Lediga jobb som HR-specialist/HR-adviser i Karlshamn

Se lediga jobb som HR-specialist/HR-adviser i Karlshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlshamn som finns hos arbetsgivaren.

Interim HR-Specialist

Företagspresentation Interim HR-Specialist till Toyota Sydost/Ahlberg Bil – Var med och bygg framtidens HR-struktur! Vill du vara med och forma en nyckelfunktion i en verksamhet som präglas av starkt engagemang, värme och framåtanda? Hos Toyota Sydost/Ahlberg Bil erbjuds du en unik möjlighet att fortsätta arbetet med att bygga upp HR-strukturen från grunden i båda bolagen – i nära samverkan med cheferna och med fokus på att skapa långsiktigt hållbara proce... Visa mer
Företagspresentation Interim HR-Specialist till Toyota Sydost/Ahlberg Bil – Var med och bygg framtidens HR-struktur! Vill du vara med och forma en nyckelfunktion i en verksamhet som präglas av starkt engagemang, värme och framåtanda? Hos Toyota Sydost/Ahlberg Bil erbjuds du en unik möjlighet att fortsätta arbetet med att bygga upp HR-strukturen från grunden i båda bolagen – i nära samverkan med cheferna och med fokus på att skapa långsiktigt hållbara processer. Det här är rollen för dig som vill göra verklig skillnad och sätta din prägel på framtidens personalarbete!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som HR Specialist blir du nyckelpersonen i att bygga upp och forma ett strategiskt HR-arbete – utan att skapa en traditionell HR-avdelning. Du agerar som ett stödjande nav för våra platschefer och ledare, och ansvarar för att etablera strukturer, policys och processer som hjälper organisationen att växa hållbart. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:
- Vara ett kvalificerat stöd till chefer i personalrelaterade frågor
- Säkerställa arbetsrättslig efterlevnad och etablera riktlinjer och policys
- Utveckla och implementera processer kring onboarding, offboarding, rehabilitering och lönehantering
- Bygga och utveckla HR-systemet Kontek och stötta chefer i Winningtemp
- Säkerställa en god, hållbar och strategisk kompetensförsörjning
- Initiera och driva kultur- och värdegrundsarbete i hela organisationen

Din profil Vi söker dig som har hög integritet, är ödmjuk och prestigelös, och som trivs med att arbeta både strategiskt och operativt nära cheferna. Du är en naturlig relationsbyggare som ser helheten, men som samtidigt gillar att skapa struktur och förbättra flöden. Du förstår vikten av balans – när HR behöver vara tydlig och när lyhördhet krävs. Du är lösningsfokuserad, människonära och har en genuin vilja att bidra till en positiv arbetsmiljö och god företagskultur. För att lyckas i rollen ser vi att du har:
- Minst 5 års bred erfarenhet av kvalificerat HR-arbete
- God kunskap inom arbetsrätt och processutveckling
- Erfarenhet av att utveckla HR-system och/eller skapa nya HR-processer
- Körkort
- Flytande svenska i tal och skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av HR-systemet Kontek och medarbetarverktyg som Winningtemp
- Erfarenhet från fordonsbranschen eller bolag med liknande struktur
- Erfarenhet av kultur- och värderingsarbete i praktiken

Placering: Karlshamn (med flexibilitet till hybridarbete). Arbete lokalt på våra anläggningar kan förekomma och initialt behövs en rundtur på alla anläggningar för att skapa sig en förståelse. Om anställningen: Tjänsten är ett Interims uppdrag på 12-18 månader via Unik Resurs på uppdrag hos Toyota Sydost/Ahlberg Bil.
Toyota Sydost/Ahlberg Bil är en del av en engagerad och expansiv koncern med stark lokal förankring i södra Sverige. Med en företagskultur som genomsyras av tilltro till människan, kundfokus och utveckling i samspel, är det en organisation där hjärta och affär går hand i hand. Vi arbetar ständigt med att förbättra kundupplevelsen och att skapa en arbetsmiljö där människor trivs, växer och gör skillnad – varje dag. Vi arbetar efter värdeorden Engagemang, Ansvarstagande och Omtanke. Dessa är genomgående i allt vi gör – i vår kontakt med kunder, hur vi agerar mot varandra och hur vi utför vårt arbete. Vi är mycket stolta över våra varumärken och sätter stort värde i att utföra service, reparationer, försäljning och övriga tjänster med högsta kvalitet. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa att skapa Sveriges trivsammaste arbetsplats och även Sveriges nöjdaste kunder.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Madeleine Sandberg, 0704 10 63 98 eller [email protected]
Daniel Stålbäck, 0730 42 31 22 eller [email protected]

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite, #LI-Hybrid Visa mindre

Interim HR-Specialist

Företagspresentation Interim HR-Specialist till Ahlberg Bil och Toyota Sydost – Var med och bygg framtidens HR-struktur! Vill du vara med och forma en nyckelfunktion i en verksamhet som präglas av starkt engagemang, värme och framåtanda? Hos Ahlberg Bil och Toyota Sydost erbjuds du en unik möjlighet att fortsätta arbetet med att bygga upp HR-strukturen från grunden i båda bolagen – i nära samverkan med cheferna och med fokus på att skapa långsiktigt hållba... Visa mer
Företagspresentation Interim HR-Specialist till Ahlberg Bil och Toyota Sydost – Var med och bygg framtidens HR-struktur! Vill du vara med och forma en nyckelfunktion i en verksamhet som präglas av starkt engagemang, värme och framåtanda? Hos Ahlberg Bil och Toyota Sydost erbjuds du en unik möjlighet att fortsätta arbetet med att bygga upp HR-strukturen från grunden i båda bolagen – i nära samverkan med cheferna och med fokus på att skapa långsiktigt hållbara processer. Det här är rollen för dig som vill göra verklig skillnad och sätta din prägel på framtidens personalarbete!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som HR Specialist blir du nyckelpersonen i att bygga upp och forma ett strategiskt HR-arbete – utan att skapa en traditionell HR-avdelning. Du agerar som ett stödjande nav för våra platschefer och ledare, och ansvarar för att etablera strukturer, policys och processer som hjälper organisationen att växa hållbart. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:
- Vara ett kvalificerat stöd till chefer i personalrelaterade frågor
- Säkerställa arbetsrättslig efterlevnad och etablera riktlinjer och policys
- Utveckla och implementera processer kring onboarding, offboarding, rehabilitering och lönehantering
- Bygga och utveckla HR-systemet Kontek och stötta chefer i Winningtemp
- Säkerställa en god, hållbar och strategisk kompetensförsörjning
- Initiera och driva kultur- och värdegrundsarbete i hela organisationen

Din profil Vi söker dig som har hög integritet, är ödmjuk och prestigelös, och som trivs med att arbeta både strategiskt och operativt nära cheferna. Du är en naturlig relationsbyggare som ser helheten, men som samtidigt gillar att skapa struktur och förbättra flöden. Du förstår vikten av balans – när HR behöver vara tydlig och när lyhördhet krävs. Du är lösningsfokuserad, människonära och har en genuin vilja att bidra till en positiv arbetsmiljö och god företagskultur. För att lyckas i rollen ser vi att du har:
- Minst 5 års bred erfarenhet av kvalificerat HR-arbete
- God kunskap inom arbetsrätt och processutveckling
- Erfarenhet av att utveckla HR-system och/eller skapa nya HR-processer
- Körkort
- Flytande svenska i tal och skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av HR-systemet Kontek och medarbetarverktyg som Winningtemp
- Erfarenhet från fordonsbranschen eller bolag med liknande struktur
- Erfarenhet av kultur- och värderingsarbete i praktiken

Placering: Karlshamn (med flexibilitet till hybridarbete). Arbete lokalt på våra anläggningar kan förekomma och initialt behövs en rundtur på alla anläggningar för att skapa sig en förståelse. Om anställningen: Tjänsten är ett Interims uppdrag på 12-18 månader via Unik Resurs på uppdrag hos Ahlberg Bil och Toyota Sydost
Ahlberg Bil och Toyota Sydost är en del av en engagerad och expansiv koncern med stark lokal förankring i södra Sverige. Med en företagskultur som genomsyras av tilltro till människan, kundfokus och utveckling i samspel, är det en organisation där hjärta och affär går hand i hand. Vi arbetar ständigt med att förbättra kundupplevelsen och att skapa en arbetsmiljö där människor trivs, växer och gör skillnad – varje dag. Vi arbetar efter värdeorden Engagemang, Ansvarstagande och Omtanke. Dessa är genomgående i allt vi gör – i vår kontakt med kunder, hur vi agerar mot varandra och hur vi utför vårt arbete. Vi är mycket stolta över våra varumärken och sätter stort värde i att utföra service, reparationer, försäljning och övriga tjänster med högsta kvalitet. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa att skapa Sveriges trivsammaste arbetsplats och även Sveriges nöjdaste kunder.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Madeleine Sandberg, 0704 10 63 98 eller [email protected]
Daniel Stålbäck, 0730 42 31 22 eller [email protected]

