Lediga jobb som Inköps-, logistik- och transportchefer i Karlshamn

Se lediga jobb som Inköps-, logistik- och transportchefer i Karlshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlshamn som finns hos arbetsgivaren.

Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter

Ansök    Aug 29    Standby Workteam AB    Logistikchef
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. ... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter – Norra Skåne


Är du en skicklig ledare som älskar nöjda kunder och att driva förbättringar i din organisation? Är du redo att axla ansvaret för den skandinaviska Logistics- och Customer Service-organisationen på ett amerikanskt snabbväxande bolag? Då ska du läsa vidare! Den nuvarande Logistikchefen flyttar upp i organisationen och därför söker vår kund hans ersättare. Du erbjuds en spännande och omväxlande roll där du får sätta din prägel på den skandinaviska organisationen!
Som Logistikchef Norden har du det operativa såväl som strategiska helhetsansvaret för logistik och kundservice i Sverige, Norge och Danmark – en organisation på i dagsläget 55 personer utspridda på 3 siter. Fokus ligger på effektiv daglig drift med kundnöjdhet i fokus samt ständiga förbättringar av organisationen. Du erbjuds en viktig nyckelroll med möjlighet att påverka. Du ingår i ledningsgruppen.
Är du redo att anta utmaningen? Skicka din ansökan idag!

Exempel på arbetsuppgifter:

Leda och utveckla processer inom leverans och kundsupport med fokus på effektivitet och kundnöjdhet
Sätta upp tydliga mål, nyckeltal (KPI:er) och strukturer – samt följa upp och analysera dessa regelbundet
Skapa en kultur där kunden står i centrum och där ansvarstagande, öppenhet och driv präglar arbetssättet
Arbeta nära VD och övriga i ledningsgruppen för att realisera företagets långsiktiga mål


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet och dokumenterat goda resultat i att leda en organisation inom logistik eller kundsupport. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och operativ hand-on erfarenhet av logistik, lager och/eller kundservice.
Du är ledaren som gärna kavlar upp ärmarna. Du är kommunikativ och prestigelös och har lätt för att motivera och engagera dina medarbetare mot de mål som du har satt upp. Du har resultatfokus och du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Sist men inte minst har du en stark känsla för service och förstår vikten av en nöjd kund.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i norra Skåne. Tillträde snarast.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter

Ansök    Aug 29    Standby Workteam AB    Lagerchef
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. ... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter – Norra Skåne


Är du en skicklig ledare som älskar nöjda kunder och att driva förbättringar i din organisation? Är du redo att axla ansvaret för den skandinaviska Logistics- och Customer Service-organisationen på ett amerikanskt snabbväxande bolag? Då ska du läsa vidare! Den nuvarande Logistikchefen flyttar upp i organisationen och därför söker vår kund hans ersättare. Du erbjuds en spännande och omväxlande roll där du får sätta din prägel på den skandinaviska organisationen!
Som Logistikchef Norden har du det operativa såväl som strategiska helhetsansvaret för logistik och kundservice i Sverige, Norge och Danmark – en organisation på i dagsläget 55 personer utspridda på 3 siter. Fokus ligger på effektiv daglig drift med kundnöjdhet i fokus samt ständiga förbättringar av organisationen. Du erbjuds en viktig nyckelroll med möjlighet att påverka. Du ingår i ledningsgruppen.
Är du redo att anta utmaningen? Skicka din ansökan idag!

Exempel på arbetsuppgifter:

Leda och utveckla processer inom leverans och kundsupport med fokus på effektivitet och kundnöjdhet
Sätta upp tydliga mål, nyckeltal (KPI:er) och strukturer – samt följa upp och analysera dessa regelbundet
Skapa en kultur där kunden står i centrum och där ansvarstagande, öppenhet och driv präglar arbetssättet
Arbeta nära VD och övriga i ledningsgruppen för att realisera företagets långsiktiga mål


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet och dokumenterat goda resultat i att leda en organisation inom logistik eller kundsupport. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och operativ hand-on erfarenhet av logistik, lager och/eller kundservice.
Du är ledaren som gärna kavlar upp ärmarna. Du är kommunikativ och prestigelös och har lätt för att motivera och engagera dina medarbetare mot de mål som du har satt upp. Du har resultatfokus och du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Sist men inte minst har du en stark känsla för service och förstår vikten av en nöjd kund.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i norra Skåne. Tillträde snarast.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter

Ansök    Jul 25    Standby Workteam AB    Logistikchef
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. ... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter – Norra Skåne


Är du en skicklig ledare som älskar nöjda kunder och att driva förbättringar i din organisation? Är du redo att axla ansvaret för den skandinaviska Logistics- och Customer Service-organisationen på ett amerikanskt snabbväxande bolag? Då ska du läsa vidare! Den nuvarande Logistikchefen flyttar upp i organisationen och därför söker vår kund hans ersättare. Du erbjuds en spännande och omväxlande roll där du får sätta din prägel på den skandinaviska organisationen!
Som Logistikchef Norden har du det operativa såväl som strategiska helhetsansvaret för logistik och kundservice i Sverige, Norge och Danmark – en organisation på i dagsläget 55 personer utspridda på 3 siter. Fokus ligger på effektiv daglig drift med kundnöjdhet i fokus samt ständiga förbättringar av organisationen. Du erbjuds en viktig nyckelroll med möjlighet att påverka. Du ingår i ledningsgruppen.
Är du redo att anta utmaningen? Skicka din ansökan idag!

Exempel på arbetsuppgifter:

Leda och utveckla processer inom leverans och kundsupport med fokus på effektivitet och kundnöjdhet
Sätta upp tydliga mål, nyckeltal (KPI:er) och strukturer – samt följa upp och analysera dessa regelbundet
Skapa en kultur där kunden står i centrum och där ansvarstagande, öppenhet och driv präglar arbetssättet
Arbeta nära VD och övriga i ledningsgruppen för att realisera företagets långsiktiga mål


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet och dokumenterat goda resultat i att leda en organisation inom logistik eller kundsupport. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och operativ hand-on erfarenhet av logistik, lager och/eller kundservice.
Du är ledaren som gärna kavlar upp ärmarna. Du är kommunikativ och prestigelös och har lätt för att motivera och engagera dina medarbetare mot de mål som du har satt upp. Du har resultatfokus och du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Sist men inte minst har du en stark känsla för service och förstår vikten av en nöjd kund.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i norra Skåne. Tillträde snarast.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter

Ansök    Jul 25    Standby Workteam AB    Lagerchef
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. ... Visa mer
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Logistikchef Norden till amerikansk snabbväxare inom konsumentprodukter – Norra Skåne


