullhantering avseende export/import, dokument och orderhantering.

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete på ett shippingkontor och som förstår att rätt attityd och samarbete är nyckeln till framgång för företaget. Vi vill se driv, passion och engagemang.

Vidare är det viktigt att du:

• Är ansvarsfull och noggrann.
• Har relevant yrkesutbildning eller erfarenhet inom shipping.
• Flytande svenska och engelska i både i tal och skrift, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
• Kunskaper i SIS, CMR samt TA, kunskaper i SAP EWM är meriterande.
• Tillgänglig omgående

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med placering hos vår kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden AB. Uppdraget kommer att starta omgående och beräknas pågå i 4–6 månader.

Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.

Vi tillsätter löpande så skicka in din ansökan redan idag!

I vår rekryteringsprocess använder vi oss av en videointervju där du själv spelar in via en länk vi skickar på mejl. För att gå vidare i rekryteringsprocessen är det viktigt att du omgående gör videointervjun för att komma vidare i urvalet.

Vilka är vi?
Det råder inga tvivel om varför väckarklockan ringer på morgonen. Varje dag kliver vi upp, sträcker på oss och tar sikte på att flytta gränser och utmana normer för att skapa en framtid där alla får plats.
Vi tror att passion och relation tillsammans kan göra det oväntade på arbetsplatser och flytta förväntningar framåt. Som ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag kommer vi med nya perspektiv och processer som utvecklar företaget i takt med lönsamheten.
Vi vänder på stenar, rotar i gömmor och tänker nytt för att vi tror att den bästa matchningen inte behöver betyda det förväntade. För dig som letar jobb betyder det att vi inte nöjer oss med att du blir anställd, vi vill se till så att du får rätt förutsättningar för att göra ditt bästa jobb i karriären.
Då gör vi skillnad på riktigt. För samhället, för företaget, för arbetstagaren.

Och då skapar vi framtidens jobb. För alla. Idag.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Carina Falck
[email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Sökord
Speditör, logistik, Shipping, Adecco Visa mindre

Freight Forwarder till DFDS Logistics Karlshamn

Ansök    Jan 17    DFDS Logistics Karlshamn AB    Speditör
Har du en vilja att ständigt sträva efter högsta kvalitet? DFDS Logistics Karlshamn AB söker nu en Freight Forwarder till inrikestrafiken. Som Freight Forwarder kommer du att vara knutpunkten för samordning och kontakt med våra kunder, förare och åkerier där frågor rörande drift/service kommuniceras och hanteras på ett tillfredsställande sätt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Köpa och sälja transporter inrikes och utrikes på diverse import och exportmarkn... Visa mer
Har du en vilja att ständigt sträva efter högsta kvalitet?
DFDS Logistics Karlshamn AB söker nu en Freight Forwarder till inrikestrafiken. Som Freight Forwarder kommer du att vara knutpunkten för samordning och kontakt med våra kunder, förare och åkerier där frågor rörande drift/service kommuniceras och hanteras på ett tillfredsställande sätt.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Köpa och sälja transporter inrikes och utrikes på diverse import och exportmarknader.
- Arbeta för produktionskvalité, tillväxt och vinst i affärsområdet.
- Kundkontakt; Räkna och offerera priser till kund, såväl spotpris som offert.
- Ta in priser från leverantör, säkerställ att de uppfyller våra krav.
- Planera samt kombinera stycke och partibokningar på egna trailer på bästa och mest kostnadseffektiva sätt.
- Styra “egna” dragbilar samt avisera dessa per telefon, SMS samt mail.
- Ansvara för att regler efterlevs för special gods, t.ex. ADR eller högvärdigt gods.


Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet från logistikbranschen
Har full kunskap om transportlegala regler, så som vägarbetstidslagen/kör- och vilotider, samt kunskaper om farligt gods förordningar.
Behärskar svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Har grundläggande datakunskaper i Officepaketet.



Du behöver kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt under tidspress. Du behöver också ha ett problemlösande tankesätt och en förmåga att hantera motstridiga prioriteringar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen är nöjda kunder och service av hög kvalité en självklarhet för dig. Vidare är du noggrann, ansvarsfull och resultatinriktad. Din förmåga att samarbeta med andra och bidra till positiv stämning i en arbetsgrupp är något vi i stor mån efterfrågar.
Tjänsten är på heltid med placering på DFDS Logistics kontor i Karlshamn. Tillträde snarast, eller efter överenskommelse.


Ansökan:
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jimmy Tuvesson, Operational Manager, DFDS Karlshamn, 0708-370095.
Inkomna ansökningar hanteras löpande och vi vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 februari 2020. Visa mindre