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite, #LI-Hybrid Visa mindre

HR-specialist

Ta chansen till ett kvalificerat, meningsfullt och utvecklande jobb! Ett jobb med möjlighet att påverka och göra skillnad. HR-avdelningen i Karlshamns kommun arbetar för att stödja och avlasta organisationens olika verksamheter. Vårt arbete utgår från lagar, avtal och personalpolitiska beslut och innebär arbete på strategisk, operativ och administrativ nivå.  Vi fokuserar på främjande och förebyggande insatser i ett nära samarbete med våra chefer. Utifrån ... Visa mer
Ta chansen till ett kvalificerat, meningsfullt och utvecklande jobb! Ett jobb med möjlighet att påverka och göra skillnad.
HR-avdelningen i Karlshamns kommun arbetar för att stödja och avlasta organisationens olika verksamheter. Vårt arbete utgår från lagar, avtal och personalpolitiska beslut och innebär arbete på strategisk, operativ och administrativ nivå.  Vi fokuserar på främjande och förebyggande insatser i ett nära samarbete med våra chefer. Utifrån den senaste forskningen strävar vi efter att vara verksamheternas expertresurs i syfte att skapa en attraktiv, jämställd och jämlik organisation.
 
Arbetsuppgifter
Som HR-specialist kommer du att arbeta med det verksamhetsnära stödet, vilket innebär en stödjande roll och ett nära samarbete med framförallt chefer och fackliga företrädare. Arbetet spänner över samtliga frågor inom HR-området, med ambitionen att i de dagliga utmaningarna fånga utvecklingsområden och förbättringspotential. Beroende på intresse och erfarenhet kommer du också att få möjlighet att arbeta med mer övergripande HR-frågor.
Du kommer att ingå i en grupp med HR-specialister och det interna samarbetet inom avdelningen är en viktig förutsättning i uppdraget.
Vi söker dig som med nyfikenhet tar dig an arbetsuppgifter och som bygger ditt arbete på kompetens och professionellt omdöme. Vi har en tilltro till din förmåga och vilja att bidra och utifrån det handlingsutrymme du ges tar du ett aktivt ansvarstagande i uppdrag och samarbeten.
 
Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med inriktning personal- och arbetsliv alternativt annan likvärdig utbildning, samt relevant arbetslivserfarenhet inom t ex handläggning/administration. Erfarenhet av HR-arbete och/eller erfarenhet av att arbeta som chef är meriterande.
Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. B-körkort med manuell växellåda är ett krav. Du har goda datorkunskaper, lätt att lära dig nya system samt arbeta effektivt i dessa.
Vi söker dig som har ett systematiskt arbetssätt, en analytisk förmåga, ser sammanhang och är bra på att prioritera, planera och strukturera ditt arbete. Du är självgående och tar stort eget ansvar, trivs i arbetsgivarrollen och ser medledarskap som en naturlig del i uppdraget. Du är lyhörd, tydlig och relationsskapande.
 
Om arbetsplatsen
HR-avdelningen är centralt organiserad och leds av HR-chef som är funktionsansvarig för HR-frågorna inom hela kommunen. Inom avdelningen finns HR-enhet och löneenhet. I vårt dagliga arbete väljer vi tillit som utgångspunkt och vi arbetar aktivt med reflektion som verktyg för att lära och utvecklas.
 
Information om tjänsten
Heltid, tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 16 mars.
 
För mer information kontakta  
HR-chef, Marie Björnsson, 0454-811 31
Enhetschef HR, Emma Aldén, 0454-813 11
Skyddsombud för Akademikerförbundet SSR, Amanda Åberg, 0454-56 33 83 Visa mindre

HR-specialist

Ta chansen till ett kvalificerat, meningsfullt och utvecklande jobb! Ett jobb med möjlighet att påverka och göra skillnad. HR-avdelningen i Karlshamns kommun arbetar för att stödja och avlasta organisationens olika verksamheter. Vårt arbete utgår från lagar, avtal och personalpolitiska beslut och innebär arbete på strategisk, operativ och administrativ nivå.  Vi fokuserar på främjande och förebyggande insatser i ett nära samarbete med våra chefer. Utifrå... Visa mer
Ta chansen till ett kvalificerat, meningsfullt och utvecklande jobb! Ett jobb med möjlighet att påverka och göra skillnad.


HR-avdelningen i Karlshamns kommun arbetar för att stödja och avlasta organisationens olika verksamheter. Vårt arbete utgår från lagar, avtal och personalpolitiska beslut och innebär arbete på strategisk, operativ och administrativ nivå.  Vi fokuserar på främjande och förebyggande insatser i ett nära samarbete med våra chefer. Utifrån den senaste forskningen strävar vi efter att vara verksamheternas expertresurs i syfte att skapa en attraktiv, jämställd och jämlik organisation.


HR-avdelningen är centralt organiserad och leds av HR-chef som är funktionsansvarig för HR-frågorna inom hela kommunen. Inom avdelningen finns HR-enhet och löneenhet. I vårt dagliga arbete väljer vi tillit som utgångspunkt och vi arbetar aktivt med reflektion som verktyg för att lära och utvecklas. I vårt stöd till chefer utgår vi från ett ledarskap som kännetecknas av mod, handlingskraft och omtanke.


Arbetsbeskrivning


Som HR-specialist kommer du att arbeta med det verksamhetsnära stödet, vilket innebär en stödjande roll och ett nära samarbete med framförallt chefer och fackliga företrädare. Arbetet spänner över samtliga frågor inom HR-området, med ambitionen att i de dagliga utmaningarna fånga utvecklingsområden och förbättringspotential. Beroende på intresse och erfarenhet kommer du också att få möjlighet att arbeta med mer övergripande HR-frågor.


Du kommer att ingå i en grupp med HR-specialister och det interna samarbetet inom avdelningen är en viktig förutsättning i uppdraget.


Vi söker dig som med nyfikenhet tar dig an arbetsuppgifter och som bygger ditt arbete på kompetens, etik och professionellt omdöme. Vi har en tilltro till din förmåga och vilja att bidra och utifrån det handlingsutrymme du ges tar du ett aktivt ansvarstagande i uppdrag och samarbeten.


Kvalifikationer  


Du har högskoleutbildning med inriktning mot personal- och arbetsliv alternativt annan likvärdig utbildning. Relevant arbetslivserfarenhet är meriterande. Som person är du lyhörd, tydlig och relationsskapande.


Du har ett systematiskt arbetssätt, en analytisk förmåga och är bra på att prioritera och att se helheter. Du trivs i arbetsgivarrollen och ser medledarskap som en naturlig del i uppdraget. Du har förståelse och respekt för en politiskt styrd verksamhet.


Övrigt


Som HR-specialist i Karlshamns kommun har du förtroendearbetstid, hälsopaus, extra semesterdagar om du är över 40 år, möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot extra lediga dagar, företagshälsovård med mera. Vi har även en aktiv personalklubb som bland annat anordnar resor, aktiviteter, föreläsningar och diverse rabatter. Välkommen till oss!