Är du en skicklig ledare som älskar nöjda kunder och att driva förbättringar i din organisation? Är du redo att axla ansvaret för den skandinaviska Logistics- och Customer Service-organisationen på ett amerikanskt snabbväxande bolag? Då ska du läsa vidare! Den nuvarande Logistikchefen flyttar upp i organisationen och därför söker vår kund hans ersättare. Du erbjuds en spännande och omväxlande roll där du får sätta din prägel på den skandinaviska organisationen!
Som Logistikchef Norden har du det operativa såväl som strategiska helhetsansvaret för logistik och kundservice i Sverige, Norge och Danmark – en organisation på i dagsläget 55 personer utspridda på 3 siter. Fokus ligger på effektiv daglig drift med kundnöjdhet i fokus samt ständiga förbättringar av organisationen. Du erbjuds en viktig nyckelroll med möjlighet att påverka. Du ingår i ledningsgruppen.
Är du redo att anta utmaningen? Skicka din ansökan idag!

Exempel på arbetsuppgifter:

Leda och utveckla processer inom leverans och kundsupport med fokus på effektivitet och kundnöjdhet
Sätta upp tydliga mål, nyckeltal (KPI:er) och strukturer – samt följa upp och analysera dessa regelbundet
Skapa en kultur där kunden står i centrum och där ansvarstagande, öppenhet och driv präglar arbetssättet
Arbeta nära VD och övriga i ledningsgruppen för att realisera företagets långsiktiga mål


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet och dokumenterat goda resultat i att leda en organisation inom logistik eller kundsupport. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och operativ hand-on erfarenhet av logistik, lager och/eller kundservice.
Du är ledaren som gärna kavlar upp ärmarna. Du är kommunikativ och prestigelös och har lätt för att motivera och engagera dina medarbetare mot de mål som du har satt upp. Du har resultatfokus och du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Sist men inte minst har du en stark känsla för service och förstår vikten av en nöjd kund.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i norra Skåne. Tillträde snarast.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till Hemfint Group

Ansök    Jun 26    Standby Workteam AB    Logistikchef
År 2012 började vi på BHG vår resa med en stark vilja att återuppfinna och omdana detaljhandeln. Idag är vi en utav de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Hemfint Group är en del av BHG Group och består av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hemfint Groups omsättning 2023 uppgick prof... Visa mer
År 2012 började vi på BHG vår resa med en stark vilja att återuppfinna och omdana detaljhandeln. Idag är vi en utav de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Hemfint Group är en del av BHG Group och består av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hemfint Groups omsättning 2023 uppgick proforma till ca 800 MSEK. På BHG arbetar våra 2 500 anställda varje dag för att skapa den ultimata shoppingupplevelsen online. Vårt huvudkontor finns i Malmö. Läs mer här: https://www.wearebhg.com/sv


Leveranschef (lager/logistik/kundservice) - E-handel - till framgångsrika Hemfint Group
Är du en skicklig ledare som är redo att axla ett spännande ansvar på ett framgångsrikt och snabbväxande företag? Älskar du nöjda kunder och har du lätt för att se helheten och få din organisation med dig? Är du dessutom duktig på att driva utveckling och ständig förbättring? Då är detta din nästa utmaning! På Hemfint Group erbjuds du en spännande nyckelroll där du blir en viktig kugge i att fortsätta bygga en framgångsrik organisation.
Som Leveranschef ansvarar du för företagets hela efterköpskundresa – från leverans och after sales-service till reklamations- och returhantering. Kunden står i fokus och du utvecklar och bygger organisationen för att skapa nöjda kunder. Du ansvarar för den dagliga driften av lager, logistik och kundservice (en organisation på 40–60 personer) där varje funktion har sin chef som rapporterar till dig. Du rapporterar till VD och blir en nyckelperson i företagets ledningsgrupp.
Låter det som en spännande utmaning? Skicka in din ansökan!


Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
Driva, utveckla och effektivisera eftermarknadsprocesser
Definiera strukturer, KPI:er och mål, och kontinuerligt följa upp dessa
Bygga en skalbar verksamhet som kan växa under högsäsong och skala ner under lågsäsong
Skapa en kundorienterad kultur som kännetecknas av ansvar, transparens och can do-attityd
Arbeta nära VD för att uppnå företagets strategiska mål



Din Profil:
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom t.ex. ekonomi, logistik eller management och minst 2–3 års erfarenhet från ledarskap. Du har också god förståelse av e-handel och minst 3–5 års relevant erfarenhet från operativa roller inom lager/logistik och/eller kundservice.
Du är en prestigelös, kommunikativ och god ledare som har förmåga att sätta upp mål och motivera och få med dig dina medarbetare på resan mot att uppnå målen. Du har en utpräglad servicekänsla och ett tydligt kundfokus i allt du gör. Du har en förmåga att se helheten, men kan också arbeta hands-on med både människor och system och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i när det behövs.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt lager i Broby. Tillträde snarast.
I denna rekrytering samarbetar Hemfint Group med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, på 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Operations Manager

Ansök    Feb 26    DFDS AB    Lagerchef
Vill du vara med på vår resa och driva produktion, personal och leverans i världsklass till våra kunder från våra lager i Karlshamn? Då kanske den här positionen som Operations Manager kan vara nästa steg för dig i din karriär? Om DFDS Logistics Contracts AB DFDS Logistics Contracts AB är en är en fullserviceleverantör inom kontraktslogistik med anläggningar i Göteborg, Borås, Jönköping samt Karlshamn. Vi sysselsätter omkring 250 personer på heltid i Sveri... Visa mer
Vill du vara med på vår resa och driva produktion, personal och leverans i världsklass till våra kunder från våra lager i Karlshamn? Då kanske den här positionen som Operations Manager kan vara nästa steg för dig i din karriär?
Om DFDS Logistics Contracts AB
DFDS Logistics Contracts AB är en är en fullserviceleverantör inom kontraktslogistik med anläggningar i Göteborg, Borås, Jönköping samt Karlshamn. Vi sysselsätter omkring 250 personer på heltid i Sverige.
Om tjänsten
Som Operations Manager driver och utvecklar du verksamheten mot högt uppsatta mål och KPI:er. Du ansvarar för den operativa verksamheten genom Teamledare samt med stöd av KPI och DCP-verktyg. Du säkerställer en tät uppföljning avseende produktivitet, kvalitet och ekonomi och effektivt resursnyttjande. Verksamheten planeras på kort och lång sikt och ständiga förbättringar speglar din vardag. Som ledare coachar du ditt team och supporterande funktioner på ett synligt, tydligt och förtroendeingivande sätt. Du rapporterar till General Manager.
Huvudsakligt ansvar:
Optimera verksamheten mot högt uppsatta mål och KPI:er
Personalansvar och dess uppföljning
Kunddialog och kundmöten
Vara väl insatt i avtal och flöden
KPI-rapportering
Orderbokningar
Attest av leverantörs- och kundfakturor samt tidregistrering
Arbetsmiljö

