Lediga jobb som Löneadministratör i Karlshamn

Se lediga jobb som Löneadministratör i Karlshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlshamn som finns hos arbetsgivaren.

Lönekonsult med intresse för ekonomiadministration

Arbetsuppgifter Arbetet innebär att du har en koordinerande roll med ansvar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är löne- och ekonomiadministration. Som lönekonsult arbetar du brett och ansvarar för hela löneprocessen, alltifrån löneregistrering, beräkning och analys av lönedata, avstämning och lönekörning till att kvalitetssäkra och utveckla löneprocessen. I rollen finns det synergieffekter mellan lö... Visa mer
Arbetsuppgifter


Arbetet innebär att du har en koordinerande roll med ansvar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är löne- och ekonomiadministration. Som lönekonsult arbetar du brett och ansvarar för hela löneprocessen, alltifrån löneregistrering, beräkning och analys av lönedata, avstämning och lönekörning till att kvalitetssäkra och utveckla löneprocessen. I rollen finns det synergieffekter mellan lön och ekonomi, därför är det viktigt att du har en god förståelse för ekonomi. I arbetsuppgifterna med ekonomi arbetar du med kund- och leverantörsreskontra och bankavstämning. 

I rollen ingår även:



• att tolka lön- och avtalsfrågor samt arbeta med personal- och pensionsadministration

• administrativa arbetsuppgifter som exempelvis hantering av brev och e-post, arkiv- och diariehantering samt skriva intyg till olika myndigheter 

• i mindre omfattning viss besöksmottagning, växelfunktion och beställning av  kontorsmateriel




 


Kvalifikationer


Vi söker dig med erfarenhet inom lönehantering från kommunal verksamhet och som kan hantera hela löneprocessen självständigt. Du har en fullföljd YH-utbildning inom löneområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet från ekonomiadministration, Hogia affärs- och lönesystem samt arkiv- och diariehantering.

    

Som person är du trygg i dig själv och har en god självinsikt. Du är ansvarstagande, flexibel, engagerad, har initiativförmåga och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

 

Innan en anställning kan bli aktuell måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret samt genomföra hälsoundersökning med ett godkänt resultat. Vid behov kan personlighetstest genomföras. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att svenskt medborgarskap är ett krav och att en godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför anställning. Du kommer även att krigsplaceras inom vår organisation. 

 

Är du intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap, finns det möjlighet till detta. 

 

Placering                            




Brandstationen i Karlshamn.                     

 

Anställningsform

Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas under sex månader.       

Lön

Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.

 

Tillträdesdag                     

Enligt överenskommelse.

 

Upplysningar



Sandra Bohlin, HR-chef, tfn: 0454-30 51 24.

                                         

Robert Carlsson, facklig företrädare Vision, tfn: 0454-30 51 00.



 

Vill du jobba med oss?





Ansökningar till denna tjänst kommer endast tas emot via Räddningstjänsten Västra Blekinges webbplats under ”Jobba med oss”. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationerna vi efterfrågar samt motivering till varför du är rätt person för denna tjänst. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Välkommen med din ansökan senast 2024-01-24. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! 

Intervju kommer att genomföras under vecka 6.

 



Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla samhällets invånare och värnar därför om en jämn könsfördelning och mångfald i vår organisation.

 

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

 

 

Välkommen med din ansökan!








Räddningstjänsten Västra Blekinge är ett kommunalförbund som bedriver räddningstjänst. Kommunalförbundet består av medlemskommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström, som tillsammans har ca. 60 000 invånare. Räddningstjänsten Västra Blekinge har totalt ca. 190 medarbetare fördelat på dagtidspersonal, en heltidskår, fem deltidskårer, ett räddningsvärn och ett skogsbrandvärn.

Vi jobbar utifrån en värdegrund som ska genomsyra allt vårt arbete. Värdegrunden talar om hur vi bemöter varandra och vägleder oss i vårt dagliga arbete. För oss är det en självklarhet att du förstår och delar våra värdeord Öppenhet, Trygghet och Respekt.

Som lönekonsult kommer du att ingå i administrationsenheten, som består av en ekonom samt en HR-chef som leder arbetet. Vi är en mindre och öppen organisation som ställer krav på dig att ha en stor flexibilitet och lätt för att möta förändrade förutsättningar och krav.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Lönehandläggare

Kommunsamverkan Cura Individutveckling är ett kommunalförbund med Blekinges kommuner som medlemmar. Vårt uppdrag är att bedriva verksamheter, i första hand inom det psykosociala och neuropsykiatriska området, där kommunerna ser fördelar med samordnade insatser. Vi erbjuder bland annat vård-, omsorgs- och behandlingsinsatser för barn, ungdomar och familjer. Inom området autism erbjuder vi gymnasieutbildning med internat liksom gruppboende och daglig verksam... Visa mer
Kommunsamverkan Cura Individutveckling är ett kommunalförbund med Blekinges kommuner som medlemmar. Vårt uppdrag är att bedriva verksamheter, i första hand inom det psykosociala och neuropsykiatriska området, där kommunerna ser fördelar med samordnade insatser. Vi erbjuder bland annat vård-, omsorgs- och behandlingsinsatser för barn, ungdomar och familjer. Inom området autism erbjuder vi gymnasieutbildning med internat liksom gruppboende och daglig verksamhet.

Vår värdegrund baseras på värdeorden bemötande, engagemang, trygghet, utveckling och professionalitet.


ARBETSUPPGIFTER
Som lönehandläggare ansvarar du för att administrera och kontrollera löner och pensioner samt för uppföljning och statistik inom löneområdet. Du arbetar självständigt med att handlägga löner i det personaladministrativa systemet Heroma och ger information, service och rådgivning till våra chefer och medarbetare.

Du ingår i Personalavdelningen där du och personalspecialisten samverkar under personalchefens ledning med att fullfölja funktionens uppdrag.

Det är bra om du också kan arbeta med ekonomiadministration som leverantörsfakturor, dagrapporter, bokföringsorder och handkassor.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har en relevant gymnasieutbildning. Du ska ha erfarenhet av löneadministration, gärna inom offentlig verksamhet. Vi förutsätter att du har god systemvana, det är meriterande om du har arbetat med det personaladministrativa systemet Heroma. Det är även meriterande om du har erfarenhet av ekonomiadministration. Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande, strukturerad och noggrann.



ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online och inte via e-post eller i pappersformat. Visa mindre

Lönekonsult med intresse för ekonomiadministration

Arbetsuppgifter Arbetet innebär att du har en koordinerande roll med ansvar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är löne- och ekonomiadministration. Som lönekonsult arbetar du brett och ansvarar för hela löneprocessen, alltifrån löneregistrering, beräkning och analys av lönedata, avstämning och lönekörning till att kvalitetssäkra och utveckla löneprocessen. I rollen finns det synergieffekter mellan lö... Visa mer
Arbetsuppgifter


Arbetet innebär att du har en koordinerande roll med ansvar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är löne- och ekonomiadministration. Som lönekonsult arbetar du brett och ansvarar för hela löneprocessen, alltifrån löneregistrering, beräkning och analys av lönedata, avstämning och lönekörning till att kvalitetssäkra och utveckla löneprocessen. I rollen finns det synergieffekter mellan lön och ekonomi, därför är det viktigt att du har en god förståelse för ekonomi. I arbetsuppgifterna med ekonomi arbetar du med kund- och leverantörsreskontra och bankavstämning. 

I rollen ingår även:



• att tolka lön- och avtalsfrågor samt vara behjälplig i personal- och pensionsadministration

• administrativa arbetsuppgifter som exempelvis hantering av brev och e-post, arkiv- och diariehantering samt skriva intyg till olika myndigheter 

• i mindre omfattning viss besöksmottagning, växelfunktion och beställning av  kontorsmateriel




 


Kvalifikationer


Vi söker dig med erfarenhet inom lönehantering från kommunal verksamhet och som kan hantera hela löneprocessen självständigt. Du har en godkänd YH-utbildning inom löneområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet från ekonomiadministration, Hogia affärs- och lönesystem samt arkiv- och diariehantering.

    

Som person är du trygg i dig själv och har en god självinsikt. Du är ansvarstagande, flexibel, engagerad, har initiativförmåga och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

 

Innan en anställning kan bli aktuell måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret samt genomföra hälsoundersökning med ett godkänt resultat. Vid behov kan personlighetstest genomföras. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att svenskt medborgarskap är ett krav och att en godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför anställning. Du kommer även att krigsplaceras inom vår organisation. 

 

Är du intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap, finns det möjlighet till detta. 

 

Placering                            




Brandstationen i Karlshamn.                     

 

Anställningsform

Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas under sex månader.       

 

Lön

Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.

 

Tillträdesdag                     

Enligt överenskommelse.

 

Upplysningar



Sandra Bohlin, HR-chef, tfn: 0454-30 51 24

                                         

Robert Carlsson, facklig företrädare Vision, tfn: 0454-30 51 00



 

Vill du jobba med oss?





Ansökningar till denna tjänst kommer endast tas emot via Räddningstjänsten Västra Blekinges webbplats under ”Jobba med oss”. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationerna vi efterfrågar samt motivering till varför du är rätt person för denna tjänst. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Välkommen med din ansökan senast 2023-11-22. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! 

Intervju kommer att genomföras under vecka 49.

 



Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla samhällets invånare och värnar därför om en jämn könsfördelning och mångfald i vår organisation.

 

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

 

 

Välkommen med din ansökan!








Räddningstjänsten Västra Blekinge är ett kommunalförbund som bedriver räddningstjänst. Kommunalförbundet består av medlemskommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström, som tillsammans har ca. 60 000 invånare. Räddningstjänsten Västra Blekinge har totalt ca. 190 medarbetare fördelat på dagtidspersonal, en heltidskår, fem deltidskårer, ett räddningsvärn och ett skogsbrandvärn.

Vi jobbar utifrån en värdegrund som ska genomsyra allt vårt arbete. Värdegrunden talar om hur vi bemöter varandra och vägleder oss i vårt dagliga arbete. För oss är det en självklarhet att du förstår och delar våra värdeord Öppenhet, Trygghet och Respekt.

Som lönekonsult kommer du att ingå i administrationsenheten, som består av en ekonom samt en HR-chef som leder arbetet. Vi är en mindre och öppen organisation som ställer krav på dig att ha en stor flexibilitet och lätt för att möta förändrade förutsättningar och krav.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Lönekonsult

Är du redo för nästa steg i din karriär? Just nu söker vi dig som är en stjärna på lön och som vill hjälpa oss att bli en ännu bättre arbetsgivare på den spännande utvecklingsresa som vi befinner oss på. VILKA ÄR VI? Som en oberoende svensk frontlinjeutvecklare och samproducent är vi engagerade i uppdraget att göra växtbaserat till det nya normala för en naturlig, hälsosam och hållbar mattradition. Vi strävar efter att ge våra kunder möjlighet att göra en ... Visa mer
Är du redo för nästa steg i din karriär? Just nu söker vi dig som är en stjärna på lön och som vill hjälpa oss att bli en ännu bättre arbetsgivare på den spännande utvecklingsresa som vi befinner oss på.
VILKA ÄR VI?
Som en oberoende svensk frontlinjeutvecklare och samproducent är vi engagerade i uppdraget att göra växtbaserat till det nya normala för en naturlig, hälsosam och hållbar mattradition.
Vi strävar efter att ge våra kunder möjlighet att göra en positiv skillnad i sin verksamhet, så att vi tillsammans kan hjälpa till att göra skillnad för ett framtida liv och en värld i balans.
Vi är svenska livsmedelsinnovatörer som har ägnat oss åt att utveckla välsmakande och bekväma växtbaserade livsmedelsprodukter sedan 1989.
I rollen som lönekonsult hos oss på The Green Dairy kommer du vara en del av löne- och personalfunktionen och arbeta gentemot våra olika avdelningar med hela processen av lönehandläggning. Du kommer att arbeta konsultativt och stödja våra chefer i frågor som rör anställningar, schema och avtalstolkning samt säkerställa att lagar och lönestyrande avtal efterlevs. Förutom löpande lönhandläggning så kommer du i denna roll även att arbeta med myndighetsrapportering gällande exempelvis statistik och pension, rapportering till Skatteverket, Försäkringskassan mfl.
Viss annan typ av kontors- och ekonomiadministration förekommer i tjänsten.


KVALIFIKATIONER
Du innehar en eftergymnasial utbildning som lönekonsult/löneadministratör samt har några års erfarenhet av yrket.
Meriterande om du arbetat i löneprogrammet Visma Lön.
Arbetet ställer krav på kommunikativ förmåga vilket förutsätter goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. För att lyckas i denna roll krävs att du är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du är lyhörd, trivs med att fatta egna beslut och har en förmåga att anpassa dig efter den givna situationen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt.
Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande i samband med denna rekrytering.
Observera att rekrytering sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Vi söker nu erfaren lönekonsult till vårt bolag i Karlshamn

Besitter du några års erfarenhet av löneprocessen? Har du dessutom arbetat på större bolag/koncerner och har kunskaper i Visma? Då vill vi komma i kontakt med dig! Avdelningen är inne i en spännande utvecklingsfas och du kommer att vara delaktig i samarbeten som rör utvecklingen av framför allt våra digitala system och arbetssätt. Arbetsuppgifter Som lönekonsult arbetar du med support, administration och kontroll av det underlag som ligger till grund för ... Visa mer
Besitter du några års erfarenhet av löneprocessen? Har du dessutom arbetat på större bolag/koncerner och har kunskaper i Visma? Då vill vi komma i kontakt med dig! Avdelningen är inne i en spännande utvecklingsfas och du kommer att vara delaktig i samarbeten som rör utvecklingen av framför allt våra digitala system och arbetssätt.
Arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med support, administration och kontroll av det underlag som ligger till grund för löneprocessen från anställning till avslut. I uppdraget ingår även att hjälpa till på ekonomiavdelningen förekommande uppgifter.
Din roll innebär bland annat:
Lönehantering, registrering, avstämningar, kontroll, kvalitetssäkring, uppföljning och avvikelserapportering
Chefsstöd och support
Planera och genomföra utbildningar och introduktion för chefer och personal i personalsystemet Visma
Lönekörning
Redovisning och rapportering till myndigheter, ex kontrolluppgifter
Personalekonomi, statistik

Vår HR avdelningen behjälplig med personaladministration relaterat till anställning och lön
Din profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av löneadministration och du får gärna ha kunskap inom privat näringsliv. Som person är du strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar ansvar för din uppgift. Vidare ser vi att du är trygg och stabil och tillmötesgående i ditt bemötande. Att du har intresse, en vilja samt förmåga att hjälpa andra ser vi som en självklarhet för att passa i rollen. Du har självfallet goda kunskaper och ett brinnande intresse för lönehantering/löneadministration. Du tycker om att arbeta i team, är stresstålig, utåtriktad och har en praktisk attityd till problemlösning.
Kvalifikationer
Du har lämplig eftergymnasial utbildning med personaladministrativ inriktning, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har god kunskap i kollektivavtal inom tekniksektorn, samt har lätt att förstå och läsa avtal. Du är väl förtrogen med att använda IT-stöd i arbetet.
Allmänt för tjänsten
Tjänsten är en särskild visstidsställning på heltid under 6 månader, tillträde snarast eller efter överenskommelse. Förlängning kan bli aktuell.
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Mer om företaget
Du kan läsa mer om oss här: https://shapeprocessautomation.com.
Rekryteringsprocessen
Varmt välkommen med din ansökan senast den 2023-07-31. Urval sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Din ansökan skickar du till: [email protected]
Kontaktuppgifter
För frågor kontakta Finance Manager Per Thörnqvist på: [email protected] eller
HR Manager Anna Neij på: [email protected]
Vi har i denna rekrytering tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Administratör

Räddningstjänsten Västra Blekinge är ett kommunalförbund som bedriver räddningstjänst. Kommunalförbundet består av medlemskommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström, som tillsammans har ca. 60 000 invånare. Räddningstjänsten Västra Blekinge har en heltidskår, fem deltidskårer, ett räddningsvärn och ett skogsbrandvärn med ca. 190 medarbetare. Vi jobbar utifrån en värdegrund som ska genomsyra allt vårt arbete. Värdegrunden talar om hur vi bemöter varand... Visa mer
Räddningstjänsten Västra Blekinge är ett kommunalförbund som bedriver räddningstjänst. Kommunalförbundet består av medlemskommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström, som tillsammans har ca. 60 000 invånare. Räddningstjänsten Västra Blekinge har en heltidskår, fem deltidskårer, ett räddningsvärn och ett skogsbrandvärn med ca. 190 medarbetare.

Vi jobbar utifrån en värdegrund som ska genomsyra allt vårt arbete. Värdegrunden talar om hur vi bemöter varandra och vägleder oss i vårt dagliga arbete. För oss är det en självklarhet att du förstår och delar våra värdeord Öppenhet, Trygghet och Respekt.

Som administratör kommer du att ingå i administrationsenheten, som består av en ekonom samt en
HR-chef som leder arbetet. Vi är en flexibel och öppen organisation där du kommer att få stora möjligheter att
själv kunna påverka dina arbetsuppgifter och din arbetssituation.

Arbetsbeskrivning
Som administratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. I din roll ingår:

• löneadministration
• arkiv- och diariehantering, vilket även inkluderar hemligt arkiv och diarium
• ekonomiadministration bestående av bland annat kund- och leverantörsreskontra, momsredovisning
• administrativa arbetsuppgifter som exempelvis posthantering, besöksmottagning, växelfunktion, skriva intyg till olika myndigheter, beställa kontorsmateriel och handläggning av sotningsärenden
• vara behjälplig i personaladministration
På sikt kommer du att vara delaktig i arbetsuppgifter inom upphandlingsområdet. 
 
Kvalifikationer                   
Vi söker dig som har en godkänd utbildning och erfarenhet inom ekonomi, administration alternativt löneadministration. Meriterande är om du har erfarenhet från Hogias affärs- och lönesystem, arkiv- och diariehantering samt kunskap inom lagen om offentlig upphandling (LOU). 
                                            
Som person är du trygg i dig själv och har en god självinsikt. Du är ansvarstagande, flexibel, engagerad, har initiativförmåga och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
 
Innan en anställning kan bli aktuell måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret samt genomföra hälsoundersökning med ett godkänt resultat. Vid behov kan personlighetstest genomföras. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du kommer att genomgå en säkerhetsklassning samt krigsplaceras inom vår organisation. 
 
Är du intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap (deltidsbrandman), finns det möjlighet till detta. 
 
Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla samhällets invånare och värnar därför om en jämn könsfördelning och mångfald i vår organisation.
 
Placering                     
Brandstationen i Karlshamn
 
Anställningsform
Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas under sex månader.
 
Lön
Enligt avtal
 
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse
 
 
Vill du veta mer om räddningstjänsten besök gärna vår hemsida www.raddning.com. För upplysningar om kommunerna hänvisar vi till hemsidorna www.karlshamn.se, www.olofstrom.se och www.solvesborg.se 
 
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
 
 
Välkommen med din ansökan!



Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Lönekonsult med inriktning digitalisering

Ansök    Feb 1    Karlshamns kommun    Löneadministratör
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega. Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spä... Visa mer
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega.

Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på vår digitaliseringsresa!

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med alla steg i löneprocessen. Via vår lönesupport ger du ger konsultativt stöd till medarbetare, chefer och övriga användare inom vårt HR-system samt i lön- och avtalsfrågor. Du arbetar med att kontrollera, bearbeta och registrera löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid. Arbetet innehåller också många externa kontakter med t ex försäkringskassan och skatteverket. En viktig del i arbetet är att bidra till ständiga förbättringar med verksamheternas behov i fokus.


Kvalifikationer
Vi söker dig med god vana av att arbeta i administrativa system samt en vilja och förmåga att lära dig nya system. Du har vidareutbildning inom lön/HR eller motsvarande, alternativt erfarenhet av kvalificerat arbete inom löneprocessen.
Vi söker dig som har förmåga att se helheten, har god samarbetsförmåga och en stark vilja att förstå och möta verksamhetens behov. Du har intresse och vana att tolka och förstå lag/avtal och att pedagogiskt kunna utbilda och förmedla dina kunskaper vidare.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

För att lyckas i din roll har du förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad och möter människor med god serviceanda. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbetet periodvis är intensivt.

Sista ansökningsdag
2021-02-14

För mer information kontakta
Annika Risberg, lönechef, 0454-811 49, [email protected]
Fackliga företrädare
Christina Gustafsson, Vision, 0454-811 15, [email protected]

Övrigt
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse Visa mindre

Lönekonsult med inriktning digitalisering

Ansök    Feb 8    Karlshamns kommun    Löneadministratör
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega. Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spä... Visa mer
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega.

Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på vår digitaliseringsresa!

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med alla steg i löneprocessen. Via vår lönesupport ger du ger konsultativt stöd till medarbetare, chefer och övriga användare inom vårt HR-system samt i lön- och avtalsfrågor. Du arbetar med att kontrollera, bearbeta och registrera löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid. Arbetet innehåller också många externa kontakter med t ex försäkringskassan och skatteverket. En viktig del i arbetet är att bidra till ständiga förbättringar med verksamheternas behov i fokus.


Kvalifikationer
Vi söker dig med god vana av att arbeta i administrativa system samt en vilja och förmåga att lära dig nya system. Du har vidareutbildning inom lön/HR eller motsvarande, alternativt erfarenhet av kvalificerat arbete inom löneprocessen.
Vi söker dig som har förmåga att se helheten, har god samarbetsförmåga och en stark vilja att förstå och möta verksamhetens behov. Du har intresse och vana att tolka och förstå lag/avtal och att pedagogiskt kunna utbilda och förmedla dina kunskaper vidare.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

För att lyckas i din roll har du förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad och möter människor med god serviceanda. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbetet periodvis är intensivt.

Sista ansökningsdag
2023-02-14

För mer information kontakta
Annika Risberg, lönechef, 0454-811 49, [email protected]
Fackliga företrädare
Christina Gustafsson, Vision, 0454-811 15, [email protected]

Övrigt
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse Visa mindre

Lönekonsult

Ansök    Apr 16    Karlshamns kommun    Löneadministratör
Löneenheten ingår i personalavdelningen som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega.     Arbetsuppgifter   Som lönekonsult arbetar du med alla steg i löneprocessen. Du ger stöd och support till chefer, övriga användare och medarbetare inom vårt HR-system samt i lön- och avtalsfrågor. Du arbetar med att kontrollera, bearbeta o... Visa mer
Löneenheten ingår i personalavdelningen som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega.  
 
Arbetsuppgifter  
Som lönekonsult arbetar du med alla steg i löneprocessen. Du ger stöd och support till chefer, övriga användare och medarbetare inom vårt HR-system samt i lön- och avtalsfrågor. Du arbetar med att kontrollera, bearbeta och registrera löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid. Arbetet innehåller också många externa kontakter med t ex försäkringskassan och skatteverket.  
 
En viktig del i arbetet är att bidra till ständiga förbättringar med verksamheternas behov i fokus.  
 
Kvalifikationer  
Vi söker dig med god vana av att arbeta i administrativa system samt en vilja och förmåga att lära dig nya system. Du har vidareutbildning inom lön/HR eller motsvarande, alternativt erfarenhet av kvalificerat arbete inom löneprocessen.  
 
Vi söker dig som har förmåga att se helheten, har god samarbetsförmåga och en stark vilja att förstå och möta verksamhetens behov. Du har intresse av att tolka och förstå lag/avtal och att pedagogiskt kunna utbilda och förmedla dina kunskaper vidare.  
 
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  
 
Sista ansökningsdag  
2019-05-03  
 
För mer information kontakta  
Annika Risberg, lönechef, 0454-811 49, [email protected]  
 
Fackliga företrädare  
Christina Gustafsson, Vision, 0454-811 89  
 
Övrigt  
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse Visa mindre

Lönekonsult

Ansök    Jan 28    Karlshamns kommun    Löneadministratör
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega. Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spä... Visa mer
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega.

Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på vår digitaliseringsresa!

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med alla steg i löneprocessen. Via vår lönesupport ger du ger konsultativt stöd till medarbetare, chefer och övriga användare inom vårt HR-system samt i lön- och avtalsfrågor. Du arbetar med att kontrollera, bearbeta och registrera löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid. Arbetet innehåller också många externa kontakter med t ex försäkringskassan och skatteverket. En viktig del i arbetet är att bidra till ständiga förbättringar med verksamheternas behov i fokus.


Kvalifikationer
Vi söker dig med god vana av att arbeta i administrativa system samt en vilja och förmåga att lära dig nya system. Du har vidareutbildning inom lön/HR eller motsvarande, alternativt erfarenhet av kvalificerat arbete inom löneprocessen.
Vi söker dig som har förmåga att se helheten, har god samarbetsförmåga och en stark vilja att förstå och möta verksamhetens behov. Du har intresse och vana att tolka och förstå lag/avtal och att pedagogiskt kunna utbilda och förmedla dina kunskaper vidare.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

För att lyckas i din roll har du förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad och möter människor med god serviceanda. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbetet periodvis är intensivt.

Sista ansökningsdag
2021-02-16

För mer information kontakta
Annika Risberg, lönechef, 0454-811 49, [email protected]
Fackliga företrädare
Christina Gustafsson, Vision, 0454-811 15, [email protected]

Övrigt
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse Visa mindre