För mer information kontakta  


HR-chef, Marie Björnsson, 0454-811 31

Enhetschef HR, Emma Aldén, 0454-813 11

Facklig företrädare för Vision, Christina Gustafsson, 0454-811 89



Sista ansökningsdag  


2023-09-03



Tillträde



Enligt överenskommelse



Övrigt



Heltid, Tillsvidare Visa mindre

HR Business Partner till AAK

Här finns en fantastiskt möjlighet för dig med erfarenhet av operativt och brett HR-arbete att bli en del av HR-teamet på attraktiva AAK i Karlshamn! Du välkomnas till ett sammansvetsat team där dina kollegor värdesätter ett nära samarbete, att stötta varandra och har roligt tillsammans! Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill ta över rodret som HR Business Partner på AAK under ett föräldravikariat. Som HR BP kommer du att arbeta med samtliga HR-aktivi... Visa mer
Här finns en fantastiskt möjlighet för dig med erfarenhet av operativt och brett HR-arbete att bli en del av HR-teamet på attraktiva AAK i Karlshamn! Du välkomnas till ett sammansvetsat team där dina kollegor värdesätter ett nära samarbete, att stötta varandra och har roligt tillsammans!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill ta över rodret som HR Business Partner på AAK under ett föräldravikariat. Som HR BP kommer du att arbeta med samtliga HR-aktiviteter och processer på fabriken i Karlshamn med fokus på bland annat rekrytering, kompetensfrågor, arbetsrätt och arbetsmiljö. Du arbetar nära organisationens chefer och medarbetare med att stödja, coacha, utmana och driva en konkurrenskraftig organisation. Du kommer vara en naturlig del i den dagliga verksamheten, vilket innebär att du vet vad som pågår i produktion samt är engagerad i att aktivt lösa konkreta affärsmässiga utmaningar.

Du välkomnas till ett HR team bestående av två HR Business Partners, en HR- och Löneadministratör samt en HR Chef. I teamet värdesätter alla ett nära samarbete och att ta tillvara på varandras kompetenser och erfarenheter för att varje dag göra AAK lite bättre. Här är det högt i tak, transparent och roligt att jobba och alla hjälps åt vid utmaningar och firar framgång tillsammans.

Din placeringsort är Karlshamn och du kommer att rapportera till HR Manager Sweden. Tjänsten är ett vikariat fram till den 31 december 2023. Du blir anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar på AAK i Karlshamn.


Din profil
Vi söker dig som har jobbat några år med brett HR-arbete och känner dig trygg i din HRBP roll. Har du dessutom relevant akademisk utbildning och/eller erfarenhet från process- eller livsmedelsindustrin är det starkt meriterande. På AAK välkomnas du till en internationell miljö vilket kräver att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Förutom dina tidigare erfarenheter kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en driven, prestigelös och kommunikativ person som värdesätter gott samarbete och hög teamanda. Du har en passion för HR, hög problemlösningsförmåga och ett coachande förhållningssätt gentemot organisationens chefer och medarbetare. Du arbetar noggrant och strukturerat och tycker det är viktigt att ta ansvar över ditt egna arbete.

Övrig information
Placeringsort: Karlshamn
Start: Omgående
Varaktighet: Vikariat med start snarast möjligt tom 31 december 2023
Arbetstid: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning

AAK har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. I den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar på AAK i Karlshamn. Tjänsten är ett föräldravikariat med start snarast möjligt tom 31 december 2023. Har du frågor angående tjänsten så kontakta ansvariga rekryteringskonsulter på Maxkompetens Josefin Jönsson på [email protected] 076 501 83 82 alternativt Therese Hulte [email protected] 076 555 83 80. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 4 juni 2023. Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Vårt verksamhetssyfte, Making Better HappenT, beskriver vår strävan efter ständig förbättring.

AAK är specialiserat på växtbaserade oljor som är värdehöjande ingredienser i en rad populära konsumentprodukter. Vi gör dessa produkter godare, hälsosammare och mer hållbara. Med våra oljor kan produkternas sensoriska egenskaper förbättras, till exempel genom att göra konsistensen i premiumchoklad mjukare, växtbaserade burgare saftigare eller smördeg med lågt fettinnehåll frasigare. Genom att ersätta ingredienser med AAK:s växtbaserade alternativ kan våra kunder även optimera och effektivisera sin produktion. Med värdehöjande oljor och fetter hjälper vi våra kunder att lyckas bättre.

Kundgemensam produktutveckling samt en förståelse av vad "bättre" innebär för varje enskild kund är kärnan i vår verksamhet. Med våra flexibla produktionsanläggningar och omfattande expertkunskaper levererar vi våra värdehöjande produkter till en rad branscher, såsom choklad och konfektyr, bageri, mejeri, växtbaserade livsmedel, specialnutrition, foodservice och kroppsvård. Våra 4000 medarbetare samarbetar tätt med våra kunder via 25 regionala försäljningskontor, 15 innovationscenter och med stöd från drygt 20 produktionsanläggningar.
AAK, med huvudkontor i Malmö, är noterat på Nasdaq-börsen i Stockholm och har strävat efter ständig förbättring i 150 år.

Vår anläggning i Karlshamn är en multifabrik. Här finns företagets alla verksamhetsområden representerade. Svenskodlad raps är en viktig råvara medan ett stort antal olika vegetabiliska fetter skeppas direkt till fabriken i Karlshamn från odlarländerna i Europa, Asien, Afrika och Amerika. Norden är en viktig hemmamarknad medan specialprodukter exporteras från Karlshamn över hela världen. Visa mindre

HR-specialist inom bemanning och rekrytering, Karlshamn

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. HR-avdelningen är en central avdelnin... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.


HR-avdelningen är en central avdelning inom Försäkringskassan där myndighetens HR-resurser finns samlade. Enheterna för Bemanning och rekrytering stöttar chefer i kompetensförsörjningsfrågor med specialistområde rekrytering. Vi arbetar nära tillsammans i team, värnar om ett nära chefsstöd till våra ca 800 chefer och är måna om att ha roligt tillsammans på arbetsplatsen.  Vi befinner oss nu i en spännande utvecklingsresa som innebär att vi under de kommande åren kommer få ett utökat ansvar i rekryteringsarbetet. Vi utökar därför vår verksamhet med ett flertal HR-specialister som vill bidra!

Kompetensförsörjning, rekrytering, chefsstöd

Som HR-specialist skapar du mervärde för verksamheten genom att tillhandahålla ett kvalificerat stöd till myndighetens chefer i rekryterings- och bemanningsarbete. I rollen ansvarar du för att driva rekryteringsprocesserna från start till slut, du coachar och vägleder cheferna i enlighet med vår kompetensbaserade rekryteringsmodell. Stödet du ger cheferna kan skilja sig åt beroende på behov. Vi stöttar våra chefer primärt digitalt då vi arbetar över hela landet, men fysiska möten förekommer.

Arbetet innehåller både operativt rekryteringsarbete, utvecklingsarbete samt administration. Du kommer också att aktivt medverka i framtagandet av nya processer, rutiner och mallar.. Som HR-specialist har du ett konsultativt förhållningssätt i arbetet med cheferna samt bidrar till att följa de lagar och regler som finns kring rekrytering inom staten. Du arbetar för att Försäkringskassan ska vara en attraktiv arbetsgivare med god kompetensförsörjning samt deltar aktivt i förändrings- och utvecklingsarbete inom enheterna. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter, därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Under de kommande  åren kommer vi att genomföra ett stort förändringsarbete där vi som enheter, och du som HR-specialist, kommer att få ett utökat ansvar i rekryteringsarbetet och dess processer. Detta med målsättningen att frigöra tid i rekryteringsarbetet för myndighetens chefer samt få ett enhetligare sätt att arbeta med rekrytering och bemanningsfrågor på myndigheten. Vi kommer därför att utöka antalet medarbetare succesivt och i och med det bygga upp nya enheter.

Vi söker dig som



• har examen från högskola/universitet inom personalområdet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god erfarenhet av rekrytering
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god pedagogisk förmåga
• har förmåga att skapa kontakter och bygga förtroende såväl på distans som i möten

Det är meriterande om du



• har erfarenhet av operativ rekrytering inom staten alt. annan större organisation
• har erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering
• har god kunskap inom arbetsrätt, med fördel statlig
• har erfarenhet och god förmåga att hantera flera parallella rekryteringsprocesser
• har god erfarenhet av att arbeta konsultativt och serviceinriktat

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt


Ett flertal tjänster, tillsvidare på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Placering i Karlshamn. 
Resor förekommer till viss del i tjänsten. Det kommer att finnas möjlighet till visst hemarbete. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner


Chef: Ann-Sofie Vidlund Stendalen, tel 010-111 81 96 alt. Sarah Isaksson, 010-112 23 14 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, tel 010-111 66 00 alt. Liza Andersson 010-111 44 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Siv Norlin, tel, 010-116 96 76, Saco-S: Cecilia Silverson, tel 010-115 26 18 och Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44. Pga. semestertider kan svar dröja något längre än vanligt.

