Lediga jobb Unik Resurs i Sverige AB i Karlshamn

Se alla lediga jobb från Unik Resurs i Sverige AB i Karlshamn. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Karlshamn som finns inom det yrket.

Inköpare

Ansök    Nov 17    Unik Resurs i Sverige AB    Inköpare
Företagspresentation Just nu söker vi en kandidat till ett konsultuppdrag under perioden snarast till omkring juni 2024. Kunden finns i Karlshamn. Inköpsteamet är ett dedikerat team där kunden arbetar med högt engagemang och snabb responstid. Kunden levererar kostnadseffektiva lösningar för att säkerställa en bästa i praktiken upphandlingsprocess. Vi söker nu en inköpare till inköpsteamet som servar verksamheten. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som... Visa mer
Företagspresentation

Just nu söker vi en kandidat till ett konsultuppdrag under perioden snarast till omkring juni 2024. Kunden finns i Karlshamn. Inköpsteamet är ett dedikerat team där kunden arbetar med högt engagemang och snabb responstid. Kunden levererar kostnadseffektiva lösningar för att säkerställa en bästa i praktiken upphandlingsprocess. Vi söker nu en inköpare till inköpsteamet som servar verksamheten.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som inköpare kommer du att ansvara för: o Minska kostnader från befintliga leverantörer (TCO, Total Cost Of Ownership) o Rationalisering av leverantörer o Följa ingenjörs-/underhållsprojekt ur kommersiell synvinkel o Hantera lokala dagliga uppgifter och platsspecifika frågor/klagomål o Se till att inköpsprocessen följs Du kommer att ha ett direkt ansvar för kvalitet, kostnad och tillgänglighet på utvalda material/tjänster från leverantörer. I din roll kommer du också att hjälpa till med att identifiera ytterligare områden inom de skandinaviska anläggningarnas försörjningskrav där samarbete mellan varje anläggning ökar hävstångseffekten.

Din profil

För att bli framgångsrik i din roll har du relevant universitetsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet från inköpsområdet. Vi tror att du har flera års erfarenhet från internationell upphandling. Då rollen innefattar möten med många olika intressenter, såväl internt som externt, krävs av dig att du är en god kommunikatör i tal och skrift på såväl svenska som engelska då vi är en internationell organisation. Du har starkt kundfokus och är bra på att bygga långsiktiga relationer samt har ett högt kommersiellt driv kombinerat med affärsförståelse. För att bli framgångsrik i rollen som inköpare måste du vara proaktiv och motiverad för att kunna leverera resultat. Du har ett strukturerat sätt att arbeta och interagera med olika intressenter samt dina kollegor. Det krävs av dig att du både kan och tycker om att arbeta självständigt för att nå uppsatta mål samtidigt som du uppskattar samarbetet i ett engagerat team. Tjänsten är ett uppdrag på ca 6 månader där du kommer vara anställd hos Unik resurs som konsult eller underkonsult med placering hos vår kund i Karlshamn. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Madeleine Sandberg och nås på 0704-10 63 98 eller på [email protected]

Daniel Stålbäck och nås på 0730-42 31 22 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite Visa mindre

Inköpsassistent

Företagspresentation Till vår kund i Karlshamn söker vi nu en Inköpsassistent. Detta är ett konsultuppdrag under 6 månader med möjlighet till anställning hos kund. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som inköpsassistent kommer du att täcka följande områden: - Dokumentation från kundens inköpsverksamhet - Stödja organisationen med att lägga beställningar hos leverantörer - Stödja organisationen och leverantörer vid uppdateringar i kundens leverantörs... Visa mer
Företagspresentation

Till vår kund i Karlshamn söker vi nu en Inköpsassistent. Detta är ett konsultuppdrag under 6 månader med möjlighet till anställning hos kund.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som inköpsassistent kommer du att täcka följande områden:
- Dokumentation från kundens inköpsverksamhet
- Stödja organisationen med att lägga beställningar hos leverantörer
- Stödja organisationen och leverantörer vid uppdateringar i kundens leverantörsdatabas

Du kommer att ansvara för att hålla all inköpsdokumentation i god ordning och bevaka kundens inköpsmejl. I din roll servar du både interna och externa intressenter.