Din profil
För att passa in i rollen tror vi att du har flera års erfarenhet av ledande befattning inom Logistik och/eller Transport, och allra helst inom kontraktslogistik. Du är van att ha kunddialog och ser vikten i att bygga långsiktiga relationer. Som person är du drivande och analytisk med förmågan att se både helhet och detaljer. Som ledare är du synlig och tydlig och har en stark kommunikativ förmåga.
Har du frågor om tjänsten?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta General Manager; Robin Pettersson +46 70-837 00 23
Ansök genom att skicka in ditt CV samt ett personligt brev om varför du skulle passa i denna roll. Ansökningar och intervjuer kommer att utföras löpande, vilket kan innebära att tjänsten kan ha tillsatts innan ansökningstiden har löpt ut. Sista ansökningsdag är den 2025-03-31. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor.
Bra att veta är att en anställning inom DFDS innebär att du kommer genomgå en bakgrundskontroll.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Lagersäljare till Karlshamn

Ansök    Maj 19    Adecco Sweden AB    Lagerchef
Är du serviceinriktad, ordningsam och trivs med att ha många bollar i luften? Då kan du vara den vi söker! Just nu söker vi en engagerad lagersäljare till vår kund i Karlshamn. Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Adecco och arbetar ute hos kund. Om rollen Som lagersäljare är du en viktig del av teamet och en nyckelperson i det dagliga arbetet med både kunder och lagerhantering. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och tar g... Visa mer
Är du serviceinriktad, ordningsam och trivs med att ha många bollar i luften? Då kan du vara den vi söker!
Just nu söker vi en engagerad lagersäljare till vår kund i Karlshamn. Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Adecco och arbetar ute hos kund.

Om rollen
Som lagersäljare är du en viktig del av teamet och en nyckelperson i det dagliga arbetet med både kunder och lagerhantering. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och tar gärna egna initiativ för att säkerställa att allt flyter på.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

• Plocka kundordrar samt lasta och lossa varuleveranser
• Ta emot och hjälpa kunder på ett professionellt och trevligt sätt
• Hålla lager, brädgård och utställningsytor organiserade och välstädade
• Göra beställningar och fylla på varor inom ditt ansvarsområde
• Stötta i butik och kassa vid behov

Din profil
Vi söker dig som är ansvarsfull, serviceinriktad och har ett öga för ordning och reda. Du gillar att jobba i ett högt tempo och trivs med att vara en del av ett lag.

Krav:

• B-körkort
• Truckkort
• Goda kunskaper i svenska (tal och skrift) samt grundläggande engelska

Meriterande:

• Erfarenhet av bygghandel eller kunskap om byggmaterial

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper – särskilt din förmåga att ge ett trevligt och professionellt bemötande, både mot kunder och kollegor.

Låter det här som något för dig?

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

OM ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus. Vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.

KONTAKTINFORMATION
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Sebastian Baard på [email protected] Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på [email protected] Visa mindre

Inköpschef till U-lift

Ansök    Maj 2    Maxkompetens Sverige AB    Inköpschef
Vill du vara med och utveckla inköpsprocessen i ett företag som är ledande för dagens och framtidens lyftar och ramper för persontransporter. I denna roll får du möjlighet att utveckla inköpsfunktionen i ett växande företag där du kommer driva inköpsstrategier från idé till färdig produkt. På U-lift råder en stark sammanhållning och en prestigelös kultur där vi arbetar tillsammans för att skapa det bästa erbjudandet på marknaden. Som en del av företage... Visa mer
Vill du vara med och utveckla inköpsprocessen i ett företag som är ledande för dagens och framtidens lyftar och ramper för persontransporter. I denna roll får du möjlighet att utveckla inköpsfunktionen i ett växande företag där du kommer driva inköpsstrategier från idé till färdig produkt.

På U-lift råder en stark sammanhållning och en prestigelös kultur där vi arbetar tillsammans för att skapa det bästa erbjudandet på marknaden. Som en del av företagets ledningsgrupp kommer du att vara med och forma framtiden för U-lift.

Dina arbetsuppgifter
Som Inköpschef på U-lift har du en central funktion i företaget och ansvarar för att utveckla leverantör och effektivisera inköpsarbetet. Du hanterar såväl operativa som strategiska inköp, driver projekt med leverantörer och säkerställer rätt produkter i rätt tid, till rätt pris och kvalitet.

Dina arbetsuppgifter innefattar:
* Leverantörskontakter och förhandling - Bygga och utveckla relationer med leverantörer samt utvärdera leverantörer främst i Sverige men också internationellt
* Kostnadseffektivisering och utveckling - Driva utvecklingsprojekt med underleverantörer för att optimera produkter och tillverkningsprocesser samt fortlöpande teknisk utveckling
* Lager- och prognosbaserat inköp - Säkerställa rätt lagernivåer, arbeta för god lageromsättningen samt visst prognosbaserat inköpsarbete
* System och struktur - Utvärdera och förbättra inköpsprocessen i affärssystemet (Monitor), säkerställa struktur i systemet samt avrop på gällande inköpspunkter
* Kvalitet och hållbarhet - Säkerställa rätt kvalitet på inköpta produkter och arbeta tillsammans med leverantörer i kvalitetsarbetet
* Samarbete och ledarskap - Nära samarbete med konstruktion och produktion samt personalansvar för en medarbetare inom logistikfunktioner med transport, lager och materialhantering.

Din profil
För att lyckas i rollen önskar vi att du har:

* Erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete med självständig förhandling och avtalsutformning inom tillverkande industri.
* Relevant högskoleutbildning inom inköp/supply chain/ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
* Någon form av teknisk bakgrund som ger dig en god teknisk förståelse
* Goda ledaregenskaper
* Goda kunskaper i affärssystem, gärna Monitor.
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
* B-körkort krävs för tjänsten
Som person är du intresserad av affärer, analytisk och lösningsorienterad. Du trivs i en roll där du får ta initiativ, utmana och driva förändring. Du har en god förmåga att samarbeta, kommunicera och bygga relationer både internt och externt. Självklart är du en god och trygg ledare mån om din omgivning och bidrar till det goda och prestigelösa klimat som råder.