Ansökan


Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Visa mindre

HR-specialist

Ta chansen till ett kvalificerat, meningsfullt och utvecklande jobb! Ett jobb med möjlighet att påverka och göra skillnad. HR-avdelningen i Karlshamns kommun arbetar för att stödja och avlasta organisationens olika verksamheter. Vårt arbete utgår från lagar, avtal och personalpolitiska beslut och innebär arbete på strategisk, operativ och administrativ nivå.  Vi fokuserar på främjande och förebyggande insatser i ett nära samarbete med våra chefer. Utifrån... Visa mer
Ta chansen till ett kvalificerat, meningsfullt och utvecklande jobb! Ett jobb med möjlighet att påverka och göra skillnad.

HR-avdelningen i Karlshamns kommun arbetar för att stödja och avlasta organisationens olika verksamheter. Vårt arbete utgår från lagar, avtal och personalpolitiska beslut och innebär arbete på strategisk, operativ och administrativ nivå.  Vi fokuserar på främjande och förebyggande insatser i ett nära samarbete med våra chefer. Utifrån den senaste forskningen strävar vi efter att vara verksamheternas expertresurs i syfte att skapa en attraktiv, jämställd och jämlik organisation.

HR-avdelningen leds av HR-chef och inom avdelningen finns HR-enhet och löneenhet. I vårt dagliga arbete väljer vi tillit som utgångspunkt och vi arbetar aktivt med reflektion som verktyg för att lära och utvecklas. I vårt stöd till chefer utgår vi från ett ledarskap som kännetecknas av mod, handlingskraft och omtanke.

Arbetsbeskrivning  
Den HR-specialist vi söker kommer primärt att ha fokus på det verksamhetsnära stödet, vilket innebär en stödjande roll och ett nära samarbete med framförallt chefer och fackliga företrädare. Arbetet spänner över samtliga frågor inom HR-området, med ambitionen att i de dagliga utmaningarna fånga utvecklingsområden och förbättringspotential.

Du kommer att ingå i en grupp med HR-specialister och det interna samarbetet inom avdelningen är en viktig förutsättning i uppdraget.

Vi söker dig som med nyfikenhet tar dig an arbetsuppgifter och som bygger ditt arbete påkompetens, etik och professionellt omdöme. Vi har en tilltro till din förmåga och vilja att bidra och utifrån det handlingsutrymme du ges tar du ett aktivt ansvarstagande i uppdrag och samarbeten.

Kvalifikationer  
Du har högskoleutbildning med inriktning mot personal- och arbetsliv alternativt annan likvärdig utbildning. Som person är du inlyssnande, tydlig och relationsskapande.

Du har ett systematiskt arbetssätt, en analytisk förmåga och är bra på att prioritera och att se helheter. Du trivs i arbetsgivarrollen och ser medledarskap som en naturlig del i uppdraget.Du har förståelse och respekt för en politiskt styrd verksamhet.

Övrigt
Som HR-specialist i Karlshamns kommun har du förtroendearbetstid, hälsopaus, extra semesterdagar om du är över 40 år, möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot extra lediga dagar, företagshälsovård med mera. Vi har även en aktiv personalklubb som bland annat anordnar resor, aktiviteter, föreläsningar och diverse rabatter. Välkommen till oss!

För mer information kontakta  
HR-chef, Marie Björnsson, 0454-811 31
Enhetschef HR, Emma Aldén, 0454-813 11
Facklig företrädare för Vision, Christina Gustafsson, 0454-811 89  

Sista ansökningsdag  
2022-05-29

Tillträde 
Enligt överenskommelse

Övrigt 
Heltid, Tillsvidare Visa mindre

Learning & Development Specialist

Ansök    Feb 14    AAK Sweden AB    HR-specialist/HR-adviser
About AAK Everything we do is about Making Better Happen™. AAK specializes in plant-based oils that are the value-adding ingredients in many of the products people love to consume. We make these products better tasting, healthier, and more sustainable. We enhance their sensory experience – by giving the silkier mouthfeel in premium chocolate, the juicier texture in a plant-based burger, and the puffier appearance in a lower-fat pastry. We can also optimize... Visa mer
About AAK
Everything we do is about Making Better Happen™.
AAK specializes in plant-based oils that are the value-adding ingredients in many of the products people love to consume. We make these products better tasting, healthier, and more sustainable. We enhance their sensory experience – by giving the silkier mouthfeel in premium chocolate, the juicier texture in a plant-based burger, and the puffier appearance in a lower-fat pastry. We can also optimize their production by substituting existing ingredients with plant-based equivalents that give better efficiency. AAK’s value-adding solutions enable our customers to be successful in a better way.
At the heart of AAK’s offer is Customer Co-Development, combining our desire to understand what better means for each customer, with the unique flexibility of our production assets, and a deep knowledge of many products and industries, including Chocolate & Confectionery, Bakery, Dairy, Plant-based Foods, Special Nutrition, Foodservice and Personal Care. Our 4,000 employees support our close collaboration with customers through 25 regional sales offices, 15 dedicated Customer Innovation Centers, and with the support of more than 20 production facilities.
Listed on Nasdaq Stockholm and with our headquarters in Malmö, Sweden, AAK has been Making Better Happen™ for more than 150 years.
About the role
This is an exciting opportunity to join an expanding HR team. Based on one of our manufacturing sites in Europe the successful candidate will be part of new team responsible for the development and maintenance of the infrastructure that enables the progression of our key employees.
As this role is new it has the potential to evolve after key projects are realised. We are looking for candidates with solid experience in the learning and development function, able to identify training needs, choose the right training solutions, and after evaluation recommend where improvements can be made.
This is an operationally focused role and works predominately with key stakeholders in manufacturing, health & safety, quality, and engineering. This means you will spend time in operational areas getting to know the people, the plant, and the processes. Knowledge and experience of food manufacturing is beneficial for this reason.
Based at our site in Karlshamn, this role has the potential to become hybrid after a period of no less than 12 months. This means being able to work partly from home whilst maintaining the full-time contractual weekly hours.
The main responsibilities will include:
Plan, deliver and evaluate key learning interventions to improve operational capability, whilst assuring learner proficiency and compliance.
Apply industry knowledge whilst leading the TNA (training needs analysis) with key stakeholders to identify training requirements according to job role, industry standards, customer requirements and local legislation.
Translate the TNA into the local training plan, ensuring alignment to local strategic direction.
Manage the training plan through to completion, coordinating learners, training providers, e-learning platforms, and certification management. Monitoring progress through KPI reporting and regular meetings with key stakeholders.
Apply financial rigour to the training budget, optimizing ROI (return on investment) by assessing value for money against learner experience and the achievement of learning outcomes
Create and supervise the creation of new learning content for the adult learning environment. Optimizing the principles of instructional design for physical, virtual, or electronic delivery.
Deliver in-house programs with knowledge, professionalism and enthusiasm achieving expected learning outcomes.
Actively participate in audits, both internal and external, ensuring training conformance to customer codes of practize, industry standards and local legislation.

About you
To be successful in this role, you will have a proven track record in learning and development preferably within food manufacturing. You will enjoy being part of a European team, collaborating with peers, sharing knowledge and expertise, whilst also being independent and focused on local priorities. You will also enjoy the challenge of competency assessment, building learning solutions that close critical gaps in knowledge, skills and behaviours.
You will have a keen interest in either leadership development, learning technologies or competency frameworks as there will be an opportunity to expand your contribution to the organisation in one of these fields.
To apply you will have a degree in human resources, learning and development or other related field, or extensive experience in learning and development.
You must also be competent in the following:
Competency based learning and development and training needs analysis
Training solution development and instructional design
Training evaluation and continuous improvement
Speak Swedish and English fluently

Contacts and application
If you have questions about the recruitment process, please contact HR Business Partners Marie Sundström +46733984827 or Karl Lindqvist +46725867496.
Please submit your application with relevant enclosures. We recommend you to apply soonest possible, as applications are evaluated continuously, but not later than March 3, 2023.
We have already chosen our sourcing channels for this recruitment and kindly ask not to be contacted by any advertisement agents, recruitment agencies or manning companies. Visa mindre

HR-Partner

Massabruket i Mörrum har två linjer som producerar ett brett utbud av premiumpappersmassor och dissolvingmassa för textilier och andra applikationer. Utöver våra två produktionslinjer pågår pilotprojektet OnceMore© från Södra som är världens första storskaliga process för återvinning av textilavfall av blandmaterial. Totalt är vi 360 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att upprätthålla en säker och resurseffektiv produktion året runt. Hos oss får du... Visa mer
Massabruket i Mörrum har två linjer som producerar ett brett utbud av premiumpappersmassor och dissolvingmassa för textilier och andra applikationer. Utöver våra två produktionslinjer pågår pilotprojektet OnceMore© från Södra som är världens första storskaliga process för återvinning av textilavfall av blandmaterial. Totalt är vi 360 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att upprätthålla en säker och resurseffektiv produktion året runt. Hos oss får du den unika möjligheten att jobba i en verksamhet som ligger helt rätt i tiden, där hållbarhet, värdeskapande relationer och långsiktigt agerande ständigt är i fokus.

