Lediga jobb som Inköpsledare i Karlshamn

Se lediga jobb som Inköpsledare i Karlshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlshamn som finns hos arbetsgivaren.

Inköpssamordnare

Ansök    Maj 21    Karlshamns kommun    Inköpsledare
Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Kommunen är känd för sin rika historia och vackra skärgård, rika kulturarv, aktiva föreningsliv och starka engagemang för hållbar utveckling. Karlshamn en plats där människor kan trivas och utvecklas i en vacker och inspirerande miljö. Vi söker nu dig som vill ansluta till vårt trevliga team på inköp & upphandling och bidra til... Visa mer
Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Kommunen är känd för sin rika historia och vackra skärgård, rika kulturarv, aktiva föreningsliv och starka engagemang för hållbar utveckling. Karlshamn en plats där människor kan trivas och utvecklas i en vacker och inspirerande miljö. Vi söker nu dig som vill ansluta till vårt trevliga team på inköp & upphandling och bidra till att Karlshamn utvecklas.

Om arbetsplatsen; Inköp & upphandling
Enheten inköp & upphandling är den del av ekonomiavdelningen som ingår i kommunens centrala stödfunktion och består utöver inköp även av systemförvaltning, stab, upphandling, redovisning och controllers.  

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ansvara för support, planering och uppföljning av utbildningsförvaltningens inköp. Du genomför även direktupphandlingar åt förvaltningen samt är drivande vid implementeringen av nya avtal.

I uppdraget ingår även att planera och genomföra utbildningsinsatser för nya och befintliga beställare. Du är rapporteringsansvarig gentemot förvaltningens ledning och stödjer förvaltningens verksamheter i upphandlings- och inköpsfrågor. I enskilda fall av specialinköp eller sällanköp är du behjälplig vid beställning.

Som inköpssamordnare ingår du i ett inköpsforum där du har ett nära samarbete med övriga förvaltningars inköpssamordnare. I uppdraget ingår att uppmärksamma brister kring inköp, avtal, rutiner med mera för att sedan hitta lösningar som säkerställer att inköpen görs på ett optimalt och korrekt sätt. Inköpsforums fokus är att alla som gör inköp på Karlshamns kommun ska uppleva att det är lätt att göra rätt och svårt att göra fel. För att uppnå detta krävs informationsspridning, utveckling och uppföljning.

Profil
Med en positiv grundsyn utför du dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och självgående sätt. Du besitter god problemlösande analytisk förmåga och har lätt att se samband. Du har även god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga att förmedla ditt budskap utifrån mottagarens förutsättningar. Som person visar du mognad och är tydlig. Med tanke på Karlshamns kommuns uppdrag har du förmåga att arbeta utifrån helhetens bästa.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning relevant för området, exempelvis inom ekonomi, offentlig upphandling eller inköp, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer motsvara sådan utbildning
Minst två års yrkeserfarenhet inom offentliga inköp och/eller upphandling
Arbetserfarenhet inom kundservice eller support
God kunskap inom IT-verktyg och är van användare av Microsoft Excel eller motsvarande
Behärska svenska flytande i tal och skrift


Meriterande
Erfarenhet av analysarbete av statistik
Erfarenhet av att hålla utbildningar eller presentationer
Erfarenhet av faktura- och e-handelssystemet Visma Proceedo
Arbetserfarenhet inom kommunal utbildningsverksamhet


Information om tjänsten???????
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi erbjuder dig att jobba på en välkomnade arbetsplats med öppet klimat och närvarande kollegor och chefer. Som anställd i Karlshamns kommun ges du bland annat möjlighet till hybridarbete, semesterväxling, aktiviteter och träning via vår personalklubb, friskvårdstimme och flextid.

Innan anställning erbjuds behöver du visa upp id-handling: pass eller nationellt id-kort.

Sista ansökningsdag är 2024-06-02

För frågor och tjänsten kontakt Åsa Nygren, Ekonomichef, 0454-815 39
Facklig kontakt nås via växeln 0454–81000.

Vi söker nu dig som vill ingå i vårt inköpsgäng, välkommen till oss!

Du kan läsa mer om hur Karlshamns kommun arbetar med rekryteringar HÄR Visa mindre

Inköpsledare inom Entreprenad

För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Uppdragsbeskrivning Inköpsledaren inom entreprenad har ansvaret för att planera, organisera projektets inköpsverksamhet inom bygg- och anläggningsprojekt. Genom att säkerställa effektiva inköpsprocesser bidrar inköpsledaren till projektens framgång och företagets övergripande mål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Inköpsstrategi och Planering: -... Visa mer
För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.Uppdragsbeskrivning


Inköpsledaren inom entreprenad har ansvaret för att planera, organisera projektets inköpsverksamhet inom bygg- och anläggningsprojekt. Genom att säkerställa effektiva inköpsprocesser bidrar inköpsledaren till projektens framgång och företagets övergripande mål.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Inköpsstrategi och Planering:
- Utveckla och implementera inköpsstrategier i enlighet med projektets övergripande mål.
- Stötta och hitta synergier/inköpsrisker mellan klustrens projekt.
- Stötta med att genomföra marknadsanalyser för att identifiera potentiella leverantörer

 Projektstöd:
- Samarbeta med projektledare för att säkerställa att inköpsbehovet stödjer projektens krav och tidsramar.
- Koordinera inköpsresurser mellan klustren och projekten.
- Projektstöd i att hantera inköpsbudgetar.
- Projektstöd i att följa upp och rapportera avvikelser från budgeten.
- Säkerställ att inköpsmandat och signering följer projektets riktlinjer.
- Projektstöd i att hantera ta fram beslutsunderlag tex. Supplier Contract Set Up/Review (Confirmation)

 Riskhantering:
- Identifiera och hantera potentiella risker inom inköpsprocessen.

 Uppföljning och Rapportering:
- Skapa och underhålla system för att övervaka inköpsaktiviteter så som klustergemensam inköpsplan och inköpstidplan.
- Analysera inköpsdata för att identifiera möjligheter till kostnadsbesparingar och förbättringar.
- Säkerställa att inköpsverksamheten följer tillämpliga lagar, regler och etiska riktlinjer.
- Implementera och övervaka efterlevnaden av företagets inköpspolicy.

 Grundläggande kvalifikationer

Vi söker dig som har/är:
- Akademisk examen eller annan likvärdig eftergymnasial utbildning.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet  av inköp inom bygg- och anläggningsbranschen.
- God förståelse för entreprenadspecifika utmaningar och krav.
- Mycket goda administrativa kunskaper
- Hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlig egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Analytisk och strategiskt tänkande
- Initiativtagande och har förmåga att driva förändring och kontinuerlig förbättring
- Kommunikativ och har en stark förmåga att skapa och bibehålla relationer
- Strukturerad

Formalia 
- Uppdragsperiod: 01 jan - 01 jul 2024
- Omfattning: 100%
- Ort: Karlskrona
- Distansarbete: 0%
- Kompetensnivå: 3

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Inköpsansvarig till Energifabriken i Karlshamn

Ansök    Dec 20    Randstad AB    Inköpsledare
Arbetsbeskrivning Har du sinne för förhandling och gillar dialogen med både nationella och internationella leverantörer? Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att organisationen gör den bästa affären och samtidigt gör en skillnad för miljön? Vill du jobba i en ägarledd koncern med värdeord som personlighet, ärlighet och enkelhet?  Till Energifabriken söker vi nu en inköpare med övergripande ansvar för allt från råvara och ti... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du sinne för förhandling och gillar dialogen med både nationella och internationella leverantörer? Drivs du av att arbeta i ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att organisationen gör den bästa affären och samtidigt gör en skillnad för miljön? Vill du jobba i en ägarledd koncern med värdeord som personlighet, ärlighet och enkelhet? 

Till Energifabriken söker vi nu en inköpare med övergripande ansvar för allt från råvara och tillsatsmedel till färdig produkt och transporter. Rollen är en helt ny tjänst och du har därmed möjligheten att kunna vara med och skapa och vidareutveckla denna tillsammans med Energifabriken. Bli en del av teamet och medverka aktivt i omställningen till ett hållbart och fossilfritt samhälle.

Ansvarsområden
Rollen innebär ett övergripande ansvar för inköp, du ska ha full kontroll på vilka behov som finns i organisationen och vilka erbjudande som finns på marknaden. Du kommer att inneha en nyckelroll i koncernen och ingår också i ledningsgruppen där du rapporterar till koncernens VD. Rollen ansvarar för inköp av såväl råvaror och insatsvaror som färdig produkt.   

Arbetsuppgifter i rollen innefattar bland annat att: 
• Analysera företagets behov 
• Analysera möjligheter på leverantörsmarknaden vilket innefattar både lokala och globala kontakter
• Upprätthålla och förvalta relationer med befintliga leverantörer 
• Söka efter och utvärdera nya leverantörer  
• Förhandla och skriva avtal 
• Utveckla och implementera inköpsstrategier 
• Genomföra inköp
• Organisera och effektivisera shippingprocesser
• Riskhantering

Trots storlek i omsättning och tillväxt strävar Energifabriken efter att agera flexibelt och prestigelöst i organisationen. Du kommer att få jobba nära dina kollegor och vara en del av ett team där anpassning och flexibilitet är nyckelegenskaper. 

Arbetstider
Heltid med tillträde enligt överenskommelse. Då Energifabriken finns i Linköping, Lund, Karlshamn och Göteborg är placeringsort för denna tjänst flexibel utifrån dessa orter. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett skarpt affärssinne, gillar att förhandla och har ett stort intresse för hållbarhets- och energifrågor. Du har goda kunskaper kring nationella och internationella inköp, shippingprocesser och affärsförhandlingar. Du behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift samt innehar körkort B. Med dig ser vi att du har en akademisk utbildning inom juridik, inköp, ekonomi eller motsvarande alternativt YH/KY-utbildning.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en lagspelare med en stor drivkraft som tar dig mot både egna och gemensamt uppsatta mål, och du kan kavla upp ärmarna när det behövs. Samtidigt har du ett ordningssinne som skapar struktur och kontroll.

Med dig in i rollen tror vi att du kan ha många olika sorters erfarenheter. Kunskaper inom förnybara oljor och bränslen och affärsförhandlingar är meriterande. 

I rollen som inköpsansvarig erbjuds du ett spännande arbete, med trevliga kollegor, i ett växande företag med starka ambitioner. Tjänsten är ny och därmed får du också stor frihet och möjlighet att själv påverka din roll och arbetssituation. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2022-01-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande.

För information: Jessica Nilsson, [email protected] 0733-434838 

Om företaget
Energifabrikenkoncernen är en producent och distributör specialiserad på förnybara bränslen som medverkar aktivt i omställningen till ett hållbart och fossilfritt samhälle. Vi har en gedigen kunskap om bränslen, råvaror och klimatfrågor. Vi är en ägarledd koncern med värderingar som personlighet, ärlighet och enkelhet. 

Koncernen omsätter idag ca 1,5 miljarder kr och har starka tillväxtmål. Energifabrikens kontor finns i Linköping. Lund, Göteborg samt Fredrikstad i Norge. I Karlshamn finns systerbolagen Vegoil och Ecobränsle. Visa mindre

Sourcing Manager till modeföretag

Ansök    Jun 8    Galio Of Sweden AB    Inköpsledare
Galio of Sweden är ett entreprenörsdrivet modeföretag mitt i en spännande utvecklingsresa, med höga ambitioner och nya rekord i sikte. Vi söker nu en Sourcing Manager som skall ansvara för vår inköpsfunktion. Om rollen I rollen som Sourcing Manager på Galio of Sweden arbetar du med att optimera Galios inköp så att dessa sker så effektivt som möjligt med hänsyn till kostnadseffektivitet, kundnytta, hållbarhet och lagmässiga krav. Du får en central roll me... Visa mer
Galio of Sweden är ett entreprenörsdrivet modeföretag mitt i en spännande utvecklingsresa, med höga ambitioner och nya rekord i sikte. Vi söker nu en Sourcing Manager som skall ansvara för vår inköpsfunktion.


Om rollen
I rollen som Sourcing Manager på Galio of Sweden arbetar du med att optimera Galios inköp så att dessa sker så effektivt som möjligt med hänsyn till kostnadseffektivitet, kundnytta, hållbarhet och lagmässiga krav. Du får en central roll med huvudsakliga ansvarsområden att utföra behovsanalyser, identifiera inköpsförbättringar, driva förhandlingar med potentiella leverantörer samt utveckla och omförhandla befintliga avtal. Du kommer dessutom att jobba tätt tillsammans med resten av teamet för att identifiera och utforma långsiktiga strategier.


Nyckeluppgifter:
Ansvara för inköp och leverantörsrelationer
Agera beställare och projektledare från beställning till leverans för kommande produkter.
Ha ett övergripande ansvar för att hantera inköpsrelaterade frågor och att utifrån affärsplan utveckla inköpsstrategin för att uppnå uppsatta mål
Vara delaktig i produktutveckling av nya produkter



Din profil
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi eller likvärdigt. Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du dessutom utbildning inom Textilekonomi eller tidigare arbetat med inköp inom kategorin mode så är detta extra meriterande. Då många underleverantörer är i andra länder behöver du vara duktig på engelska både i tal och skrift.


Som person ser vi att du är driven, strukturerad och affärsmässig. Du trivs i en platt organisation och är van att driva ditt eget arbete framåt och har lätt för att skapa och bygga goda relationer med din omgivning oavsett om det är internt eller i förhandlingar med underleverantörer.


Vi erbjuder
Ett jobb hos oss innebär att du blir en del av ett ungt och hungrigt team. På Galio drivs vi av att jobba agilt med en strävan, vilja och ambition att alltid bli bättre. Teamet på Galio tar jobbet på stort allvar, men har högt i tak och nära till skratt.


Tjänsten är på 100%.
Placeringsort: Karlshamn (HQ) alternativt Göteborg
Intervjuer sker löpande.


Vi ser fram emot att lära känna dig! Känner du igen dig i beskrivningen och vill vara en del av Galio of Sweden? Du ansöker enkelt genom att kontakta oss via mail [email protected]. Skriv "Sourcing Manager" i ämnesraden, berätta varför just du är den rätta för jobbet och bifoga CV samt Personligt brev.
Har du frågor eller funderingar om tjänsten?
Varmt välkommen att kontakta COO Marcell Kapteijn på mail [email protected]
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Visa mindre