Övrig information
* Placeringsort: Backaryd, med goda möjligheter till distansarbete
* Resor: 10-20 leverantörsbesök/år
* Start: Med hänsyn till uppsägningstid
* Varaktighet: Tillsvidare
* Lön: Individuell lönesättning
I denna rekrytering samarbetar U-lift med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Vi kommer arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan snarast till oss via vår hemsida www.maxkompetens.se. med sista ansökningsdag den 2 maj 2025. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR.

Om kunden
Vi har närmre 50 års erfarenhet av att vara produktägande leverantör av el-hydrauliska fordonsmoterade lyftar. Vår affärsidé är att utveckla och leverera produkter som underlättar för rörelsehindrade att resa med tåg och buss där vi är en av de världsledande leverantörerna.

Kundfokus, tillförlitlighet, kvalitet och hållbarhet är ledord för hur vi jobbar och våra produkter. Vi jobbar efter en prioritetsordning som är Säkerhet, Kvalitet, Leverans och Kostnad. Läs gärna mer om oss på www.u-lift.se Visa mindre

Enhetschef inköp

Ansök    Jan 12    Karlshamns kommun    Inköpschef
Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Du kommer att vara viktig för att vi ska kunna fortsätta utveckla Karlshamn till en plats där både människor och företag kan växa. Välkommen hit! Ekonomiavdelningen är en av kommunstyrelseförvaltningens centrala stödfunktioner och består utöver inköpsenhetens tio medarbetare av stab, redovisning och controllers. Ekonomiavdel... Visa mer
Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Du kommer att vara viktig för att vi ska kunna fortsätta utveckla Karlshamn till en plats där både människor och företag kan växa. Välkommen hit!


Ekonomiavdelningen är en av kommunstyrelseförvaltningens centrala stödfunktioner och består utöver inköpsenhetens tio medarbetare av stab, redovisning och controllers. Ekonomiavdelningens ansvarsområde spänner över ett brett ekonomiskt spektrum där inköpsenheten främst ansvarar för frågor rörande inköp, upphandling och systemförvaltning. Ekonomiavdelningen leds av ekonomichefen som blir din närmaste chef.



Om jobbet


Vi söker dig, en engagerad chef, som vill driva och utveckla Karlshamn kommuns upphandlings- och inköpsenhet och dess medarbetare. Tillsammans strävar vi efter att förstå verksamheternas behov och att kunna konkretisera dem i lösningar.

Du ingår aktivt i ekonomiavdelningens ledningsgrupp där vi gemensamt leder och utvecklar avdelningen för att möta framtiden. Du har personal och resultatansvar för din enhet.


Som enhetschef inköp ansvarar du också för att driva och utveckla kommunens inköpsprocess för att nå kommunövergripande mål och visioner. Du har även det huvudsakliga ansvaret för kommungemensamma avtal. Tjänsten omfattar också arbete med försäkringsfrågor för kommunkoncernen. Sistnämnda innebär bland annat att riskanalyser för verksamheter och säkerställa lämpligt försäkringsskydd.



Kvalifikationer

Vi söker dig som har en avslutad högskoleutbildning relevant för området alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer motsvarig.



• Du har några års erfarenhet som chef.
• Vana att ta hänsyn till gällande lagstiftning
• Behärskar det svenska språket samt har mycket goda kunskaper i engelska
• Van användare av olika IT-system


Meriterande



• Kvalificerad arbetslivserfarenhet inom inköps- och/eller upphandlingsområdet
• Jobbat i större e-handelssystem och inköpssystem
• Tidigare haft budgetansvar, rapporteringsansvar
• Arbetat med försäkringsfrågor
• Tidigare arbetat inom politiskt styrd organisation


Som person är du stabil och utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt och har en förmåga att arbeta utifrån helhetens bästa. Du är mål- och resultatorienterad och besitter en god problemlösande analysförmåga. Med ett lojalt förhållningssätt upprätthåller du en god samarbetsförmåga.


För att trivas som enhetschef hos oss är du van att utöva tydligt ledarskap men samtidigt ha nära till skratt. Vi erbjuder dig att jobba på en välkomnade arbetsplats med öppet klimat och närvarande kollegor och chefer. Som anställd i kommunen ges du bland annat möjlighet att semesterväxla, aktiviteter och träning via vår personalklubb, hälsopaus och flextid.


Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



Övrigt

Tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan.



För ytterligare information kontakta

Ekonomichef Åsa Nygren, 0454-815 39

Facklig företrädare Vision, Christina Gustafsson, 0454- 810 00



Sista ansökningsdag

2024-02-04 Visa mindre

Export Control Manager – Kongsberg Maritime Sweden

Om tjänsten I rollen som Export control manager kommer du att arbeta med ett brett urval av arbetsuppgifter och bli en del av vår Global Sales & Marketing funktion. Ditt primära fokus består av att få exportlicenser på plats, kommunicera med myndigheter, utveckla processer samt vägleda vår organisation i regelverk kopplade till export control. Ditt arbete innebär till stor del att hålla koll på lagar och förordningar inom våra verkningsområden och att oper... Visa mer
Om tjänsten
I rollen som Export control manager kommer du att arbeta med ett brett urval av arbetsuppgifter och bli en del av vår Global Sales & Marketing funktion. Ditt primära fokus består av att få exportlicenser på plats, kommunicera med myndigheter, utveckla processer samt vägleda vår organisation i regelverk kopplade till export control. Ditt arbete innebär till stor del att hålla koll på lagar och förordningar inom våra verkningsområden och att operationalisera ut detta till övrig organisation. Andra arbetsuppgifter kommer vara att ta fram checklistor och processbeskrivningar, arbeta processorienterat med backlog och utbilda personalen internt.
Tjänsten är mycket värdefull för verksamheten och målsättningen är att du självständigt och proaktivt ska driva ditt arbete framåt. Du kommer arbeta mot avdelningar på hela företaget i nära samarbete med en kollega och du får en grundlig upplärning i de delar som krävs.
Vi erbjuder en arbetsplats med goda förmåner, härlig gemenskap och närheten till natur. Vi arbetar med unika produkter och är en världsledande leverantör av maritima lösningar. Tjänsten är placerad i Kristinehamn med möjlighet till hemarbete enligt företagets policy.
Tjänsten är säkerhetsklassad och vi kommer att utföra säkerhets- och bakgrundskontroller som steg i rekryteringsprocessen. För att tillträda rollen krävs svenskt medborgarskap alternativt att du bott i Sverige i minst 5 år.
Om dig
Vi söker dig som arbetar i en roll inom området export control eller i en roll där lagar och förordningar är en stor del av arbetet. Om du har en teknisk bakgrund eller erfarenhet av projekt och processledning ser vi det som positivt. Utbildning inom områden som juridik eller projektledning ser vi också som meriterande.
God datorvana samt goda språkkunskaper i engelska är ett krav.
Som person är du noggrann, kommunikativ och självgående. Du är duktig på att möta människor, håller ordning och reda på ditt arbete, är nyfiken och vill lära dig mer om vårt arbete. Då du kommer att fungera som en supportfunktion är det viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra människor. Du är en person som vill ta egna initiativ och drivs av att lösa kommande utmaningar!
Om oss
Kongsberg Maritime Sweden är ett globalt marinteknikföretag som tillhandhåller innovativa och pålitliga teknologilösningar för alla marina industrisektorer inklusive handels-, offshore-, undervattens- och sjöfart. Vi har vårt huvudkontor i Kongsberg, Norge, men har tillverkning, försäljning och service i 34 länder. Kongsberg Maritime är ett dotterbolag till KONGSBERG och en del av en internationell, kunskapsbaserad koncern som levererar högteknologiska system och lösningar till kunder inom olje- och gasindustrin, handelsmarin, försvar och flyg. På Kongsberg tror vi på att tackla utmanande problem och leverera extrem prestanda i extrema förhållanden. Det gör vi genom utmärkta produkter och tjänster utvecklade för att leverera de största fördelarna för våra kunder.
På Kongsberg Maritime i Kristinehamn arbetar ca 300 anställda med sälj, projektledning, forskning, utveckling, konstruktion, service och montering av marknadsledande produkter för framdrift av stora fartyg.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076-307 10 29 eller Johanna Högeryd på 072–310 29 72.
Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 14 april. Visa mindre

Enhetschef inköp

Ansök    Nov 16    Karlshamns kommun    Inköpschef
Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Du kommer att vara viktig för att vi ska kunna fortsätta utveckla Karlshamn till en plats där både människor och företag kan växa. Välkommen hit! Ekonomiavdelningen är en av kommunstyrelseförvaltningens centrala stödfunktioner och består utöver inköpsenhetens tio medarbetare av stab, redovisning och controllers. Ekonomiavdel... Visa mer
Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Du kommer att vara viktig för att vi ska kunna fortsätta utveckla Karlshamn till en plats där både människor och företag kan växa. Välkommen hit!


Ekonomiavdelningen är en av kommunstyrelseförvaltningens centrala stödfunktioner och består utöver inköpsenhetens tio medarbetare av stab, redovisning och controllers. Ekonomiavdelningens ansvarsområde spänner över ett brett ekonomiskt spektrum där inköpsenheten främst ansvarar för frågor rörande inköp, upphandling och systemförvaltning. Ekonomiavdelningen leds av ekonomichefen som blir din närmaste chef.





Om jobbet

Vi söker dig, en engagerad chef, som vill driva och utveckla Karlshamn kommuns inköpsenhet och dess medarbetare. Tillsammans strävar vi efter att förstå verksamheternas behov och att kunna konkretisera dem i lösningar.

Du ingår aktivt i ekonomiavdelningens ledningsgrupp där vi gemensamt leder och utvecklar avdelningen för att möta framtiden. Du har resultatansvar för enheten samt medverkar vid budgetarbete, framtagande av prognoser samt relevanta nyckeltal.


Som enhetschef inköp ansvarar du för att driva och utveckla kommunens inköpsprocess för att nå kommunövergripande mål och visioner. Du har även det huvudsakliga ansvaret för kommungemensamma avtal. Tjänsten omfattar dessutom arbete med försäkringsfrågor för hela kommunkoncernen. Sistnämnda innebär bland annat att riskanalysera verksamheten och säkerställa lämpligt försäkringsskydd.





Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleutbildning relevant för området, exempelvis inom juridik, ekonomi eller upphandling, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer motsvarar sådan utbildning.

Du har minst två års erfarenhet som chef med personalansvar och har dessutom arbetslivserfarenhet överstigande två år inom inköps- och/eller upphandlingsområdet.


I ditt arbete är du van vid att ta hänsyn till gällande lagstiftning såsom Lagen om offentlig upphandling och rekommendationer. Eftersom arbetet kräver god kommunikation i så väl tal som skrift är det ett krav att du behärskar det svenska språket samt har mycket goda kunskaper i engelska. I Karlshamns kommun arbetar vi för digitala lösningar varvid du behöver vara van användare av IT-system.


Meriterande är tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter såsom förbättringsarbete, ledningsgruppsarbete, budgetansvar, rapporteringsansvar och ansvar för försäkringsfrågor. Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation, större e-handelssystem och inköpssystem är också meriterande.


Du är mål- och resultatorienterad och besitter en god problemlösande analysförmåga. Med ett lojalt förhållningssätt upprätthåller du en god samarbetsförmåga. Som person är du stabil och utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Med tanke på Karlshamns kommuns uppdrag har du förmåga att arbeta utifrån helhetens bästa.


För att trivas som enhetschef hos oss är du van att utöva tydligt ledarskap men samtidigt ha nära till skratt. Vi erbjuder dig att jobba på en välkomnade arbetsplats med öppet klimat och närvarande kollegor och chefer. Som anställd i kommunen ges du bland annat möjlighet att semesterväxla, aktiviteter och träning via vår personalklubb, hälsopaus och flextid.


Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.





Övrigt

Tillsvidaretjänst, heltid.   

Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan.

Som tillsvidareanställd inom Karlshamns kommun så får du tillgång till vår Personalklubb som erbjuder friskvårdsaktiviteter, föreläsningar, medlemsrabatter m.m





För ytterligare information kontakta

Ekonomichef Åsa Nygren, 0454-815 39

Facklig företrädare Vision, Christina Gustafsson, 0454- 810 00





Sista ansökningsdag

2023-11-26 Visa mindre

Verkstadschef

Ansök    Maj 23    Randstad AB    Transportchef
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av ledarskap samt grundläggande kunskaper kring reparation av fordon? Vill du jobba på ett marknadsledande bolag inom transportnäringen? Nu söker FoodTankers i Karlshamn en ny verkstadschef. I rollen som verkstadschef så kommer du säkerställa att verkstadsprocessen efterlevs på ett ekonomiskt, effektivt och miljömässigt sätt. Rollen innefattar ett stort ansvar inom vår organisation där man arbetar tätt tillsammans med ö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av ledarskap samt grundläggande kunskaper kring reparation av fordon?
Vill du jobba på ett marknadsledande bolag inom transportnäringen?
Nu söker FoodTankers i Karlshamn en ny verkstadschef.

I rollen som verkstadschef så kommer du säkerställa att verkstadsprocessen efterlevs på ett ekonomiskt, effektivt och miljömässigt sätt. Rollen innefattar ett stort ansvar inom vår organisation där man arbetar tätt tillsammans med övriga kollegor, kunder och leverantörer. En vanlig arbetsdag innefattar planering och ledning av den dagliga verksamheten, underhåll av fastighet, fakturaattestering, efterarbete som innebär ekonomiska uppföljningar och lönsamhet, säkerställa en god arbetsmiljö samt inköp av reservdelar. Dessutom rymmer rollen även ett strategiskt ansvar tillsammans med inköpsansvarig när nya fordon köps in.

Vi söker dig som brinner för ledarskap och som även drivs av att ha ett strategiskt, ekonomiskt och stort säkerhetsansvar för vår fordonsflotta. Verkstaden består idag av 6 st. erfarna och kompetenta mekaniker, så du som verkstadschef behöver inte vara specialist inom trailers eller fordon.

Varför ska du arbeta hos FoodTankers:
Målet är att alla medarbetare skall utvecklas och trivas med sitt arbete
Bra kollegor
Bra förmåner
Platt organisation, korta beslutsvägar samt delaktighet
Goda utvecklingsmöjligheter

Sista ansökningsdag 2023-06-06 men urval sker löpande så ansök så snart som möjligt. Denna rekrytering görs i samarbete med FoodTankers och Randstad. Du blir anställd av FoodTankers. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristin Svensson, 0707-932204, [email protected].

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I rollen som verkstadschef så kommer dina främsta arbetsuppgifter att vara: 
Säkerställa att verkstadsprocessen efterlevs på ett ekonomiskt, effektivt och miljömässigt sätt. 
Planera och leda den dagliga verksamheten i verkstaden 
Underhåll av fastighet
Fakturaattestering 
Efterarbete som innebär ekonomiska uppföljningar och lönsamhet
Säkerställa en god arbetsmiljö 
Inköp av reservdelar
Involverad i investeringar
Försäkringsärenden
Administrativ hantering av inrapporterade avvikelser


Kvalifikationer
För att lyckas i arbetet tror vi att du:
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Tidigare erfarenhet av ledarskap
Teknikintresserad 
Goda datakunskaper

Det är även meriterande om du har:
Genomförd ledarskapsutbildning
Har tidigare erfarenhet av logistik
Kunskap kring reparation av fordon

Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet och tror att du som person är nyfiken med ett stort intresse för teknik och ledarskap.  I rollen som verkstadschef krävs det även att du har en god kommunikativ förmåga mot både interna och externa kontakter samt att du inte ska vara rädd för att ta beslut. Du kommer bland annat erhålla ett strategiskt och finansiellt ansvar, därför är det en fördel om du är både strukturerad och ordningsam som person.

Om företaget
FoodTankers är en mobil pipeline för livsmedels- och foderindustrin i Europa.
FoodTankers är verksamt i Norden och övriga Europa och har dotterbolag i Polen och Ungern. Vårt huvudkontor ligger i Karlshamn men ägs av IMPERIAL Logistics International med huvudkontor i Duisburg, Tyskland.

Vår flotta har 110 lastbilar och 130 trailers.
FoodTankers är certifierat enligt ISO 14001, 22000, GMP +B4 och SQAS +Food.

Vår leveranskedja består av egna chaufförer, men även ett dussin underleverantörer med förare från Sverige, Lettland, Ungern och Polen.
Våra kunder varierar från lokala bryggerier till multinationella företag inom livsmedelsindustrin. Vi arbetar hårt för att kontinuerligt förbättra våra tjänster. Visa mindre

Enhetschef inköp

Ansök    Nov 6    Karlshamns kommun    Inköpschef
Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Du kommer att vara viktig för att vi ska kunna fortsätta utveckla Karlshamn till en plats där både människor och företag kan växa. Välkommen hit! Ekonomiavdelningen är en av kommunstyrelseförvaltningens centrala stödfunktioner och består utöver inköpsenhetens tio medarbetare av stab, redovisning och controllers. Ekonomiavdel... Visa mer
Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Du kommer att vara viktig för att vi ska kunna fortsätta utveckla Karlshamn till en plats där både människor och företag kan växa. Välkommen hit!


Ekonomiavdelningen är en av kommunstyrelseförvaltningens centrala stödfunktioner och består utöver inköpsenhetens tio medarbetare av stab, redovisning och controllers. Ekonomiavdelningens ansvarsområde spänner över ett brett ekonomiskt spektrum där inköpsenheten främst ansvarar för frågor rörande inköp, upphandling och systemförvaltning. Ekonomiavdelningen leds av ekonomichefen som blir din närmaste chef.





Om jobbet

Vi söker dig, en engagerad chef, som vill driva och utveckla Karlshamn kommuns inköpsenhet och dess medarbetare. Tillsammans strävar vi efter att förstå verksamheternas behov och att kunna konkretisera dem i lösningar.

Du ingår aktivt i ekonomiavdelningens ledningsgrupp där vi gemensamt leder och utvecklar avdelningen för att möta framtiden. Du har resultatansvar för enheten samt medverkar vid budgetarbete, framtagande av prognoser samt relevanta nyckeltal.


Som enhetschef inköp ansvarar du för att driva och utveckla kommunens inköpsprocess för att nå kommunövergripande mål och visioner. Du har även det huvudsakliga ansvaret för kommungemensamma avtal. Tjänsten omfattar dessutom arbete med försäkringsfrågor för hela kommunkoncernen. Sistnämnda innebär bland annat att riskanalysera verksamheten och säkerställa lämpligt försäkringsskydd.





Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleutbildning relevant för området, exempelvis inom juridik, ekonomi eller upphandling, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer motsvarar sådan utbildning.

Du har minst två års erfarenhet som chef med personalansvar och har dessutom arbetslivserfarenhet överstigande två år inom inköps- och/eller upphandlingsområdet.


I ditt arbete är du van vid att ta hänsyn till gällande lagstiftning såsom Lagen om offentlig upphandling och rekommendationer. Eftersom arbetet kräver god kommunikation i så väl tal som skrift är det ett krav att du behärskar det svenska språket samt har mycket goda kunskaper i engelska. I Karlshamns kommun arbetar vi för digitala lösningar varvid du behöver vara van användare av IT-system.


Meriterande är tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter såsom förbättringsarbete, ledningsgruppsarbete, budgetansvar, rapporteringsansvar och ansvar för försäkringsfrågor. Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation, större e-handelssystem och inköpssystem är också meriterande.


Du är mål- och resultatorienterad och besitter en god problemlösande analysförmåga. Med ett lojalt förhållningssätt upprätthåller du en god samarbetsförmåga. Som person är du stabil och utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt. Med tanke på Karlshamns kommuns uppdrag har du förmåga att arbeta utifrån helhetens bästa.


För att trivas som enhetschef hos oss är du van att utöva tydligt ledarskap men samtidigt ha nära till skratt. Vi erbjuder dig att jobba på en välkomnade arbetsplats med öppet klimat och närvarande kollegor och chefer. Som anställd i kommunen ges du bland annat möjlighet att semesterväxla, aktiviteter och träning via vår personalklubb, hälsopaus och flextid.


Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.





Övrigt

Tillsvidaretjänst, heltid.   

Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan.

Som tillsvidareanställd inom Karlshamns kommun så får du tillgång till vår Personalklubb som erbjuder friskvårdsaktiviteter, föreläsningar, medlemsrabatter m.m





För ytterligare information kontakta

Ekonomichef Åsa Nygren, 0454-815 39

Facklig företrädare Vision, Christina Gustafsson, 0454- 810 00





Sista ansökningsdag

2023-11-19 Visa mindre

Verkstadschef

Ansök    Mar 27    Randstad AB    Transportchef
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av ledarskap samt grundläggande kunskaper kring reparation av fordon? Vill du jobba på ett marknadsledande bolag inom transportnäringen? Nu söker FoodTankers i Karlshamn en ny verkstadschef. I rollen som verkstadschef så kommer du säkerställa att verkstadsprocessen efterlevs på ett ekonomiskt, effektivt och miljömässigt sätt. Rollen innefattar ett stort ansvar inom vår organisation där man arbetar tätt tillsammans med ö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av ledarskap samt grundläggande kunskaper kring reparation av fordon?
Vill du jobba på ett marknadsledande bolag inom transportnäringen?
Nu söker FoodTankers i Karlshamn en ny verkstadschef.

I rollen som verkstadschef så kommer du säkerställa att verkstadsprocessen efterlevs på ett ekonomiskt, effektivt och miljömässigt sätt. Rollen innefattar ett stort ansvar inom vår organisation där man arbetar tätt tillsammans med övriga kollegor, kunder och leverantörer. En vanlig arbetsdag innefattar planering och ledning av den dagliga verksamheten, underhåll av fastighet, fakturaattestering, efterarbete som innebär ekonomiska uppföljningar och lönsamhet, säkerställa en god arbetsmiljö samt inköp av reservdelar. Dessutom rymmer rollen även ett strategiskt ansvar tillsammans med inköpsansvarig när nya fordon köps in.

Vi söker dig som brinner för ledarskap och som även drivs av att ha ett strategiskt, ekonomiskt och stort säkerhetsansvar för vår fordonsflotta. Verkstaden består idag av 6 st. erfarna och kompetenta mekaniker, så du som verkstadschef behöver inte vara specialist inom trailers eller fordon.

Varför ska du arbeta hos FoodTankers:
Målet är att alla medarbetare skall utvecklas och trivas med sitt arbete
Bra kollegor
Bra förmåner
Platt organisation, korta beslutsvägar samt delaktighet
Goda utvecklingsmöjligheter

Sista ansökningsdag 2023-04-25 men urval sker löpande så ansök så snart som möjligt. Denna rekrytering görs i samarbete med FoodTankers och Randstad. Du blir anställd av FoodTankers. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristin Svensson, 0707-932204, [email protected].

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I rollen som verkstadschef så kommer dina främsta arbetsuppgifter att vara: 
Säkerställa att verkstadsprocessen efterlevs på ett ekonomiskt, effektivt och miljömässigt sätt. 
Planera och leda den dagliga verksamheten i verkstaden 
Underhåll av fastighet
Fakturaattestering 
Efterarbete som innebär ekonomiska uppföljningar och lönsamhet
Säkerställa en god arbetsmiljö 
Inköp av reservdelar
Involverad i investeringar
Försäkringsärenden
Administrativ hantering av inrapporterade avvikelser


Kvalifikationer
För att lyckas i arbetet tror vi att du:
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Tidigare erfarenhet av ledarskap
Teknikintresserad 
Goda datakunskaper

Det är även meriterande om du har:
Genomförd ledarskapsutbildning
Har tidigare erfarenhet av logistik
Kunskap kring reparation av fordon

Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet och tror att du som person är nyfiken med ett stort intresse för teknik och ledarskap.  I rollen som verkstadschef krävs det även att du har en god kommunikativ förmåga mot både interna och externa kontakter samt att du inte ska vara rädd för att ta beslut. Du kommer bland annat erhålla ett strategiskt och finansiellt ansvar, därför är det en fördel om du är både strukturerad och ordningsam som person.

Om företaget
FoodTankers är en mobil pipeline för livsmedels- och foderindustrin i Europa.
FoodTankers är verksamt i Norden och övriga Europa och har dotterbolag i Polen och Ungern. Vårt huvudkontor ligger i Karlshamn men ägs av IMPERIAL Logistics International med huvudkontor i Duisburg, Tyskland.

Vår flotta har 110 lastbilar och 130 trailers.
FoodTankers är certifierat enligt ISO 14001, 22000, GMP +B4 och SQAS +Food.

Vår leveranskedja består av egna chaufförer, men även ett dussin underleverantörer med förare från Sverige, Lettland, Ungern och Polen.
Våra kunder varierar från lokala bryggerier till multinationella företag inom livsmedelsindustrin. Vi arbetar hårt för att kontinuerligt förbättra våra tjänster. Visa mindre

Logistikchef till Karlshamns Hamn

Ansök    Dec 6    Maxkompetens Sverige AB    Logistikchef
Karlshamns Hamn befinner sig i en utveckling med ökade volymer och komplexa logistiska flöden. Som logistikchef för Sjöterminal erbjuds du möjligheten att vara en del av att utveckla logistikfunktionen och säkra en anpassning mot hamnens affär och kunders förväntningar framåt. Välkommen till en av Sveriges 10 största hamnar med högt ställda ambitioner för framtiden! Dina arbetsuppgifter Du kommer som logistikchef för affärsområde Sjöterminal på Karlshamns... Visa mer
Karlshamns Hamn befinner sig i en utveckling med ökade volymer och komplexa logistiska flöden. Som logistikchef för Sjöterminal erbjuds du möjligheten att vara en del av att utveckla logistikfunktionen och säkra en anpassning mot hamnens affär och kunders förväntningar framåt. Välkommen till en av Sveriges 10 största hamnar med högt ställda ambitioner för framtiden!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer som logistikchef för affärsområde Sjöterminal på Karlshamns Hamn att ha ett övergripande ansvar för det operativa logistikarbetet tillsammans med den strategiska utvecklingen av arbetssätt och rutiner framåt. Du planerar, leder och fördelar arbetet på avdelningen och säkerställer rätt prioriteringar. Du har ett arbetsmiljöansvar och säkerhetsfrågorna är högt prioriterade i hamnens verksamhet. Behov finns av att utveckla system och IT-stöd för de logistiska processerna och detta är ett projekt du kommer att ansvara för. Du arbetar flödes- och förbättringsorienterat och du initierar, driver och slutför de förändringar du tillsammans med chef och avdelning tar beslut om. Kundkontakter är en del av vardagen och du tar ett ansvar för såväl de dagliga som de mer strategiska kunddialogerna.

Utöver detta utgörs en del av din vardag av att stötta din personal i det vardagliga logistikarbetet vilket bland annat innebär att koordinera och följa upp leveranser till och från hamnen, planera gods av lastning till och från fartyg, planera ytor och implementera nya kunder och nya logistikupplägg.

Du rapporterar till Chef för Sjöterminal och har personalansvar för 3 logistiker och 5 yrkesarbetare. Karlshamns Hamn har stora förutsättningar för fortsatt expansion inom logistikområdet bl a med ca 100 hektar mark som kan exploateras. Till dessa goda förutsättningar behövs ett effektivt och utvecklingsinriktat logistikarbete med rätt system och processer för framtiden - välkommen till Karlshamns Hamn!

Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en ledande roll inom logistikområdet från industrin/hamn eller sjöfart. Utöver din erfarenhet är det starkt meriterande om du har en akademisk utbildning inom logistik. Din systemvana är mycket god och har du tidigare varit involverad i att digitalisera och/eller införa nya system är detta meriterande. Självklart trivs du i en miljö med internationella kontaktar och du talar och skriver engelska flytande.

Vem du är som person och ledare är självklart mycket viktigt för oss. Din samarbetsförmåga och goda kommunikation skapar goda relationer såväl internt som externt som du kombinerar med ett närvarande ledarskap. I en redan mycket kundorienterad organisation är ditt kundfokus ständigt närvarande. Du är förändringsbenägen och har lätt att lyfta blicken och identifiera nya möjligheter till förbättringar. Du kommer vistas i en vardag med ett bitvis mycket högt arbetstempo varpå din stresstålighet och förmåga att skapa lugn leder till rätt prioriteringar även under tidspress.

Övrig information
* Placeringsort: Karlshamn
* Start: Enligt överenskommelse
* Varaktighet: Tillsvidare
* Lön: Enligt överenskommelse

Karlshamns Hamn har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Vi kommer arbeta löpande i rekryteringsprocessen och tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt varpå tjänsten kan tillsättas innan sista datum för ansökan via www.maxkompetens.se som är 11 jan 2023. Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Karlshamns Hamn är en av landets 10 största hamnar och är idag ett helägt kommunalt bolag som ingår i kommunens koncernbolag. Totalt hanterades drygt 5 miljoner ton under 2021 vid 5 olika terminaler. Huvudsegment är styckegods i bulk, flytande bulk och enhetsgods i form av färjetrafik och viss containertrafik. Omsättningen landade på knappt 200 MSEK. Det finns totalt ca 100 medarbetare. Idag har hamnen en kapacitet på att ta in fartyg med en maxlängd på 245 meter och ett max djupgående på 13,3 meter. Med den nya utbyggnaden av färjehamnen kommer man framöver kunna ta emot färjor på 230 meter. Bolaget är välrustat för fortsatt expansion. Visa mindre

Kategoriledare

Till Kommunstyrelseförvaltningen med placering på ekonomiavdelningen/Upphandling- och inköpsenheten, tillsvidare. Ekonomiavdelningen ansvarar för stödet till verksamheter i Karlshamns kommun gällande ekonomifrågor. Den enhet du kommer att tillhöra ansvarar för upphandling och inköp inom kommunen. Arbetets innehåll I rollen som kategoriledare arbetar du för att förbättra och utveckla Karlshamn kommuns inköp. Du kommer med dina kollegor att leda det strateg... Visa mer
Till Kommunstyrelseförvaltningen med placering på ekonomiavdelningen/Upphandling- och inköpsenheten, tillsvidare.
Ekonomiavdelningen ansvarar för stödet till verksamheter i Karlshamns kommun gällande ekonomifrågor. Den enhet du kommer att tillhöra ansvarar för upphandling och inköp inom kommunen.

Arbetets innehåll
I rollen som kategoriledare arbetar du för att förbättra och utveckla Karlshamn kommuns inköp. Du kommer med dina kollegor att leda det strategiska inköpsarbetet med fokus på kostnadsbesparingar och förbättringar och ha det övergripande ansvaret för en eller flera kategorier.
Som kategoriledare i Karlshamns kommun leder du kategoriarbetet, och tillsammans med kategoriteamet arbetar du med att analysera verksamhetskrav, inköpsbehov och marknaden.

Personliga egenskaper
Du är en drivande person med gott omdöme som tycker om att både leda och vara del av ett team. Du är duktig på att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Du är också analytisk, resultatinriktad, uthållig och van vid att arbeta med flera uppgifter samtidigt. Kategoriledarrollen ställer stora krav på en god kommunikations-och relationsbyggande förmåga.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Arbetsuppgifter
Ansvara för att ta fram och genomföra strategier för förbättringar och effektiviseringar
Analysera leverantörsmarknaden för att se framtida trender och anpassa inköpen efter kommunens behov
Samordna ett kategoriteam och styra mot tydliga mål
Tillsammans med upphandlare genomföra upphandlingar enligt LOU i nära samarbete med beställare och specialister
Analysera utfall och dra slutsatser för fortsatt arbete inom kategorin

Kvalifikationer
Relevant utbildning inom ekonomi, inköp eller erfarenhet förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Arbetslivserfarenhet inom kategori- och/eller projektledning
Kunskaper inom analys- och strategiskt arbete
Erfarenhet av kategoristyrning eller liknande
Goda kunskaper i Officepaketet
God förmåga att uttrycka dig på svenska - i tal och skrift

Intervjuer görs löpande under annonstiden.

För mer information kontakta
Frank Hansson 0454-563680, ansvarig chef
Anneli Gustafsson 0733-576316, Projektledare inköp

Facklig företrädare:
Christina Gustavsson, Vision, telefon 0454-81189,

Sista ansökningsdag
2022-12-11 Visa mindre