Din profil

För att bli framgångsrik i din roll har du en relevant utbildning helst från inköp, supply chain eller logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi tror att du har tidigare erfarenhet från att arbeta i en internationell affärsmiljö med administrativa uppgifter. Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som är serviceminded, lösningsorienterad, strukturerad och driven. Rollen kräver att du är proaktiv och resultatorienterad. Du har ett strukturerat sätt att arbeta och interagera med såväl nödvändiga intressenter som kollegor. Även om du är självmotiverad, uppskattar du engagerat lagarbete för att nå gemensamma teammål. Du är serviceminded av natur och flexibel i ditt förhållningssätt. Då arbetet innebär många interna och externa kontakter är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att samarbeta. Vidare är du noggrann och arbetar strukturerat.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Daniel Stålbäck och nås på 0730-42 31 22 eller på [email protected]
Sarah Johansson och nås på 0737-09 89 72 eller på [email protected]


Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Ekonom – Vi söker dig som har lätt för att skapa och vårda goda relationer

Företagspresentation För kunds räkning söker vi nu en ekonom med hög social kompetens. Du kommer att utgå från kundens kontor i Karlshamn. Tjänsten är tillsvidare på heltid där provanställning kan komma att tillämpas. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Du kommer att arbeta med allt från den löpande bokföringen till budget, bokslut, ekonomisk uppföljning och vara en viktig rådgivande part för externa kunder. I rollen är du en del av den digitala resan so... Visa mer
Företagspresentation

För kunds räkning söker vi nu en ekonom med hög social kompetens. Du kommer att utgå från kundens kontor i Karlshamn. Tjänsten är tillsvidare på heltid där provanställning kan komma att tillämpas.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Du kommer att arbeta med allt från den löpande bokföringen till budget, bokslut, ekonomisk uppföljning och vara en viktig rådgivande part för externa kunder. I rollen är du en del av den digitala resan som man just nu befinner sig i för att automatisera och förbättra processerna.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av samtliga delar i det ekonomiska årshjulet - budget, revisionsberättelse, deklaration och bokslut. Denna erfarenhet har du fått genom arbete på ekonomiavdelning där Excel varit ett viktigt arbetsverktyg. Har du erfarenhet av annat ekonomiskt affärssystem så ses det som meriterande. Erfarenheter av kundservice eller rådgivande roll anses också vara meriterande för tjänsten.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Sarah Johansson och nås på 0737-09 89 72 eller på [email protected] Daniel Stålbäck och nås på 0768-99 85 77 eller på [email protected] Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Global Regulatory Affairs Manager till affärsområdet Personal Care AAK

Ansök    Aug 1    Unik Resurs i Sverige AB    Kemist
Företagspresentation Vårt verksamhetssyfte, Making Better Happen™, beskriver vår strävan efter ständig förbättring. AAK är specialiserat på växtbaserade oljor som är värdehöjande ingredienser i en rad populära konsumentprodukter. Vi gör dessa produkter godare, hälsosammare och mer hållbara. Med våra oljor kan produkternas sensoriska egenskaper förbättras, till exempel genom att göra konsistensen i premiumchoklad mjukare, växtbaserade burgare saftigare ell... Visa mer
Företagspresentation

Vårt verksamhetssyfte, Making Better Happen™, beskriver vår strävan efter ständig förbättring. AAK är specialiserat på växtbaserade oljor som är värdehöjande ingredienser i en rad populära konsumentprodukter. Vi gör dessa produkter godare, hälsosammare och mer hållbara. Med våra oljor kan produkternas sensoriska egenskaper förbättras, till exempel genom att göra konsistensen i premiumchoklad mjukare, växtbaserade burgare saftigare eller smördeg med lågt fettinnehåll frasigare. Genom att ersätta ingredienser med AAK:s växtbaserade alternativ kan våra kunder även optimera och effektivisera sin produktion.
Med värdehöjande oljor och fetter hjälper vi våra kunder att lyckas bättre. Kundgemensam produktutveckling samt en förståelse av vad ”bättre” innebär för varje enskild kund är kärnan i vår verksamhet. Med våra flexibla produktionsanläggningar och omfattande expertkunskaper levererar vi våra värdehöjande produkter till en rad branscher, såsom choklad och konfektyr, bageri, mejeri, växtbaserade livsmedel, specialnutrition, foodservice och kroppsvård. Våra 4000 medarbetare samarbetar tätt med våra kunder via 25 regionala försäljningskontor, 15 innovationscenter och med stöd från drygt 20 produktionsanläggningar.
AAK, med huvudkontor i Malmö, är noterat på Nasdaq-börsen i Stockholm och har strävat efter ständig förbättring i mer än 150 år.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Nu utökar AAK sitt team inom Personal Care och söker Global Regulatory Affairs Manager med placering i Karlshamn eller Malmö. I rollen som Global Regulatory Affairs Manager kommer du ansvara för att säkerställa global regelefterlevnad inom portföljen av växtbaserade ingredienser. Du är kontaktytan gentemot myndigheter, branschorganisationer, distributörer och kunder.
I din roll ansvarar du för att erhålla och bibehålla marknadsföringstillstånd för våra produkter och säkerställer regulatorisk dokumentation samt tillhörande certifieringsprocesser. Vidare initierar och hanterar du de analyser som behövs för korrekt dokumentation.
I teamet bidrar du med strategiska och tekniska råd vid produktutveckling. Du arbetar rådgivande kring juridiska och vetenskapliga begränsningar och krav och stöttar organisationen med din specialistkompetens. Du samlar in, sammanställer och utvärderar den vetenskapliga data som kollegor inom forskning, produktutveckling samt affärsutveckling genererar.

Din profil

Vi förväntar oss att du som söker är utbildad kemist företrädesvis på civilingenjörsnivå. Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom området. Erfarenhet av produktutveckling, lagstiftning och/eller kvalitetsarbete är ytterligare meriterande för positionen.
Som person är du noggrann, inte främmande för att jobba med detaljer och har god förmåga att strukturera ditt arbete. I din roll driver du självständigt och målmedvetet arbetet framåt och arbetar med fokus på resultat. Du har en mycket god kommunikationsförmåga och uppskattar att bygga långsiktiga relationer och nätverk – såväl internt som externt. Vi förväntar oss att du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på engelska och har god kompetens inom MS Office. I rollen som Global Regulatory Affairs Manager rapporterar du till Global Director Product Technology & Innovation för Personal Care.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!


Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Ola Johansson nås på 0728-575705 eller på [email protected], Sarah Johansson nås på 0737-098972 eller på [email protected].




Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

VD Visit Blekinge

Företagspresentation Ny VD till Visit Blekinge! Visit Blekinge AB är ett marknadsföringsbolag som har till uppdrag att öka kännedomen om Blekinge. Bolagets grunduppdrag är att marknadsföra Blekinge till utsedda målgrupper för att få fler besökare, talanger till näringslivet och övriga arbetsgivare samt bidra till fler etableringar och investeringar. Visit Blekinge kommer därigenom att bidra till att Blekinge attraherar fler talanger och stödjer arbetsgi... Visa mer
Företagspresentation

Ny VD till Visit Blekinge!
Visit Blekinge AB är ett marknadsföringsbolag som har till uppdrag att öka kännedomen om Blekinge.
Bolagets grunduppdrag är att marknadsföra Blekinge till utsedda målgrupper för att få fler besökare, talanger till näringslivet och övriga arbetsgivare samt bidra till fler etableringar och investeringar. Visit Blekinge kommer därigenom att bidra till att Blekinge attraherar fler talanger och stödjer arbetsgivares kompetensförsörjning, får fler besökare samt bidra till att öka antalet etableringar och investeringar. Sammantaget ska detta marknadsföringsuppdrag bidra till en ökad inflyttning till Blekinge och ekonomisk tillväxt.
Du hittar mer information om Visit Blekinge på www.visitblekinge.se