Dina arbetsuppgifter

Som verksamhetsnära HR stöttar och coachar vi våra chefer i deras utmaningar. Vi driver och utvecklar det operativa arbetet inom kompetensförsörjning, prestationsstyrning, engagemang och motivation, lön och förmåner samt hälsa och arbetsmiljö med tydliga målsättningar kopplade till vår gemensamma värdegrund. Samtidigt tar vi aktivt del i koncerngemensamma strategiska projekt som syftar till att bidra till koncernens strategi och mål.

Det är viktigt att du är en naturlig del av den dagliga verksamheten. Det innebär att du vet vad som pågår ute i produktion och att du är engagerad i att aktivt lösa konkreta affärsmässiga utmaningar. I korthet betyder det, att din viktigaste arbetsuppgift är, att se till att HR är aktivt involverade i att vi tillsammans fortsätter bygga en kultur som drivs av nyfikenhet, engagemang och kompetens.

Du ingår i HR-funktionen som består av 13 medarbetare med roller inom HR, arbetsmiljö, företagshälsovård, kommunikation och administration. Du rapporterar till HR-chefen på bruket i Mörrum.

Din erfarenhet

Som HR-partner behöver du ha högskoleutbildning med personalvetenskaplig inriktning eller förvärvad jämförbar utbildning och erfarenhet. Du har flerårig erfarenhet från arbetsuppgifter inom HR-området, både operativt och strategiskt. Du besitter även god förhandlingsvana och förmåga till bra samverkan med intressenter. Har du erfarenhet från processindustrin ser vi det som meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta med lean och/eller kaizen och därmed vet vilken typ av tankesätt som krävs för att arbeta med de anställdas engagemang och ständiga förbättringar.

Är det här du?

Vi vill självklart hitta rätt person till tjänsten som HR-partner och lägger stor vikt vid dina egenskaper. För att trivas och utvecklas med oss söker vi dig som har ett coachande förhållningssätt. Du är en positiv prestigelös person som arbetar konstruktivt och är bra på att samarbeta. Vidare är du kommunikativ och duktig på att förmedla budskap likväl som att själv lyssna aktivt.

Det faller sig naturligt för dig att utmana nuläget genom att initiera och driva förändringsinsatser. Du är trygg i din roll och har förmåga att utveckla positiva relationer, skapa förtroende och du har en hög integritet och kan förhålla dig professionellt i ditt arbete.

Vad kan vi erbjuda dig?

En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur.

Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat fri företagshälsovård och sjukförsäkring till våra anställda. Vår arbetsplats är också arbetsmiljöcertifierad enligt ISO 45001. Förutom det, har vi på Södra också såklart kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter.

Placering

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på bruket i Mörrum.

Vill du veta mer?

Har du frågor gällande tjänsten och vår rekryteringsprocess så är du välkommen att höra av dig till Linus Eklund, 0470-89032. Har du frågor kring tjänsten och verksamheten i Mörrum är du välkommen att kontakta HR-chef Malin Olsson, 0454-59550.

Fackliga representanter är:

för Unionen: Gert Svensson, 076-768 50 49

för Sveriges Ingenjörer: Ann Öhlin, 070-55 04 382

Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdatum är den 5 maj 2022

Följ oss gärna på Facebook, Instagram #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

HR-specialist inom bemanning och rekrytering

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Ansvar och arbetsuppgifter Som HR-spe... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som HR-specialist tillhör du område Bemanning och rekrytering inom HR-avdelningen med placering vid en av våra enheter. Du skapar mervärde för verksamheten genom att tillhandahålla ett kvalificerat stöd till myndighetens chefer i rekryterings- och bemanningsarbete. I nuläget ger du olika nivå av stöd till chef beroende på typ av rekrytering. I vissa rekryteringar stödjer du chefen i hela rekryteringsprocessen, medan du i andra främst är ett stöd vid uppstart och urval samt fungerar som ett bollplank när behov uppstår. Under det kommande året kommer stödet att utökas och du som HR-specialist kommer att få ett större ansvar i varje enskild rekrytering. Vi stöttar våra chefer primärt digitalt då vi arbetar över hela landet, men fysiska möten förekommer.

Arbetet innehåller både operativt rekryteringsarbete, utvecklingsarbete samt administration. Du kommer också att aktivt medverka i framtagandet av nya processer, rutiner och mallar kopplat till vår förändringsresa för utökat rekryteringsstöd. Som HR-specialist har du ett konsultativt förhållningssätt i arbetet med cheferna samt bidrar till att följa de lagar och regler som finns kring rekrytering inom staten. Du arbetar för att Försäkringskassan ska vara en attraktiv arbetsgivare med god kompetensförsörjning samt deltar aktivt i förändrings- och utvecklingsarbete inom enheterna. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter, därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Under de kommande tre åren kommer vi att genomföra ett stort förändringsarbete där vi som enheter, och du som HR-specialist, kommer att få ett utökat ansvar i rekryteringsarbetet och dess processer. Detta med målsättningen att frigöra tid i rekryteringsarbetet för myndighetens chefer samt få ett enhetligare sätt att arbeta med rekrytering och bemanningsfrågor på myndigheten. Vi kommer därför att utöka antalet medarbetare succesivt under kommande år och i och med det bygga upp nya enheter.

Vi söker dig som


• har examen från högskola/universitet inom personalområdet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har god erfarenhet av rekrytering
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god pedagogisk förmåga
• har förmåga att skapa kontakter och bygga förtroende såväl på distans som i möten


Det är meriterande om du


• har god erfarenhet av att arbeta konsultativt och serviceinriktat
• har erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering
• har erfarenhet av statlig rekrytering och god kunskap inom statlig arbetsrätt
• har erfarenhet och god förmåga att hantera flera parallella processer
• har erfarenhet av något/några av följande områden:

- volymrekrytering
- specialistrekrytering
- IT-rekrytering
- chefsrekrytering

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt

Ett flertal tjänster, tillsvidare på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Placering i Göteborg, Stockholm, Östersund, Karlshamn eller Malmö. Observera att önskad ort/orter anges i samband med ansökan! Resor förekommer till viss del i tjänsten. Det kommer att finnas möjlighet till visst hemarbete. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.

Kontaktpersoner

Chef: Ann-Sofie Vidlund Stendalen, tel 010-111 81 96 alt. Sarah Isaksson, 010-112 23 14 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Catrin Idre, tel 010-116 33 71 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Eva Taavo, tel, 010-112 63 76 Saco-S: Cecilia Silverson, tel 010-115 26 18 och Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 31 mars 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40. Visa mindre

Rekryteringschef

Vad kan vi erbjuda dig? En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du utgår från våra fräscha lokaler på Södras huvudkontor i Växjö, centralt beläget vid Växjösjön. Du kommer vara en del av ett positivt och härli... Visa mer
Vad kan vi erbjuda dig?
En del ser en skog. Vi ser förnybar råvara, klimatnytta, långsiktig ekonomisk tillväxt och innovationskraft som aldrig slutar växa. Hos oss kommer du vara med och bidra till långsiktig hållbarhet och tillsammans med oss kommer du att upptäcka hur.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och du utgår från våra fräscha lokaler på Södras huvudkontor i Växjö, centralt beläget vid Växjösjön. Du kommer vara en del av ett positivt och härligt team. Förutom det, har vi på Södra också såklart kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Läs mer här om våra förmåner och vad vi erbjuder dig. (https://karriar.sodra.com/pages/formaner?utm_campaign=page_259294_cta_1990220&utm_content=https://karriar.sodra.com&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page)

Dina framtida arbetsuppgifter
I vår nya roll som Rekryteringschef kommer du med ditt coachade, utvecklande och involverande ledarskap att ha helhetsansvar för vårt etablerade rekryteringscenter. Du kommer att vara en del av det operativa arbetet samtidigt som du har det strategiska ansvaret för funktionen och dess utveckling. Du förväntas arbeta med en stor nyfikenhet och örat mot omvärlden för att utmana vår organisation att ta nästa steg samt stärka vårt Employer Brand.

För oss är det självklart att arbeta med kompetensbaserade metoder, moderna testverktyg och digitalisering i fokus.

Arbetsuppgifterna omfattar även:

- Att tillsammans med dina medarbetare driva rekryteringsprocesser från start till mål
- Utföra intervjuer och tester
- Utmana & utveckla teamets arbets- och tillvägagångssätt
- Bidra till att koncernens KPI: er uppnås.

Vem är du?
Vi söker dig som har en universitet-eller högskoleutbildning med personalvetenskaplig inriktning och erfarenhet från att arbeta i en personalledande befattning. Du har en gedigen erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering och van att driva förändring och utveckling i såväl operativa som strategiska frågor. Vidare har du en hög ambitionsnivå, nyfikenhet och vilja att utveckla såväl dina medarbetare som dig själv.

Du är lyhörd, kommunikativ och professionell i ditt bemötande med andra. Du har lätt för att bygga relationer till din omgivning och trivs med att verka för ett arbete i ständig utveckling. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.

Har du tidigare erfarenhet av testverktyg, mångfaldsarbete och/eller search är det meriterande.

Placering
Du kan vara placerad på någon utav Södras enheter med förväntad närvaro i Växjö ett par dagar i veckan.

Vill du veta mer?
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Linus Eklund, 072-583 45 31 alt. rekryterande chef Maria Magnesjö Nilsson 070-655 50 34

Ansök via länken nedan senast den 17e maj. Löpande urval kommer att tillämpas.

Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

HR-specialist

Vi inom HR stöttar och utvecklar det viktiga arbetet med att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla de bästa medarbetarna i alla roller. Vill du vara med oss på resan och utveckla ett förstklassigt HR? Vi söker nu en engagerad HR-specialist till vårt team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara avtalsansvarig i företaget för vårt kollektivavtal med Byggnads (Byggavtalet) samt hantera lönefrågor för våra yrkesarbetare. HR-specialist hos JSB, Som ... Visa mer
Vi inom HR stöttar och utvecklar det viktiga arbetet med att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla de bästa medarbetarna i alla roller. Vill du vara med oss på resan och utveckla ett förstklassigt HR? Vi söker nu en engagerad HR-specialist till vårt team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara avtalsansvarig i företaget för vårt kollektivavtal med Byggnads (Byggavtalet) samt hantera lönefrågor för våra yrkesarbetare.
HR-specialist hos JSB,
Som HR-specialist ansvarar du för förhandlingar om fasta löner samt förhandlingar och avstämningar av branschspecifika prestationsbaserade lönesystem. Du arbetar med att säkerställa att lönebildningen hanteras enligt JSB:s uppsatta riktlinjer. I ditt arbete är du ansvarig för Byggavtalet, arbete med personalplanering samt rehabfrågor. I tjänsten ingår många arbetsplatsbesök på våra olika projekt vilket innebär en hel del resor.
I rollen ligger att representera JSB såväl internt som externt, ett arbete som i mångt och mycket bygger på kontakt och samråd med andra. Du kommer att medverka vid lokala samverkan i löne- och avtalsfrågor inom arbetsgivarorganisationen Byggföretagen. Du kommer att arbeta inom hela JSB:s verksamhetsområde. Placeringsort kan diskuteras.
Dina erfarenheter
Vi söker dig som har kunskap om Byggavtalet och erfarenhet av byggbranschens lönesystem för yrkesarbetare. Det är en fördel om du arbetat med arbetsrättsliga frågeställningar och har erfarenhet av förhandling med fackliga organisationer samt en förmåga att hitta lösningar för med- och motpart.
Dina egenskaper,
Du har god social förmåga och har lätt för att samarbeta och arbetar lika bra i grupp som självständigt. Du är till naturen strukturerad och förespråkar ordning och reda. Som person är du är engagerad, ansvarsfull och driven i ditt arbete.
Tjänsten kräver att du har B-körkort.

Vi erbjuder,
JSB är ett stabilt och lönsamt företag med familjärt företagsklimat där trivsel och gemenskap står i fokus. Vi erbjuder en framtid i en växande organisation med en öppen och inspirerande arbetsmiljö, många spännande utmaningar och med möjlighet att påverka i stort och den egna rollen.
På JSB tror vi att jobbet blir roligare när man får ansvar och förtroende. Vår bärande princip är att varje medarbetare äger sin uppgift och tar ansvar för sitt arbete tidigt. Kompetenshöjande utbildningar är något vi förespråkar.
JSB har högt ställda etiska värderingar som gäller i hela vår verksamhet och våra relationer internt som externt, vår affärsetik såväl som vår roll i samhället i stort.

Sista ansökningsdag är 30 juni 2021. Placering Blekinge/Skåne/Kronoberg. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din intresseanmälan så snart som möjligt. Ansökning sker via ansökningsformuläret nedan eller via mejl till [email protected]


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

HR-partner

Södras verksamhet bygger på värdeskapande relationer och långsiktigt agerande. Det övergripande uppdraget från ägarna är att främja skogsgårdens lönsamhet. Nu söker vi en HR-partner till vårt specialiserade massabruk i Mörrum som är en ledande producent av högkvalitativ dissolving- och pappersmassa. Av cellulosa från den svenska skogen skapar vi förnybara produkter som används på både traditionella och nya, innovativa sätt. Massabruket har två linjer och ... Visa mer
Södras verksamhet bygger på värdeskapande relationer och långsiktigt agerande. Det övergripande uppdraget från ägarna är att främja skogsgårdens lönsamhet. Nu söker vi en HR-partner till vårt specialiserade massabruk i Mörrum som är en ledande producent av högkvalitativ dissolving- och pappersmassa. Av cellulosa från den svenska skogen skapar vi förnybara produkter som används på både traditionella och nya, innovativa sätt.

Massabruket har två linjer och totalt arbetar 360 medarbetare för att upprätthålla en säker och resurseffektiv produktion året runt.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-partner stöttar och coachar vi våra chefer i deras utmaningar. Vi driver och utvecklar det operativa arbetet inom kompetensförsörjning, prestationsstyrning, engagemang och motivation, lön och förmåner samt hälsa och arbetsmiljö med tydliga målsättningar kopplade till vår gemensamma värdegrund. Samtidigt tar vi aktivt del i koncerngemensamma strategiska projekt som syftar till att bidra till koncernens strategi och mål.

Det är viktigt att du är en naturlig del av den dagliga verksamheten. Det innebär att du vet vad som pågår ute i produktionen och att du är engagerad i att aktivt lösa konkreta affärsmässiga utmaningar. I korthet betyder det, att din viktigaste arbetsuppgift är, att se till att HR är aktivt involverade i att vi tillsammans fortsätter bygga en kultur som drivs av nyfikenhet, engagemang och kompetens.

Du ingår i den lokala HR-funktionen som består av 13 medarbetare med roller inom HR, arbetsmiljö, företagshälsovård och administration. Du har även flertal HR-kollegor i övriga delar av Södras organisation. Du rapporterar till HR-chefen i Mörrum.

Din erfarenhet
Som HR-partner behöver du ha högskoleutbildning med personalvetenskaplig inriktning eller förvärvad jämförbar utbildning och erfarenhet. Du har flerårig erfarenhet från arbetsuppgifter inom HR-området, både operativt och strategisk. Du besitter även god förhandlingsvana och förmåga till bra samverkan med intressenter. Har du erfarenhet från processindustrin ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta med lean och/eller kaizen och därmed vet vilken typ av tankesätt som krävs för att arbeta med de anställdas engagemang och ständiga förbättringar.

Är det här du?
Vi vill självklart hitta rätt person till tjänsten som HR-partner och lägger stor vikt vid dina egenskaper. För att trivas och utvecklas med oss söker vi dig som har ett coachande förhållningssätt. Du är en positiv och prestigelös person som arbetar konstruktivt och är bra på att samarbeta. Vidare är du kommunikativ och duktig på att förmedla budskap likväl som att själv lyssna aktivt. Det faller sig naturligt för dig att utmana nuläget genom att initiera och driva förändringsinsatser. Du är trygg i din roll och har förmåga att utveckla positiva relationer, skapa förtroende och du har en hög integritet och kan förhålla dig professionellt i ditt arbete.

