Lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Karlshamn

Se lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Karlshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlshamn som finns hos arbetsgivaren.

Samordnare till Socialadministratörsteamet i Karlshamns kommun

I Karlshamns kommun satsar vi på att skapa en effektiv och klientvänlig socialtjänst som bygger på tillgänglighet, bemötande och kompetens. Tillsammans skapar vi en sömlös socialtjänst som arbetar förtroendeingivande med effektiva flöden. Som en del av arbetet i att utveckla vår socialtjänst har vi bildat ett nytt team bestående av socialadministratörer inom socialtjänsten i Karlshamns kommun! Arbetsuppgifter Som samordnare för socialadministratörsteamet... Visa mer
I Karlshamns kommun satsar vi på att skapa en effektiv och klientvänlig socialtjänst som bygger på tillgänglighet, bemötande och kompetens. Tillsammans skapar vi en sömlös socialtjänst som arbetar förtroendeingivande med effektiva flöden. Som en del av arbetet i att utveckla vår socialtjänst har vi bildat ett nytt team bestående av socialadministratörer inom socialtjänsten i Karlshamns kommun!

Arbetsuppgifter
Som samordnare för socialadministratörsteamet har du en viktig och sammanhållande roll i socialadministrationsteamet. Din huvudsakliga uppgift är att tillsammans med dina kollegor i teamet samt närmsta chef arbeta med att upprätthålla den dagliga driften, implementera nya rutiner och arbetsprocesser. Rollen innebär ett samordnande ansvar för teamet.

De primära arbetsuppgifterna som socialadministrationen hanterar är administration kopplat till myndighetsutövning. Socialadministrationen har en daglig nära kontakt med enheten för försörjning och vägledning, barn- och familjeenheten samt vuxenenheten myndighet.

Exempel på ytterligare arbetsuppgifter som ingår är hantering av begäran av handlingar, arkivering samt administration kring el- och hyresskulder. Arbetsuppgifterna kommer att utvecklas i takt med att det nya teamet formas vidare. Socialadministrationen bemannar även socialtjänstens reception på rullande schema vilket även samordnaren kommer att ingå i.

Krav:
Eftergymnasial utbildning om minst 180 hp inom relevant område så som socialt arbete, samhällsvetenskap, statsvetenskap eller juridik.
Erfarenhet av administrativt arbete.
Erfarenhet av arbete inom socialtjänst.
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
B-körkort

Meriterande:
Kunskaper i verksamhetssystemet Lifecare
Kunskaper i ärendehanteringssystemet Evolution
Grundkurs i Socialrätt

Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd och tillmötesgående med en stark vilja att hjälpa andra. Du har en kulturell medvetenhet och värdesätter olikheter, vilket gör att du kan anpassa ditt bemötande utifrån individens behov. Dessutom är du strukturerad och har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en god samarbetsförmåga och kan samarbeta med såväl interna som externa samverkansparters.

Om arbetsplatsen
Inom Vuxenenheten Myndighet finns ett vuxenteam och ett våldsteam där arbetar idag en enhetschef, sju socialsekreterare en förste socialsekreterare, två behandlare och fyra socialadministratörer med hög kompetens och stort engagemang för socialt arbete.

Du kommer vara en del av Vuxenenheten Myndighet men arbeta tillsammans med dina kollegor i socialadministratörsteamet för att stödja alla verksamhetsområdets enheter, med särskilt fokus på de tre som arbetar med myndighetsutövning. Dessa tre enheter är; Enheten för försörjning och vägledning, Vuxenenheten myndighet samt Barn och familj myndighet.

Eftersom teamet infördes den förste september, 2025 kommer du tillsammans med dina kollegor och närmsta chef vara med och utforma arbetssätt och rutiner i syfte att bygga hållbara strukturer för att stödja verksamhetsområdet med diverse arbetsuppgifter. Du kommer att ha en nära dialog och samarbete med socialsekreterare som arbetar med myndighetsutövning inom Enheten för försörjning och vägledning, Vuxenenheten myndighet samt Barn och familj myndighet.

Läs gärna mer här om hur det är att jobba hos oss i Karlshamns kommun.

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid, arbetstidens förläggning är på vardagar dagtid.
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse.
 
Sista ansökningsdag:  2025-10-19

Övrigt
Individuell lönesättning tillämpas.

För mer information kontakta:
Enhetschef, Jenny Andersson 0454 - 563154

Facklig företrädare:
Julia Solokof, 0454 - 81102

Besök gärna Så jobbar vi med rekrytering - Karlshamns kommun Där hittar du viktig information kring bland annat vad som gäller dig som har skyddade personuppgifter, hur vi kontrollerar rätten att arbeta i Sverige, när du behöver och hur du beställer ett utdrag ur belastningsregistret samt krigsplacering vid anställning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via knappen i annonsen. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom Arbetsmarknadsstöd & Försvarsförmåner, Karlshamn

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Inom området?Aktivitetsstöd och... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Inom området?Aktivitetsstöd och etableringsförmåner Utveckling finns elva andra verksamhetsutvecklare, fördelade på fyra orter i Sverige. I vårt uppdrag ingår att styra, leda och stödja effektdriven digital- och verksamhetsnära verksamhetsutveckling inom förmånerna arbetsmarknadsstöd och förmåner till totalförsvarspliktiga. I arbetet ingår att utveckla och förvalta myndighetens verksamhetsprodukter för att på bästa sätt stödja den handläggande verksamheten.? 

Utveckling, analys och samverkan
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.

I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och eller verksamhetsutveckling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• har goda kunskaper i projektledning och olika samverkansformer
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• har förmåga att skapa ett användbart nätverk
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift.

Det är meriterande om du


• har erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde
• har erfarenhet av agilt arbetssätt
• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
• har arbetat med digitalisering och automatisering
• har dokumenterad erfarenhet av processutveckling
• har av erfarenhet av samverkan inom myndighetssfären.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
1-2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Gävle, Östersund, Karlshamn och Stockholm.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Marie Olsson, 010-112 41 26 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Mats Törngren, [email protected], 010-113 44 13 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anne Catrine Gemzell, Saco-S: Matti Norrby, Seko:?Eliza Grundström.  Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast söndag 6/4, 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare för Hälso- och sjukvården

Vi söker dig som vill vara med och utveckla Hälso- och sjukvården i Karlshamns kommun i riktning mot god och nära vård och omsorg. Är du en person som gärna är delaktig i och driver systematiskt förbättringsarbete? Har du enkelt för att se till både det mindre perspektivet i vardagen och till det stora perspektivet som omfamnar hela verksamheten och även andra huvudmän? Då kan du vara den vi söker! Arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare inom Hälso- och... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Hälso- och sjukvården i Karlshamns kommun i riktning mot god och nära vård och omsorg. Är du en person som gärna är delaktig i och driver systematiskt förbättringsarbete? Har du enkelt för att se till både det mindre perspektivet i vardagen och till det stora perspektivet som omfamnar hela verksamheten och även andra huvudmän? Då kan du vara den vi söker!

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare inom Hälso- och sjukvården är ditt uppdrag att bidra till omställningen god och nära vård. I det ingår både större och mindre utvecklingsarbeten, så som patientmedverkan, digitalisering och omvärldsbevakning där ditt fokus är för både sjuksköterske- och rehaborganisationen. Du kan även komma att ingå i samverkansprojekt med andra huvudmän. 
Som verksamhetsutvecklare kommer du att stödja enhetschefer och medarbetare att implementera nya metoder, arbetssätt och att driva utveckling som främjar verksamheten. Du är en del av Myndighet och resurs och rapporterar direkt till verksamhetschef. Du förväntas ha nära samarbete med bland annat medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) och medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR).
I din roll är samverkan och samarbete A och O, både internt och externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut/sjukgymnast och som har mångårig erfarenhet av yrket gärna inom kommunal hälso- och sjukvård. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift.
Då ditt huvuduppdrag är att leda och driva verksamhetsutveckling i samverkan med både interna och externa parter, är det av vikt att du har erfarenhet av att driva systematiskt förbättringsarbete. Vi ser positivt på om du har erfarenhet som verksamhetsutvecklare alternativt som chef.
Som person är du trygg i din kompetens och har förmåga att:
- Driva verksamhetsnära utvecklingsarbete.
- Samarbeta, inspirera och motivera för att nå goda resultat.
- Arbeta självständigt och strukturerat och aktivt hålla ledningsgrupper informerade om pågående arbete och resultat.
- Vara tydlig och kommunicera väl i tal och skrift.

Om arbetsplatsen
I Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad i Karlshamns kommuns arbetar ca 1300 medarbetare varje dag för att göra skillnad. Som verksamhetsutvecklare för Hälso- och sjukvården ingår du i verksamhetsområdet Myndighet och resurs. I myndighet och resurs ingår enheterna för sjuksköterskor, rehab, myndighetsutövning, korttidsenheten Kompassen samt ny enhet som är i uppstartsfas. Myndighet och resurs är nära kopplad till särskilt- och ordinärt boende då både myndighetsbeslut och delegerade HSL-uppgifter utförs av medarbetare inom dessa verksamheter. Våra medarbetare arbetar för att säkerställa en god och nära vård i samverkan med andra. Vår kultur är präglad av tillit, utveckling och kvalité.

Övrigt
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas.
För mer information kontakta:
Rebecca Welander, Verksamhetschef Myndighet och resurs: 0454-56 33 39
Kristine Vogler, Medicinskt ansvarig sjuksköterska: 0454-30 75 69
Fackliga företrädare, Vårdförbundet, Sveriges arbetsterapeuter och Fysioterapeuterna nås via kommunens servicecenter: 0454-810 00

Sista ansökningsdag
26 januari 2025 Visa mindre

Verksamhetsutvecklare för Hälso- och sjukvården

Vi söker dig som vill vara med och utveckla Hälso- och sjukvården i Karlshamns kommun i riktning mot god och nära vård och omsorg. Är du en person som gärna är delaktig i och driver systematiskt förbättringsarbete? Har du enkelt för att se till både det mindre perspektivet i vardagen och till det stora perspektivet som omfamnar hela verksamheten och även andra huvudmän? Då kan du vara den vi söker! Arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare inom Hälso- och... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Hälso- och sjukvården i Karlshamns kommun i riktning mot god och nära vård och omsorg. Är du en person som gärna är delaktig i och driver systematiskt förbättringsarbete? Har du enkelt för att se till både det mindre perspektivet i vardagen och till det stora perspektivet som omfamnar hela verksamheten och även andra huvudmän? Då kan du vara den vi söker!

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare inom Hälso- och sjukvården är ditt uppdrag att bidra till omställningen god och nära vård. I det ingår både större och mindre utvecklingsarbeten, så som patientmedverkan, digitalisering och omvärldsbevakning där ditt fokus är för både sjuksköterske- och rehaborganisationen. Du kan även komma att ingå i samverkansprojekt med andra huvudmän. 
Som verksamhetsutvecklare kommer du att stödja enhetschefer och medarbetare att implementera nya metoder, arbetssätt och att driva utveckling som främjar verksamheten. Du är en del av Myndighet och resurs och rapporterar direkt till verksamhetschef. Du förväntas ha nära samarbete med bland annat medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) och medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR).
I din roll är samverkan och samarbete A och O, både internt och externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut/sjukgymnast och som har mångårig erfarenhet av yrket gärna inom kommunal hälso- och sjukvård. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift.
Då ditt huvuduppdrag är att leda och driva verksamhetsutveckling i samverkan med både interna och externa parter, är det av vikt att du har erfarenhet av att driva systematiskt förbättringsarbete. Vi ser positivt på om du har erfarenhet som verksamhetsutvecklare alternativt som chef.
Som person är du trygg i din kompetens och har förmåga att:
- Driva verksamhetsnära utvecklingsarbete.
- Samarbeta, inspirera och motivera för att nå goda resultat.
- Arbeta självständigt och strukturerat och aktivt hålla ledningsgrupper informerade om pågående arbete och resultat.
- Vara tydlig och kommunicera väl i tal och skrift.

Om arbetsplatsen
I Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad i Karlshamns kommuns arbetar ca 1300 medarbetare varje dag för att göra skillnad. Som verksamhetsutvecklare för Hälso- och sjukvården ingår du i verksamhetsområdet Myndighet och resurs. I myndighet och resurs ingår enheterna för sjuksköterskor, rehab, myndighetsutövning, korttidsenheten Kompassen samt ny enhet som är i uppstartsfas. Myndighet och resurs är nära kopplad till särskilt- och ordinärt boende då både myndighetsbeslut och delegerade HSL-uppgifter utförs av medarbetare inom dessa verksamheter. Våra medarbetare arbetar för att säkerställa en god och nära vård i samverkan med andra. Vår kultur är präglad av tillit, utveckling och kvalité.

Övrigt
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas.
För mer information kontakta:
Rebecca Welander, Verksamhetschef Myndighet och resurs: 0454-56 33 39
Kristine Vogler, Medicinskt ansvarig sjuksköterska: 0454-30 75 69
Fackliga företrädare, Vårdförbundet, Sveriges arbetsterapeuter och Fysioterapeuterna nås via kommunens servicecenter: 0454-810 00

Sista ansökningsdag
16 januari 2025 Visa mindre

Quality Assurance Specialist

Everything AAK does is about Making Better Happen™. The nutritional needs of animals differ depending on species, size, age, breed, and purpose. AAK develops solutions for the specific nutritional requirements of the most common production animals. The aim of our solutions is always the same: to give your animals what they need and improve the overall effectiveness of our customers’ businesses. AAK is a leading manufacturer of fatty acids, glycerine and v... Visa mer
Everything AAK does is about Making Better Happen™.
The nutritional needs of animals differ depending on species, size, age, breed, and purpose. AAK develops solutions for the specific nutritional requirements of the most common production animals. The aim of our solutions is always the same: to give your animals what they need and improve the overall effectiveness of our customers’ businesses.
AAK is a leading manufacturer of fatty acids, glycerine and vegetable solutions for a wide range of industries and applications. We take pride in supplying sustainable technical products to a variety of applications, such as detergents, rubber, plastics and candles.
About the position
The Quality Assurance Specialist Feed & Technical products is part of the Quality team at site Karlshamn and collaborates with production, engineering, quality control laboratory, purchasing and business area as well as other functions to make sure we have the right quality for our products and customers. The main part of this role is to work with QA tasks related to feed, but a minor part is also to support the technical area.
The QA Specialist assures compliance with regulatory requirements, certification standards and internal company procedures for our manufacturing of feed and technical.
The work as a QA specialist will be focused on driving continuous improvements of quality systems as well as being involved in QA tasks within the feed and technical area. Supporting in creating a positive feed safety culture
The position is full-time, and you will be based in Karlshamn, Sweden.
Main responsibilities:
• Support implementation of procedures to ensure compliance to feed safety and quality standards e.g. GMP+ FSA, GMO controlled and ISO9001.
• Develop and optimize the quality management systems
• Leader of the feed safety team
• Support risk assessments and continuous improvement initiatives within feed safety
• Develop and maintain system for the pre-requisite program
• Coordinate handling of non-conformities
• Conduct internal inspections and supplier audits
• Participate in customer audits and inspections from authorities and notified bodies
• Perform internal trainings
• Initiate activities to encourage quality and product safety culture
Who are you?
To be successful in this role you have a university degree in animal or food science, or other relevant education and you have at least 3 years of experience from a similar position within the feed business. You have solid knowledge about quality management systems, feed legislation and certification standards. For our manufacturing of technical products knowledge about ISO9001 is beneficial.
We value good cooperation skills, that you are driven in your way of working and can perform and prioritize your work based on set goals. We expect you to have the right skills to perform tasks accurately without continuous supervision but seeking input from others as needed. Furthermore, you have to have strong project management skills, and you enjoy working both individually and within a team. You need to have the ability to communicate with authorities, customers and people on different levels within the organization. As a person, you enjoy working with problem solving and continuous improvements and are supporting in creating a positive quality and product safety culture.
Contacts and application
For further information about the position please contact Quality Manager Camilla Folger, phone no +46(0)76 0262051 or email [email protected]
For further information about the recruitment process please contact HR Business Partner Karl Lindqvist, [email protected].
Please submit your application with relevant enclosures soonest possible as applications are evaluated continuously. Last day for application is 2025-02-28. Applications via email are not accepted.
We have already chosen our sourcing channels for this recruitment and kindly ask not to be contacted by any advertisement agents, recruitment agencies or manning companies. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Är du en person som brinner för kvalitet och ständiga förbättringar? Vill du vara motor i verksamheten och samtidigt har förmågan att få med dig chefer och medarbetare? Har du lätt för att se till både det mindre perspektivet i vardagen och till det stora perspektivet som omfamnar hela verksamheten och även andra aktörer? Då kan du vara den vi söker!   Karlshamns kommun söker två verksamhetsutvecklare inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad, en t... Visa mer
Är du en person som brinner för kvalitet och ständiga förbättringar? Vill du vara motor i verksamheten och samtidigt har förmågan att få med dig chefer och medarbetare? Har du lätt för att se till både det mindre perspektivet i vardagen och till det stora perspektivet som omfamnar hela verksamheten och även andra aktörer? Då kan du vara den vi söker!  


Karlshamns kommun söker två verksamhetsutvecklare inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad, en tillhörande verksamhetsområdet LSS stöd och service samt en till verksamhetsområdet IFO & AME.



Arbetsuppgifter

Som verksamhetsutvecklare inom förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad kommer ditt uppdrag vara att bidra till verksamhetsutveckling kopplat till ditt specifika verksamhetsområde. I det ingår både större och mindre utvecklingsarbeten, så som exempelvis verksamhetsnära kvalitetsarbete, digitalisering och omvärldsbevakning. Du kan komma att ingå i samverkansprojekt med andra aktörer. 


Som verksamhetsutvecklare kommer du att stödja enhetschefer och medarbetare att implementera nya metoder, arbetssätt och att driva utveckling som främjar verksamheten. Du sammanställer och analyserar verksamhetens underlag till den årliga förvaltningsgemensamma kvalitetsberättelsen. Därutöver ingår du i ledningsgrupp och är med på återkommande möten och bidrar där med dina kunskaper och erfarenheter kring kvalitetsfrågor. I arbetsuppgifterna ingår även att utreda rapporterade missförhållanden enligt Lex Sarah och föreslå åtgärder för att förhindra att de upprepas.



Kvalifikationer:

Vi söker dig med akademisk kandidatexamen innefattande juridik inom samhälle/beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Utöver detta har du även erfarenhet av socialt arbete, gärna inom offentlig sektor.  



Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för uppdraget.


Som person är du trygg i din kompetens och har förmåga att:

- Arbeta självständigt och strukturerat och aktivt hålla ledningsgrupper informerade om pågående arbete och resultat.

- Driva verksamhetsnära utvecklingsarbete utan att ha chefsmandat, vilket kräver en god kommunikations- och samarbetsförmåga.

- Vara ett stöd till ledning, chefer och medarbetare.

- Vara tydlig och kommunicera på ett pedagogiskt sätt, vilket kräver goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift.

- Du känner ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter och har förmåga att entusiasmera chefer och medarbetare.


 


Lär känna Karlshamns kommun & Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad:

I Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad i Karlshamns kommuns arbetar ca 1300 medarbetare varje dag för att göra skillnad.

Inom verksamhetsområdet IFO & AME arbetar vi för att minska hemlöshet, stödja personer till egen sysselsättning/egen försörjning, ge gott stöd till personer i utsatta situationer samt nå förbättrade livsvillkor och finna lösningar för barn, ungdomar och deras familjer i första hand i deras hemmiljö.


Verksamhetsområdet LSS stöd och service arbetar för att verkställa beslut i enlighet med LSS lagstiftningen. Inom verksamhetsområdet finns gruppbostäder, servicebostäder, barnkortis och barnfritids, HSL, boendestöd, barnboende samt dagligverksamhet. Våra medarbetare arbetar utifrån evidensbaserade och utvalda metoder, utifrån brukarnas individuella förutsättningar och behov. Vår kultur är präglad av tillit och kvalité.


Här kommer du kunna utveckla och utvecklas!


Välkommen att besöka oss på webben: www.karlshamn.se för att ta del av information om vad som sker i kommunen, såväl som nyheter och tjänster.




Övrigt:

Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. 

Som tillsvidareanställd inom Karlshamns kommun får du tillgång till vår personalklubb som erbjuder friskvårdsaktiviteter, föreläsningar, medlemsrabatter m.m.




För ytterligare information kontakta:

Agneta Lindblom Eriksson, Verksamhetschef LSS stöd och service, Tel. 0454-817 09

Helen Ahlberg, Verksamhetschef IFO & AME. Tel. 0454-56 34 08


VISION: [email protected]

Akademikerförbundet SSR: [email protected]




Sista ansökningsdag:

2024-01-07 Visa mindre

Quality Assurance Specialist

Everything we do is about Making Better Happen™. AAK specializes in plant-based oils that are value-adding ingredients in a vast number of consumer products. We make these products better tasting and healthier. We improve functionality and make the products more sustainable. AAK’s value-adding solutions enable our customers to be successful in a better way. AAK has more than 4,000 employees closely collaborating with our customers through 25 regional sales... Visa mer
Everything we do is about Making Better Happen™.
AAK specializes in plant-based oils that are value-adding ingredients in a vast number of consumer products. We make these products better tasting and healthier. We improve functionality and make the products more sustainable. AAK’s value-adding solutions enable our customers to be successful in a better way.
AAK has more than 4,000 employees closely collaborating with our customers through 25 regional sales offices, 16 dedicated Customer Innovation Centres and more than 20 production plants around the world.
Listed on Nasdaq Stockholm and with our headquarters in Malmö, Sweden, AAK has been Making Better Happen™ for 150 years.
About the position
The Quality Assurance Specialist is part of the Quality team at site Karlshamn and collaborates with production, engineering, quality control laboratory, purchasing and other functions to make sure we have the right quality for our products and customers. The QA Specialist assures compliance with regulatory requirements, certification standards and internal company procedures for products manufactured in our production process for oils and fats.
The work as a QA specialist will be focused on driving continuous improvements of site quality systems as well as being involved in QA tasks within the food area. Supporting in creating a positive food safety culture. The position is full-time, and you will be based in Karlshamn, Sweden.
Main responsibilities:
Support implementation of procedures to ensure compliance to food safety and quality standards e.g. FSSC22000, ISO9001.
Develop and optimize the quality management systems
Support risk assessments and continuous improvement initiatives within food safety
Develop and maintain system for pre-requisite program
Conduct internal inspections and supplier audits
Participate in customer audits and inspections from authorities and notified bodies
Perform internal trainings
Initiate activities to encourage quality and food safety culture

Who are you?
To be successful in this role you have a university degree in food science, food engineering or other relevant education and you have at least 3 years of experience from a similar position within the food business. You have solid knowledge about quality management systems, food legislation and certification standards.
We value good cooperation skills, that you are driven in your way of working and can perform and prioritize your work based on set goals. We expect you to have the right skills to perform tasks accurately without continuous supervision but seeking input from others as needed. Furthermore, you have to have strong project management skills and you enjoy working both individually and within a team.
You need to have the ability to communicate with authorities, customers and people on different levels within the organization. As a person, you enjoy working with problem solving and continuous improvements and are supporting in creating a positive quality and food safety culture.
Contacts and application
For further information about the position please contact Quality Manager Camilla Folger, phone no +46(0)76 0262051 or email [email protected].
For further information about the recruitment process please contact HR Business Partner Karl Lindqvist, [email protected].
Please submit your application with relevant enclosures soonest possible as applications are evaluated continuously. Last day for application is 2024-04-30. Applications via email are not accepted.
We have already chosen our sourcing channels for this recruitment and kindly ask not to be contacted by any advertisement agents, recruitment agencies or manning companies.
About AAK in Karlshamn
Karlshamn is our largest and most complex site, founded in 1918 and is located next to the Baltic Sea, where we operate an edible oils refinery, and multi-factory manufacturing facility. Here we use our oils and fats expertise, understanding of food applications, wide range of raw materials and broad process capacity, to deliver value-adding vegetable oil solutions to customers in many sectors. Our colleagues work in sales, customer innovation, quality assurance and production. We supply many industries including chocolate and confectionery, bakery, dairy, plant-based foods, personal care, animal nutrition, infant nutrition, candles, and rubber. Visa mindre

Quality Assurance Specialist

Ansök    Okt 26    AAK Sweden AB    Kvalitetssamordnare
Quality Assurance Specialist About AAK Everything we do is about Making Better Happen™. AAK specializes in plant-based oils that are the value-adding ingredients in many of the products people love to consume. We make these products better tasting, healthier, and more sustainable. We enhance their sensory experience – by giving the silkier mouthfeel in premium chocolate, the juicier texture in a plant-based burger, and the puffier appearance in a lower-f... Visa mer
Quality Assurance Specialist


About AAK
Everything we do is about Making Better Happen™.
AAK specializes in plant-based oils that are the value-adding ingredients in many of the products people love to consume. We make these products better tasting, healthier, and more sustainable. We enhance their sensory experience – by giving the silkier mouthfeel in premium chocolate, the juicier texture in a plant-based burger, and the puffier appearance in a lower-fat pastry. We can also optimize their production by substituting existing ingredients with plant-based equivalents that give better efficiency. AAK’s value-adding solutions enable our customers to be successful in a better way.
At the heart of AAK’s offer is Customer Co-Development, combining our desire to understand what better means for each customer, with the unique flexibility of our production assets, and a deep knowledge of many products and industries, including Chocolate & Confectionery, Bakery, Dairy, Plant-based Foods, Special Nutrition, Foodservice and Personal Care. Our 4000 employees support our close collaboration with customers through 25 regional sales offices, 15 dedicated Customer Innovation Centers, and with the support of more than 20 production facilities.
Listed on Nasdaq Stockholm and with our headquarters in Malmö, Sweden, AAK has been Making Better Happen™ for 150 years.


About the position
The Quality Assurance Specialist is part of the Quality team at site Karlshamn and collaborates with production, engineering, quality control laboratory, purchasing and other functions to make sure we have the right quality for our products and customers.
The QA Specialist assures compliance with regulatory requirements, certification standards and internal company procedures for products manufactured in our production process for oils and fats.
The work as a QA specialist will be focused on driving continuous improvements of site quality systems as well as being involved in QA tasks within the food area. Supporting in creating a positive food safety culture.
The position is full-time, and you will be based in Karlshamn, Sweden.
Main responsibilities:
Support implementation of procedures to ensure compliance to food safety and quality standards e.g. FSSC22000, ISO9001, KRAV, EU organic.
Coordinate handling of internal deviations and continuous improvement initiatives
Participate in HACCP reviews and associated verification activities
Support and monitor risk assessments in food safety, food defense, food fraud
Conduct internal inspections and supplier audits
Participate in audits and inspections from customers, authorities and notified bodies
Perform internal trainings

Who are you?
To be successful in this role you have a university degree in food science, food engineering or other relevant education and you have at least 3 years of experience from a similar position within the food business. You have solid knowledge about quality management systems, food legislation and certification standards.
We value good cooperation skills, that you are driven in your way of working and can perform and prioritize your work based on set goals. We expect you to have the right skills to perform tasks accurately without continuous supervision but seeking input from others as needed. Furthermore, you have to have strong project management skills and you enjoy working both individually and within a team. You need to have the ability to communicate with authorities, customers and people on different levels within the organization. As a person, you enjoy working with problem solving and continuous improvements and are supporting in creating a positive quality and food safety culture.


Contacts and application
For further information about the position please contact Quality Manager Camilla Folger, phone no +46(0)76 0262051 or email [email protected].
For further information about the recruitment process please contact Learning and development specialist Emma Rölldahl at [email protected].
Please submit your application with relevant enclosures soonest possible as applications are evaluated continuously. Last day for application is 2023-11-24 Applications via email are not accepted.


We have already chosen our sourcing channels for this recruitment and kindly ask not to be contacted by any advertisement agents, recruitment agencies or manning companies. Visa mindre

Ansvarig Affärsutveckling, Västblekinge Miljö AB

Vi söker en driven och engagerad Affärsutvecklare med ansvar för att utveckla en funktion för affärsutveckling och försäljning inom cirkulära värdekedjor. Här får du verkligen en möjlighet att påverka framgång, framtid och miljöeffektiva affärer. Välkommen till VMAB - ett bolag i en spännande utvecklingsresa. Dina arbetsuppgifter Ambitionen i företaget är hög - fler affärer i det cirkulära kretsloppet kan möjliggöras som ger ökad omsättning/lönsamhet och ... Visa mer
Vi söker en driven och engagerad Affärsutvecklare med ansvar för att utveckla en funktion för affärsutveckling och försäljning inom cirkulära värdekedjor. Här får du verkligen en möjlighet att påverka framgång, framtid och miljöeffektiva affärer. Välkommen till VMAB - ett bolag i en spännande utvecklingsresa.

Dina arbetsuppgifter
Ambitionen i företaget är hög - fler affärer i det cirkulära kretsloppet kan möjliggöras som ger ökad omsättning/lönsamhet och inte minst en position som stärker miljön i regionen. Miljökraven ökar, värdekedjan förändras och i detta skapas affärsutrymmen från det som inkommer till VMAB som via förädling eller tjänst kan levereras ut i ny form. Nedan beskrivs en del av det som väntar dig i din vardag och ditt ansvar som Ansvarig Affärsutveckling:
* Du skapar, driver, utvecklar och följer upp affärsstrategi och affärsplan och ansvarar för rapportering av bolagets försäljning och pipeline
* Genom marknadsbevakning, nätverk och den egna verksamheten identifierar, utvärderar och utvecklar du affärsmöjligheter som främjar hållbarhet
* Du driver och deltar i affärsutvecklingsprojekt och säljarbete som bygger och underhåller starka partnerskap med kunder, samarbetspartners och intressenter
* Du för ett nära internt samarbete med affärsområdena i verksamheten för att säkra fortsatt utveckling av affärer och samarbeten
* Leda marknadskampanjer och genomföra aktiviteter för uppsökande försäljning
* Bistå VD i affärsrelaterat arbete med styrelse, ägarkommuner och andra intressenter
Du rapporterar till VD och ingår i företagets utvidgade ledningsgrupp - och självklart delar du VMAB:s värderingar Mod och Kompetens och du kan med stolthet ställa dig bakom vikten av att vara en Miljöhjälte.

Din profil
Dina erfarenheter och kunskaper är viktiga för oss men likväl att du har rätt inställning och framåtanda. Det vi önskar att du tar med dig till VMAB är:
* Erfarenhet och förmåga att forma och driva affärsstrategier och affärsutveckling med relativt komplexa upplägg och juridiska affärsavtal. Gärna tillsammans med förståelse för affärsutveckling som förändrar värdekedjor.
* Förstå kundbehov och leda affärsutvecklingsprojekt från idé, lösning, paketering, avtalsskrivning och lansering vidare till att driva eventuella kampanjer
* Viss kunskap inom miljö t ex arbete enligt miljöledningssystem och förståelse för införande/utveckling av detta i en verksamhet
* För tjänsten relevant högskoleutbildning, du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift samt har en god systemmognad
Din passion för att hitta lösningar och möjligheter till affärsupplägg som är gynnsamma för alla parter är ständigt närvarande. Du skapar starka och långsiktiga relationer lika mån om att utveckla det befintliga samarbetet som att skapa det nya. Du är analytisk, innovativ och nyfiken på att möta kunders behov och morgondagens möjligheter. Då du kommer verka i projekt och en matrisorganisation är du trygg i att leda och motivera din omgivning till att uppnå mål och önskade resultat.

Övrig information
* Placeringsort: Mörrum med möjlighet att arbeta hemifrån 2-3 dagar/vecka
* Start: Med hänsyn till uppsägningstid
* Varaktighet: Tillsvidare
* Lön: Individuell lönesättning
I denna rekrytering samarbetar VMAB med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast med sista ansökningsdag den 1 oktober 2023. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs till större delen av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Visa mindre

Quality Assurance GMP Specialist

Ansök    Jun 13    AAK Sweden AB    Kvalitetssamordnare
Everything we do is about Making Better Happen™. AAK specializes in plant-based oils that are the value-adding ingredients in many of the products people love to consume. We make these products better tasting, healthier, and more sustainable. We enhance their sensory experience – by giving the silkier mouthfeel in premium chocolate, the juicier texture in a plant-based burger, and the puffier appearance in a lower-fat pastry. We can also optimize their pro... Visa mer
Everything we do is about Making Better Happen™.
AAK specializes in plant-based oils that are the value-adding ingredients in many of the products people love to consume. We make these products better tasting, healthier, and more sustainable. We enhance their sensory experience – by giving the silkier mouthfeel in premium chocolate, the juicier texture in a plant-based burger, and the puffier appearance in a lower-fat pastry. We can also optimize their production by substituting existing ingredients with plant-based equivalents that give better efficiency. AAK’s value-adding solutions enable our customers to be successful in a better way.
At the heart of AAK’s offer is Customer Co-Development, combining our desire to understand what better means for each customer, with the unique flexibility of our production assets, and a deep knowledge of many products and industries, including Chocolate & Confectionery, Bakery, Dairy, Plant-based Foods, Special Nutrition, Foodservice and Personal Care. Our 4,000 employees support our close collaboration with customers through 25 regional sales offices, 15 dedicated Customer Innovation Centers, and with the support of more than 20 production facilities.
Listed on Nasdaq Stockholm and with our headquarters in Malmö, Sweden, AAK has been Making Better Happen™ for more than 150 years.
About the position
The GMP Specialist is part of the Quality team at site Karlshamn and collaborates with production, engineering, quality control laboratory, purchasing and other functions to make sure we have the right quality for our products and customers. The Quality Assurance GMP Specialist assures compliance with regulatory requirements and internal company procedures for products manufactured in our production process for Active Pharmaceutical Ingredients.
The work as a GMP specialist will be focused on driving continuous improvements of site quality systems as well as being involved in QA tasks within the GMP area.
The position is full-time, and you will be based in Karlshamn, Sweden.
Main responsibilities:
• Coordinate continuous improvements initiatives within the GMP area
• Perform batch record reviews including quality control record review and product disposition
• Release of API product, starting material, raw materials and process aids
• Issue Certificate of Analysis for released batches
• Evaluate non-conforming products and ensure handling of customer complaints
• Perform Product Quality Review
• Manage change control within GMP area
• Perform internal inspections (EU-GMP part II, ISO9001 and FSSC22000)
• Participate in audits and inspections from customers, authorities and notified bodies
• Perform internal trainings
Who are you?
To be successful in this role you have a university degree in chemistry, engineering or other relevant subject and you have at least 3 years of working experience from Quality in a regulated environment, preferably from a pharmaceutical company. A proven understanding of quality systems regulations, cGMP (ICHQ7/EU GMP part II) is required. Knowledge/experience from food or cosmetic industry is an advantage.
We value good cooperation skills, that you are driven, can deliver and prioritize your work based on set goals. We expect you to have the right skills to perform tasks accurately without continuous supervision but seeking input from others as needed. Furthermore, you have to have strong project management skills and you should have engagement in quality and have the ability to communicate with authorities, customers and people on different levels within the organization. You enjoy working both independently and in a team.
Contacts and application
For further information about the position please contact Quality Manager Camilla Folger, phone no +46(0)76 0262051 or email [email protected].
For further information about the recruitment process please contact HR Business Partner Karl Lindqvist, [email protected].
Please submit your application with relevant enclosures soonest possible as applications are evaluated continuously. Last day for application is 2023-08-01 Applications via email are not accepted.
We have already chosen our sourcing channels for this recruitment and kindly ask not to be contacted by any advertisement agents, recruitment agencies or manning companies. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare, område utveckling och stöd inom föräldraförsäkringen

Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Som verksamhetsutvecklare blir ... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Som verksamhetsutvecklare blir du en del av avdelningen Barn och Familj. Hos oss arbetar 2400 medarbetare på 18 platser runt om i landet. Barn och Familj har i uppgift att ge barnfamiljer bättre förutsättningar för ekonomisk trygghet genom att på ett effektivt sätt och med god kvalitet besluta och betala ut ersättningar.

Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till vårt verksamhetsområde Föräldraförmåner, vårt område ansvarar för förmånerna föräldrapenning, tillfällig föräldrapenning samt graviditetspenning. 

Rollen som verksamhetsutvecklare
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att driva och stödja kundorienterad verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans vision och verksamhetsidé. Du har även ett ansvar att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter.

I tjänsten ingår att bevaka och vara väl insatt i aktuell samhällsutveckling av betydelse för Försäkringskassan samt att utifrån detta analysera tänkbara konsekvenser för verksamheten. I arbetet ingår också att medverka i olika nätverk och bland annat delta i beredningar, verksamhetsplanering och årsredovisningar. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. 

Vår utvecklingsverksamhet drivs utifrån agila värderingar och arbetssätt. I vårt utvecklingsarbete utgår vi ifrån kund-och medarbetarinsikter, genom digitalisering och ständiga förbättringar bidrar vi till förståelse och ge trygghet för alla.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som:


• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och eller verksamhetsutveckling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• har förmåga att skapa ett användbart nätverk
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• kommer med innovativa idéer och lösningar som främjar utveckling
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• god förmåga att leda dig själv.

Det är meriterande om du:


• har erfarenhet av agilt arbetssätt
• har erfarenhet av att arbeta i ett självorganiserande team
• har erfarenhet av arbete inom socialförsäkringen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Möjliga placeringsorter för tjänsten är de orter där BF verksamhetsområde föräldraförsäkringen har handläggande verksamhet och utvecklingsverksamhet (Stockholm, Göteborg, Karlshamn, Kalmar, Jönköping, Örebro, Lidköping, Uppsala, Norrköping, Västerås, Sundsvall, Skellefteå och Luleå).

Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. 

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontakt
Chef: Fredrika Järnehall Box, tel 010 112 08 68  (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Denise Marica, tel 010 113 45 12 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Therese Plantin, tel 010 119 22 35, Saco-S: Louise Henriksson, tel 010 118 40 55, Seko: Fredrik Bruhn, tel 010 111 86 29.  

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 maj 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till BankID kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Ekonom till Västblekinge Miljö AB

Ansök    Jan 30    Maxkompetens Sverige AB    Ekonomikonsult
Brinner du för ekonomi samtidigt som du vill vara med och arbeta aktivt för en bättre miljö? Då kan tjänsten som ekonom till VMAB vara din chans! Nu söker VMAB sin nya miljöhjälte med kunskap och erfarenhet inom ekonomi. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan! Dina arbetsuppgifter I rollen som ekonom på VMAB kommer du tillsammans med den administrativa avdelningen sköta ekonomiarbetet på bolaget. Främst kommer du agera som stö... Visa mer
Brinner du för ekonomi samtidigt som du vill vara med och arbeta aktivt för en bättre miljö? Då kan tjänsten som ekonom till VMAB vara din chans! Nu söker VMAB sin nya miljöhjälte med kunskap och erfarenhet inom ekonomi. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonom på VMAB kommer du tillsammans med den administrativa avdelningen sköta ekonomiarbetet på bolaget. Främst kommer du agera som stöd till ekonomiansvarig.
Arbetsuppgifter som du kommer arbeta med i den här rollern är:

- Löpande redovisning
- Stötta upp vid bokslut
- Moms- och skatteredovisning
- Stötta upp i budgetarbetet
- Fakturahantering

Utöver dina ordinarie arbetsuppgifter är du också redo att i kollegors frånvaro backa upp både när det gäller fakturahantering och kundreskontra. Du kommer att arbeta i programmen Hogia, Visma och Fetchplanner.


Din profil
Du som söker behöver ha några års tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och du är trygg med arbetsuppgifterna inom ditt område. Vi ser gärna att du har eftergymnasialutbildning inom ekonomi på Yrkeshögskola eller Högskola/universitet. Saknar du denna typ av utbildning kompenserar du detta med ytterligare erfarenhet och kurser via arbete. Du behöver vara duktig och effektiv i hur du arbetar i olika typer av system kombinerat med ett driv och en nyfikenhet för att maximera systemutnyttjande och hitta nya smarta lösningar.

Som person bör du vara driven och inte vara rädd för att ta för dig men samtidigt vara flexibel och ha lätt för att samarbeta med andra. I den här rollen är det också viktigt att du har egenskaper som att vara noggrann och strukturerad samt att du har ett analytiskt förhållningssätt. Självklart delar du VMAB:s värderingar och du kan med stolthet ställa dig bakom vikten av att vara en Miljöhjälte.


Övrig information
Placeringsort: Mörrum
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, dagtid med möjlighet att jobba hemifrån 2-3 dagar/veckan
Lön: Individuell lönesättning

I denna rekrytering samarbetar Karlshamn Energi med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 044-781 44 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast med sista ansökningsdag den 27 februari 2023. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Visa mindre

Ekonom till Västblekinge Miljö AB

Ansök    Jan 31    Maxkompetens Sverige AB    Ekonomikonsult
Brinner du för ekonomi samtidigt som du vill vara med och arbeta aktivt för en bättre miljö? Då kan tjänsten som ekonom till VMAB vara din chans! Nu söker VMAB sin nya miljöhjälte med kunskap och erfarenhet inom ekonomi. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan! Dina arbetsuppgifter I rollen som ekonom på VMAB kommer du tillsammans med den administrativa avdelningen sköta ekonomiarbetet på bolaget. Främst kommer du agera som stö... Visa mer
Brinner du för ekonomi samtidigt som du vill vara med och arbeta aktivt för en bättre miljö? Då kan tjänsten som ekonom till VMAB vara din chans! Nu söker VMAB sin nya miljöhjälte med kunskap och erfarenhet inom ekonomi. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonom på VMAB kommer du tillsammans med den administrativa avdelningen sköta ekonomiarbetet på bolaget. Främst kommer du agera som stöd till ekonomiansvarig.
Arbetsuppgifter som du kommer arbeta med i den här rollern är:

- Löpande redovisning
- Stötta upp vid bokslut
- Moms- och skatteredovisning
- Stötta upp i budgetarbetet
- Fakturahantering

Utöver dina ordinarie arbetsuppgifter är du också redo att i kollegors frånvaro backa upp både när det gäller fakturahantering och kundreskontra. Du kommer att arbeta i programmen Hogia och Visma.


Din profil
Du som söker behöver ha några års tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och du är trygg med arbetsuppgifterna inom ditt område. Vi ser gärna att du har eftergymnasialutbildning inom ekonomi på Yrkeshögskola eller Högskola/universitet. Saknar du denna typ av utbildning kompenserar du detta med ytterligare erfarenhet och kurser via arbete. Du behöver vara duktig och effektiv i hur du arbetar i olika typer av system kombinerat med ett driv och en nyfikenhet för att maximera systemutnyttjande och hitta nya smarta lösningar.

Som person bör du vara driven och inte vara rädd för att ta för dig men samtidigt vara flexibel och ha lätt för att samarbeta med andra. I den här rollen är det också viktigt att du har egenskaper som att vara noggrann och strukturerad samt att du har ett analytiskt förhållningssätt. Självklart delar du VMAB:s värderingar och du kan med stolthet ställa dig bakom vikten av att vara en Miljöhjälte.


Övrig information
Placeringsort: Mörrum
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, dagtid med möjlighet att jobba hemifrån 2-3 dagar/veckan
Lön: Individuell lönesättning

I denna rekrytering samarbetar Västblekinge Miljö AB med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 044-781 44 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast med sista ansökningsdag den 27 februari 2023. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Västblekinge Miljö AB (VMAB) är ett kommunalt bolag som ägs av kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. VMAB är ett ansvarsfullt miljöföretag med fokus på framtiden. Vår uppgift är att samordna avfallshanteringen i de tre kommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström. Där har vi ansvaret för planering, mottagning, sortering, ökad återvinning, drift av biogasanläggning, transporter, återvinningscentraler, information och kundtjänst. VMAB driver med egen personal, avfallsanläggningen i Mörrum, där finns också huvudkontoret. Återvinningscentralerna drivs av egen personal, medan transporterna av hushållsavfall utförs av entreprenörer. Visa mindre

Brottsförebyggande samordnare

Ansök    Mar 31    Karlshamns kommun    Kvalitetssamordnare
Det är flera av kommunens förvaltningar och bolag som arbetar med brottsförebyggande- och trygghetsskapande insatser på olika sätt och mot olika målgrupper. Det samordnande och strategiska ansvaret för dessa frågor ligger under Kommunstyrelsen på kommunledningskontoret. Som brottsförebyggande koordinator blir du en av flera kompetenser som samlats på kommunledningskontoret. Här finns integrationssamordnare, folkhälsovetare, alkoholhandläggare, jurister, u... Visa mer
Det är flera av kommunens förvaltningar och bolag som arbetar med brottsförebyggande- och trygghetsskapande insatser på olika sätt och mot olika målgrupper. Det samordnande och strategiska ansvaret för dessa frågor ligger under Kommunstyrelsen på kommunledningskontoret.

Som brottsförebyggande koordinator blir du en av flera kompetenser som samlats på kommunledningskontoret. Här finns integrationssamordnare, folkhälsovetare, alkoholhandläggare, jurister, utredare, informationssäkerhetsansvarig, biträdande säkerhetsskyddschef. Direkt chef är avdelningschef för kommunledningsavdelningen som även är tillika säkerhetsskyddschef.



ARBETSUPPGIFTER

I juli 2023 träder en ny lag i kraft som innebär att kommuner får ett ansvar att förebygga brott. Syftet är att ge kommuner förutsättningar för effektivt brottsförebyggande arbete, genom att ställa krav på att detta ska ske på ett kunskapsbaserat sätt och i samverkan med polis och andra aktörer. Genom den nya lagen förbättras förutsättningarna ytterligare för att stärka, förädla och skapa riktning i kommunens arbete kring brottsförebyggande och trygghetsskapande frågor utifrån en bred ansats.

Karlshamns kommun har i dag en välfungerande samverkan med polisen samt andra myndigheter. Tillsammans skapar vi en gemensam lägesbild och utifrån den tas åtgärdsförslag fram.



Som brottsförebyggande koordinator ansvarar du för utformande och uppföljning av olika typer av dokument kopplade till samverkan inom ditt område.  Du samordnar och processleder förebyggande och främjande insatser som syftar till att skapa ett tryggare Karlshamn. Du är ansvarig tjänsteperson för BRÅ (Brottsförebygganderådet). Rådet rapporterar och bereder främst ärenden till utskottet för trygghet, kultur, fritid och folkhälsa som ligger under kommunstyrelsen.



En mindre del av tjänsten innefattar alkoholhandläggning i Karlshamns kommun samt i de kommuner som vi har ett samverkansavtal med (Sölvesborg och Olofström). Här ingår utredningsarbete både vid ansökningar om serveringstillstånd men också vid tillsynsärenden som behöver följas upp. Det är handläggarens uppgift att granska handlingar och ge stöd till sökande under hela processen. Handläggaren utreder dessutom brister som uppmärksammas vid tillsyn och föreslår administrativa åtgärder enligt alkohollagens bestämmelser när detta krävs. Det kan vid behov även ingå viss tillsyn ute på fält under obekväm arbetstid.



Detta arbete gör du tillsammans med kommunens alkoholhandläggare som vid behov även kan stödja dig i ditt brottförebyggande arbete. Detta gör vi för att skapa en hållbar verksamhet.



KVALIFIKATIONER

Du har högskole-/universitetsexamen inom social hållbarhet, socialt arbete, statsvetenskap, kriminologi eller annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant.

Erfarenhet av framgångsrikt trygghetsskapande och brottsförebyggande arbete, såväl socialt som ekonomiskt är meriterande.

Rollen har både operativa och strategiska inslag, vilket gör att du ibland snabbt behöver växla fokus beroende på sammanhang.



ÖVRIGT

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde snarast.



FÖR MER INFORMATION KONTAKTA

Christina Svensson, Avdelningschef på kommunstyrelseavdelningen  & Säkerhetsskyddschef Karlshamns Kommun, 0454-816 13

Nadine Millborn Lindhe, alkoholhandläggare, tel 0454-811 59



FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Christina Gustafsson, Vision, 0728-84 90 22



SISTA ANSÖKNINGSDAG

2023-04-23 Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Jan 9    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av ... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Jan 6    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av ... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

SSPF-koordinator

Arbetsplatsen Vid Karlshamns kommuns Socialförvaltning arbetar 1200 medarbetare varje dag för att göra skillnad. På verksamhetsområdet Individ och familjeomsorg vill vi tillsammans med våra medborgare öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få goda uppväxtvillkor samt att våra medborgare ska få tillgång till rätt stöd i rätt tid med fokus på främjande och förebyggande arbete. Vill du i denna roll vara me... Visa mer
Arbetsplatsen
Vid Karlshamns kommuns Socialförvaltning arbetar 1200 medarbetare varje dag för att göra skillnad. På verksamhetsområdet Individ och familjeomsorg vill vi tillsammans med våra medborgare öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få goda uppväxtvillkor samt att våra medborgare ska få tillgång till rätt stöd i rätt tid med fokus på främjande och förebyggande arbete. Vill du i denna roll vara med och bidra till framtidens socialtjänst, sök då redan idag!

SSPF som arbetssätt
Kommunens förebyggande arbete för barn och unga är under utveckling. Detta arbete behöver vara brett, finnas på flera nivåer och bestå av en mängd insatser och åtgärder. Det förebyggande arbetet behöver även vara kunskapsbaserat och uthålligt. Det finns ett stort behov av samverkan och samarbete vilket är en förutsättning för ett framgångsrikt förebyggande arbete. Som ett led i detta utvecklingsarbete söker vi nu en SSPF-koordinator som ska vara sammanhållande för vårt nya arbetssätt SSPF, som innefattar dels operativ samverkan runt individer och deras familjer, men även samarbete med andra aktörer internt och externt.
SSPF står för samverkan mellan skola, socialtjänst, polis och fritidssektor och är ett arbetssätt och en samverkansform som är avsedd för brottsförebyggande arbete kring barn och ungdomar som bedöms vara i riskzonen för kriminalitet och/eller missbruk. När en ung person blir aktualiserad för SSPF kan skälet vara att någon av de samverkande aktörerna fattat misstanke om att ungdomen experimenterat med droger, börjat begå brott eller har kontakter med grupper som betecknas som kriminella. Det kan också handla om unga som på andra sätt har ett normbrytande beteende som utgör en oro för mer omfattande problem på sikt. En viktig komponent i SSPF är möjligheten att dela information mellan aktörerna, vilket möjliggörs genom samtycke från vårdnadshavare och/eller ungdomen.


Uppdragsbeskrivning
I rollen som SSPF-koordinator har du kontakt med och ingår i både styrgrupp och arbetsgrupp i SSPF organisationen. Du är en nyckelperson i arbetet med att driva på samverkansarbetet så att det kommer till stånd och vidmakthålls, inledningsvis kommer du att vara med och bygga upp nödvändiga strukturer för att lyckas med SSPF samverkan. Som SSPF-koordinator ska du även på olika sätt aktivera nätverket kring ungdomen, upprätta individuella åtgärdsplaner samt följa upp fattade beslut både för individ och för SSPF-arbetet i stort.


Du som SSPF koordinator
Vi söker dig som har ett stort engagemang för barn och unga och brinner för de sociala frågorna. Du har en utbildningsbakgrund som högskoleexamen som socionom, socialpedagog eller inom beteendevetenskap. Du har erfarenhet från arbete med ungdomar och deras familjer som befinner sig i svåra situationer som exempelvis unga i missbruk och/eller kriminalitet. Du är strukturerad och lyhörd som person med mycket god samordningsförmåga. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att bygga upp strukturer och skapa kontinuitet exempelvis genom införande av nya arbetsmetoder.

Du behärskar det svenska språket på ett mycket bra sätt, både i tal och skrift, då dokumentation och dialog är av stor betydelse.   

Övrigt
Tillsvidareanställd i kommunen.
Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan.


För mer information kontakta:
Verksamhetschef, Helen Ahlberg: 0454-56 34 08
Fackliga företrädare (Vision) nås via kommunens servicecenter: 0454-810 00



Sista ansökningsdag:
2022-09-04 Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom nationell tandvård, internationell vård m.m.

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Arbetsuppgifter och ansvar Till avdeln... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Arbetsuppgifter och ansvar
Till avdelningen för nationell tandvård, internationell vård och arbetsmarknadsstöd söker vi nu en verksamhetsutvecklare inom område Aktivitetsstöd och etableringsförmåner Utveckling.

Arbetsuppgifterna inom området har stor bredd. I rollen som verksamhetutvecklare ansvarar du för att styra, leda och stödja effektdriven verksamhetsutveckling som bidrar till förverkligandet av Försäkringskassans inriktning och uppdrag. Du har även ett ansvar för att uppmärksamma utvecklingsbehov och omsätta dessa till konkreta aktiviteter. I uppdraget ingår också att ta fram olika typer av beslutsunderlag till berörd ledning. Detta gör vi för att skapa förutsättningar för att vi som verksamhetsområde ska kunna ha god kvalitet i handläggningen.

I tjänsten ingår också att styra och leda införandet av nya eller förändrade författningar samt tillhandahålla verksamhetssupport till verksamhetsområdets handläggande enheter. Du ansvarar för remisser och granskningar, samverkar med andra myndigheter och aktörer på nationell nivå samt leder och stödjer arbetet med årsredovisning och kvalitetsanalys. Du är med och tar fram styrande dokument, utvecklar och förvaltar tillämpningen och processer inom ramen för verksamhetsområdet. I arbetet med att styra och leda den verksamhetsnära förvaltningen av våra IT-stöd gör du det i rollen som produktägare. Du fungerar även som stöd till områdeschef och verksamhetsområdeschef.

Du kan arbeta som en del av en arbetsgrupp eller leda uppdrag där både nationella och lokala resurser ingår. Vårt utvecklingsarbete utgår från de agila principerna och metoden Scrum där vi jobbar med stort fokus på teamet och det egna ansvaret.

Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Vi söker dig som


• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har flerårig erfarenhet från arbete inom aktuellt verksamhetsområde och/eller verksamhetsutveckling
• har mycket goda kunskaper inom förändrings- och utvecklingsprocesser 
• har förmåga att lyfta blicken och ser helheten vilket präglar ditt agerande och dina prioriteringar
• är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor
• har god förmåga att nätverka, skapa kontakter och samarbeta
• har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt
• är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt

Det är meriterande om du


• har erfarenhet av att arbeta i en stor offentlig organisation
• har erfarenhet av agilt arbetssätt
• har erfarenhet av IT-kravställning
• har erfarenhet av samverkan med andra myndigheter på nationell nivå
• har goda kunskaper i projektledning

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
1-2 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placering i Stockholm, Östersund, Gävle eller Karlshamn. Resor förekommer. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska tester komma att användas som en del i urvalsarbetet.

Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Kristoffer Wendel, tel 010-119 43 23 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Catrin Idre, tel 010-116 33 71 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Eva Taavo, tel 010-112 63 76. Saco-S: Camilla Leveau, tel 010-111 50 13. Seko: Eliza Grundström, tel 010-115 34 02.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 26 maj 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare för hälso- och sjukvården

Sverige står mitt i omställningen till en god och nära vård, vilket syftar till att patienter och anhöriga ska känna sig delaktiga i hälso- och sjukvården och att vården ska vara lättillgänglig och ges med god kontinuitet. Omställningen syftar till att vården i högre grad organiseras och bedrivs med utgångspunkt från patientens behov och förutsättningar. För att nå resultat behöver stort fokus ligga på den kommunala hälso- och sjukvården, då vården i allt ... Visa mer
Sverige står mitt i omställningen till en god och nära vård, vilket syftar till att patienter och anhöriga ska känna sig delaktiga i hälso- och sjukvården och att vården ska vara lättillgänglig och ges med god kontinuitet. Omställningen syftar till att vården i högre grad organiseras och bedrivs med utgångspunkt från patientens behov och förutsättningar. För att nå resultat behöver stort fokus ligga på den kommunala hälso- och sjukvården, då vården i allt större utsträckning sker i hemmet. Karlshamns kommun gör nu en satsning, där vi utökar staben med en verksamhetsutvecklare inriktad på hälso- och sjukvård, i syfte att bidra till omställningen god och nära vård.
Är du en person som vill vara med och förflytta den kommunala hälso- och sjukvården i riktning mot god och nära vård? Är du den person som gärna är delaktig i och driver systematiskt förbättringsarbete? Har du lätt för att se till både det mindre perspektivet i vardagen och till det stora perspektivet som omfamnar hela verksamheten och även andra huvudmän? Då kan du vara den vi söker.   


Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare inom hälso- och sjukvården kommer ditt uppdrag vara att bidra till verksamhetsutveckling kopplat till omställningen god och nära vård. I det ingår både större och mindre utvecklingsarbeten, så som exempelvis patientmedverkan, digitalisering och omvärldsbevakning. Du kan komma att ingå i samverkansprojekt med annan huvudman. 
Som verksamhetsutvecklare kommer du att stödja enhetschefer och medarbetare att implementera nya metoder, arbetssätt och att driva utveckling som främjar verksamheten.Du ingår i förvaltningens stab, och du förväntas ha nära samarbete med bland annat medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) och medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR). Dina uppdrag får du från förvaltningsledningen.
I din roll är samverkan och samarbete A och O, både internt men även externt med annan huvudman.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, arbetsterapeut eller fysioterapeut/sjukgymnast, och som har mångårig erfarenhet av yrket.
Då ditt huvuduppdrag är att leda och driva verksamhetsutveckling, i samverkan med både interna och externa parter, är det av vikt att du har erfarenhet av att delta i eller driva systematiskt förbättringsarbete. Vi ser positivt på att du har erfarenhet av att leda projekt.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom den kommunala hälso- och sjukvården.
Som person är du trygg i din kompetens och har förmåga att:
samarbeta, inspirera och motiveraför att nå goda resultat
arbeta självständigt och strukturerat,och aktivt hålla ledningsgrupper informerade om pågående arbete och resultat
driva verksamhetsnära utvecklingsarbete utan att ha chefsmandat, vilket kräver en god kommunikations- och samarbetsförmåga
vara ett stöd till ledning, chefer och medarbetare
vara tydligoch kommunicera på ett pedagogiskt sätt, vilket kräver goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift

Övrigt
Tillsvidareanställd i kommunen. Grundanställning utifrån profession och tillfälligt anställd som verksamhetsutvecklare fram till årsskiftet 2024/2025.
Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas.
B-körkort är ett krav.

För ytterligare information kontakta:
Rebecca Welander, verksamhetschef myndighet och resurs: 0454-56 33 39
Lina Gustafsson, medicinskt ansvarig sjuksköterska: 0454-30 75 69
Fackliga företrädare nås via kommunens servicecenter: 0454-810 00.

Sista ansökningsdag
2022-01-04 Visa mindre

Samordnare Kvalitet, Miljö & Arbetsmiljö, Karlshamn Energi AB

Samordnare Kvalitet, Miljö & Arbetsmiljö, Karlshamn Energi AB Vi söker dig med lika stor dos administrativ som kommunikativ skicklighet och som med driv och nyfikenhet vill fortsätta utveckla arbetet med KMA-frågor på attraktiva Karlshamn Energi. Välkommen till en utmanade tjänst på ett stabilt bolag som satsar hållbart för framtiden! DINA ARBETSUPPGIFTER I din roll som samordnare för kvalitet, miljö & arbetsmiljö på Karlshamn Energi ansvarar du för ... Visa mer
Samordnare Kvalitet, Miljö & Arbetsmiljö, Karlshamn Energi AB

Vi söker dig med lika stor dos administrativ som kommunikativ skicklighet och som med driv och nyfikenhet vill fortsätta utveckla arbetet med KMA-frågor på attraktiva Karlshamn Energi. Välkommen till en utmanade tjänst på ett stabilt bolag som satsar hållbart för framtiden!

DINA ARBETSUPPGIFTER

I din roll som samordnare för kvalitet, miljö & arbetsmiljö på Karlshamn Energi ansvarar du för att administrera och utveckla företagets ledningssystem tillsammans med samordningen av policys, rutiner och processer. Du kommer till en strukturerad och välordnad miljö där du säkerställer att ovan beskrivna arbete ständigt utvecklas och anpassas till företagets situation.

I din roll är du stöttande och drivande ut mot verksamheten med alla de kontaktytor som det innebär. Dina arbetsuppgifter utöver ovan kommer utgöras av:

* Samordna externa revisioner
* Laggenomgång och lagbevakning i Notisum för området arbetsmiljö
* Samordna mål och planer för KMA
* Registrering och riskbedömning av kemikaliehantering inkl systemansvar
* Hållbarhetsredovisning, statistik och sammanhållande miljöredovisning
* Arbeta för att riskanalyser är naturliga inslag i verksamhetens vardag samt stötta i upprättandet av dem
* Driva revisionsarbetet inom 5S

Karlshamn Energi AB erbjuder en utmanande och stimulerande tjänst i en bransch som präglas av förändring och mycket utmaningar. Här är KMA-frågorna högt prioriterade. Du kommer till en modern arbetsgivare som aktivt arbetar med hållbarhet, har långsiktiga investeringsperspektiv i alla frågor tillsammans med en mycket god personalpolitik.

DIN PROFIL

Vi söker dig som antingen arbetat med liknande arbetsuppgifter ett antal år tidigare eller dig med för tjänsten relevant högskoleutbildning och som med rätt förmåga och vilja kan ta dig an denna roll. Oavsett bakgrund är din systemvana god och du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Som person är du engagerad och drivande i ditt sätt att ständigt föra, inte bara ditt egna arbete framåt, utan också verksamheten framåt i de frågor du ansvarar för. Du är mycket noggrann och strukturerad och kan såväl djupdyka i detaljer som att lyfta blicken och arbeta i ett mer bolagsövergripande perspektiv i policys och målefterlevnad. Då du kommer ha kontakt med all personal i verksamheten är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och är duktig på att anpassa ditt budskap till olika mottagare. Med Karlshamn Energis bredd i affärsområden krävs en nyfikenhet och vilja att förstå verksamhetens alla olika delar för att nå framgång i tjänsten.

Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och ser mycket fram emot din ansökan!

ÖVRIGT

* Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid.
* Omfattning: Heltid
* Lön: Enligt överenskommelse
* Plats: Karlshamn
* Rapporterar till VD

I denna rekrytering samarbetar Karlshamn Energi med Maxkompetens. Ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte nås för frågor efter 16 augusti på 044-781 44 80 eller med hänvisning till rekryteringskollegor som nås på 044-781 25 25 under semestertid. Ansökan tas emot via vår hemsida, www.maxkompetens.se med sista ansökningsdag den 19 aug 2021. Ansökningar via e-post mottages ej pga GDPR.

MER OM KARLSHAMN ENERGI

Karlshamn Energi skapar enkla, prisvärda och kundnära lösningar där tonvikten ligger på hållbarhet, lokala samarbeten och med ständigt fokus på utveckling och service. Söker du nya utmaningar och lockas av ett stabilt bolag som satsar på framtiden? På Karlshamn Energi arbetar vi efter ledstjärnorna nöjda kunder, rätt kvalitet, god ekonomi, bra miljö och arbetsmiljö. Vår verksamhet bedrivs inom fem olika affärsområden: Värme, Elnät, Bredband, Elhandel och Vatten. Karlshamn Energi är ett mycket stabilt och utvecklingsinriktat företag som omsätter ca 330 miljoner kronor per år och har 95 anställda. Bolaget är certifierade enligt ISO 14001, ISO 9001 och ISO 45001. Läs mer om oss på www.karlshamnenergi.se Visa mindre

Förbättringsledare till Holtab AB i Tingsryd

Till vår kund Holtab AB i Tingsryd söker vi en driven förbättringsledare med fokus på verksamhetsutveckling och processledning! Rollen finns inom avdelningen Inköp Logistik och är både taktisk och strategisk och ger dig som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling i en stimulerande arbetsmiljö där du själv får vara med och påverka din vardag. Läs gärna mer på www.holtab.se                                Holtab AB befinner sig i en tillväxtfas där r... Visa mer
Till vår kund Holtab AB i Tingsryd söker vi en driven förbättringsledare med fokus på verksamhetsutveckling och processledning!

Rollen finns inom avdelningen Inköp Logistik och är både taktisk och strategisk och ger dig som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling i en stimulerande arbetsmiljö där du själv får vara med och påverka din vardag. Läs gärna mer på www.holtab.se       
                       
Holtab AB befinner sig i en tillväxtfas där rollen som förbättringsledare inom Inköp Logistik är ny, allt för att fokusera på att optimera den interna verksamheten och dess värdeflöden och processer. Ditt huvudfokus kommer främst att handla om att: Säkerställa att avdelningen kontinuerligt arbetar såväl strategiskt som operativt med förbättringsarbete med stort fokus på genomförande.
Löpande driva och följa upp det kontinuerliga systematiska förändrings- och förbättringsarbetet.
Insamling, analys och presentation av data till hela organisationen.
Ekonomisk uppföljning och analys kopplat till verksamheten.
Utbilda, stötta och coacha personalen och gruppchefer i deras kontinuerliga arbete samt tillhandahålla organisationen med de verktyg och den struktur som är nödvändiga för att nå framgång i arbetet.
Underhålla och utveckla det goda samarbetet inom organisationen med direktrapportering till avdelningschefen för Inköp Logistik.
Holtab erbjuder dig en helt ny befattning i ett expansivt företag, där du kommer få ett stort eget ansvar och goda möjligheter till egen personlig utveckling. Gillar du verksamhetsutveckling inom inköp, logistik, produktion och transporter? Då kanske detta är ditt nästa jobb där du både kommer känna dig stimulerad och utmanad!

Din profil
Du som antar denna utmaning innehar en eftergymnasial utbildning med inriktning mot Supply Chain Management, Industriell Ekonomi, Kvalitet eller Produktionsteknik. Utöver din utbildning har du minst ett par års praktisk erfarenhet av verksamhetsutveckling, med fördel från tillverkningsindustrin. Meriterande är om du arbetat med förbättringsarbete där LEAN- och 5S-processer samt dataanalys och målstyrning varit en del av verksamheten.

Som person är du en god analytiker och har förmåga att aktivera medarbetarna. Vi värdesätter dina erfarenheter men allra viktigast är dina personliga egenskaper. Du arbetar med en god struktur och har sinne för ordning och reda. Vidare är du en modern, systemkunnig och tekniskt bevandrad person och ställer dig positiv till förändringar och har lätt för att skapa långsiktiga goda relationer, såväl inom som utom företaget.

Har du arbetat i en projektorienterad verksamhet sedan tidigare ser vi det som meriterande. Självklart är du en kommunikativ och förtroendeskapande kollega med känsla för verksamhetsutveckling i flera riktningar. För att lyckas i rollen är du en affärsmässig och professionell person med stark drivkraft som har lätt för att skapa och förvalta goda affärsrelationer. Du är målfokuserad och utvecklingsbar samt är genuint intresserad av att vara med och bidra till Holtabs fortsatta utveckling och tillväxt!

Med fördel har du erfarenhet av affärssystem och är en van användare av Officepaketet, att arbeta med digitala möten och verktyg ser du som en självklarhet. Holtab arbetar i affärssystemet Microsoft Dynamics NAV och använder Power BI som rapportverktyg. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och är en god kommunikatör såväl internt som externt. Tjänsten ställer krav på B-körkort då resor i tjänsten kan förekomma.

Uppdraget inleds med sex månaders anställning via Empleo med möjlighet till förlängning eller direktanställning hos Holtab därefter. En stor del av arbetet sker nu och närmsta perioden på distans.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse.  
Ort/Placering: Tingsryd.
Omfattning: Heltid.  
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Senast den 31 januari. Visa mindre

Miljö- och kvalitetsamordnare

Vi representerar varumärken som Volvo, Renault och Dacia. Just nu befinner vi oss på vår mest intensiva och utmanande resa någonsin – Ahlberg Bils kulturresa. Denna resa innebär att vi ska förfina vårt sätt att vara mot varandra och våra kunder. Vi jobbar efter tre grundvärden: engagemang, ansvarstagande och omtanke. Vi hoppas att du vill vara med på resan att skapa Sveriges trivsammaste arbetsplats och även Sveriges nöjdaste kunder. Har du tidigare arb... Visa mer
Vi representerar varumärken som Volvo, Renault och Dacia. Just nu befinner vi oss på vår mest intensiva och utmanande resa någonsin – Ahlberg Bils kulturresa. Denna resa innebär att vi ska förfina vårt sätt att vara mot varandra och våra kunder. Vi jobbar efter tre grundvärden: engagemang, ansvarstagande och omtanke. Vi hoppas att du vill vara med på resan att skapa Sveriges trivsammaste arbetsplats och även Sveriges nöjdaste kunder.

Har du tidigare arbetat med miljö och kvalitet? Just nu behöver vi förstärka vår supporterande avdelning med dig som vill arbeta med miljö- och kvalitet. Du kommer att arbeta på vårt kontor i Karlshamn där du kommer ingå i den administrativa supportavdelningen där större delen av verksamhetssupporten är placerad men samtidigt ha ett nära samarbete med övriga orter i koncernen. 
 
Arbetsuppgifter
I denna roll blir ditt främsta fokus att samordna och driva miljö- och kvalitet, vilket innebär varierat arbete. I det dagliga arbetet förekommer exempelvis service via telefon och mail till våra interna medansvariga avseende arbetsmiljö, verksamhetsledningssystem, fastighetsfrågor och miljöfrågor. Du är den som för dialog med myndigheter, kommuner etc. och säkerställer att vi har fungerande policys och processer som gör att vi arbetar enligt de krav som finns avseende ex arbetsmiljölagstiftning och ISO. Du ansvarar och är högst delaktig i intern- och externrevisionerna. I arbetsuppgifterna ingår även viss utbilding av personal inom miljö- och kvalitet. 
 
Personliga egenskaper
Du som kommer att trivas och utvecklas i denna roll har tidigare erfarenhet av och skapat dig en god förståelse för arbete med miljö- och kvalitet. Du bryr dig genuint om andra människor och ser nyttan med att supportera andra medansvariga inom ditt ansvarsområde. Du är strukturerad, noggrann och har kunskap inom miljö- och kvalitet. Du trivs när kontaktytorna är många och behåller lugn och en positiv inställning i stressiga stunder. För att vi ska kunna kommunicera på bästa sätt med våra kunder och varandra är svenska i tal och skrift ett krav, har du dessutom ytterligare språkkunskaper är det ett plus. Tjänsten kräver B-körkort.

För rollen som Miljö- och kvalitetssamordnare hos oss ser vi att du har:

• Relevant utbildning inom miljö- och kvalitet
• Erfarenhet från liknande arbete
• Svenska i tal och skrift
• Van vid myndighetskontakter
 

Om tjänsten
Tillsvidareanställning, vi tillämpar dock 6 månader provanställning. Placeringsort är Karlshamn, du kommer dock åka runt mellan våra orter för att supportera på plats. 

Inom Johan Ahlberg Bil AB arbetar vi aktivt med att öka mångfalden inom vår verksamhet. Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi hanterar inte ansökningar som inkommer via exempelvis mail eller post utan alla ansökningar ska göras enligt nedan formulär.

Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag. Visa mindre

Förbättringsledare till Holtab AB i Tingsryd

Till vår kund Holtab AB i Tingsryd söker vi en driven förbättringsledare med fokus på verksamhetsutveckling och processledning! Rollen finns inom avdelningen Inköp Logistik och är både taktisk och strategisk och ger dig som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling i en stimulerande arbetsmiljö där du själv får vara med och påverka din vardag. Läs gärna mer på www.holtab.se                                Holtab AB befinner sig i en tillväxtfas där r... Visa mer
Till vår kund Holtab AB i Tingsryd söker vi en driven förbättringsledare med fokus på verksamhetsutveckling och processledning!

Rollen finns inom avdelningen Inköp Logistik och är både taktisk och strategisk och ger dig som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling i en stimulerande arbetsmiljö där du själv får vara med och påverka din vardag. Läs gärna mer på www.holtab.se       
                       
Holtab AB befinner sig i en tillväxtfas där rollen som förbättringsledare inom Inköp Logistik är ny, allt för att fokusera på att optimera den interna verksamheten och dess värdeflöden och processer. Ditt huvudfokus kommer främst att handla om att: Säkerställa att avdelningen kontinuerligt arbetar såväl strategiskt som operativt med förbättringsarbete med stort fokus på genomförande.
Löpande driva och följa upp det kontinuerliga systematiska förändrings- och förbättringsarbetet.
Insamling, analys och presentation av data till hela organisationen.
Ekonomisk uppföljning och analys kopplat till verksamheten.
Utbilda, stötta och coacha personalen och gruppchefer i deras kontinuerliga arbete samt tillhandahålla organisationen med de verktyg och den struktur som är nödvändiga för att nå framgång i arbetet.
Underhålla och utveckla det goda samarbetet inom organisationen med direktrapportering till avdelningschefen för Inköp Logistik.
Holtab erbjuder dig en helt ny befattning i ett expansivt företag, där du kommer få ett stort eget ansvar och goda möjligheter till egen personlig utveckling. Gillar du verksamhetsutveckling inom inköp, logistik, produktion och transporter? Då kanske detta är ditt nästa jobb där du både kommer känna dig stimulerad och utmanad!

Din profil
Du som antar denna utmaning innehar en eftergymnasial utbildning med inriktning mot Supply Chain Management, Industriell Ekonomi, Kvalitet eller Produktionsteknik. Utöver din utbildning har du minst ett par års praktisk erfarenhet av verksamhetsutveckling, med fördel från tillverkningsindustrin. Meriterande är om du arbetat med förbättringsarbete där LEAN- och 5S-processer samt dataanalys och målstyrning varit en del av verksamheten.

Som person är du en god analytiker och har förmåga att aktivera medarbetarna. Vi värdesätter dina erfarenheter men allra viktigast är dina personliga egenskaper. Du arbetar med en god struktur och har sinne för ordning och reda. Vidare är du en modern, systemkunnig och tekniskt bevandrad person och ställer dig positiv till förändringar och har lätt för att skapa långsiktiga goda relationer, såväl inom som utom företaget.

Har du arbetat i en projektorienterad verksamhet sedan tidigare ser vi det som meriterande. Självklart är du en kommunikativ och förtroendeskapande kollega med känsla för verksamhetsutveckling i flera riktningar. För att lyckas i rollen är du en affärsmässig och professionell person med stark drivkraft som har lätt för att skapa och förvalta goda affärsrelationer. Du är målfokuserad och utvecklingsbar samt är genuint intresserad av att vara med och bidra till Holtabs fortsatta utveckling och tillväxt!

Med fördel har du erfarenhet av affärssystem och är en van användare av Officepaketet, att arbeta med digitala möten och verktyg ser du som en självklarhet. Holtab arbetar i affärssystemet Microsoft Dynamics NAV och använder Power BI som rapportverktyg. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och är en god kommunikatör såväl internt som externt. Tjänsten ställer krav på B-körkort då resor i tjänsten kan förekomma.

Uppdraget inleds med sex månaders anställning via Empleo med möjlighet till förlängning eller direktanställning hos Holtab därefter. En stor del av arbetet sker nu och närmsta perioden på distans.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse.  
Ort/Placering: Tingsryd.
Omfattning: Heltid.  
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Senast den 31 januari. Visa mindre