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som VD hos Visit Blekinge kommer du arbeta med förädling av det utvecklingsarbete som är igångsatt mellan Region Blekinge, Blekinges kommuner och Blekinges näringsliv.
Utvecklingsarbetet innebär att som helhet driva och utgå från Regionala utvecklingsstrategin och övrigt framtagna strategier för besökare, kompetens och talangattraktion, etablering/investering samt att utifrån framtagen marknadsplan marknadsföra Blekinge i befintliga varumärkesplattformar. Del av arbetet kommer även utgöras av framtagande av en besöksnäringsstrategi tillsammans med Region Blekinge, utforma hållbarhetsstrategi för Visit Blekinge och Blekinges besöksnäring, jobba med Visit Blekinges digitala varumärkesutveckling, etablera och förankra evenemangstrategi för Blekinge.
Som VD kommer du inom ramen för uppdraget arbeta målinriktat för ökad besöksnäring genom marknadsföring av Blekinge innanför och utanför Blekinges gränser. Du kommer arbeta för kompetens och talangattraktion tillsammans med Region Blekinge, Blekinges kommuner, Blekinge Tekniska Högskola, Tech Tank, Science Parks och aktörer inom näringslivet. I samverkan med berörda parter kommer du även arbeta med etableringar och investeringar. Grunden för ditt arbete kommer vara att utgå från den gemensamt framtagna marknadsplanen.
Utöver samarbetet med ovanstående parter förväntas också fortsatt samverkan med bland annat Länsstyrelse, Sydsvenska Regionerna, Visit Sweden och Tillväxtverket.
I rollen är du ytterst ansvarig gentemot styrelsen och vi förväntar oss att du på ett framgångsrikt vis hanterar personal, ekonomi- och verksamhetsansvaret. I nuläget finns åtta medarbetare anställda i bolaget som du har personal- och arbetsmiljöansvar för att leda, stötta och utveckla.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning inom marknadsföring och ekonomi. Vidare vill vi att du besitter dokumenterad erfarenhet av personal- och ekonomiansvar. Vi förväntar oss att du har en god kommunikativ förmåga att uttrycka dig väl i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av och kompetens inom offentlig styrning, upphandling samt besöksnäring och/eller platsmarknadsföring, då gärna med nationella och/eller internationella erfarenheter.
Som person beskrivs du som en relationsbyggare och har en god förmåga att agera utåtriktat och inge förtroende i sociala sammanhang. Du planerar och organiserar ditt arbete väl, sätter mål och delmål samt utvärderar framsteg och samordnar resurser. Du är tydlig, initiativtagande och lyfter gärna både egna och andras idéer kring utveckling. Du har en god samarbetsförmåga och utbyter gärna erfarenheter, information och idéer med andra.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Ola Johansson och nås på 0728-575705 eller på [email protected]

Selma Sabanovic och nås på 0727-120405 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Mättekniker för kunds räkning!

Är du en kvalitetsmedveten och framåtsträvande person som drivs av förbättringsarbete? Trivs du i en operativ roll och vill arbeta på ett företag som uppmuntrar innovativt tänkande? För kunds räkning söker vi nu en mättekniker till Karlshamnområdet. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som mättekniker hos vår kund arbetar du främst med att utföra mätningar av artiklar till produktion och projekt. Du kommer att vara kontaktperson gentemot organisationen i o... Visa mer
Är du en kvalitetsmedveten och framåtsträvande person som drivs av förbättringsarbete? Trivs du i en operativ roll och vill arbeta på ett företag som uppmuntrar innovativt tänkande? För kunds räkning söker vi nu en mättekniker till Karlshamnområdet.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som mättekniker hos vår kund arbetar du främst med att utföra mätningar av artiklar till produktion och projekt. Du kommer att vara kontaktperson gentemot organisationen i olika geometrifrågor. I dina arbetsuppgifter ingår:

· Framtagning av program för CMM mätning. · Administrera, koordinera och följa upp mätutfall. · Delta i Offert-/projektberedning. · Initiera korrigerande och förebyggande åtgärder. · Koordinera kalibrering och säkerställa kvalitetskrav.

Du kommer att ansvara för ordning och reda i mätrum, administration av mätresultat samt registrering och underhåll av mätfixturer.

Din profil

Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning inom mätteknik alternativt motsvarande erfarenhet inom produktionsteknik eller verkstadsmätteknik. Du har kompetens inom produktionsteknisk mätteknik, vilket innefattar kunskap om moderna mätinstrument såsom koordinatmätmaskiner, scanning eller liknande.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och relevanta mjukvaror för moderna mätinstrument. Vi ser gärna att du har erfarenhet av affärssystem. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Vem är du?
Vi söker en engagerad, analytisk och driven person som vill vara med på vår tillväxtresa. För att trivas i rollen som mättekniker är du noggrann, uthållig och kan arbeta självständigt med olika arbetsmetoder inom mätningsteknik. Du trivs i en miljö med snabba förändringar där du strukturerat och lösningsfokuserat driver dina arbetsuppgifter. Det är av yttersta vikt att du är kvalitetsorienterad och att du aktivt söker den information som krävs för att utföra arbetet. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga där kundfokus är ett nyckelord.


Låter det här som en intressant tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
Urval kommer att ske löpande, skicka oss därför din ansökan redan idag.

Ansök redan idag!

Ansökan

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.


Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Rebecca Wikström nås på 0739-73 93 65 eller Susanne Appelkvist nås på 0767-78 15 16.

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Mättekniker för kunds räkning

Är du en kvalitetsmedveten och framåtsträvande person som drivs av förbättringsarbete? Trivs du i en operativ roll och vill arbeta på ett företag som uppmuntrar innovativt tänkande? För kunds räkning söker vi nu en mättekniker till Karlshamnområdet. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som mättekniker hos vår kund arbetar du främst med att utföra mätningar av artiklar till produktion och projekt. Du kommer att vara kontaktperson gentemot organisationen i o... Visa mer
Är du en kvalitetsmedveten och framåtsträvande person som drivs av förbättringsarbete? Trivs du i en operativ roll och vill arbeta på ett företag som uppmuntrar innovativt tänkande? För kunds räkning söker vi nu en mättekniker till Karlshamnområdet.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som mättekniker hos vår kund arbetar du främst med att utföra mätningar av artiklar till produktion och projekt. Du kommer att vara kontaktperson gentemot organisationen i olika geometrifrågor. I dina arbetsuppgifter ingår:

· Framtagning av program för CMM mätning. · Administrera, koordinera och följa upp mätutfall. · Delta i Offert-/projektberedning. · Initiera korrigerande och förebyggande åtgärder. · Koordinera kalibrering och säkerställa kvalitetskrav.

Du kommer att ansvara för ordning och reda i mätrum, administration av mätresultat samt registrering och underhåll av mätfixturer.

Din profil

Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning inom mätteknik alternativt motsvarande erfarenhet inom produktionsteknik eller verkstadsmätteknik. Du har kompetens inom produktionsteknisk mätteknik, vilket innefattar kunskap om moderna mätinstrument såsom koordinatmätmaskiner, scanning eller liknande.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och relevanta mjukvaror för moderna mätinstrument. Vi ser gärna att du har erfarenhet av affärssystem. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Vem är du?
Vi söker en engagerad, analytisk och driven person som vill vara med på vår tillväxtresa. För att trivas i rollen som mättekniker är du noggrann, uthållig och kan arbeta självständigt med olika arbetsmetoder inom mätningsteknik. Du trivs i en miljö med snabba förändringar där du strukturerat och lösningsfokuserat driver dina arbetsuppgifter. Det är av yttersta vikt att du är kvalitetsorienterad och att du aktivt söker den information som krävs för att utföra arbetet. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga där kundfokus är ett nyckelord.


Låter det här som en intressant tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
Urval kommer att ske löpande, skicka oss därför din ansökan redan idag.

Ansök redan idag!

Ansökan

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.


Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Rebecca Wikström nås på 0739-73 93 65 eller Susanne Appelkvist nås på 0767-78 15 16.

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

VD

Företagspresentation Ny VD till Visit Blekinge! Visit Blekinge AB är ett marknadsföringsbolag som har till uppdrag att öka kännedomen om Blekinge. Bolagets grunduppdrag är att marknadsföra Blekinge till utsedda målgrupper för att få fler besökare, talanger till näringslivet och övriga arbetsgivare samt bidra till fler etableringar och investeringar. Visit Blekinge kommer därigenom att bidra till att Blekinge attraherar fler talanger och stödjer arbetsgi... Visa mer
Företagspresentation

Ny VD till Visit Blekinge!
Visit Blekinge AB är ett marknadsföringsbolag som har till uppdrag att öka kännedomen om Blekinge.
Bolagets grunduppdrag är att marknadsföra Blekinge till utsedda målgrupper för att få fler besökare, talanger till näringslivet och övriga arbetsgivare samt bidra till fler etableringar och investeringar. Visit Blekinge kommer därigenom att bidra till att Blekinge attraherar fler talanger och stödjer arbetsgivares kompetensförsörjning, får fler besökare samt bidra till att öka antalet etableringar och investeringar. Sammantaget ska detta marknadsföringsuppdrag bidra till en ökad inflyttning till Blekinge och ekonomisk tillväxt.
Du hittar mer information om Visit Blekinge på www.visitblekinge.se