Din arbetsgivare Södra
Södras gemensamma värdegrund är värdeskapande relationer, långsiktigt agerande. Den är viktig för att vi ska kunna attrahera och behålla rätt kompetens. Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. För oss är en frisk och säker arbetsplats en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat hälsoprofilbedömningar, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring till våra anställda. Vi har intressanta arbetsuppgifter i teknikens framkant med goda utvecklingsmöjligheter genom såväl företagsinterna som externa utbildningar, projekt och erfarenhetsutbyten.

Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på bruket i Mörrum.

Vill du veta mer?
Har du frågor gällande tjänsten och vår rekryteringsprocess så är du välkommen att höra av dig till Linnea Edgren, 0470-89116. Har du frågor kring tjänsten och verksamheten i Mörrum är du välkommen att kontakta HR-chef Malin Olsson, 0454 - 595 50.

Fackliga representanter:

Ledarna: Glenn Ohlsson, 0454 - 59 532

Unionen: Teddy Hedlund, 0454 - 59 561

Sveriges Ingenjörer: Ann Öhlin, 0454 - 59 527

Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdatum är den 5 april 2021.

Följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/sodragroup/), Instagram (https://www.instagram.com/sodragroup/?hl=sv) #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

HR-partner

Södras verksamhet bygger på värdeskapande relationer och långsiktigt agerande. Det övergripande uppdraget från ägarna är att främja skogsgårdens lönsamhet. Nu söker vi en HR-partner till vårt specialiserade massabruk i Mörrum som är en ledande producent av högkvalitativ dissolving- och pappersmassa. Av cellulosa från den svenska skogen skapar vi förnybara produkter som används på både traditionella och nya, innovativa sätt. Massabruket har två linjer och ... Visa mer
Södras verksamhet bygger på värdeskapande relationer och långsiktigt agerande. Det övergripande uppdraget från ägarna är att främja skogsgårdens lönsamhet. Nu söker vi en HR-partner till vårt specialiserade massabruk i Mörrum som är en ledande producent av högkvalitativ dissolving- och pappersmassa. Av cellulosa från den svenska skogen skapar vi förnybara produkter som används på både traditionella och nya, innovativa sätt.

Massabruket har två linjer och totalt arbetar 360 medarbetare för att upprätthålla en säker och resurseffektiv produktion året runt.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-partner stöttar och coachar vi våra chefer i deras utmaningar. Vi driver och utvecklar det operativa arbetet inom kompetensförsörjning, prestationsstyrning, engagemang och motivation, lön och förmåner samt hälsa och arbetsmiljö med tydliga målsättningar kopplade till vår gemensamma värdegrund. Samtidigt tar vi aktivt del i koncerngemensamma strategiska projekt som syftar till att bidra till koncernens strategi och mål.

Det är viktigt att du är en naturlig del av den dagliga verksamheten. Det innebär att du vet vad som pågår ute i produktionen och att du är engagerad i att aktivt lösa konkreta affärsmässiga utmaningar. I korthet betyder det, att din viktigaste arbetsuppgift är, att se till att HR är aktivt involverade i att vi tillsammans fortsätter bygga en kultur som drivs av nyfikenhet, engagemang och kompetens.

Du ingår i den lokala HR-funktionen som består av 13 medarbetare med roller inom HR, arbetsmiljö, företagshälsovård och administration. Du har även flertal HR-kollegor i övriga delar av Södras organisation. Du rapporterar till HR-chefen i Mörrum.

Din erfarenhet
Som HR-partner behöver du ha högskoleutbildning med personalvetenskaplig inriktning eller förvärvad jämförbar utbildning och erfarenhet. Du har flerårig erfarenhet från arbetsuppgifter inom HR-området, både operativt och strategisk. Du besitter även god förhandlingsvana och förmåga till bra samverkan med intressenter. Har du erfarenhet från processindustrin ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta med lean och/eller kaizen och därmed vet vilken typ av tankesätt som krävs för att arbeta med de anställdas engagemang och ständiga förbättringar.

Är det här du?
Vi vill självklart hitta rätt person till tjänsten som HR-partner och lägger stor vikt vid dina egenskaper. För att trivas och utvecklas med oss söker vi dig som har ett coachande förhållningssätt. Du är en positiv och prestigelös person som arbetar konstruktivt och är bra på att samarbeta. Vidare är du kommunikativ och duktig på att förmedla budskap likväl som att själv lyssna aktivt. Det faller sig naturligt för dig att utmana nuläget genom att initiera och driva förändringsinsatser. Du är trygg i din roll och har förmåga att utveckla positiva relationer, skapa förtroende och du har en hög integritet och kan förhålla dig professionellt i ditt arbete.

Din arbetsgivare Södra
Södras gemensamma värdegrund är värdeskapande relationer, långsiktigt agerande. Den är viktig för att vi ska kunna attrahera och behålla rätt kompetens. Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. För oss är en frisk och säker arbetsplats en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat hälsoprofilbedömningar, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring till våra anställda. Vi har intressanta arbetsuppgifter i teknikens framkant med goda utvecklingsmöjligheter genom såväl företagsinterna som externa utbildningar, projekt och erfarenhetsutbyten.

Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på bruket i Mörrum.

Vill du veta mer?
Har du frågor gällande tjänsten och vår rekryteringsprocess så är du välkommen att höra av dig till Linnea Edgren, 0470-89116. Har du frågor kring tjänsten och verksamheten i Mörrum är du välkommen att kontakta HR-chef Malin Olsson, 0454 - 595 50.

Fackliga representanter:

Ledarna: Glenn Ohlsson, 0454 - 59 532

Unionen: Teddy Hedlund, 0454 - 59 561

Sveriges Ingenjörer: Ann Öhlin, 0454 - 59 527

Vi ser fram emot din ansökan! Sista ansökningsdatum är den 5 april 2021. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer kan komma att ske under annonseringstiden.

Följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/sodragroup/), Instagram (https://www.instagram.com/sodragroup/?hl=sv) #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre

Junior ombudsman till Unionen Sydost

Ansök    Jun 20    Unionen    HR-specialist/HR-adviser
Vill du få kraft att göra skillnad? Vi söker dig som vill vara med i Unionens utvecklingsresa för att bli framtidens fack för framtidens medlemmar. Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund. Vår vision är att skapa trygghet, framgång och glädje i arbetslivet. Vi har inflytande, ansvar och ambition för mer än bara oss själva, och mod att driva frågor som påverkar hela samhället. Varje dag... Visa mer
Vill du få kraft att göra skillnad?
Vi söker dig som vill vara med i Unionens utvecklingsresa för att bli framtidens fack för framtidens medlemmar.

Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund. Vår vision är att skapa trygghet, framgång och glädje i arbetslivet. Vi har inflytande, ansvar och ambition för mer än bara oss själva, och mod att driva frågor som påverkar hela samhället. Varje dag hjälper vi flest människor i det privata arbetslivet att få det bättre på arbetsplatsen. Därför har vi erfarenhet och bredd som ingen annan har, och vi behöver dig som vill göra oss ännu bättre.

Unionen Sydost, med kontor i Karlshamn, ger service och stöd till cirka 13 000 medlemmar i regionen. Vi är 13 medarbetare och söker nu en ombudsman. Alla vi som arbetar här står för omtanke, professionalism och utveckling. Vi är ett bra team som har kul tillsammans och gör skillnad för våra medlemmar varje dag.

Arbetsbeskrivning
Som ombudsman gör du skillnad genom att:
• Företräda medlemmar i förhandling med arbetsgivare och arbetsgivarorganisationer.
• Öka den lokala fackliga närvaron inom den privata arbetsmarknaden samt utveckla de förtroendevaldas arbete.
• Värva nya medlemmar.
• Ge kvalificerad rådgivning och stöd till medlemmar och förtroendevalda i arbetsrättsliga frågor.
• Genomföra arbetsplatsbesök tex som regionalt arbetsmiljöombud
• Informera om och teckna kollektivavtal.
• Genomföra utbildningar för förtroendevalda och medlemmar.

Du kommer att ingå i ett team och därför är det viktigt att du har en helhetssyn och tar ansvar, dels för dina egna mål och dels för teamets. Här erbjuds ett utvecklande, omväxlande och meningsfullt arbete.

Kvalifikationer
Om du gillar utveckling och förändring, om du vill bidra i vår strävan att vara en professionell organisation i alla delar och om du drivs av de frågor som Unionen jobbar för kommer du att trivas hos oss!

I arbetet som ombudsman träffar du ofta människor som befinner sig i pressade situationer, därför är din sociala kompetens viktig liksom din förmåga att tillämpa ett coachande förhållningssätt.

Arbetet är omväxlande, stimulerande och ställer höga krav på självständighet, problemlösningsförmåga samt förmåga att planera, slutföra och följa upp ditt arbete.

Du har lätt för att ta in omfattande teoretisk kunskap och omsätta den i praktiken. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, då du i din roll som företrädare ska kunna upprätta juridiska avtal. 


• Du har högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område t ex personal- och arbetslivsfrågor, samhällskunskap, juridik eller ekonomi.
• Vi ser gärna att du är nyutexaminerad eller har kortare arbetslivserfarenhet.
• Du vill att ditt arbete ska göra skillnad, både för individ som för grupp, och du drivs av att jobba i en värderingsstyrd organisation.
• Körkort och tillgång till bil är ett krav, då du förväntas kunna arbeta inom hela regionen.

Unionen värdesätter olikheter i arbetsgrupper och eftersträvar mångfald i alla avseenden – i den här rekryteringen ser vi gärna manliga sökande för att få en jämnare könsfördelning i vår arbetsgrupp. Välkommen att söka!

Anställningens omfattning
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid till 31 juli 2020 med önskad start i augusti 2019.

Månadslön och goda villkor enligt kollektivavtal.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 14 juli 2019

Kontakt
Bettina Johansson, regionchef, 0454-30 34 08, [email protected]

Emma Steglöw, facklig representant, 0454-30 34 07, [email protected]

Unionen Sydost, Prinsgatan 13-15, 374 33 Karlshamn Visa mindre

Abu Garcia söker HR manager

Ansök    Jan 17    Abu AB    HR-specialist/HR-adviser
Är du en erfaren personalvetare med stort intresse för arbetsrätt och coachning? Vill du bli en del av HR-teamet på ett stabilt, innovativt och branschledande företag? Nu söker Abu Garcia en HR manager till huvudkontoret i Svängsta! Ansök redan idag! Arbetsbeskrivning I rollen som HR manager på Abu Garcia kommer du i tätt samarbete med övriga HR-teamet och finansgruppen att ansvara för ett brett spektrum av arbetsuppgifter. I ditt dagliga arbete supporta... Visa mer
Är du en erfaren personalvetare med stort intresse för arbetsrätt och coachning? Vill du bli en del av HR-teamet på ett stabilt, innovativt och branschledande företag? Nu söker Abu Garcia en HR manager till huvudkontoret i Svängsta! Ansök redan idag!

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR manager på Abu Garcia kommer du i tätt samarbete med övriga HR-teamet och finansgruppen att ansvara för ett brett spektrum av arbetsuppgifter. I ditt dagliga arbete supportar, utmanar och coachar du våra medarbetare och chefer i områden såsom rekrytering, kultur, kompetensutveckling, ledarskap och arbetsrätt. I rollen ingår också att kunna planera, leda och kontinuerligt förbättra HR-aktiviteterna för att säkra resultat och mål. Du kommer att ansvara för att löneutbetalningarna blir korrekta för Norden och kontrollera att dessa stämmer och att alla förändringar behandlas exakt och i enlighet med lokal lagstiftning.


Vem söker vi?

För att lyckas i rollen som HR manager ser vi att du har en relevant utbildning, goda kunskaper i arbetsrätt och svensk arbetslagstiftning samt flerårig erfarenhet av liknande arbete inom HR och administration. Som person är du flexibel och har en god förmåga att arbeta organiserat. Vi lägger stor vikt vid att du kan arbeta strikt konfidentiellt och att du har ett professionellt och förtroendeingivande bemötande eftersom du kommer att hantera många komplexa situationer. Du behärskar Officepaketet fullt ut. Du har hög kommunikationsförmåga och talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.


Om Abu Garcia

"Decades of Experience. Obsession For Detail"

For generations, anglers the world over have put their trust in Abu Garcia for tackle that stands their toughest tests. It's a trust that's been earned by building products right the first time and making them even better time after time.

We refuse to compromise on how we design, build and perfect Abu Garcia precision equipment. That's why decades of experience and obsession for detail are the hallmarks of Abu Garcia.

Just as generation after generation of Swedish craftsmen designed our products for superior performance, we continue to design cutting edge fishing equipment with our heritage in mind so generation after generation of anglers will enjoy the fruits of our labor and the thrill of the sport.

Läs mer om Abu Garcia på http://www.abugarcia.com/


Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Abu Garcia med Experis, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Berg på tfn 0455 - 30 27 73, alternativt [email protected].

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast 31/1. Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt.

Vi ser fram emot Din ansökan! Visa mindre

HR-Partner

På Södra startar allt i skogen. Där lägger vi grunden för en global skogsindustri med över 3 100 medarbetare. Tillsammans upptäcker, utmanar och utvecklar vi dagligen de möjligheter skogen ger. En förnybar råvara och ett hållbart kretslopp hela vägen från frö till slutprodukt. Det är så vi bygger relationer och långsiktig framgång. Vill du ha ett spännande jobb inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden?. Södras vision är att Södra v... Visa mer
På Södra startar allt i skogen. Där lägger vi grunden för en global skogsindustri med över 3 100 medarbetare. Tillsammans upptäcker, utmanar och utvecklar vi dagligen de möjligheter skogen ger. En förnybar råvara och ett hållbart kretslopp hela vägen från frö till slutprodukt. Det är så vi bygger relationer och långsiktig framgång.


Vill du ha ett spännande jobb inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden?.
Södras vision är att Södra visar vägen och vi arbetar utifrån värdeskapande relationer, långsiktigt agerande. Inom Södra genomsyrar hållbarhetsaspekterna verksamheten och präglar det dagliga arbetet från frö till förnybara produkter.

Som HR-partner med placering i Mörrum ges du möjlighet att stödja, utmana och utveckla organisation och chefer inom HR-området. Du blir en del av ett lokalt HR-team och får ett brett eget ansvar att driva det verksamhetsnära HR-arbetet framåt mot uppsatta mål.

Dina arbetsuppgifter

Vi jobbar verksamhetsnära med att stötta våra chefer i deras dagliga utmaningar. Vi driver och utvecklar det operativa arbetet inom kompetensförsörjning, prestationsstyrning, gemensam värdegrund och arbetsmiljö och hälsa. Samtidigt tar vi aktivt del i koncerngemensamma strategiska projekt. Vi ska också kunna agera som utbildare för chefer och medarbetare samt vara ett stöd vid förhandlingar och tillämpning av avtal, lagar och föreskrifter som rör verksamhetsområdet.



Din erfarenhet

Vi söker dig som har minst kandidatexamen med personalvetenskaplig inriktning eller förvärvad jämförbar utbildning och flerårig erfarenhet från ovanstående processer. För att trivas hos oss och lyckas i rollen tror vi att du är en resultatorienterad lagspelare. Du har ett starkt eget driv, är prestigelös, kreativ och initiativtagande och har goda ledaregenskaper. I den här rollen är det viktigt att ha hög integritet, och att vara en god kommunikatör. Förhandlingsvana är meriterande.

Din arbetsgivare Södra

Vi erbjuder ett utvecklande och spännande arbete i en medlemsägd koncern med hög förändringstakt.
Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för Södras framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
 

Placering

Tjänsten är ett vikariat på heltid till augusti 2020, med placering i Mörrum. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?

Är du intresserad av att bli en del av Södra vill vi uppmuntra dig att ansöka redan idag då urval görs löpande. Sista ansökningsdag är 22 september 2019. Frågor angående tjänsten besvaras av HR-Chef Ann-Charlotte Ramström tfn 0454-597 54. . Fackliga företrädare är Teddy Hedlund, Unionen, tel. 0454-59561, Ann Öhlin, Sveriges Ingenjörer, tel. 0454-59527 och Glenn Ohlsson, Ledarna tel. 0454-59532.

Information om rekryteringsprocessen hittar du här; Södras rekryteringsprocess .

Hoppas vi hörs snart. Ansök via länken nedan senast den 22 september 2019

Följ oss gärna på  Facebook ,  #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre