Lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Karlshamn

Se lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Karlshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlshamn som finns hos arbetsgivaren.

Lönekonsult med systeminriktning

Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega. Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet jobbar mycket med... Visa mer
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega.

Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet jobbar mycket med digitalisering och är nyfikna på hur det kan utveckla löneprocessen framöver! Vill du vara med på vår resa?

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med alla steg i löneprocessen. I tjänsten ingår det även att arbeta med systemutveckling samt systeminställningar i Heroma. Via vår lönesupport ger du konsultativt stöd till medarbetare, chefer och övriga användare inom vårt HR-system Heroma. Viktigt för tjänsten är att du omvärldsbevakar och är insatt i gällande lagar och avtal. Arbetet innehåller även externa kontakter med olika aktörer. En viktig del i arbetet är att bidra till ständiga förbättringar med verksamheternas behov i fokus.

Kvalifikationer
Vi söker dig med god vana av att arbeta i administrativa system samt en vilja och förmåga att lära nytt. Du har vidareutbildning inom lön/HR eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt erfarenhet av kvalificerat arbete inom lönehantering och system. Du är van vid att tolka, förstå och tillämpa arbetsrättsliga lagar och avtal. Erfarenhet av arbete i Heroma är meriterande.

Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket.

Vi söker dig som har en positiv inställning och har förmågan att se helheten. Du har en god problemlösningsförmåga och är bra på att hitta kreativa lösningar. För dig är samarbete en självklar del av arbetet, samtidigt som du trivs med att självständigt lösa uppgifter. Du står för ett gott bemötande och en hög servicenivå, med fokus på dem vi är till för.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om arbetsplatsen
Löneenheten ingår tillsammans med HR-enheten i HR-avdelningen som är centralt organiserad och leds av HR-chef. Vårt primära mål är att med vår kompetens skickliggöra och stödja organisationen. I vårt dagliga arbete väljer vi tillit och respekt som utgångspunkt.

Information om tjänsten
Heltid, tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Ansök senast den 13 mars.

Övrigt
För mer information kontakta
Annika Risberg, lönechef, 0454-811 49, [email protected]

Fackliga företrädare
Christina Gustafsson, Vision, 0728-849 022, [email protected] Visa mindre

Lönekonsult med intresse för ekonomiadministration

Arbetsuppgifter Arbetet innebär att du har en koordinerande roll med ansvar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är löne- och ekonomiadministration. Som lönekonsult arbetar du brett och ansvarar för hela löneprocessen, alltifrån löneregistrering, beräkning och analys av lönedata, avstämning och lönekörning till att kvalitetssäkra och utveckla löneprocessen. I rollen finns det synergieffekter mellan lö... Visa mer
Arbetsuppgifter


Arbetet innebär att du har en koordinerande roll med ansvar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är löne- och ekonomiadministration. Som lönekonsult arbetar du brett och ansvarar för hela löneprocessen, alltifrån löneregistrering, beräkning och analys av lönedata, avstämning och lönekörning till att kvalitetssäkra och utveckla löneprocessen. I rollen finns det synergieffekter mellan lön och ekonomi, därför är det viktigt att du har en god förståelse för ekonomi. I arbetsuppgifterna med ekonomi arbetar du med kund- och leverantörsreskontra och bankavstämning. 

I rollen ingår även:



• att tolka lön- och avtalsfrågor samt arbeta med personal- och pensionsadministration

• administrativa arbetsuppgifter som exempelvis hantering av brev och e-post, arkiv- och diariehantering samt skriva intyg till olika myndigheter 

• i mindre omfattning viss besöksmottagning, växelfunktion och beställning av  kontorsmateriel




 


Kvalifikationer


Vi söker dig med erfarenhet inom lönehantering från kommunal verksamhet och som kan hantera hela löneprocessen självständigt. Du har en fullföljd YH-utbildning inom löneområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet från ekonomiadministration, Hogia affärs- och lönesystem samt arkiv- och diariehantering.

    

Som person är du trygg i dig själv och har en god självinsikt. Du är ansvarstagande, flexibel, engagerad, har initiativförmåga och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

 

Innan en anställning kan bli aktuell måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret samt genomföra hälsoundersökning med ett godkänt resultat. Vid behov kan personlighetstest genomföras. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att svenskt medborgarskap är ett krav och att en godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför anställning. Du kommer även att krigsplaceras inom vår organisation. 

 

Är du intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap, finns det möjlighet till detta. 

 

Placering                            




Brandstationen i Karlshamn.                     

 

Anställningsform

Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas under sex månader.       

Lön

Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.

 

Tillträdesdag                     

Enligt överenskommelse.

 

Upplysningar



Sandra Bohlin, HR-chef, tfn: 0454-30 51 24.

                                         

Robert Carlsson, facklig företrädare Vision, tfn: 0454-30 51 00.



 

Vill du jobba med oss?





Ansökningar till denna tjänst kommer endast tas emot via Räddningstjänsten Västra Blekinges webbplats under ”Jobba med oss”. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationerna vi efterfrågar samt motivering till varför du är rätt person för denna tjänst. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Välkommen med din ansökan senast 2024-01-24. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! 

Intervju kommer att genomföras under vecka 6.

 



Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla samhällets invånare och värnar därför om en jämn könsfördelning och mångfald i vår organisation.

 

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

 

 

Välkommen med din ansökan!








Räddningstjänsten Västra Blekinge är ett kommunalförbund som bedriver räddningstjänst. Kommunalförbundet består av medlemskommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström, som tillsammans har ca. 60 000 invånare. Räddningstjänsten Västra Blekinge har totalt ca. 190 medarbetare fördelat på dagtidspersonal, en heltidskår, fem deltidskårer, ett räddningsvärn och ett skogsbrandvärn.

Vi jobbar utifrån en värdegrund som ska genomsyra allt vårt arbete. Värdegrunden talar om hur vi bemöter varandra och vägleder oss i vårt dagliga arbete. För oss är det en självklarhet att du förstår och delar våra värdeord Öppenhet, Trygghet och Respekt.

Som lönekonsult kommer du att ingå i administrationsenheten, som består av en ekonom samt en HR-chef som leder arbetet. Vi är en mindre och öppen organisation som ställer krav på dig att ha en stor flexibilitet och lätt för att möta förändrade förutsättningar och krav.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Lönekonsult med intresse för ekonomiadministration

Arbetsuppgifter Arbetet innebär att du har en koordinerande roll med ansvar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är löne- och ekonomiadministration. Som lönekonsult arbetar du brett och ansvarar för hela löneprocessen, alltifrån löneregistrering, beräkning och analys av lönedata, avstämning och lönekörning till att kvalitetssäkra och utveckla löneprocessen. I rollen finns det synergieffekter mellan lö... Visa mer
Arbetsuppgifter


Arbetet innebär att du har en koordinerande roll med ansvar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är löne- och ekonomiadministration. Som lönekonsult arbetar du brett och ansvarar för hela löneprocessen, alltifrån löneregistrering, beräkning och analys av lönedata, avstämning och lönekörning till att kvalitetssäkra och utveckla löneprocessen. I rollen finns det synergieffekter mellan lön och ekonomi, därför är det viktigt att du har en god förståelse för ekonomi. I arbetsuppgifterna med ekonomi arbetar du med kund- och leverantörsreskontra och bankavstämning. 

I rollen ingår även:



• att tolka lön- och avtalsfrågor samt vara behjälplig i personal- och pensionsadministration

• administrativa arbetsuppgifter som exempelvis hantering av brev och e-post, arkiv- och diariehantering samt skriva intyg till olika myndigheter 

• i mindre omfattning viss besöksmottagning, växelfunktion och beställning av  kontorsmateriel




 


Kvalifikationer


Vi söker dig med erfarenhet inom lönehantering från kommunal verksamhet och som kan hantera hela löneprocessen självständigt. Du har en godkänd YH-utbildning inom löneområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet från ekonomiadministration, Hogia affärs- och lönesystem samt arkiv- och diariehantering.

    

Som person är du trygg i dig själv och har en god självinsikt. Du är ansvarstagande, flexibel, engagerad, har initiativförmåga och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

 

Innan en anställning kan bli aktuell måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret samt genomföra hälsoundersökning med ett godkänt resultat. Vid behov kan personlighetstest genomföras. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att svenskt medborgarskap är ett krav och att en godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför anställning. Du kommer även att krigsplaceras inom vår organisation. 

 

Är du intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap, finns det möjlighet till detta. 

 

Placering                            




Brandstationen i Karlshamn.                     

 

Anställningsform

Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas under sex månader.       

 

Lön

Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.

 

Tillträdesdag                     

Enligt överenskommelse.

 

Upplysningar



Sandra Bohlin, HR-chef, tfn: 0454-30 51 24

                                         

Robert Carlsson, facklig företrädare Vision, tfn: 0454-30 51 00



 

Vill du jobba med oss?





Ansökningar till denna tjänst kommer endast tas emot via Räddningstjänsten Västra Blekinges webbplats under ”Jobba med oss”. Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev där du beskriver hur du uppfyller kvalifikationerna vi efterfrågar samt motivering till varför du är rätt person för denna tjänst. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Välkommen med din ansökan senast 2023-11-22. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! 

Intervju kommer att genomföras under vecka 49.

 



Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla samhällets invånare och värnar därför om en jämn könsfördelning och mångfald i vår organisation.

 

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

 

 

Välkommen med din ansökan!








Räddningstjänsten Västra Blekinge är ett kommunalförbund som bedriver räddningstjänst. Kommunalförbundet består av medlemskommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström, som tillsammans har ca. 60 000 invånare. Räddningstjänsten Västra Blekinge har totalt ca. 190 medarbetare fördelat på dagtidspersonal, en heltidskår, fem deltidskårer, ett räddningsvärn och ett skogsbrandvärn.

Vi jobbar utifrån en värdegrund som ska genomsyra allt vårt arbete. Värdegrunden talar om hur vi bemöter varandra och vägleder oss i vårt dagliga arbete. För oss är det en självklarhet att du förstår och delar våra värdeord Öppenhet, Trygghet och Respekt.

Som lönekonsult kommer du att ingå i administrationsenheten, som består av en ekonom samt en HR-chef som leder arbetet. Vi är en mindre och öppen organisation som ställer krav på dig att ha en stor flexibilitet och lätt för att möta förändrade förutsättningar och krav.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Lönehandläggare

Kommunsamverkan Cura Individutveckling är ett kommunalförbund med Blekinges kommuner som medlemmar. Vårt uppdrag är att bedriva verksamheter, i första hand inom det psykosociala och neuropsykiatriska området, där kommunerna ser fördelar med samordnade insatser. Vi erbjuder bland annat vård-, omsorgs- och behandlingsinsatser för barn, ungdomar och familjer. Inom området autism erbjuder vi gymnasieutbildning med internat liksom gruppboende och daglig verksam... Visa mer
Kommunsamverkan Cura Individutveckling är ett kommunalförbund med Blekinges kommuner som medlemmar. Vårt uppdrag är att bedriva verksamheter, i första hand inom det psykosociala och neuropsykiatriska området, där kommunerna ser fördelar med samordnade insatser. Vi erbjuder bland annat vård-, omsorgs- och behandlingsinsatser för barn, ungdomar och familjer. Inom området autism erbjuder vi gymnasieutbildning med internat liksom gruppboende och daglig verksamhet.

Vår värdegrund baseras på värdeorden bemötande, engagemang, trygghet, utveckling och professionalitet.


ARBETSUPPGIFTER
Som lönehandläggare ansvarar du för att administrera och kontrollera löner och pensioner samt för uppföljning och statistik inom löneområdet. Du arbetar självständigt med att handlägga löner i det personaladministrativa systemet Heroma och ger information, service och rådgivning till våra chefer och medarbetare.

Du ingår i Personalavdelningen där du och personalspecialisten samverkar under personalchefens ledning med att fullfölja funktionens uppdrag.

Det är bra om du också kan arbeta med ekonomiadministration som leverantörsfakturor, dagrapporter, bokföringsorder och handkassor.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har en relevant gymnasieutbildning. Du ska ha erfarenhet av löneadministration, gärna inom offentlig verksamhet. Vi förutsätter att du har god systemvana, det är meriterande om du har arbetat med det personaladministrativa systemet Heroma. Det är även meriterande om du har erfarenhet av ekonomiadministration. Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande, strukturerad och noggrann.



ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online och inte via e-post eller i pappersformat. Visa mindre

HR-assistent

Ansök    Nov 30    Wikan Personal AB    HR-assistent
Om företaget Ytab är specialister på ytbehandling med starkt fokus på plast och komposit. Vi har lackeringsanläggningar i Sverige och Ungern. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom många branscher, inklusive bilbranschen, konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Ytabs fabriker är några av de mest högteknologiska lackeringsanläggningarna i Europa. Våra tillverkningslinjer är helautomatiserade och använder robotstyrd oc... Visa mer
Om företaget
Ytab är specialister på ytbehandling med starkt fokus på plast och komposit. Vi har lackeringsanläggningar i Sverige och Ungern. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom många branscher, inklusive bilbranschen, konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Ytabs fabriker är några av de mest högteknologiska lackeringsanläggningarna i Europa. Våra tillverkningslinjer är helautomatiserade och använder robotstyrd och digital processtyrning. Ytab-koncernen har totalt 130 högt kvalificerade och erfarna anställda. Tillsammans utgör de en professionell, kundfokuserad och kostnadseffektiv lackeringspartner som kan göra underverk.

Av YTAB s ca 75 anställda i Näsum arbetar ett 15-tal personer som tjänstemän och resterande i vår produktion. Företaget är anslutet till kollektivavtal. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Näsum. Vi söker en engagerad och detaljorienterad HR-Assistent som kommer att ha en central roll i vår personalavdelning. I denna position kommer du att vara direkt underställd Ekonomichef & HR-ansvarig och ansvara för en rad administrativa uppgifter för att stödja verksamheten. Läs mer om YTAB på www.ytab.se. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvuduppgifter kommer inkludera att utföra administrativt arbete inom HR och lön såsom skriva in anställningsdata och schema i databasen och hålla koll på och uppdatera anställdas frånvaro samt kontrollera tidrapporteringen.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

• Hantera anställningsavtal, arbetsgivarintyg
• Arbete med lön såsom löneadministration, löneberäkning, lönekartläggning, lönetrappa och lönerevisioner.
• Driva rekryteringsprocesser tillsammans med rekryterande chef
• Samordna kurser och undersökningar för nyanställda samt personalutbildningar
• Genomföra och följa upp rehabilitering tillsammans med närmsta chef
• Ge råd och stöd till medarbetare och bidra till utveckling av HR-processer
• Stötta chefer och personalansvariga i arbetsrätt, kollektivavtal, fackliga förhandlingar och framtagning av policys
• Utföra medarbetarsamtal med kollektivanställda

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom HR/personal och/eller har några års praktisk erfarenhet från HR-arbete. Du bör ha arbetat brett med personalfrågor och berört flertalet av ovan nämnda arbetsområden. Har du arbetat med lönehantering är det meriterande. Du är van att arbeta i Officepaketet och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska och engelska.
Som person ser vi gärna att du har en förmåga att bygga förtroende och ha en bra kommunikationsförmåga, kopplat till rollens natur. Självklart ska du kunna arbeta tillsammans med andra såväl som självständigt. I rollen är det viktigt att du är prestigelös, ser detaljer och är organiserad.

Information och kontakt
Tjänsten är placerad på vår produktionsanläggning i Näsum. Tjänsten är 100 % av en heltid och en tillsvidareanställning hos Ytab.
Vi tillämpar löpande uttagning, så ansök om tjänsten snarast möjligt. Sista ansökningsdag är den 15 december.
Vi är ett litet företag där alla arbetar nära varandra. Vi har också högt i tak och mycket glädje, det skall vara kul att gå till jobbet! Håller du med så är du välkommen med din ansökan via Wikans hemsida, www.wikan.se.
För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044-590 65 12.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

HR-Administratör till välkänt stort bolag i Olofström!

Ansök    Okt 24    Academic Work Sweden AB    HR-assistent
Allt handlar om människor! Våran kund har alltid prioriterat människor i allt dem gör. Nyfikenhet på andras behov är nyckeln till att skapa säkra, personliga och hållbara lösningar. Om du tror på människors kraft och delar vår respekt för mänskligt centrerad innovation, kommer du att trivas här! Omgiven av briljanta, nyfikna kollegor som alla är engagerade i att göra skillnad. OM TJÄNSTEN Företaget arbetar med teknologi i framkant och använder smarta, hå... Visa mer
Allt handlar om människor!
Våran kund har alltid prioriterat människor i allt dem gör. Nyfikenhet på andras behov är nyckeln till att skapa säkra, personliga och hållbara lösningar.
Om du tror på människors kraft och delar vår respekt för mänskligt centrerad innovation, kommer du att trivas här! Omgiven av briljanta, nyfikna kollegor som alla är engagerade i att göra skillnad.

OM TJÄNSTEN
Företaget arbetar med teknologi i framkant och använder smarta, hållbara och flexibla produktionstekniker. De arbetar kontinueligt för att göra livet enklare, bättre och säkrare för alla eftersom de bryr sig om andra människor och världen vi lever i.

Nu söker de en HR-administratör till att ingå i ett entusiastiskt team på åtta personer som stödjer och underlättar affärstransformationen för att uppfylla prestationsplanen i strategiska, operativa och taktiska HR-leveranser. Hos varje team föreligger ett eget ansvar över sin kvalitet, finanser, leveranser och teamets utveckling. Här kan alltså du som medarbetare förvänta dig kontinuerlig utveckling. Om du brinner för att nå dina mål och för att göra skillnad ihop med andra – då är denna tjänst något för dig!

Du kommer arbeta med olika administrativa och koordinerande uppgifter, främst relaterade till bemanning med fasta, tillfälliga och inhyrda resurser. Detta inkluderar även hantering av sommarjobbare. Du kommer även att samordna skolpraktik. I alla dessa uppgifter kommer du att ha både interna och externa kontakter.

Du erbjuds
- En tjänst på ett stort globalt bolag inom fordonindustrin
- Ett initialt kontrakt via oss på 6 månader, med goda chanser till förlängning

VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, eftersom båda språken kommer att förekomma i arbetet
- Tidigare erfarenhet av administrativa och samordnande arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har
- Arbetat tidigare i en industriell miljö
- Tidigare har arbetat med HR-relaterade arbetsuppgifter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Visa mindre

Planerare till Lss-verksamheten

Är du en strukturerad person med god planeringsförmåga? Då kanske vi har jobbet för dig. Vi söker nu två planerare till LSS-verksamheten i Karlshamns kommun. Vi kommer inom verksamhetsområdet LSS Stöd och service införa två centrala planerare i syfte att underlätta samplanering, planering av långtidsfrånvaro samt kunna samarbeta med ROBen gällande timvikarier. Tanken är att vi ska få en så effektiv organisation som möjligt där fokus i första hand är ... Visa mer
Är du en strukturerad person med god planeringsförmåga?

Då kanske vi har jobbet för dig.

Vi söker nu två planerare till LSS-verksamheten i Karlshamns kommun.



Vi kommer inom verksamhetsområdet LSS Stöd och service införa två centrala planerare i syfte att underlätta samplanering, planering av långtidsfrånvaro samt kunna samarbeta med ROBen gällande timvikarier. Tanken är att vi ska få en så effektiv organisation som möjligt där fokus i första hand är att ge verksamheten så bra förutsättningar som möjligt att tillgodose brukarnas behov.





I rollen som planerare förväntas du bland annat:

-Samplanera KPP mellan tvillingenheterna

-Stödja enhetscheferna i schemaläggning

-Stödja enhetscheferna i hantering av frånvaro på enheterna

-Stödja i personalplanering vid långtidsfrånvaro

-Tillsammans med ROB:en hantera timvikarier

-Tilldela ny personal uppgifter i administrativa system

-Stödja enhetscheferna i kontroll av att arbetstidslagen samt gällande kollektivavtal efterlevs 

-Stödja enhetschefer i att följa upp uttag av semesterdagar och frånvarostatistik  

-Vid behov medverka på verksamhetsnära möten tillsammans med enhetschefen



Det kommer även finnas viss möjlighet att tillsammans med ledningsgruppen utvärdera och justera arbetsinnehåll under implementeringen eftersom detta är en ny tjänst inom verksamhetsområdet.




Kvalifikationer

- Gymnasieutbildning

- Erfarenhet av schemaläggning/personalplanering i minst 2 år

- Goda kunskaper om arbetstidslagen

- Meriterande med erfarenhet inom vård och omsorg, LSS eller liknande


En förutsättning för att lyckas i ditt uppdrag är god datakunskap och datavana då datorn kommer vara ditt arbetsverktyg. Du behöver även kunna jobba självständigt, kunna arbeta strukturerat samt ha ett ekonomiskt tankesätt. Därtill behöver du ha en problemlösande och analytisk förmåga. Du är tydlig i din kommunikation i det svenska språket, både i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

 


Övrigt

Tillsvidaretjänster, heltid. Arbetspassen är förlagda veckans alla dagar och kan vara såväl dag som kväll. Du arbetar varannan helg. Tillträde efter överrenskommelse.

B-körkort erfodras.

Som anställd i Karlshamns kommun erbjuds du semesterväxling, tillgång till kommunens personalklubb, möjlighet till hälsopaus m.m.  





Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "kontrollera egna uppgifter" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/





För ytterligare information kontakta:

Enhetschef Suada Kurtaj tele: 0454 – 56 30 42

Enhetschef Nathalie Sjöqvist tele: 0454 – 819 91



Fackliga företrädare, Kommunal tele: 0454 – 811 91





Sista ansökningsdag:

2023-09-10 

Intervjuer kan komma att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag. Visa mindre

Planerare till Stöd i Ordinärt Boende

Vi erbjuder ett spännande och självständigt arbete med ständiga utmaningar där förändring och nytänkande är viktiga inslag.   Arbetsbeskrivning Du kommer att vara en specialist och nyckelperson inom hemtjänsten och ha ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Som planeringsansvarig planerar du ut samtliga beviljade insatser för brukarna i dagsplaneringen för tjänstgörande hemtjänstpersonal. Ditt kommande jobb hos oss är viktigt och kommer att påv... Visa mer
Vi erbjuder ett spännande och självständigt arbete med ständiga utmaningar där förändring och nytänkande är viktiga inslag.

 


Arbetsbeskrivning

Du kommer att vara en specialist och nyckelperson inom hemtjänsten och ha ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Som planeringsansvarig planerar du ut samtliga beviljade insatser för brukarna i dagsplaneringen för tjänstgörande hemtjänstpersonal. Ditt kommande jobb hos oss är viktigt och kommer att påverka kollegornas möjlighet att utföra ett kvalitativt arbete.



Arbetet utförs på ett resursoptimerat och effektivt sätt, från beställning till ett utförande, med fokus på brukaren. För att arbeta resursoptimerat krävs det att du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och att du har ett nära samarbete med övriga planerare i verksamheten. Du har regelbunden kontakt med enhetschef för exempelvis uppföljning av utförda timmar samt personalens arbetstid varje vecka.



Som planerare ansvarar du för schemaläggning och bemanning på kort - och lång sikt. Du kommer därför bli "spindeln i nätet" inom vår hemtjänst. Du har planeringsverktyget Lifecare till din hjälp.



Arbetet ställer höga krav på social kompetens med förmåga att kunna agera professionellt i olika situationer. Du behöver vara flexibel och med kort varsel kunna ställa om då förutsättningarna snabbt kan skifta. Vi ser även att du kan jobba självständigt och strukturerat samt att du har ett resurseffektivt förhållningssätt. Därtill behöver du ha en problemlösande och analytisk förmåga och kunna behålla lugnet även vid pressade situationer.





Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning inom administration/logistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även erfarenhet av samordning, planering av insatser och schemaläggning utifrån arbetsrättsliga regler



Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift, samt god datakunskap och datorvana då datorn kommer vara ditt främsta arbetsverktyg.



Det är meriterande om du har erfarenhet av planeringsverktyg som exempelvis LifeCare-planering, Heroma och Prator samt av att arbeta med Officepaketet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.





Övrigt

Tillsvidaretjänst, heltid

Som anställd i Karlshamns kommun erbjuds du semesterväxling, tillgång till kommunens personalklubb, möjlighet till hälsopaus m.m.


Enligt ett politiskt beslut ska Karlshamns kommun be om ett utdrag ur polisens belastningsregister i samband med denna anställning inom Förvaltningen för omsorg och arbetsmarknad. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "kontrollera egna uppgifter" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/




För ytterligare information kontakta:

Besfort Krasniqi, enhetschef 0454-30 72 55


Christina Gustafsson, Vision, 0454-811 89





Sista ansökningsdag:

2023-10-22 

Intervjuer hålls löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Vi söker nu erfaren lönekonsult till vårt bolag i Karlshamn

Besitter du några års erfarenhet av löneprocessen? Har du dessutom arbetat på större bolag/koncerner och har kunskaper i Visma? Då vill vi komma i kontakt med dig! Avdelningen är inne i en spännande utvecklingsfas och du kommer att vara delaktig i samarbeten som rör utvecklingen av framför allt våra digitala system och arbetssätt. Arbetsuppgifter Som lönekonsult arbetar du med support, administration och kontroll av det underlag som ligger till grund för ... Visa mer
Besitter du några års erfarenhet av löneprocessen? Har du dessutom arbetat på större bolag/koncerner och har kunskaper i Visma? Då vill vi komma i kontakt med dig! Avdelningen är inne i en spännande utvecklingsfas och du kommer att vara delaktig i samarbeten som rör utvecklingen av framför allt våra digitala system och arbetssätt.
Arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med support, administration och kontroll av det underlag som ligger till grund för löneprocessen från anställning till avslut. I uppdraget ingår även att hjälpa till på ekonomiavdelningen förekommande uppgifter.
Din roll innebär bland annat:
Lönehantering, registrering, avstämningar, kontroll, kvalitetssäkring, uppföljning och avvikelserapportering
Chefsstöd och support
Planera och genomföra utbildningar och introduktion för chefer och personal i personalsystemet Visma
Lönekörning
Redovisning och rapportering till myndigheter, ex kontrolluppgifter
Personalekonomi, statistik

Vår HR avdelningen behjälplig med personaladministration relaterat till anställning och lön
Din profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av löneadministration och du får gärna ha kunskap inom privat näringsliv. Som person är du strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar ansvar för din uppgift. Vidare ser vi att du är trygg och stabil och tillmötesgående i ditt bemötande. Att du har intresse, en vilja samt förmåga att hjälpa andra ser vi som en självklarhet för att passa i rollen. Du har självfallet goda kunskaper och ett brinnande intresse för lönehantering/löneadministration. Du tycker om att arbeta i team, är stresstålig, utåtriktad och har en praktisk attityd till problemlösning.
Kvalifikationer
Du har lämplig eftergymnasial utbildning med personaladministrativ inriktning, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har god kunskap i kollektivavtal inom tekniksektorn, samt har lätt att förstå och läsa avtal. Du är väl förtrogen med att använda IT-stöd i arbetet.
Allmänt för tjänsten
Tjänsten är en särskild visstidsställning på heltid under 6 månader, tillträde snarast eller efter överenskommelse. Förlängning kan bli aktuell.
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Mer om företaget
Du kan läsa mer om oss här: https://shapeprocessautomation.com.
Rekryteringsprocessen
Varmt välkommen med din ansökan senast den 2023-07-31. Urval sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Din ansökan skickar du till: [email protected]
Kontaktuppgifter
För frågor kontakta Finance Manager Per Thörnqvist på: [email protected] eller
HR Manager Anna Neij på: [email protected]
Vi har i denna rekrytering tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Lönekonsult

Är du redo för nästa steg i din karriär? Just nu söker vi dig som är en stjärna på lön och som vill hjälpa oss att bli en ännu bättre arbetsgivare på den spännande utvecklingsresa som vi befinner oss på. VILKA ÄR VI? Som en oberoende svensk frontlinjeutvecklare och samproducent är vi engagerade i uppdraget att göra växtbaserat till det nya normala för en naturlig, hälsosam och hållbar mattradition. Vi strävar efter att ge våra kunder möjlighet att göra en ... Visa mer
Är du redo för nästa steg i din karriär? Just nu söker vi dig som är en stjärna på lön och som vill hjälpa oss att bli en ännu bättre arbetsgivare på den spännande utvecklingsresa som vi befinner oss på.
VILKA ÄR VI?
Som en oberoende svensk frontlinjeutvecklare och samproducent är vi engagerade i uppdraget att göra växtbaserat till det nya normala för en naturlig, hälsosam och hållbar mattradition.
Vi strävar efter att ge våra kunder möjlighet att göra en positiv skillnad i sin verksamhet, så att vi tillsammans kan hjälpa till att göra skillnad för ett framtida liv och en värld i balans.
Vi är svenska livsmedelsinnovatörer som har ägnat oss åt att utveckla välsmakande och bekväma växtbaserade livsmedelsprodukter sedan 1989.
I rollen som lönekonsult hos oss på The Green Dairy kommer du vara en del av löne- och personalfunktionen och arbeta gentemot våra olika avdelningar med hela processen av lönehandläggning. Du kommer att arbeta konsultativt och stödja våra chefer i frågor som rör anställningar, schema och avtalstolkning samt säkerställa att lagar och lönestyrande avtal efterlevs. Förutom löpande lönhandläggning så kommer du i denna roll även att arbeta med myndighetsrapportering gällande exempelvis statistik och pension, rapportering till Skatteverket, Försäkringskassan mfl.
Viss annan typ av kontors- och ekonomiadministration förekommer i tjänsten.


KVALIFIKATIONER
Du innehar en eftergymnasial utbildning som lönekonsult/löneadministratör samt har några års erfarenhet av yrket.
Meriterande om du arbetat i löneprogrammet Visma Lön.
Arbetet ställer krav på kommunikativ förmåga vilket förutsätter goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. För att lyckas i denna roll krävs att du är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du är lyhörd, trivs med att fatta egna beslut och har en förmåga att anpassa dig efter den givna situationen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och möjliggöra en god kommunikation med dig som sökande tar vi bara emot ansökningar digitalt.
Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande i samband med denna rekrytering.
Observera att rekrytering sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Visa mindre

Lönekonsult med inriktning digitalisering

Ansök    Feb 8    Karlshamns kommun    Löneadministratör
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega. Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spä... Visa mer
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega.

Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på vår digitaliseringsresa!

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med alla steg i löneprocessen. Via vår lönesupport ger du ger konsultativt stöd till medarbetare, chefer och övriga användare inom vårt HR-system samt i lön- och avtalsfrågor. Du arbetar med att kontrollera, bearbeta och registrera löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid. Arbetet innehåller också många externa kontakter med t ex försäkringskassan och skatteverket. En viktig del i arbetet är att bidra till ständiga förbättringar med verksamheternas behov i fokus.


Kvalifikationer
Vi söker dig med god vana av att arbeta i administrativa system samt en vilja och förmåga att lära dig nya system. Du har vidareutbildning inom lön/HR eller motsvarande, alternativt erfarenhet av kvalificerat arbete inom löneprocessen.
Vi söker dig som har förmåga att se helheten, har god samarbetsförmåga och en stark vilja att förstå och möta verksamhetens behov. Du har intresse och vana att tolka och förstå lag/avtal och att pedagogiskt kunna utbilda och förmedla dina kunskaper vidare.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

För att lyckas i din roll har du förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad och möter människor med god serviceanda. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbetet periodvis är intensivt.

Sista ansökningsdag
2023-02-14

För mer information kontakta
Annika Risberg, lönechef, 0454-811 49, [email protected]
Fackliga företrädare
Christina Gustafsson, Vision, 0454-811 15, [email protected]

Övrigt
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse Visa mindre

HR-administratör inom Bemanning och rekrytering

Ansök    Jun 2    Försäkringskassan    HR-assistent
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Ansvar och arbetsuppgifter Som HR-admi... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter
Som HR-administratör skapar du mervärde för verksamheten genom att ge ett administrativt stöd och service inom HR-området bemanning och rekrytering. Med verksamheten och kunden i fokus utför du dina arbetsuppgifter självständigt vilket ibland förutsätter egna ställningstaganden och snabba leveranser. Dina kunder är chefer, andra medarbetare inom HR men även externa aktörer. Du är bärare av HR-s styrdokument, processer och HR-verktyg och bidrar till att utveckla de administrativa rutinerna och IT-verktygen inom HR. Som HR-administratör hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på en rättssäker hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Inom området bemanning och rekrytering stödjer du främst HR-specialister i delar av rekryteringsprocessen, exempelvis annonsering genom vårt IT-baserade rekryteringsstöd, hantering av ansökningar, intervjubokningar och avslutsadministration. Du arbetar med våra olika annonseringskanaler, ansvarar för viss statistik och arbetar i vårt ärendehanteringssystem. Du kommer också att stödja HR-specialister och chefer inom enheten med arkivering, utlämnande av allmän handling, bistå vid överklaganden och administration med sekretessbelagda uppgifter inkl. personer med skyddad identitet. Du kommer även att arbeta med andra övergripande administrativa uppgifter inom enheten.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har erfarenhet av administration inom HR-området
• är serviceorienterad och flexibel inför andras önskemål och behov
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt och uppnår resultat enligt överenskommelse
• har god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i team
• har god datorvana

Det är meriterande om du


• har en utbildning med inriktning mot administration inom HR-området
• har erfarenhet av HR-administration inom statlig myndighet
• har erfarenhet av att ge god service och stödja chefer och medarbetare i större organisationer
• har erfarenhet av arkivering, utlämnande av allmänna handlingar och hantering av sekretessbelagda uppgifter
• kan arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt och ta egna initiativ inom ramen för ditt område
• har ett problemlösande och serviceinriktat förhållningssätt

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Övrigt
Två tillsvidaretjänster och ett vikariat på 12 månader, heltid, med tillträde enligt överenskommelse, så snart som möjligt.

Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placering i Göteborg, Stockholm, Malmö, Östersund eller Karlshamn. Var vänlig att uppge vilken ort du önskar placering på i samband med din ansökan. Möjlighet att arbeta på distans kan erbjudas under viss del av arbetstid samt om arbetet tillåter, efter överenskommelse med närmsta chef.



Kontaktpersoner
Chef: Ann-Sofie Vidlund Stendalen tel 010-111 8196 eller Sarah Isaksson tel 010-112 2314 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linda Johansson, tel 010-116 2866 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Eva Taavo, tel 010-112 6376, Saco-S: Cecilia Silverson, tel 010-115 2618 och Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 3044.



Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 14 juni 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40. Visa mindre

Lönekonsult med inriktning digitalisering

Ansök    Feb 1    Karlshamns kommun    Löneadministratör
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega. Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spä... Visa mer
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega.

Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på vår digitaliseringsresa!

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med alla steg i löneprocessen. Via vår lönesupport ger du ger konsultativt stöd till medarbetare, chefer och övriga användare inom vårt HR-system samt i lön- och avtalsfrågor. Du arbetar med att kontrollera, bearbeta och registrera löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid. Arbetet innehåller också många externa kontakter med t ex försäkringskassan och skatteverket. En viktig del i arbetet är att bidra till ständiga förbättringar med verksamheternas behov i fokus.


Kvalifikationer
Vi söker dig med god vana av att arbeta i administrativa system samt en vilja och förmåga att lära dig nya system. Du har vidareutbildning inom lön/HR eller motsvarande, alternativt erfarenhet av kvalificerat arbete inom löneprocessen.
Vi söker dig som har förmåga att se helheten, har god samarbetsförmåga och en stark vilja att förstå och möta verksamhetens behov. Du har intresse och vana att tolka och förstå lag/avtal och att pedagogiskt kunna utbilda och förmedla dina kunskaper vidare.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

För att lyckas i din roll har du förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad och möter människor med god serviceanda. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbetet periodvis är intensivt.

Sista ansökningsdag
2021-02-14

För mer information kontakta
Annika Risberg, lönechef, 0454-811 49, [email protected]
Fackliga företrädare
Christina Gustafsson, Vision, 0454-811 15, [email protected]

Övrigt
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse Visa mindre

HR-administratör och Ledningskoordinator

Länsförsäkringar Blekinge Vill du bli en del av vårt HR-team och jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? Länsförsäkringar Blekinge är en arbetsplats präglad av gemenskap, glädje och laganda. I takt med att vårt bolag växer utökar vi nu vårt team och söker dig som vill bli vår nya HR-administratör och ledningskoordinator. Om jobbet Som HR-administratör och Ledningskoordinator arbetar du tillsammans med dina kollegor med at... Visa mer
Länsförsäkringar Blekinge

Vill du bli en del av vårt HR-team och jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? Länsförsäkringar Blekinge är en arbetsplats präglad av gemenskap, glädje och laganda. I takt med att vårt bolag växer utökar vi nu vårt team och söker dig som vill bli vår nya HR-administratör och ledningskoordinator.

Om jobbet
Som HR-administratör och Ledningskoordinator arbetar du tillsammans med dina kollegor med att stödja, vägleda chefer och medarbetare i HR relaterade frågor. För att lyckas i rollen är du lyhörd och ser det som en självklarhet att vara tillmötesgående och hjälpsam. Du trivs i en administrativ och nätverkande roll. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av löpande administration i våra HR-system, utbildningsportal och att vara delaktig i rekryterings- och onboardingprocessen. Du kommer att vara vår kontaktperson gentemot Lönecenter som hanterar våra löner. I arbetet ingår också att ta fram HR-statistik och att utveckla och förbättra policies och processer. Rollen som ledningskoordinator innebär att du stöttar och är administrativt ansvarig för kontakt och information till vår styrelse, våra olika utskott, fullmäktige och valberedning. Du skriver protokoll på olika möten samt är du behjälplig Vd med diverse administrativa uppgifter. Du arbetar självständigt såväl som i nära samarbete med kollegorna i HR-teamet samt med Vd.

Utbildning och erfarenhet
För att lyckas väl i denna roll har du en högskoleexamen inom HR/beteendevetenskap, alternativt annan relevant utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du hunnit arbeta ett par år inom HR med liknande arbetsuppgifter eller har du erfarenhet från annat administrativt och/eller serviceinriktat arbete.

Vem är du?
Vi söker dig som sprider positiv energi runtomkring dig och som trivs i en serviceinriktad och administrativ roll. Du besitter en god social kompetens och värnar alltid om goda relationer. Du är en prestigelös teamspelare som gillar att skapa delaktighet och engagemang i din omgivning. Rollen som HR-administratör och ledningskoordinator ställer krav på att du är effektiv, noggrann och kan se helheter och nya infallsvinklar. Vidare har de en god förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du har lätt att arbeta i olika system och känner dig bekväm med Microsoft Office. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Självklart känner du igen dig i våra värdeord: laganda, tillgänglighet och mod.

Om oss
Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur. Vi ställer upp för varandra, alltid med kunden i fokus. Vårt HR- team består idag av två medarbetare och vi kommer nu att bli tre.

Mer information och ansökan
Tjänsterna är på heltid med placering på kontoret i Karlshamn. Vi tillämpar provanställning. Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag! Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef, Camilla Nilsson, HR chef, 0707-87 08 28 eller Facklig kontaktperson, Forena, Anna-Carin Zielinski, 0454-30 23 19.

Sista ansökningsdag: 2022-08-15 Visa mindre

Lönekonsult

Ansök    Jan 28    Karlshamns kommun    Löneadministratör
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega. Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spä... Visa mer
Löneenheten ingår i HR-avdelningen som organisatoriskt tillhör kommunstyrelseförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega.

Den moderna löneprocessen i kombination med lagar och avtal, självservice och ökad digitalisering ställer ökade krav på löneyrket. Att arbeta med lön är utvecklande och spännande, och det är ett område i ständig förändring. Vår enhet är inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på vår digitaliseringsresa!

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med alla steg i löneprocessen. Via vår lönesupport ger du ger konsultativt stöd till medarbetare, chefer och övriga användare inom vårt HR-system samt i lön- och avtalsfrågor. Du arbetar med att kontrollera, bearbeta och registrera löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid. Arbetet innehåller också många externa kontakter med t ex försäkringskassan och skatteverket. En viktig del i arbetet är att bidra till ständiga förbättringar med verksamheternas behov i fokus.


Kvalifikationer
Vi söker dig med god vana av att arbeta i administrativa system samt en vilja och förmåga att lära dig nya system. Du har vidareutbildning inom lön/HR eller motsvarande, alternativt erfarenhet av kvalificerat arbete inom löneprocessen.
Vi söker dig som har förmåga att se helheten, har god samarbetsförmåga och en stark vilja att förstå och möta verksamhetens behov. Du har intresse och vana att tolka och förstå lag/avtal och att pedagogiskt kunna utbilda och förmedla dina kunskaper vidare.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

För att lyckas i din roll har du förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad och möter människor med god serviceanda. Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbetet periodvis är intensivt.

Sista ansökningsdag
2021-02-16

För mer information kontakta
Annika Risberg, lönechef, 0454-811 49, [email protected]
Fackliga företrädare
Christina Gustafsson, Vision, 0454-811 15, [email protected]

Övrigt
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse Visa mindre

Administratör

Räddningstjänsten Västra Blekinge är ett kommunalförbund som bedriver räddningstjänst. Kommunalförbundet består av medlemskommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström, som tillsammans har ca. 60 000 invånare. Räddningstjänsten Västra Blekinge har en heltidskår, fem deltidskårer, ett räddningsvärn och ett skogsbrandvärn med ca. 190 medarbetare. Vi jobbar utifrån en värdegrund som ska genomsyra allt vårt arbete. Värdegrunden talar om hur vi bemöter varand... Visa mer
Räddningstjänsten Västra Blekinge är ett kommunalförbund som bedriver räddningstjänst. Kommunalförbundet består av medlemskommunerna Karlshamn, Sölvesborg och Olofström, som tillsammans har ca. 60 000 invånare. Räddningstjänsten Västra Blekinge har en heltidskår, fem deltidskårer, ett räddningsvärn och ett skogsbrandvärn med ca. 190 medarbetare.

Vi jobbar utifrån en värdegrund som ska genomsyra allt vårt arbete. Värdegrunden talar om hur vi bemöter varandra och vägleder oss i vårt dagliga arbete. För oss är det en självklarhet att du förstår och delar våra värdeord Öppenhet, Trygghet och Respekt.

Som administratör kommer du att ingå i administrationsenheten, som består av en ekonom samt en
HR-chef som leder arbetet. Vi är en flexibel och öppen organisation där du kommer att få stora möjligheter att
själv kunna påverka dina arbetsuppgifter och din arbetssituation.

Arbetsbeskrivning
Som administratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för arbetsuppgifter av olika komplexitet och omfattning. I din roll ingår:

• löneadministration
• arkiv- och diariehantering, vilket även inkluderar hemligt arkiv och diarium
• ekonomiadministration bestående av bland annat kund- och leverantörsreskontra, momsredovisning
• administrativa arbetsuppgifter som exempelvis posthantering, besöksmottagning, växelfunktion, skriva intyg till olika myndigheter, beställa kontorsmateriel och handläggning av sotningsärenden
• vara behjälplig i personaladministration
På sikt kommer du att vara delaktig i arbetsuppgifter inom upphandlingsområdet. 
 
Kvalifikationer                   
Vi söker dig som har en godkänd utbildning och erfarenhet inom ekonomi, administration alternativt löneadministration. Meriterande är om du har erfarenhet från Hogias affärs- och lönesystem, arkiv- och diariehantering samt kunskap inom lagen om offentlig upphandling (LOU). 
                                            
Som person är du trygg i dig själv och har en god självinsikt. Du är ansvarstagande, flexibel, engagerad, har initiativförmåga och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
 
Innan en anställning kan bli aktuell måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret samt genomföra hälsoundersökning med ett godkänt resultat. Vid behov kan personlighetstest genomföras. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du kommer att genomgå en säkerhetsklassning samt krigsplaceras inom vår organisation. 
 
Är du intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap (deltidsbrandman), finns det möjlighet till detta. 
 
Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla samhällets invånare och värnar därför om en jämn könsfördelning och mångfald i vår organisation.
 
Placering                     
Brandstationen i Karlshamn
 
Anställningsform
Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas under sex månader.
 
Lön
Enligt avtal
 
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse
 
 
Vill du veta mer om räddningstjänsten besök gärna vår hemsida www.raddning.com. För upplysningar om kommunerna hänvisar vi till hemsidorna www.karlshamn.se, www.olofstrom.se och www.solvesborg.se 
 
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
 
 
Välkommen med din ansökan!



Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre

Lönekonsult

Ansök    Apr 16    Karlshamns kommun    Löneadministratör
Löneenheten ingår i personalavdelningen som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega.     Arbetsuppgifter   Som lönekonsult arbetar du med alla steg i löneprocessen. Du ger stöd och support till chefer, övriga användare och medarbetare inom vårt HR-system samt i lön- och avtalsfrågor. Du arbetar med att kontrollera, bearbeta o... Visa mer
Löneenheten ingår i personalavdelningen som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen. Enheten ansvarar för lönehantering, pensioner, avtalsförsäkringar samt systemförvaltning. Nu söker vi en ny kollega.  
 
Arbetsuppgifter  
Som lönekonsult arbetar du med alla steg i löneprocessen. Du ger stöd och support till chefer, övriga användare och medarbetare inom vårt HR-system samt i lön- och avtalsfrågor. Du arbetar med att kontrollera, bearbeta och registrera löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid. Arbetet innehåller också många externa kontakter med t ex försäkringskassan och skatteverket.  
 
En viktig del i arbetet är att bidra till ständiga förbättringar med verksamheternas behov i fokus.  
 
Kvalifikationer  
Vi söker dig med god vana av att arbeta i administrativa system samt en vilja och förmåga att lära dig nya system. Du har vidareutbildning inom lön/HR eller motsvarande, alternativt erfarenhet av kvalificerat arbete inom löneprocessen.  
 
Vi söker dig som har förmåga att se helheten, har god samarbetsförmåga och en stark vilja att förstå och möta verksamhetens behov. Du har intresse av att tolka och förstå lag/avtal och att pedagogiskt kunna utbilda och förmedla dina kunskaper vidare.  
 
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  
 
Sista ansökningsdag  
2019-05-03  
 
För mer information kontakta  
Annika Risberg, lönechef, 0454-811 49, [email protected]  
 
Fackliga företrädare  
Christina Gustafsson, Vision, 0454-811 89  
 
Övrigt  
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse Visa mindre