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som VD hos Visit Blekinge kommer du arbeta med förädling av det utvecklingsarbete som är igångsatt mellan Region Blekinge, Blekinges kommuner och Blekinges näringsliv.
Utvecklingsarbetet innebär att som helhet driva och utgå från Regionala utvecklingsstrategin och övrigt framtagna strategier för besökare, kompetens och talangattraktion, etablering/investering samt att utifrån framtagen marknadsplan marknadsföra Blekinge i befintliga varumärkesplattformar. Del av arbetet kommer även utgöras av framtagande av en besöksnäringsstrategi tillsammans med Region Blekinge, utforma hållbarhetsstrategi för Visit Blekinge och Blekinges besöksnäring, jobba med Visit Blekinges digitala varumärkesutveckling, etablera och förankra evenemangstrategi för Blekinge.
Som VD kommer du inom ramen för uppdraget arbeta målinriktat för ökad besöksnäring genom marknadsföring av Blekinge innanför och utanför Blekinges gränser. Du kommer arbeta för kompetens och talangattraktion tillsammans med Region Blekinge, Blekinges kommuner, Blekinge Tekniska Högskola, Tech Tank, Science Parks och aktörer inom näringslivet. I samverkan med berörda parter kommer du även arbeta med etableringar och investeringar. Grunden för ditt arbete kommer vara att utgå från den gemensamt framtagna marknadsplanen.
Utöver samarbetet med ovanstående parter förväntas också fortsatt samverkan med bland annat Länsstyrelse, Sydsvenska Regionerna, Visit Sweden och Tillväxtverket.
I rollen är du ytterst ansvarig gentemot styrelsen och vi förväntar oss att du på ett framgångsrikt vis hanterar personal, ekonomi- och verksamhetsansvaret. I nuläget finns åtta medarbetare anställda i bolaget som du har personal- och arbetsmiljöansvar för att leda, stötta och utveckla.

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning inom marknadsföring och ekonomi. Vidare vill vi att du besitter dokumenterad erfarenhet av personal- och ekonomiansvar. Vi förväntar oss att du har en god kommunikativ förmåga att uttrycka dig väl i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av och kompetens inom offentlig styrning, upphandling samt besöksnäring och/eller platsmarknadsföring, då gärna med nationella och/eller internationella erfarenheter.
Som person beskrivs du som en relationsbyggare och har en god förmåga att agera utåtriktat och inge förtroende i sociala sammanhang. Du planerar och organiserar ditt arbete väl, sätter mål och delmål samt utvärderar framsteg och samordnar resurser. Du är tydlig, initiativtagande och lyfter gärna både egna och andras idéer kring utveckling. Du har en god samarbetsförmåga och utbyter gärna erfarenheter, information och idéer med andra.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Ola Johansson och nås på 0728-575705 eller på [email protected]

Selma Sabanovic och nås på 0727-120405 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

VD Visit Blekinge

Ansök    Nov 6    Unik Resurs i Sverige AB    Marknadschef
Företagspresentation Visit Blekinge AB är ett marknadsföringsbolag som har till uppdrag att öka kännedomen om Blekinge. Vid årsskiftet 2020/2021 kommer vi ägas av Blekinges fem kommuner och Region Blekinge men vårt uppdrag förblir detsamma - vi ska bidra till att Blekinge attraherar fler talanger och stödjer arbetsgivares kompetensförsörjning, får fler besökare samt bidra till att öka antalet etableringar och investeringar. Sammantaget ska vårt uppdrag bi... Visa mer
Företagspresentation

Visit Blekinge AB är ett marknadsföringsbolag som har till uppdrag att öka kännedomen om Blekinge. Vid årsskiftet 2020/2021 kommer vi ägas av Blekinges fem kommuner och Region Blekinge men vårt uppdrag förblir detsamma - vi ska bidra till att Blekinge attraherar fler talanger och stödjer arbetsgivares kompetensförsörjning, får fler besökare samt bidra till att öka antalet etableringar och investeringar. Sammantaget ska vårt uppdrag bidra till en ökad inflyttning till Blekinge och ekonomisk tillväxt.

Du hittar mer information om Visit Blekinge på www.visitblekinge.se

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som VD hos Visit Blekinge kommer du in i ett tillväxtskede med ny ägarkonstellation och ett fortsatt utvecklingsarbete runt Visit Blekinge 3.0. Utvecklingsarbetet innebär att som helhet driva och utgå från Regionala utvecklingsstrategin och övrigt framtagna strategier inom grunduppdraget med marknadsföringen av Blekinge i befintliga varumärkesplattformar.

Som VD kommer du inom ramen för uppdraget att arbeta målinriktat för ökad besöksnäring genom att marknadsföra Blekinge innanför och utanför Blekinges gränser samt internationellt via marknadsföringsaktiviteter. Du kommer arbeta för kompetens och talangattraktion tillsammans med b.la. Region Blekinge, länets kommuner, Blekinge Tekniska Högskola, Techtank, Science Parks och näringsliv. I samverkan med berörda parter kommer du även arbeta med etableringar och investeringar. Grunden för ditt arbete kommer utgå från en gemensamt framtagen marknadsplan.

Utöver samarbetet med ovanstående parter förväntas också fortsatt samverka med b.la. Länsstyrelse, Sydsvenska Regionerna, Visit Sweden och Tillväxtverket.

I din roll som VD hos Visit Blekinge är du ytterst ansvarig gentemot styrelsen och vi förväntar oss att du på ett framgångsrikt vis hanterar personal, ekonomi- och verksamhetsansvaret. I nuläget finns 3 medarbetare anställda i bolaget som du har personalansvar för, vilka förväntas öka till det dubbla antalet under 2021.

Din profil

För att lyckas i rollen som VD hos Visit Blekinge ser vi att du har en relevant utbildning inom marknadsföring och ekonomi.

Vidare vill vi att du besitter dokumenterad erfarenhet av personal- och ekonomiansvar. Vi förväntar oss att du har en god kommunikativ förmåga att uttrycka dig såväl på svenska som engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av och kompetens inom offentlig styrning och upphandling samt besöksnäring och/eller platsmarknadsföring, då gärna med nationella och/eller internationella erfarenheter.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Ola Johansson, nås på 0728-575705 eller på [email protected] eller Selma Sabnovic, nås på 0727-120405 eller [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Marknadskommunikatör

Ansök    Aug 5    Unik Resurs i Sverige AB    Webmaster
Företagspresentation Visit Blekinge AB är ett marknadsföringsbolag som har till uppdrag att öka kännedomen om Blekinge, ”- vi ska bidra till att Blekinge attraherar fler talanger och stödjer arbetsgivares kompetensförsörjning, får fler besökare samt bidra till att öka antalet etableringar och investeringar. Sammantaget ska vårt uppdrag bidra till en ökad inflyttning till Blekinge och ekonomisk tillväxt”. Visit Blekinge ägs gemensamt av Region Blekinge til... Visa mer
Företagspresentation

Visit Blekinge AB är ett marknadsföringsbolag som har till uppdrag att öka kännedomen om Blekinge, ”- vi ska bidra till att Blekinge attraherar fler talanger och stödjer arbetsgivares kompetensförsörjning, får fler besökare samt bidra till att öka antalet etableringar och investeringar. Sammantaget ska vårt uppdrag bidra till en ökad inflyttning till Blekinge och ekonomisk tillväxt”. Visit Blekinge ägs gemensamt av Region Blekinge tillsammans med länets samtliga kommuner.

Du hittar mer information om Visit Blekinge på www.visitblekinge.se

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Marknadskommunikatör hos Visit Blekinge kommer du att ansvara för och jobba med att marknadsföra den sydöstra delen av landet internationellt, främst via webb och sociala medier såväl strategiskt som operativt. Initialt kommer stort fokus att ligga på det redan igångsatta marknadsföringsarbetet runt nya flyglinjen Kalmar-Ronneby-Frankfurt.

Du kommer att jobba med marknadsföring, kampanjer och nätverkande tätt tillsammans med de sju kollegorna i teamet på Visit Blekinge och andra partners som regioner, kommuner, byråer mfl.

Utöver ditt strategiska arbete runt marknadsföring och kanaler så handlar också jobbet om att självständigt och ansvarsfullt jobba med webben hos Visit Blekinge på ett mer operativt plan vilket du inte får vara främmande för. Kontoret ligger i Karlshamn och du kommer att ha VD Ola Söderdahl som din chef.

Din profil

För att lyckas i rollen som Marknadskommunikatör hos Visit Blekinge ser vi att du har en relevant utbildning inom webb och marknadsföring. Vidare vill vi att du besitter dokumenterad erfarenhet av CSM och digitala kampanjer. Vi förväntar oss att du är en relationsbyggare med god kommunikativ förmåga att uttrycka dig såväl på svenska som engelska i tal och skrift samt har förmåga att jobba på ett strukturerat sätt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av besöksnäring, turism, resebyråer samt behärskar tyska språket.

Ansök redan idag!

Stämmer dessa förväntningar in på dig, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att bifoga ett aktuellt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Ola Johansson och nås på 0728-575705 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Teamleader

Företagspresentation Det var sommaren 2014 allt började. Matexperimenten avlöste varandra hemma hos Pia Qvarnström som fått upp ögonen för att fermentera och grodda mat. Hon bakade surdegsbröd, syrade grönsaker, gjorde nötyoghurt och groddade frön som aldrig förr. En dag fick Pia en kulinarisk uppenbarelse i köket när hon kombinerade syrade grönsaker och sin fermenterade ärta. En smakupplevelse hon inte kunde hålla för sig själv, och Bärta var född. I jun... Visa mer
Företagspresentation

Det var sommaren 2014 allt började. Matexperimenten avlöste varandra hemma hos Pia Qvarnström som fått upp ögonen för att fermentera och grodda mat. Hon bakade surdegsbröd, syrade grönsaker, gjorde nötyoghurt och groddade frön som aldrig förr. En dag fick Pia en kulinarisk uppenbarelse i köket när hon kombinerade syrade grönsaker och sin fermenterade ärta. En smakupplevelse hon inte kunde hålla för sig själv, och Bärta var född. I juni 2018 flyttade vi produktionen till ett större produktionskök i Karlshamn.

BÄRTA tillverkas av Swedish Temptations AB i Karlshamn. Ärtorna odlas i Sverige och fermenteras till kulinariska läckerheter i vårt produktionskök.

Maximalt med smak, minimalt klimatavtryck. Där har vi Bärta i en liten ask. Men långt ifrån vilken ask som helst. Innehållet tog nämligen fyra år att ta fram. Idag är vi är den svenska, veganska och ekologiska mattillverkaren för alla som hungrar efter god, hälsosam och hållbar mat.

Brinner du också för mat och för att göra skillnad? Nu söker vi vår nästa medarbetare som vill vara med på resan!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Hos oss får du i rollen som Teamleader både möjlighet att påverka och driva saker framåt, du kommer vara en viktig del i tillverkningen där du tillsammans med teamet framställer och paketerar företagets produkter. Du kommer ansvara för planeringen av såväl produktionen som resurser.

Bärta är både klimatsmarta och har en rad positiva hälsoegenskaper! Våra produkter bygger på att vi tar hjälp av mikroorganismer som förändrar den ursprungliga råvaran till någonting lite roligare, godare och nyttigare. Till en början blir du upplärd i hantverket som krävs för att tillverka våra produkter, för att sedan bygga på med mer kunskap och utvecklas i mer komplicerade processer. Då företaget är i en stor tillväxtfas och tjänsten har en stor spännvidd är det viktigt att du är ansvarstagande och själv kan driva arbetsprocessen framåt.

Din profil

Entreprenörsandan är tydlig hos oss och vi söker dig som känner dig hemma i ett sådant företagsklimat och dessutom bryr dig om klimatfrågan. Du behöver med andra ord ha ett brinnande intresse för klimatsmart mat, och tillsammans med oss vilja utveckla och utvecklas. Du har hantverksådran och flinkheten inom dig och du har tidigare erfarenhet av att jobba självständigt med denna typ av planering. Vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet från livsmedelsbranschen och har goda kunskaper i livsmedelsäkerhet HACCP.

För att lyckas i rollen så har du som person en naturlig fallenhet för planering, att hantera oväntade situationer med bevarat lugn och fokus samt förmågan att snabbt ställa om. Du har en hög kommunikativ förmåga och agerar utifrån ett helhetsperspektiv.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi jobbar med löpande urval varav tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Strategisk inköpare

Ansök    Nov 14    Unik Resurs i Sverige AB    Inköpare
För kunds räkning söker vi nu en person som kan axla rollen som strategisk inköpare. Är du en flexibel person som gillar att ta för dig kommer du att stormtrivas här. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - säkra försörjningskedjan genom ett tätt samarbete med leverantörerna. - utveckla leverantörsrelationerna för att uppnå förbättrad leveranssäkerhet. - hantera eskaleringar och agera vid förändringar i samarbete med de strategiska inköparna. - vid materia... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en person som kan axla rollen som strategisk inköpare. Är du en flexibel person som gillar att ta för dig kommer du att stormtrivas här. Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- säkra försörjningskedjan genom ett tätt samarbete med leverantörerna.

- utveckla leverantörsrelationerna för att uppnå förbättrad leveranssäkerhet.

- hantera eskaleringar och agera vid förändringar i samarbete med de strategiska inköparna.

- vid material ändringar agera som koordinator och driva processen.

- ha uppföljning av leverantörerna och följa upp KPI:er.

Som person är du framförallt kommunikativ och initiativtagande och du drivs av möjligheten att få komma in i ett starkt team och tanken på att få göra ett riktigt bra jobb.

Den vi söker Du har en utbildning inom logistik/ inköp eller motsvarande samt erfarenhet av strategiskt inköp. Du har förmåga att uttrycka dig väl, i tal och skrift, på svenska och på engelska.



Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Vi tar emot din ansökan via databasen.

Ansvarig rekryterare är Susanne Appelkvist och nås på 0767-781516 eller på [email protected].

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre