Lediga jobb som Ekonomiassistent i Karlshamn

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Karlshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlshamn som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent till Network Solutions

Om företagetNetwork Solutions grundades år 2007 i Karlshamn och vi har vårt huvudkontor där.Vi har projekt över hela Sverige, där vi bygger infrastruktur för att möta framtidens behov! Våra största arbetsområden är fibernät, elnät och VA men vi bygger också olika typer av konstruktioner åt kommuner och andra bolag samt utvecklar vår egen maskinpark. Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent kommer du att ha en central roll i bolaget. Dina arbetsdag... Visa mer
Om företagetNetwork Solutions grundades år 2007 i Karlshamn och vi har vårt huvudkontor där.Vi har projekt över hela Sverige, där vi bygger infrastruktur för att möta framtidens behov! Våra största arbetsområden är fibernät, elnät och VA men vi bygger också olika typer av konstruktioner åt kommuner och andra bolag samt utvecklar vår egen maskinpark.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent kommer du att ha en central roll i bolaget. Dina arbetsdagar kommer till stor del bestå av att hantera löpande ekonomiärenden så som fakturering, löneadministration, kontering, momshantering samt annan löpande bokföring. Du kommer också ha några praktiska ansvarsområden på kontoret som t.ex. posthantering, inköp samt bidra till fortsatt hög trivsel i våra nya fräscha lokaler! Vi använder oss av följande system i vårt dagliga arbete:
Fortnox
Next
Visma

Du kommer också arbeta med och rapportera till bolagets ledningsgrupp. Du kommer också att arbeta tillsammans med bolagets revisorer samt ha kontakt med flera av våra leverantörer och kunder, och det är därför viktigt att du är en god kommunikatör.
Din profilVi lägger stor vikt vid att hitta rätt person! För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta i ett tidvis högt tempo, samt vara trygg i att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter beroende på vad t.ex. våra projektledare behöver hjälp med under dagen för att kunna komma vidare i sitt arbete. Du som söker ser det som en självklarhet att bidra med en positiv stämning på arbetsplatsen, och för dig är det viktigt att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och leverera i tid och med hög kvalitét.Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Karlshamn, och dina arbetstider kommer vara 07:30 – 16:00.Krav: Utbildning inom ekonomi, minst motsvarande gymnasienivå. Minst 1 års erfarenhet från liknande arbete.
Meriterande:- Erfarenhet av arbete i projektstyrt bolag-Erfarenhet av bokföring och bokslutsarbete
AnsökningsförfarandeLåter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.I denna rekrytering samarbetar Network Solutions med Skill. För frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elin Larsson på 0455-325363 eller via e-post [email protected]. Visa mindre

Administratör

Ansök    Nov 14    PEAB AB    Ekonomiassistent
Om tjänsten Har du administrativ erfarenhet, intresse för service och sinne för siffror? Skulle du dessutom beskriva dig som positiv, jordnära och engagerad? Då kanske du är vår nästa administratör!  Rollen som administratör innebär att du stöttar arbetschef och platschefer med övergripande administrativa arbetsuppgifter. Du jobbar exempelvis med daglig ekonomisk uppföljning, kund- och leverantörshantering samt viss bokföring. Det är en varierad roll där d... Visa mer
Om tjänsten
Har du administrativ erfarenhet, intresse för service och sinne för siffror? Skulle du dessutom beskriva dig som positiv, jordnära och engagerad? Då kanske du är vår nästa administratör! 
Rollen som administratör innebär att du stöttar arbetschef och platschefer med övergripande administrativa arbetsuppgifter. Du jobbar exempelvis med daglig ekonomisk uppföljning, kund- och leverantörshantering samt viss bokföring. Det är en varierad roll där du blir en del av Peab Asfalt-laget. Tjänsten är på heltid alternativt på deltid med en sysselsättningsgrad på minst 75%. Placeringsort i Karlshamn. 
B-körkort är ett krav.
 
Vem söker vi?
Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi eller administration.
För att vara lyckosam som administratör hos oss, behöver du vara en person som arbetar strukturerat, är noggrann och har lätt för att kommunicera med andra människor. Att arbetet ska utföras med hög service och kvalitet ser vi som en självklarhet. Du har en god datorvana och kan kommunicera obehindrat i både tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
 
Ansökan
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Välkommen med din ansökan redan idag!
 
Kontakt
Vid eventuella frågor är du välkommen att ta kontakt med rekryterande chef, Jörgen Johansson, telefon: 073-384 86 04.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. Visa mindre

Ekonomiassistent

Vi söker dig som vill stötta oss i vårt löpande ekonomiska arbete. Vi är inne i en utvecklingsfas och behöver tillfällig förstärkning. Arbetsuppgifter I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta med fakturahanteringen, leverantörs- och kundreskontra. Du hanterar den löpande bokföring och ekonomiadministrativa uppgifter som till exempel skicka påminnelser och hantera inkassoärenden. I tjänsten förekommer även andra administrativa arbetsuppgifter... Visa mer
Vi söker dig som vill stötta oss i vårt löpande ekonomiska arbete. Vi är inne i en utvecklingsfas och behöver tillfällig förstärkning.


Arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta med fakturahanteringen, leverantörs- och kundreskontra. Du hanterar den löpande bokföring och ekonomiadministrativa uppgifter som till exempel skicka påminnelser och hantera inkassoärenden.
I tjänsten förekommer även andra administrativa arbetsuppgifter.


Vem är du?
Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du trivs i att arbeta med detaljer och känner ett ansvar för helheten.
Tjänsten innehåller ibland arbetstoppar och det är viktigt att du kan arbeta systematiskt och flexibelt även under tidspress.
Vi värdesätter en positiv arbetsmiljö där du bidrar till ett positivt arbetsklimat.
Du har utbildning inom ekonomi (minst gymnasieutbildning). Du har erfarenhet av att arbeta med fakturahantering/bokföring. Det är meriterande om du har erfarenhet av Visma och/eller Fetchplanner. Du har datorvana och behärskar Office-paketet.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag!


Praktisk information
Tidsbegränsad anställning, omfattning ca 6 mån
Sysselsättningsgrad 80-100%
Viss möjlighet att arbeta hemifrån
Tillsättning omgående Visa mindre

Ekonomiassistent med djurintresse

Ronneby Veterinärklinik och Karlshamn Smådjursklinik letar efter en ekonomiassistent till vårt härliga gäng! Huvudsakliga arbetsuppgifter: Kund- och leverantörsreskontra Löpande bokföring In-och utbetalningar Stöd vid månads- och årsbokslut Avstämningar Fakturahantering Påminnelser Behjälplig med budget-, prognos- och uppföljningsarbete Personaladministration och lön – ca 20 personallöner Direktregleringar mot försäkringsbolag Rapporteringar till Fora oc... Visa mer
Ronneby Veterinärklinik och Karlshamn Smådjursklinik letar efter en ekonomiassistent till vårt härliga gäng!


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
In-och utbetalningar
Stöd vid månads- och årsbokslut
Avstämningar
Fakturahantering
Påminnelser
Behjälplig med budget-, prognos- och uppföljningsarbete
Personaladministration och lön – ca 20 personallöner
Direktregleringar mot försäkringsbolag
Rapporteringar till Fora och Collectum
Receptionsarbete samt vara behjälplig med djuren



Vi uppskattar att ca 75% av tjänsten kommer att utgöras av ekonomiarbete. Deltid kan diskuteras men är du även intresserad av receptionsarbete och till viss del vara behjälplig på andra sätt inom verksamheten är det bra. Din tid kommer vara uppdelad på bägge klinikerna.


Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet från liknande roll inom ekonomi samt/eller en eftergymnasial utbildning alternativt längre arbetslivserfarenhet. Du har god systemvana, du kommer att arbeta i Fortnox och Visma. Du bör vara mycket serviceminded, stresstålig, trevlig och social.
För att lyckas och trivas i rollen:
Du är en ansvarsfull och noggrann person som har ett gott självledarskap. Du arbetar med god struktur och planerar arbetet proaktivt. Du drivs av utmaningar och är inte rädd för att starta upp någonting för första gången. Du gillar att arbeta som ett team men även självständigt.
Om Klinikerna:
Ronneby Veterinärklinik och Karlshamn Smådjursklinik samarbetar och är i en stark utvecklingsfas. Vi har stor kompetens inomveterinämedicin och brinner för att både två- och fyrbenta känner sig väl omhändertagna. Vi månar även om att vår personal ska känna sig delaktiga och viktiga.
Kollektivavtal och friskvårdsbidrag med mera finns.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Lön och startdatum enligt överenskommelse. Tjänsten blir ledig i mitten av oktober.
Läs gärna mer om oss på våra hemsidor:
www.ronnebyvet.se
www.karlshamnvet.com
Maila gärna till [email protected] om du har frågor eller vill veta mer om tjänsten! Visa mindre

Ekonomiassistent till JSB i Karlshamn

Ansök    Okt 1    Experis AB    Ekonomiassistent
JSB står inför en spännande framtid med byte av affärssystem och söker nu en Ekonomiassistent. I denna roll kommer du inledningsvis lära dig grunderna i verksamheten genom dagliga arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning till exempel fakturering och hantering av leverantörsfakturor. Du kommer att bli tilldelad ett område som omfattar både entreprenad och byggservice. Du kommer regelbundet stötta arbetsledare med flera som jobbar i produktionen. Ort: Tjänste... Visa mer
JSB står inför en spännande framtid med byte av affärssystem och söker nu en Ekonomiassistent. I denna roll kommer du inledningsvis lära dig grunderna i verksamheten genom dagliga arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning till exempel fakturering och hantering av leverantörsfakturor. Du kommer att bli tilldelad ett område som omfattar både entreprenad och byggservice. Du kommer regelbundet stötta arbetsledare med flera som jobbar i produktionen.

Ort: Tjänsten är placerad i Karlshamn och kan komma att innebära resor till andra kontor inom organisationen. Körkort och tillgång till egen bil är därför att föredra.
Start: Så snart som möjligt
Uppdragslängd: Konsultuppdrag med möjlighet till anställning

Dina erfarenheter:
Vi ser att du kanske är i början av din karriär och intresserad av att fortsätta utvecklas eller så har du erfarenhet från tidigare arbetsplatser. Oavsett så kommer du i den här rollen få jobba i ett team som stöttar och hjälper till. Du har gärna relevant eftergymnasial utbildning men det är inget krav där du antingen är nyexaminerad eller arbetat några år inom ekonomi.

Dina egenskaper:
Som person är du välorganiserad, strukturerad, noggrann samt har en positiv attityd. Vidare är du prestigelös, flexibel och brinner för att göra ett bra arbete. Även om du arbetar självständigt med dina arbetsuppgifter hjälps gruppen åt och ställer upp för varandra. Vi tror också att du är kundorienterad och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer såväl internt som externt.

Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension, fina förmåner och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos vår kund. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag, läkarbesök på arbetstid och trevliga sammankomster.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Gårdmo på e-post [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Ekonomiansvarig

Ansök    Okt 27    Wikan Personal AB    Ekonomiassistent
Om företaget OFM Industriservice AB (”OFM”) ligger i Olofström och tillverkar och installerar utrustning till industriellt krävande kunder såsom exempelvis Volvo och ABB. OFM har 14 anställda, en omsättning i intervallet MSEK 25-30 och är certifierade enligt ISO 14001, ISO 9001 och ISO 1090-2. Vi utökar vårt team och söker därför en ekonomiansvarig till vår verksamhet i Olofström. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter... Visa mer
Om företaget
OFM Industriservice AB (”OFM”) ligger i Olofström och tillverkar och installerar utrustning till industriellt krävande kunder såsom exempelvis Volvo och ABB. OFM har 14 anställda, en omsättning i intervallet MSEK 25-30 och är certifierade enligt ISO 14001, ISO 9001 och ISO 1090-2.

Vi utökar vårt team och söker därför en ekonomiansvarig till vår verksamhet i Olofström. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig på OFM Industriservice arbetar du brett och självständigt med löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, fakturering, lön, statistik, momsredovisning och skatt. Vidare ansvarar du för månadsavstämningar samt rapportering till VD. Du genomför de delar av bokslutsarbetet som du behärskar och är behjälplig med att plocka fram det revisorerna behöver för att slutföra årsbokslutet. Du ansvarar för projektadministration där du genom att hantera timrapportering och leverantörsfakturor ser till att rätt timmar och material hamnar på rätt projekt. I tjänsten ingår även att avlasta personalen med administrationen kring inköp.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har minst tre års erfarenhet av en liknande roll eller från en redovisningsbyrå. Erfarenhet av ekonomiarbete från ett mindre företag är meriterande.

Du skall ha god datorvana och vara van användare av ekonomisystem och Office programmen. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, i svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som har ett intresse för verksamhetens helhet, som har ett prestigelöst och flexibelt sätt och har förståelse för vad det innebär att arbeta i ett mindre bolag där man hjälper varandra över gränserna för att nå företagets gemensamma mål. Du trivs att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö, du är driven och kommunikativ. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har stort ordningssinne. Du är van att arbeta självständigt och trivs med det.

Information och kontakt
Tjänsten är på heltid men omfattningen av tjänsten kan diskuteras efter önskemål från dig som söker. Tillsättning efter överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 14 november 2023, urval sker löpande. För mer information kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell på tel. 044-590 65 02.

Välkommen med din ansökan via Wikans hemsida www.wikan.se.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Ekonomiassistent

ELCOM söker en Ekonomiassistent till vårt kontor i Karlshamn. Söker dig som har gymnasial utbildning och är intresserad av ekonomi. Du kommer jobba närmst ekonomichefen och hjälpa till med reskontra samt div ekonomiska uppgifter. Vi tillämpar provanställning i sex månader. Visa mer
ELCOM söker en Ekonomiassistent till vårt kontor i Karlshamn.
Söker dig som har gymnasial utbildning och är intresserad av ekonomi.
Du kommer jobba närmst ekonomichefen och hjälpa till med reskontra samt div ekonomiska uppgifter.
Vi tillämpar provanställning i sex månader. Visa mindre

Ekonomiassistent | Karlshamn | Jefferson Wells

Ansök    Jan 26    Experis AB    Ekonomiassistent
Vill du bli en viktig del av vårt kunds ekonomiteam? Vi söker nu en engagerad ekonomiassistent med erfarenhet och goda kunskaper inom ekonomi och bokföring. Ta chansen att arbeta i en dynamisk och framgångsrik organisation i Karlshamn. Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos kunden. Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent kommer du att hantera och... Visa mer
Vill du bli en viktig del av vårt kunds ekonomiteam? Vi söker nu en engagerad ekonomiassistent med erfarenhet och goda kunskaper inom ekonomi och bokföring. Ta chansen att arbeta i en dynamisk och framgångsrik organisation i Karlshamn.

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos kunden.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att hantera och bokföra ekonomiska transaktioner, upprätta fakturor och betalningar samt assistera vid månadsavslut. Du kommer även att arbeta med att sammanställa och analysera ekonomisk data samt stödja i rapportering och budgetprocessen. Som en del av teamet kommer du att vara ansvarig för att säkerställa korrekthet och noggrannhet i all ekonomisk administration.





Vem söker vi?

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och god kunskap inom ekonomi och bokföring. Du bör ha en relevant utbildning inom ekonomi och vara van vid att arbeta med olika ekonomisystem. Du är noggrann, analytisk och har goda kommunikationsfärdigheter. Personen vi söker är självgående, strukturerad och har förmågan att arbeta effektivt under tidspress.



Om oss

Vår kund är ett expansivt företag inom produktion. Med fokus på innovation och kvalitet har de etablerat sig som en pålitlig aktör på marknaden. Med en passion för att leverera högkvalitativa produkter och en stark vilja att växa, erbjuder företaget en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö för sina anställda.

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Daniella Bergström via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0455302788.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Övrig information

Uppdragslängd: 1 år

Placeringsort: Karlshamn

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher. Visa mindre

Ekonomihandläggare

Ansök    Maj 5    Karlshamns kommun    Ekonomiassistent
Om Karlshamns kommun Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Du kommer att vara viktig för att vi ska kunna fortsätta utveckla Karlshamn till en plats där både människor och företag kan växa. Om jobbet Redovisningsenheten består av åtta medarbetare och är en del av den centrala ekonomiavdelningen. Införande av teambaserat arbetssätt pågår och redovisningsenhete... Visa mer
Om Karlshamns kommun

Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Du kommer att vara viktig för att vi ska kunna fortsätta utveckla Karlshamn till en plats där både människor och företag kan växa.



Om jobbet

Redovisningsenheten består av åtta medarbetare och är en del av den centrala ekonomiavdelningen.

Införande av teambaserat arbetssätt pågår och redovisningsenheten kommer att bestå av tre team; leverantörsteamet, kassa-/kundteamet och anläggningsteamet. Vi söker en ny medarbetare till vårt trevliga leverantörsteam då en av våra kollegor kommer att gå i pension.

Arbetet inom stödfunktionen innebär främst hantering, kontering och betalning av leverantörsfakturor. Vi arbetar i inköps- och fakturasystemet Proceedo vilket är integrerat med ekonomisystemet Visma. Tät muntlig och skriftlig kontakt förekommer med våra egna verksamheter men även mot externa leverantörer. Andra förekommande arbetsuppgifter inom teamet är exempelvis support inom Proceedo, kostnadsfördelningar, avstämningar, löpande redovisning och systemunderhåll.



Kvalifikationer

Vi söker dig som har en treårig gymnasieutbildning inom relevant område eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har minst tre års yrkeserfarenhet från relevant tjänst som ekonomihandläggare, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är van användare av IT-verktyg inklusive Microsoft Excel. Meriterande är tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet. Likaså är erfarenhet av större ekonomisystem meriterande. Du talar och skriver flytande svenska samt har mycket goda kunskaper i engelska.

Du har mycket goda kunskaper inom redovisningsområdet och arbetar serviceinriktat med god kvalitet. Med ett prestigelöst förhållningssätt besitter du god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga att förmedla ditt budskap utifrån mottagarens förutsättningar. Som person är du stabil och utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och ansvarsfullt sätt även vid ändrade förutsättningar. Med tanke på Karlshamns kommuns uppdrag har du förmåga att arbeta utifrån helhetens bästa.

För att trivas som ekonomihandläggare hos oss är du relationsskapande, kommunikativ och har nära till skratt. Vi erbjuder dig att jobba på en välkomnade arbetsplats med öppet klimat och närvarande kollegor och chefer. Som anställd i kommunen ges du bland annat möjlighet att semesterväxla, aktiviteter och träning via vår personalklubb, friskvårdstimme och flextid.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



Övrigt

Samtliga tillsvidareanställda i Karlshamns kommun är krigsplacerade vilket innebär att din arbetsplikt kvarstår om regeringen beslutar om förhöjd beredskap.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 2023-10-01 eller enligt överenskommelse.



FÖR MER INFORMATION KONTAKTA

Hans Westerlund, Enhetschef, 0454-810 76

Gunvi Berglund S, Ekonomihandläggare, 0454-816 53



FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Christina Gustafsson, Vision, 0728-84 90 22



SISTA ANSÖKNINGSDAG

2023-05-21 Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Maj 22    Wikan Personal AB    Ekonomiassistent
Om företaget YTAB Group AB är en industrikoncern med produktion i Sverige och Ungern. Det är en välinvesterad koncern med starkt tekniskt fokus och stark marknadsposition inom ytbehandling av plast- och kompositartiklar samt egen tillverkning av plastdetaljer och montering. Huvudkontoret ligger i Näsum, på gränsen mellan Blekinge och Skåne. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom flera olika branscher, tex. fordonsindustrin, konsumentelektronik... Visa mer
Om företaget
YTAB Group AB är en industrikoncern med produktion i Sverige och Ungern. Det är en välinvesterad koncern med starkt tekniskt fokus och stark marknadsposition inom ytbehandling av plast- och kompositartiklar samt egen tillverkning av plastdetaljer och montering. Huvudkontoret ligger i Näsum, på gränsen mellan Blekinge och Skåne.
Vi har många små, medelstora och stora kunder inom flera olika branscher, tex. fordonsindustrin, konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Våra tillverkningslinjer är till stora delar helautomatiserade och vi använder robotstyrd och digital processtyrning. Ytab-koncernen har totalt ca 120 högt kvalificerade och erfarna anställda som kännetecknas av sitt engagemang och sin höga kompetens. Tillsammans utgör de en professionell, kundfokuserad och kostnadseffektiv partner till våra kunder. Koncernen omsätter ca 120 mSEK och har god lönsamhet. De senaste fem åren har över 60 miljoner kronor investerats i verksamheten. Läs mer på www.ytab.se

Vi har expanderat kraftigt och ska nu utöka organisationen med en ekonomiassistent. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som ekonomiassistent är varierande och du arbetar brett med fokus på daglig kontroll av kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och viss avstämning till bokslut. Du rapporterar direkt till ekonomichef. Som ekonomiassistent kommer du att ha kundkontakt, en del på engelska och främst via mejl och telefon. Dokumentation av olika slag är en viktig arbetsuppgift. Du kommer också att bli tilldelad praktiska arbetsuppgifter såsom postärenden, kontorsinköp etc. Vi ser gärna att du även är öppen för att stötta upp med löneberäkningar.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har någon form av utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande arbete i en mindre eller medelstor privatägd organisation. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av löneberäkning. Du trivs att arbeta i högt tempo och är säker i din roll som ekonomiassistent. Du ska ha god datorvana och är van användare av Office-programmen och ekonomisystem. Vårt affärssystem heter Garp/Jeeves och lönesystemet vi använder är Kontek. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, i svenska och grundläggande engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker därför dig som är driven, positiv, analytisk och flexibel. Du är inte rädd för att "hugga i" när det behövs. I ditt arbetssätt är du noggrann, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du gillar att ha flera bollar i luften samtidigt och har förmågan att arbeta i ett högt tempo.

Information och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos Ytbehandlingsteknik i Näsum AB. Tjänsten är placerad i Näsum med start snarast möjligt. B-körkort är ett krav och vi ser gärna att du bor inom rimligt pendlingsavstånd. Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan snarast möjligt via Wikans hemsida, www.wikan.se. Sista ansökningsdag är den 29 maj 2023.
För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044 - 590 65 12.

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Ekonomiassistent till attraktiva ScanBox

Vi söker en serviceminded och noggrann ekonomiassistent som tillsammans med Redovisningschef driver ScanBox Ekonomi- och administrationsavdelning på bästa sätt. Scanbox befinner sig på en spännande tillväxt- och utvecklingsresa med kunder som består av allt från världens främsta kockar, hotellkedjor, personalmatsalar hos stora techbolag till de som varje dag serverar våra äldre, sjuka och barn i de offentliga köken. Välkommen till dynamiska ScanBox! Dina ... Visa mer
Vi söker en serviceminded och noggrann ekonomiassistent som tillsammans med Redovisningschef driver ScanBox Ekonomi- och administrationsavdelning på bästa sätt. Scanbox befinner sig på en spännande tillväxt- och utvecklingsresa med kunder som består av allt från världens främsta kockar, hotellkedjor, personalmatsalar hos stora techbolag till de som varje dag serverar våra äldre, sjuka och barn i de offentliga köken. Välkommen till dynamiska ScanBox!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer i din roll arbeta nära Redovisningschef där ni tillsammans ansvarar för att ekonomi, lön och administration drivs på ett effektivt vis som gynnar fortsatt tillväxt samt stöttar verksamheten på bästa sätt.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bl a utgöras av:
* Daglig löpande redovisnings såsom leverantörsfakturahantering, kundfakturering samt bokföring och avstämning av in- och utbetalningar för moderbolaget men även för ett mindre europeiskt dotterbolag
* Ansvar för att skatter, moms och avgifter redovisas och betalas
* Rapportering till intressenter och myndigheter så som SCB, Collectum, Fora, Försäkringskassan m fl
* Lönefunktionen är outsourcad men du kommer vara behjälplig i vissa löneadministrativa frågor från personal samt ärendehantering av personal- och lönerelaterade frågor
* Du är också ett uppskattat administrativt och praktiskt stöd till ledningsgrupp, chefer och övrig organisation som underlättar vardagen och bidrar till trivsel och välmående. Allt från en fungerande kaffemaskin till bokning av månatlig massage och välordnade förutsättningar kring en mottagning eller konferens.
Gillar du att göra skillnad i stort som smått och med noggrannhet ta ansvar för ekonomiadministrationen är du precis den vi behöver till avdelningen som idag består av rekryterande Redovisningschef.

Din profil
Vi söker dig som i grunden är utbildad gymnasieekonom och som har några års erfarenhet av liknande arbete. Du har en god systemkunskap och kan med lätthet sätta dig in i nya system, här kommer du arbeta i Monitor. Självklart är du som ekonom mycket väl förtrogen med Excel och den skriftliga kommunikation på engelska som sker med dotterbolag samt kunder och leverantörer hanterar du väl.

Förutom dina tidigare erfarenheter och kunskaper kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är omtänksam och tydligt serviceinriktad mot din omgivning samtidigt som din integritet i din yrkesroll är hög. Att arbeta systematiskt och strukturerat med stor noggrannhet är självklart för dig. Du är mån om ett arbete med hög kvalitet och ser med spänning fram emot att vara en del av Scanbox fortsatta tillväxt.

Övrig information
* Placeringsort: Olofström
* Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid
* Varaktighet: Tillsvidare
* Arbetstid: Heltid, dagtid
* Lön: Individuell lönesättning
Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som rätt utmaning i din yrkeskarriär? Då ser vi fram emot att höra från dig. ScanBox har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Ansökan sker på www.maxkompetens.se (Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR). Vi arbetar löpande med urvalet, med sista ansökningsdag 11 juni 2023 - så skicka in din ansökan redan idag!

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
ScanBox is a niche company that develops, produces and sells innovative food logistics solutions that, through efficient flows and preserved food quality, contribute to a better overall economy for commercial kitchen operations in the welfare, hospitality and corporate segments in > 60 geographical markets. The company had 2022 a turnover of 140 MSEK with 50 employees. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Feb 21    JSB CONSTRUCTION AB    Ekonomiassistent
På JSB sätter vi prestige i att bygga för fler. Vi drivs av att utmana oss själva, våra kunder och branschen. Bland annat verkar vi aktivt för digitaliseringen av vårt arbete. Vi ser också byggnation av speciellt samhällsbyggnader och bostäder i ett större perspektiv, där människor och verksamheter är centrala. Känner du igen dig och vill vara med och skapa riktig förändring? Skicka in din ansökan idag. Ekonomiassistent hos oss JSB står inför en fortsatt... Visa mer
På JSB sätter vi prestige i att bygga för fler. Vi drivs av att utmana oss själva, våra kunder och branschen. Bland annat verkar vi aktivt för digitaliseringen av vårt arbete. Vi ser också byggnation av speciellt samhällsbyggnader och bostäder i ett större perspektiv, där människor och verksamheter är centrala. Känner du igen dig och vill vara med och skapa riktig förändring? Skicka in din ansökan idag.


Ekonomiassistent hos oss
JSB står inför en fortsatt spännande framtid med tydliga expansionsplaner och behöver nu förstärka vårt ekonomiteam på huvudkontoret i Karlshamn. Vi kommer införa ett systembyte inom närtid vilket blir en utmaning för hela ekonomiavdelningen, men också en bra erfarenhet i framtiden.

Som Ekonomiassistent hos oss kommer du inledningsvis lära dig grunderna i verksamheten genom dagliga arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning t ex fakturering, hantering av leverantörsfakturor, avstämningar och löpande bokföring.

Du kommer att bli tilldelad ett område som omfattar både entreprenad och byggservice. Du kommer regelbundet stötta arbetsledare m.fl. som jobbar i produktionen.
Tjänsten kan komma att innebära resor till andra kontor inom organisationen. Körkort och tillgång till egen bil är därför att föredra.

Vi erbjuder
Här blir du en del av ett stabilt och lönsamt byggföretag som vill utmana dig, oss själva, våra kunder och branschen som helhet. Inställningen har hittills gjort JSB nytänkande, etiska och expansiva. Du kommer att kunna utveckla ditt arbete och din framtid, bland annat genom kompetenshöjande utbildningar. Vår bärande princip är att varje medarbetare äger sin uppgift och tar ansvar tidigt för sitt arbete. Samtidigt kommer ekonomiska aspekter aldrig att kompromissa din eller dina kollegors säkerhet och trivsel.

Dina erfarenheter
Du är i början av din karriär och intresserad av att fortsätta utvecklas i en roll då du har ett erfaret team som stöttar och hjälper till. Du har gärna relevant eftergymnasial utbildning men det är inget krav där du antingen är nyexaminerad eller arbetat några år inom redovisning.


Dina egenskaper
Som person är du välorganiserad, strukturerad, noggrann samt har en positiv attityd. Vidare är du prestigelös, flexibel och brinner för att göra ett bra arbete. Även om du arbetar självständigt med dina arbetsuppgifter hjälps gruppen åt och ställer upp för varandra. Vi tror också att du är kundorienterad och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer såväl internt som externt.

Ansökan
Urvalsprocessen sker löpande. Är du vår nya ekonomiassistent som vill ta sig an utmaningar? Visa intresse för ett viktigt arbete så fort som möjligt via ansökningsformuläret.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Hanna Kapteijn via [email protected]

Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomihandläggare

Ansök    Maj 5    Karlshamns kommun    Ekonomiassistent
Om Karlshamns kommun Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Du kommer att vara viktig för att vi ska kunna fortsätta utveckla Karlshamn till en plats där både människor och företag kan växa. Om jobbet Redovisningsenheten består av åtta medarbetare och är en del av den centrala ekonomiavdelningen. Införande av teambaserat arbetssätt pågår och redovisningsenhete... Visa mer
Om Karlshamns kommun

Som medarbetare inom Karlshamns kommun bidrar vi varje dag till att kommuninvånare och besökare får en så bra service som möjligt. Du kommer att vara viktig för att vi ska kunna fortsätta utveckla Karlshamn till en plats där både människor och företag kan växa.



Om jobbet

Redovisningsenheten består av åtta medarbetare och är en del av den centrala ekonomiavdelningen.

Införande av teambaserat arbetssätt pågår och redovisningsenheten kommer att bestå av tre team; leverantörsteamet, kassa-/kundteamet och anläggningsteamet. Vi söker en ny medarbetare till vårt trevliga leverantörsteam då en av våra kollegor kommer att gå i pension.



Arbetet inom stödfunktionen innebär främst hantering, kontering och betalning av leverantörsfakturor. Vi arbetar i inköps- och fakturasystemet Proceedo vilket är integrerat med ekonomisystemet Visma. Tät muntlig och skriftlig kontakt förekommer med våra egna verksamheter men även mot externa leverantörer. Andra förekommande arbetsuppgifter inom teamet är exempelvis support inom Proceedo, kostnadsfördelningar, avstämningar, löpande redovisning och systemunderhåll.



Kvalifikationer

Vi söker dig som har en treårig gymnasieutbildning inom relevant område eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.



Du har minst tre års yrkeserfarenhet från relevant tjänst som ekonomihandläggare, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är van användare av IT-verktyg inklusive Microsoft Excel. Meriterande är tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet. Likaså är erfarenhet av större ekonomisystem meriterande. Du talar och skriver flytande svenska samt har mycket goda kunskaper i engelska.



Du har mycket goda kunskaper inom redovisningsområdet och arbetar serviceinriktat med god kvalitet. Med ett prestigelöst förhållningssätt besitter du god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga att förmedla ditt budskap utifrån mottagarens förutsättningar. Som person är du stabil och utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och ansvarsfullt sätt även vid ändrade förutsättningar. Med tanke på Karlshamns kommuns uppdrag har du förmåga att arbeta utifrån helhetens bästa.



För att trivas som ekonomihandläggare hos oss är du relationsskapande, kommunikativ och har nära till skratt. Vi erbjuder dig att jobba på en välkomnade arbetsplats med öppet klimat och närvarande kollegor och chefer. Som anställd i kommunen ges du bland annat möjlighet att semesterväxla, aktiviteter och träning via vår personalklubb, friskvårdstimme och flextid.



Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



Övrigt

Samtliga tillsvidareanställda i Karlshamns kommun är krigsplacerade vilket innebär att din arbetsplikt kvarstår om regeringen beslutar om förhöjd beredskap.



Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 2023-10-01 eller enligt överenskommelse.



FÖR MER INFORMATION KONTAKTA

Hans Westerlund, Enhetschef, 0454-810 76

Gunvi Berglund S, Ekonomihandläggare, 0454-816 53



FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Christina Gustafsson, Vision, 0728-84 90 22



SISTA ANSÖKNINGSDAG

2023-05-21 Visa mindre

Ekonomiassistent

Karlshamns församling söker ekonomiassistent Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 75-100 % Svenska kyrkan är en mötesplats för människor i livets olika faser och situationer. Karlshamns församling har ca 40 medarbetare och är indelat i två olika verksamhetsområden, församlingsverksamhet och begravningsverksamhet. Arbetsuppgifter: Som ekonomiassistent i Karlshamns församling arbetar du med vissa delar av församlingens ekonomi samt med lönehanteringen. I t... Visa mer
Karlshamns församling söker ekonomiassistent
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 75-100 %
Svenska kyrkan är en mötesplats för människor i livets olika faser och situationer. Karlshamns församling har ca 40 medarbetare och är indelat i två olika verksamhetsområden, församlingsverksamhet och begravningsverksamhet.
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent i Karlshamns församling arbetar du med vissa delar av församlingens ekonomi samt med lönehanteringen. I tjänsten ingår också att vara sekreterare vid sammanträden i arbetsutskott, kyrkoråd och kyrkofullmäktige. Du har tidigare arbetat som ekonomiassistent i kombination med löneadministration med några års erfarenhet. Du kommer att ha många kontaktytor externt och internt inom arbetsplatsen, därför sätter vi stor vikt vid din personlighet.
I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
· lönehantering och personaladministration
· leverantörsreskontra
· sekreterare i församlingens arbetsutskott, kyrkoråd och kyrkofullmäktige
· kollekt- och kassaredovisning
· diverse övriga administrativa arbetsuppgifter
Kvalifikationer:
Du har relevant ekonomisk utbildning och har arbetat som ekonomiassistent och löneadministratör. Du har vana att använda redovisnings- och lönesystem, meriterande är om du har arbetat i LabOra.
Som person är du noggrann, strukturerad, positiv och serviceinriktad. Du har god administrativ förmåga och lätt för att formulera dig i tal och skrift. Rollen passar dig som vill ha koll på läget och tycker om att utföra återkommande arbetsuppgifter på ett effektivt och bra sätt.
Vi sätter stor vikt vid din personlighet eftersom du kommer att samarbeta med olika yrkesgrupper. Församlingens omfattande verksamhet engagerar många kvalificerade personer med olika specialiteter, vilket innebär att du behöver vara flexibel i ditt arbete och snabbt kan byta fokus.
Övrigt:
Ange löneanspråk.
För tjänsten krävs medlemskap i Svenska kyrkan.
Tillträde snarast efter överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande.
Upplysningar:
Kyrkoherde Henrik Lindén, telefon 0454-30 22 01, ekonom Isabell Fagerström, telefon 0454-30 22 30, kyrkogårds- och fastighetschef Per-Olof Clarin 0454-30 22 21
Fackliga företrädare
Vision Susanne Persson, telefon 0454-30 22 13
Ansökan
Ansökan innehållande personligt brev och CV bifogas i mail till
[email protected]
Bifogade länkar öppnas ej.
Sista ansökningsdag:
2023-02-28
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Ekonomi & Löneadministratör

Vi söker nu en utvecklingsorienterad ekonomi & löneadministratör. Tycker du om siffror och ekonomi? Har du erfarenhet av lön och tycker om att jobba med utveckling? Vill du vara med och driva en ekonomi och löneavdelningen framåt? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Sedvanliga ekonomiuppgifter såsom kund och leverantörsreskontra, bokföring, avstämningar och allehanda administrativa uppgifter. Löneberedning för totalt ca 35 anställda både kollektivanst... Visa mer
Vi söker nu en utvecklingsorienterad ekonomi & löneadministratör.
Tycker du om siffror och ekonomi? Har du erfarenhet av lön och tycker om att jobba med utveckling?
Vill du vara med och driva en ekonomi och löneavdelningen framåt? Då kan du vara den vi söker!
Om tjänsten
Sedvanliga ekonomiuppgifter såsom kund och leverantörsreskontra, bokföring, avstämningar och allehanda administrativa uppgifter. Löneberedning för totalt ca 35 anställda både kollektivanställda och tjänstemän.
Vem är du?
Har utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet av ekonomi och lönearbete. Du trivs i en roll där du får ta ett eget ansvar för att driva ditt arbete framåt samtidigt som du har förståelse för verksamhetens roll och mål. Du tycker om att arbeta mot deadlines och förstår att yrket har toppar och dalar. Rollen är varierande och bred och vi söker därför dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har med fördel erfarenhet av hela löneprocessen, starkt meriterande om du arbetat i Visma Lön och Microsoft Business Central.
Vidare tror vi att du är kommunikativ och har en förmåga att se människors och verksamhetens behov, samt lätt att prioritera om och växla fokus. Viktigt för rollen är att du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp och att du har ett intresse i att jobba med förbättringar. Sist men inte minst tror vi att du som söker är lösningsfokuserad, flexibel och har ett positivt förhållningssätt.
Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer?Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent till företag i Karlshamn

Ansök    Feb 7    Adecco Sweden AB    Ekonomiassistent
OM TJÄNSTEN Till vår kund i Karlshamn söker vi nu en ekonomiassistent som kommer få förtroende att arbeta brett men där de huvudsakliga arbetsuppgifterna består av - Löpande bokföring - Lönekörningar - Kundreskontra - Leverantörsreskontra Tjänsten är ett fulltidsuppdrag på 100 % som först och främst sträcker sig 6 månader, men med chans för förlängning. Du blir anställd av Adecco, men arbetet sker hos vår kund dit du blir uthyrd som ambulerande konsult.... Visa mer
OM TJÄNSTEN

Till vår kund i Karlshamn söker vi nu en ekonomiassistent som kommer få förtroende att arbeta brett men där de huvudsakliga arbetsuppgifterna består av

- Löpande bokföring
- Lönekörningar
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra

Tjänsten är ett fulltidsuppdrag på 100 % som först och främst sträcker sig 6 månader, men med chans för förlängning. Du blir anställd av Adecco, men arbetet sker hos vår kund dit du blir uthyrd som ambulerande konsult.

OM DIG
För att lyckas bra i rollen ser vi att du har erfarenhet inom området. Meriterande med en ekonomisk bakgrund från högskola eller universitet. Du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska, i så väl tal som skrift samt en vana att arbeta i olika system.
Du är van att arbeta självständigt men fungerar lika bra i grupp. Vi ser att du är lösningsorienterad, flexibel samt besitter en god kommunikativ förmåga.

OM ADECCO
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringslösningar som interimslösningar.

KONTAKTINFORMATION
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringen i övrigt vänligen kontakta Sebastian Baard på [email protected]
Om du har frågor gällande registrering av konto, vänligen kontakta vår support på [email protected] Visa mindre

Administratör till Celsa Recycling i Olofström

Ansök    Dec 9    Manpower AB    Ekonomiassistent
Är du en lösningsorienterad och strukturerad person som är på jakt efter ett nytt jobb? Motiveras du av att arbeta med flera administrativa uppgifter samtidigt och av att ge service i världsklass? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Manpower en administratör till Celsa Recyclings verksamhet i Olofström. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och Celsa Recycling. Du kommer att bli... Visa mer
Är du en lösningsorienterad och strukturerad person som är på jakt efter ett nytt jobb? Motiveras du av att arbeta med flera administrativa uppgifter samtidigt och av att ge service i världsklass? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Manpower en administratör till Celsa Recyclings verksamhet i Olofström. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och Celsa Recycling. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos Celsa Recycling. För rätt person finns goda möjligheter till vidare anställning på Celsa Recycling.

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och Celsa Recycling. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos Celsa Recycling. För rätt person finns goda möjligheter till vidare anställning på Celsa Recycling.

Om Celsa Recycling

"Celsa Recycling är en del av Celsa GroupTM, en av Europas största stålkoncerner. Vårt uppdrag är att samla in och förädla förbrukat järn- och metallskrot ifrån industrier, lantbruk, rivningar och andra skrothandlare till Celsas stålverk inom koncernen. På våra produktionsanläggningar i Olofström, Sölvesborg och Oxelösund bearbetar vi årligen ca 30.000 ton järn- och metallskrot."

Du kommer att ingå i ett team på 7 personer som jobbar med hållbarhet och recycling på anläggningen i Olofström.

Om dig

För att lyckas i uppdraget är det viktigt du fokuserar på att hitta lösningar och att du har förmågan att arbeta med flera administrativa uppgifter samtidigt. Det är också viktigt att du har förmågan själv driva och strukturera ditt arbete. Vi söker dig som lägst har en gymnasial utbildning inom ekonomi och har ett par års erfarenhet av ekonomiarbete och kundservice. Har du erfarenhet av SAP eller annat affärssystem med inriktning på vägning och orderläggning är det starkt meriterande.

I övrigt tror vi att du är en person som bidrar till ett positivt arbetsklimat och tycker om att samarbeta med andra människor och ge service. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Hur du ansöker

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Daniella Bergström via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0455-302788.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Om Manpower

Manpower är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Manpower utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher. Visa mindre

Ekonomihandläggare

Ansök    Aug 31    Karlshamns kommun    Ekonomiassistent
Tillsvidareanställning, tjänstgöringsgrad 100 %, tillträde enligt överenskommelse. Ekonomiavdelningen ingår i Kommunstyrelseförvaltningen. Sedan 2017 är ekonomifunktionen centraliserad. Vår roll är att stödja och ge service till samtliga förvaltningar. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i ett team som ansvarar för ekonomiadministration. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, kontering, m m. Kvalifikationer Goda kunska... Visa mer
Tillsvidareanställning, tjänstgöringsgrad 100 %, tillträde enligt överenskommelse.

Ekonomiavdelningen ingår i Kommunstyrelseförvaltningen. Sedan 2017 är ekonomifunktionen centraliserad. Vår roll är att stödja och ge service till samtliga förvaltningar.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett team som ansvarar för ekonomiadministration. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, kontering, m m.

Kvalifikationer
Goda kunskaper i grundläggande redovisning är ett krav. Högre nivå av redovisningskunskaper är meriterande. Vi ser helst att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt erfarenhet av kommunala ekonomisystem – helst Wisma RoR. Vi använder Proceedo som inköps- och fakturasystem.
Som person är du initiativrik, pedagogisk, flexibel, noggrann, ordningsam och strukturerad. Vi förutsätter att du har en god kommunikativ förmåga och behärskar det svenska språket i tal och skrift samt att du har en god samarbetsförmåga. Eftersom vi är en servicefunktion söker vi dig som har lätt för att samarbeta med andra människor och har en väl utvecklad servicekänsla.

Övrigt
Individuell lönesättning tillämpas.

För ytterligare information
Ulrika Hägvall Lundberg, redovisningschef, tfn 0454-811 52
[email protected]
Åsa Nygren, Ekonomichef, tfn 0454-81539
[email protected]
Fackliga företrädare:
Christina Gustafsson, Vision  0454-811 15

Sista ansökningsdag
2021-09-26
Urval och kallelse till intervju kommer att ske löpande. Visa mindre

Vikarierande Ekonomihandläggare

Ansök    Dec 6    Karlshamns kommun    Ekonomiassistent
Vikariat, tjänstgöringsgrad 100 %, i ett år med ev möjlighet till förlängning. Tillträde 17 januari 2022 eller enligt överenskommelse. Ekonomiavdelningen ingår i Kommunstyrelseförvaltningen. Sedan 2017 är ekonomifunktionen centraliserad. Vår roll är att stödja och ge service till samtliga förvaltningar. Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för kundreskontran med extern fakturering och support. Ansvar för övergripande kravverksamhet och övriga förekommand... Visa mer
Vikariat, tjänstgöringsgrad 100 %, i ett år med ev möjlighet till förlängning. Tillträde 17 januari 2022 eller enligt överenskommelse.
Ekonomiavdelningen ingår i Kommunstyrelseförvaltningen. Sedan 2017 är ekonomifunktionen centraliserad. Vår roll är att stödja och ge service till samtliga förvaltningar.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för kundreskontran med extern fakturering och support. Ansvar för övergripande kravverksamhet och övriga förekommande ekonomiuppgifter. I tjänsten ingår mycket interna och externa kontakter.

Kvalifikationer
Goda kunskaper i grundläggande redovisning är ett krav. Högre nivå av redovisningskunskaper är meriterande. Vi ser helst att Du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt erfarenhet av kommunala ekonomisystem – helst Wisma RoR. Vi använder Proceedo som inköps- och fakturasystem.
Som person är du initiativrik, pedagogisk, flexibel, noggrann, ordningsam och strukturerad. Vi förutsätter att du har en god kommunikativ förmåga och behärskar det svenska språket i tal och skrift samt att du har en god samarbetsförmåga. Eftersom vi är en servicefunktion söker vi dig som har lätt för att samarbeta med andra människor och har en väl utvecklad servicekänsla.

För ytterligare information
Ulrika Hägvall Lundberg, redovisningschef, tfn 0454-811 52
[email protected]
Åsa Nygren, Ekonomichef, tfn 0454-81539
[email protected]
Fackliga företrädare
Christina Gustafsson, Vision  0454-811 89
Övrigt
Individuell lönesättning tillämpas.
Sista ansökningsdag
2021-12-20
Urval och kallelse till intervju kommer att ske löpande innan ansökningstidens utgång. Visa mindre

Ekonomi- och fastighetshandläggare

Ansök    Maj 28    Karlshamns kommun    Ekonomiassistent
Ekonomi- och fastighetshandläggare Karlshamnsfastigheter AB (Kafab) är ett kommunalt fastighetsbolag som ägs av Stadsvapnet Karlshamn AB, moderbolaget i kommunens bolagsgrupp. På affärsmässig grund och ett hållbart sätt främjar Kafab utvecklingen av Karlshamns kommun genom att tillhandahålla kompletterande lokaler för näringsliv och kommunkoncern. Kafab har 46 500 kvm uthyrningsbar lokalyta i Karlshamn och Svängsta med olika lösningar för både nyföretagare... Visa mer
Ekonomi- och fastighetshandläggare
Karlshamnsfastigheter AB (Kafab) är ett kommunalt fastighetsbolag som ägs av Stadsvapnet Karlshamn AB, moderbolaget i kommunens bolagsgrupp. På affärsmässig grund och ett hållbart sätt främjar Kafab utvecklingen av Karlshamns kommun genom att tillhandahålla kompletterande lokaler för näringsliv och kommunkoncern. Kafab har 46 500 kvm uthyrningsbar lokalyta i Karlshamn och Svängsta med olika lösningar för både nyföretagare och etablerade aktörer. Fastighetsbeståndet består av ett varierande utbud av kontors- och utbildningslokaler, coworkingmiljöer samt industri- och lagerlokaler. Utöver existerande fastigheter pågår en nybyggnation på 10 000 kvm som beräknas stå klart i slutet av 2022.

Om tjänsten
Karlshamnsfastigheter växer och behöver stärka upp organisationen med en ekonomi- och fastighetshandläggare. Huvudsakligen innebär tjänsten löpande ekonomiska uppgifter såsom bokföring och månadsavstämning samt administration av fastighetsdatasystem med bland annat hyresavtal och fastighetsunderhåll. Systemet är under uppbyggnad varför mycket tid kommer att läggas på detta i början. Eftersom Kafab är en liten organisation där vi arbetar tätt tillsammans kommer du även få vara behjälplig och flexibel gentemot kollegor med andra arbetsuppgifter som:
Budgetarbete och årsbokslut
Kredithantering, krav och inkasso
Ta fram avtalsutkast för hyresavtal
Hantera diarieföring samt utlämning av handlingar
Övrig administration och kundkontakt
Bemanna receptionen på Östra Piren när behov finns

Kvalifikationer
Du är har minst en utbildning inom ekonomi/administration från gymnasiet eller relevant eftergymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har viss arbetslivserfarenhet från liknande arbete med ekonomiadministration. Erfarenhet från fastighetsförvaltning är meriterande. Som medarbetare har du lätt för att lära dig nya system, goda kunskaper i Excel och en förmåga att ta initiativ för självständigt arbete. Du är en flexibel teamplayer som kan anpassa ditt arbete efter verksamhetens behov och har en förmåga att hantera stress och ställa om med kort varsel. Arbetet kan även innebära vissa kundbesök lokalt, B-körkort är därför ett krav.

Villkor
Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Individuell lönesättning.

Sista ansökningsdag är 16/6.

Kontakt
Magnus Persson, VD
0454 – 81601
Julia Rokka, HR-specialist
0454 – 81726 Visa mindre

Ekonomiassistent/Redovisningskonsult

Gillar du att arbeta i en miljö som präglas av nära relationer till dina kunder och kollegor. Kliar det i fingrarna när du ser en ineffektiv process? Bokföringsbyrån i Sverige AB är en liten redovisningsbyrå som erbjuder tjänster inom redovisning, rådgivning, löner, bokslut och skatt. Vår kundkrets finns till stor del lokalt men samtidigt har vi även en betydande del av kundkretsen spridd över Sverige från Stockholm i norr till Malmö i söder. Vi fokuserar ... Visa mer
Gillar du att arbeta i en miljö som präglas av nära relationer till dina kunder och kollegor. Kliar det i fingrarna när du ser en ineffektiv process?
Bokföringsbyrån i Sverige AB är en liten redovisningsbyrå som erbjuder tjänster inom redovisning, rådgivning, löner, bokslut och skatt. Vår kundkrets finns till stor del lokalt men samtidigt har vi även en betydande del av kundkretsen spridd över Sverige från Stockholm i norr till Malmö i söder. Vi fokuserar på ett nära samarbete med våra kunder där vi levererar en personlig service med hög kvalitet.
Arbetsbeskrivning
I denna roll kommer du att helt ansvara och kvalitetssäkra för kundernas reskontra, löpande redovisningar samt tillhörande avstämningar och rapportering.
Som konsult på Bokföringsbyrån i Sverige AB kommer
du att jobba i ett nära samarbete med en mängd företag i flera olika branscher.
Du kommer komma in i ett tajt team där vi jobbar tillsammans. Kunderna består
framför allt av små och medelstora bolag. Arbetsuppgifterna anpassas efter
kundens önskemål. Arbetet är omväxlande och utvecklande.
Vi använder i största delen Visma och Fortnox.
Vem är du?
Vi söker dig med god erfarenhet inom framförallt löpanderedovisning,
avstämningar. Löner är ett plus. I arbetet är du initiativtagande,
kundorienterad, noggrann och håller en hög kvalitet på allt du gör. Du är
självgående, kommunikativ och har lätt för att göra dig förstådd, både muntligt
och skriftligt. Att kunna jobba i ett team är för dig en självklarhet. Att
kunna bemöta vår kund på rätt sätt är en viktig del i konsultens vardag. Har du
rätt personlighet och vilja att lära kan du också vara rätt person för oss. Vi
är en byrå som ständigt utvecklas och digitaliseras vilket är något som vi även
vill att du ska göra.
Tjänsten är till en början visstid men med stor möjlighet till att gå över i en fast tjänst.
Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till denna tjänst. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!


Rekrytering sker löpande. #jobbjustnu Visa mindre

Ekonomiassistent för framtida uppdrag i Karlshamn

Ansök    Dec 2    Experis AB    Ekonomiassistent
Är du en lagspelare som älskar att arbeta med ekonomi och ha koll på admininstrationen? Drivs du även av tanken på att få göra ett riktigt bra jobb och att få arbeta med omväxlande arbetsuppgifter i en sammansvetsad grupp? Då kan du vara den vi söker för framtida uppdrag hos våra väldigt attraktiva kunder. Har du möjlighet att påbörja tjänsten i närtid så är detta meriterande. Arbetsuppgifter Varje dag är inte den andra lik. Hos våra kunder är omväxlin... Visa mer
Är du en lagspelare som älskar att arbeta med ekonomi och ha koll på admininstrationen? Drivs du även av tanken på att få göra ett riktigt bra jobb och att få arbeta med omväxlande arbetsuppgifter i en sammansvetsad grupp? Då kan du vara den vi söker för framtida uppdrag hos våra väldigt attraktiva kunder.
Har du möjlighet att påbörja tjänsten i närtid så är detta meriterande.

Arbetsuppgifter

Varje dag är inte den andra lik. Hos våra kunder är omväxling och en dynamisk arbetsmiljö otroligt viktigt. Du kommer framförallt att arbeta med löpande bokföring, kund- och levkontra samt orderadmininstration.
Arbetsuppgifterna är omväxlande och delvis komplexa vilket kräver att du som person är strukturerad och lösningsorienterad. Vi tror att rätt person är ambitiös, pålitlig och ta stort eget ansvar.

Vidare söker vi dig som:

* är van att jobba i högt tempo och har god datorvana
* har arbetat med vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi i minst 2 år



Experis är din partner i rekryteringsprocessen. På Experis är vi specialister på att matcha din kompetens med din nästa utmaning.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos våra kunder. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Jonathan Gärdh på e-post [email protected].

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!

Om Experis

Experis ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Ekonom

Är du en driftig ekonom med höga ambitioner och med ett intresse för miljöarbete? Är du intresserad av att jobba på ett företag som är öppet för utveckling och där vi alla är miljöhjältar. Då kanske du kommer bli vår nya ekonom. Som ekonom hos oss har du ett viktigt arbete och får vara med att påverka den ekonomiska utvecklingen. Du arbetar nära våra verksamheter och blir ett stöd till de olika cheferna.  Arbetsuppgifter Budget, budgetuppföljning, bokslut... Visa mer
Är du en driftig ekonom med höga ambitioner och med ett intresse för miljöarbete? Är du intresserad av att jobba på ett företag som är öppet för utveckling och där vi alla är miljöhjältar. Då kanske du kommer bli vår nya ekonom. Som ekonom hos oss har du ett viktigt arbete och får vara med att påverka den ekonomiska utvecklingen. Du arbetar nära våra verksamheter och blir ett stöd till de olika cheferna. 

Arbetsuppgifter Budget, budgetuppföljning, bokslut och årsredovisning
Löpande redovisning
Kontoavstämningar
Utveckling av rutiner och processer
Din profil
Ekonomisk högskoleexamen med några års yrkeserfarenhet. Vi tar för givet att du älskar att arbeta i Excel och kan snabbt sätta dig in olika ekonomiska program. Du är pedagogisk och kommunikativ och stimuleras av att ditt arbete leder till en bättre ekonomisk förståelse i hela organisationen. Du skapar förtroende genom att vara kunnig, lyhörd, trygg och prestigelös. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. 

Vi erbjuder ett utvecklande arbete på en arbetsplats där du får möjlighet att påverka din roll. För rätt person finns möjlighet att även vara stöd som controller mot de olika verksamheterna. 

I denna rekrytering har Västblekinge miljö AB valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Vill du veta mer om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Annika Lundberg, 076 946 83 30. Sista ansökningsdag 21 mars 2021. Visa mindre

Ekonomiassistent till Karlshamnsbostäder

Ekonomiassistent till Karlshamnsbostäder AB Till Karlshamnsbostäder söker vi nu en Ekonomiassistent. Uppdraget startar i slutet av augusti/början av september och sträcker sig i första hand fram till årets slut. DINA ARBETSUPPGIFTER Som ekonomiassistent kommer du att arbeta självständigt med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och in- och utbetalningar. Du kommer att vara delaktig i del- och årsbokslut och bistå med underlag... Visa mer
Ekonomiassistent till Karlshamnsbostäder AB

Till Karlshamnsbostäder söker vi nu en Ekonomiassistent. Uppdraget startar i slutet av augusti/början av september och sträcker sig i första hand fram till årets slut.

DINA ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta självständigt med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och in- och utbetalningar. Du kommer att vara delaktig i del- och årsbokslut och bistå med underlag och rapporter till dessa samt till förrevision som sker i slutet av året. Du kommer också att hantera skatt och moms till Skatteverket, ansvara för inkasso och krav tillsammans med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta nära Ekonomichefen på Karlshamnsbostäder.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har arbetat med liknande arbetsuppgifter under ett par år. Du behöver ha en hög digital kompetens och lätt för att sätta dig in i nya system. Här kommer du bland annat att arbeta i Visma Control och Visma DCE.

Det viktigaste för oss är dina egenskaper! Vi söker dig som är självgående och initiativtagande. Du känner dig trygg i din kompetens men vågar ställa frågor när du inte förstår. Som person behöver du vara flexibel och har inga problem med att ställa upp när det behövs. Vi söker en kommunikativ person som har lätt för att ta olika människor. Den här rollen är en servicefunktion till bolaget och det är viktigt med en god intern kommunikation men också i dialogen med hyresgäster.

ANSÖKAN

För att vara aktuell för denna tjänst behöver du vara tillgänglig för att starta detta uppdrag i slutet av augusti/början av september. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, vi kommer att arbeta löpande med denna rekrytering. Du kommer att anställas av Maxkompetens och vara uthyrd till Karlshamnsbostäder. Eventuella frågor besvaras av Alexandra Ivstam på Maxkompetens, Under semester, v 28-31 hänvisas frågor till Maxkompetens gemensamma växel 044-781 25 25 eller Ansökan tas emot via www.maxkompetens.se. Sista ansökningsdag är den 23/7 2020.

MER OM KARLSHAMNSBOSTÄDER

Karlshamnsbostäder AB är ett kommunalt bolag som ägs av Stadsvapnet i Karlshamn AB som är moderbolag i Karlshamnskommuns bolagsgrupp. Vi är Karlshamns allmännyttiga bostadsföretag och kommunens verktyg inom bostadsförsörjningen. Beståndet består av drygt 2. hyreslägenheter och fler är under produktion. Utöver detta tillkommer drygt 2300 bostäder i särskilt boende och ett antal kommersiella hyreslokaler. Karlshamnsbostäder omsätter 220 Mkr och har en balansomslutning på 1,5 mdr kr. Med runt 60 anställda har vi valt att ha egen personal på alla nyckelpositioner då vi anser att detta borgar för närkontakt med våra kunder vilka är de viktigaste vi har. Möjligheten för kompetensutveckling hos oss på Karlshamnsbostäder är god. Läs mer på www.karlshamnsbostader.se Visa mindre

Ekonomiassistent till Karlshamnsbostäder

Ekonomiassistent till Karlshamnsbostäder AB Till Karlshamnsbostäder söker vi nu en Ekonomiassistent. Uppdraget startar i slutet av augusti/början av september och sträcker sig i första hand fram till årets slut. DINA ARBETSUPPGIFTER Som ekonomiassistent kommer du att arbeta självständigt med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och in- och utbetalningar. Du kommer att vara delaktig i del- och årsbokslut och bistå med underlag... Visa mer
Ekonomiassistent till Karlshamnsbostäder AB

Till Karlshamnsbostäder söker vi nu en Ekonomiassistent. Uppdraget startar i slutet av augusti/början av september och sträcker sig i första hand fram till årets slut.

DINA ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta självständigt med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och in- och utbetalningar. Du kommer att vara delaktig i del- och årsbokslut och bistå med underlag och rapporter till dessa samt till förrevision som sker i slutet av året. Du kommer också att hantera skatt och moms till Skatteverket, ansvara för inkasso och krav tillsammans med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta nära Ekonomichefen på Karlshamnsbostäder.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har arbetat med liknande arbetsuppgifter under ett par år. Du behöver ha en hög digital kompetens och lätt för att sätta dig in i nya system. Här kommer du bland annat att arbeta i Visma Control och Visma DCE.

Det viktigaste för oss är dina egenskaper! Vi söker dig som är självgående och initiativtagande. Du känner dig trygg i din kompetens men vågar ställa frågor när du inte förstår. Som person behöver du vara flexibel och har inga problem med att ställa upp när det behövs. Vi söker en kommunikativ person som har lätt för att ta olika människor. Den här rollen är en servicefunktion till bolaget och det är viktigt med en god intern kommunikation men också i dialogen med hyresgäster.

ANSÖKAN

För att vara aktuell för denna tjänst behöver du vara tillgänglig för att starta detta uppdrag i slutet av augusti/början av september. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, vi kommer att arbeta löpande med denna rekrytering. Du kommer att anställas av Maxkompetens och vara uthyrd till Karlshamnsbostäder. Eventuella frågor besvaras av Alexandra Ivstam på Maxkompetens, Under semester, v 28-31 hänvisas frågor till Maxkompetens gemensamma växel 044-781 25 25 eller Ansökan tas emot via www.maxkompetens.se. Sista ansökningsdag är den 23/7 2020.

MER OM KARLSHAMNSBOSTÄDER

Karlshamnsbostäder AB är ett kommunalt bolag som ägs av Stadsvapnet i Karlshamn AB som är moderbolag i Karlshamnskommuns bolagsgrupp. Vi är Karlshamns allmännyttiga bostadsföretag och kommunens verktyg inom bostadsförsörjningen. Beståndet består av drygt 2300 hyreslägenheter och utöver detta tillkommer bostäder i särskilt boende och ett antal kommersiella hyreslokaler. Karlshamnsbostäder omsätter 220 Mkr och har en balansomslutning på 1,5 mdr kr. Med runt 60 anställda har vi valt att ha egen personal på alla nyckelpositioner då vi anser att detta borgar för närkontakt med våra kunder vilka är de viktigaste vi har. Möjligheten för kompetensutveckling hos oss på Karlshamnsbostäder är god. Läs mer på www.karlshamnsbostader.se Visa mindre

Ekonomiassistent 50% till Feralco i Sölvesborg

Ekonomiassistent 50% till Feralco i Sölvesborg Dina arbetsuppgifter Felarco byter affärssystem och befintlig ekonomiavdelning behöver avlastning. Du kommer att arbeta med leverantörsreskontra, registrering av leverantörsfakturor, hantera attestering samt viss kontakt med leverantörer via mail eller telefon. I arbetet ingår även momsdeklaration, löpande bokföring samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Dina närmsta kollego... Visa mer
Ekonomiassistent 50% till Feralco i Sölvesborg

Dina arbetsuppgifter

Felarco byter affärssystem och befintlig ekonomiavdelning behöver avlastning. Du kommer att arbeta med leverantörsreskontra, registrering av leverantörsfakturor, hantera attestering samt viss kontakt med leverantörer via mail eller telefon. I arbetet ingår även momsdeklaration, löpande bokföring samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Dina närmsta kollegor är ekonomichef samt ytterligare en ekonomiassistent. Detta är ett omgående behov på 50% fram till årets slut.

Din bakgrund

Vi söker dig som har jobbat med ekonomi sen tidigare. Vi tror att du antingen är erfaren ekonomiassistent eller så har du en utbildning på universitet/högskola inom ekonomi och jobbat något år med ekonomi. Du har god datorvana, bekväm att arbeta i affärssytem samt excel. Du pratar flytande svenska och engelska på en grundläggande nivå. Möjligheterna att pendla kollektivt är begränsade så om du inte bor i Sölvesborg ser vi gärna att du har körkort och tillgång till bil.

Din personlighet

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i denna roll är du ansvarstagande, driven och är noggrann. Du är självgående och effektiv i ditt sätt att arbeta så när problem dyker upp tar du tag i dessa och söker den hjälp du behöver för att komma vidare. Som medarbetare har du ett positivt bemötande och bidrar till den arbetsgrupp som du kommer vara en del av.

Kontaktperson och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Feralco med Maxkompetens. Vi kommer att annonsera tjänsten fram till sista ansökningsdag 24 september 2020 men arbetar löpande i rekryteringen varpå tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så vänta inte med att skicka in din ansökan. Ansvarig rekryteringskonsult är Josefin Kokko Ekholm som du når på 044-781 45 05. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se.



Mer om Feralco

Feralco är ledande leverantör av vattenreningskemikalier med produktionsanläggningar och stödtjänster i hela Europa. Feralco tillverkar högpresterande vattenrenings- och processkemikalier och har 13 produktionsanläggningar i 8 europeiska länder. Som den näst största europeiska tillverkaren av prestandaprodukter för vattenrening bidrar Feralco med att leverera dricksvatten till mer än 100 miljoner människor i Europa. Läs gärna mer om Feralco på deras hemsida www.feralco.se. Visa mindre

Ekonomiassistent/Ekonom Solar Supply, Karlshamn

Ekonomiassistent/Ekonom till Solar Supply Sweden AB, Karlshamn Vi söker en ansvarstagande ekonomiassistent/ekonom som trivs i en flexibel organisation där kundfokus och förmåga att snabbt hitta lösningar bidrar till fortsatt framgång för Solar Supply med dotterbolag! DINA ARBETSUPPGIFTER Som ekonomiassistent/ekonom hos Solar Supply arbetar du med de flesta operationella momenten i ekonomihanteringen såsom kontering av kund och leverantörsfakturor, avst... Visa mer
Ekonomiassistent/Ekonom till Solar Supply Sweden AB, Karlshamn

Vi söker en ansvarstagande ekonomiassistent/ekonom som trivs i en flexibel organisation där kundfokus och förmåga att snabbt hitta lösningar bidrar till fortsatt framgång för Solar Supply med dotterbolag!

DINA ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiassistent/ekonom hos Solar Supply arbetar du med de flesta operationella momenten i ekonomihanteringen såsom kontering av kund och leverantörsfakturor, avstämning av betalningar och lönebetalningar för Solar Supply och dotterbolaget EMG. Du förbereder inför bokslut månads- och årsvis, har du vilja och förmåga ser vi gärna att du på sikt utför delar av bokslutsarbetet. Du blir en viktig del i att vara med och utveckla företagets ekonomiska rutiner och stöttar företagets mål om en fortsatt digitalisering av ekonomihanteringen. Du sitter tillsammans med dina kollegor i bolagets nyrenoverade lokaler centralt i Karlshamn.

DIN BAKGRUND

Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och gärna en relativt färsk utbildning inom ekonomi/administration och tillhörande god datamognad. Det du med självklarhet har med dig är ett genuint intresse för siffror, förbättringsarbete och fokus på kostnadseffektivitet. Det viktigaste är att du har en relevant praktisk och teoretisk grund att stå på samt en förmåga och vilja att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du kommunicerar med såväl svenska som utländska intressenter till bolaget varpå vi kräver att du hanterar engelska i tal och skrift. Att du har goda datakunskaper och lätt lär dig nya system är också en förutsättning för oss.

DIN PERSONLIGHET

Dina personliga egenskaper är av mycket stor vikt. Du har ett stort intresse av att lära dig nya saker och att hela tiden följa med i en nischad bransch där utveckling och föränderlighet ständigt råder. Du driver ditt eget arbete självständigt på ett strukturerat sätt och du är initiativtagande. Vidare har du en strävan av att utveckla, förbättra och effektivisera rutiner och processer relaterat till ditt och din avdelnings arbete. Du tycker om korta och snabba puckar, du värdesätter en enkel och rak dialog i tätt samarbete med bolagets övriga medarbetare. Vidare trivs du i en roll där kund och leverantörskontakter är en del av vardagen. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat med närhet till skratt och högt i tak.

KONTAKTPERSON OCH ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar Solar Supply med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna Rekryteringskonsult Therese Hulte på 044-781 44 80 eller Ansökan tas emot via vår hemsida, www.maxkompetens.se, sista ansökningsdag är den 9/2 2020

OM FÖRETAGET

Solar Supply Sweden AB startades 2011 med sikte på den Skandinaviska marknaden för solcellssystem och komponenter till dessa system. Vi ingår i E.On koncernen sedan september 2018. Vår målsättning är att skapa den mest effektiva distributionskanalen av solcellskomponenter till Skandinaviska energibolag, elinstallatörer och entreprenörer. Vi har en ledande position på den svenska marknaden och tillhör idag en av de ledande aktörerna. För att kunna fortsätta vår expansion behöver vi nu anställa ytterligare personal. Visa mindre

Ekonomiassistent till JSB

Ansök    Sep 12    Adecco Sweden AB    Ekonomiassistent
Har du erfarenhet av att arbete med fakturor, reskontra och betalningar? Vi söker nu en erfaren ekonomiassistent till JSB. Känner du igen dig ska du söka tjänsten redan idag! Om tjänsten Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, fakturering, avstämningar, intern rapportering och bokföring av betalningar. Du kommer även att tillsammans med andra ta hand om växeln samt andra administrativa uppgifter. Dina arbetsverktyg ko... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbete med fakturor, reskontra och betalningar? Vi söker nu en erfaren ekonomiassistent till JSB. Känner du igen dig ska du söka tjänsten redan idag!

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, fakturering, avstämningar, intern rapportering och bokföring av betalningar. Du kommer även att tillsammans med andra ta hand om växeln samt andra administrativa uppgifter. Dina arbetsverktyg kommer främst att vara affärssystemet 3L och Palette.

Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående och beräknas pågå mellan 4-6 månader med chans till förlängning. 

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasial alt. eftergymnasial utbildning i ekonomi samt tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent. Din goda förmåga att strukturera arbetet hjälper dig och du trivs med stundtals högt tempo. Det är meriterande om du har kunskaper i bokföring.

Vidare ser vi att du har en positiv inställning och flexibilitet är samt att du är en duktig problemlösare. Det är viktigt att du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, uppfattar helheter och strukturerar arbetet. Vi uppskattar ett gott humör och glimten i ögat.

Viktigt för tjänsten är:

• Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent
• Gymnasial alt. eftergymnasial utbildning

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om JSB
Som byggföretag har JSB ett viktigt samhällsansvar och i deras affärsidé lyfter de fram orden hållbarhet, mångfald och positiva upplevelser som centrala i deras dagliga arbete. JSB:s synsätt och agerande är förankrade i JSB:s regler och riktlinjer liksom uppförandekod för medlemsföretag inom Sveriges Byggindustrier.

De är representerade med kontor i Karlshamn, Karlskrona, Växjö, Kristianstad, Malmö och Stockholm. JSBs omsättningsprognos 2019 är drygt 2 mdr kr. Antal anställda ca 350.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Hanna Ericsson via [email protected] 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomi, assistent, admin, fakturering, bokföring, Karlshamn, Blekinge, Adecco Visa mindre

Ekonomiassistent

Cura Individutveckling är ett kommunalförbund med länets kommuner som medlemmar. Vårt uppdrag är att bedriva verksamheter där kommunerna ser fördelar med samordnade insatser. Vi erbjuder bland annat vård-, omsorgs- och behandlingsinsatser för barn, ungdomar och familjer. Inom området autism och Aspergers syndrom erbjuder vi gymnasieutbildning med internat samt gruppboende och daglig verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har ett bemötande som präg... Visa mer
Cura Individutveckling är ett kommunalförbund med länets kommuner som medlemmar. Vårt uppdrag är att bedriva verksamheter där kommunerna ser fördelar med samordnade insatser. Vi erbjuder bland annat vård-, omsorgs- och behandlingsinsatser för barn, ungdomar och familjer. Inom området autism och Aspergers syndrom erbjuder vi gymnasieutbildning med internat samt gruppboende och daglig verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har ett bemötande som präglas av respekt och värme. Du vill, som en del av Cura Individutveckling, vara med och utveckla vår verksamhet och i enlighet med vår värdegrund hjälpa människor att växa.

Som ekonomiassistent hos Cura Individutveckling är du en viktig del av ekonomifunktionen. Du kommer att arbeta med löpande redovisning, dagrapporter, registrering och kontering av leverantörsfakturor och momsredovisning. Du kommer även ha ansvaret för hanteringen av verksamheternas handkassor.

Vidare är du behjälplig med administrativa uppgifter, såsom öppning och diarieföring av post, bokning av tjänsteresor, hantering av leasingbilar, beställning av kontorsmaterial mm.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning alternativt likvärdig utbildning inom ekonomi. Du behöver ha erfarenhet av arbete inom en ekonomifunktion och gärna erfarenhet av arbete i den offentliga sektorn.

För att lyckas i tjänsten behöver du vara strukturerad, noggrann och självständig. Eftersom du kommer att ha många kontakter både inom verksamheten och med våra kunder är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och god servicekänsla.

Du ska ha B körkort.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online och inte via e-post eller i pappersformat. Visa mindre

Semestervikariat kund / leverantörsreskontra

Ansök    Maj 16    Lernia    Ekonomiassistent
Har du ekonomiutbildning eller erfarenhet inom området och en fena på kund- och leverantörsreskontra? Vi söker efter dig som kan stötta upp på ekonomiavdelningen hos kund i Karlshamn i sommar. Du kommer att ha mycket kund- och medarbetarkontakt så det är viktigt att du trivs i denna roll. Det här är ett semestervikariat och sträcker sig under perioden v 25 tom v 32, dagtid måndag-fredag. Arbetsuppgifter Du kommer framförallt stötta ekonomiavdelningen m... Visa mer
Har du ekonomiutbildning eller erfarenhet inom området och en fena på kund- och leverantörsreskontra? Vi söker efter dig som kan stötta upp på ekonomiavdelningen hos kund i Karlshamn i sommar. Du kommer att ha mycket kund- och medarbetarkontakt så det är viktigt att du trivs i denna roll.

Det här är ett semestervikariat och sträcker sig under perioden v 25 tom v 32, dagtid måndag-fredag.

Arbetsuppgifter

Du kommer framförallt stötta ekonomiavdelningen med hantering av kund/leverantörsreskontra, men kommer även att vara behjälplig med övriga arbetsuppgifter inom området.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi eller erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra. Vidare har du allmän god data-och systemvana. Som person behöver du vara självgående, noggrann, serviceminded och har lätt för att sätta dig in i nya sammanhang.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Karlshamn

Tillträdesdag

Start v 25 och tom v 32

Information

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Lernia och arbetar som uthyrd konsult. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Stämmer profilen in på dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Ekonomiassistent sökes till kunder i Karlshamnsområdet

Ansök    Mar 25    StudentConsulting    Ekonomiassistent
Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent? Eller är du nyligen färdig utbildad och letar efter din nästa utmaning? Då kan det vara just dig vi söker! Vi söker just nu en ekonomiassistent till en kunds ekonomiavdelning i Karlshamn. Avdelningen består av ett tight team på 5 personer som arbetar tätt i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Kontering och löpande bokföring, inklusive bokföring av provision - Kundr... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent? Eller är du nyligen färdig utbildad och letar efter din nästa utmaning? Då kan det vara just dig vi söker!

Vi söker just nu en ekonomiassistent till en kunds ekonomiavdelning i Karlshamn. Avdelningen består av ett tight team på 5 personer som arbetar tätt i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Kontering och löpande bokföring, inklusive bokföring av provision
- Kundreskontra
- Kundärenden
- Uppföljning & kontroll
- Viss rapportering samt andra administrativa uppgifter

I tjänsten kommer du vara anställd av StudentConsulting och uthyrd till vår kund, med ambitionen att på sikt gå över som direktanställd av kunden. Tjänsten är på heltid och kommer tillsättas så fort vi hittar rätt kandidat.

Din profil
Vi söker dig som minst har en gymnasieexamen med ekonomisk inriktning och gärna erfarenhet av liknande arbete. Du bör ha god datorvana, vara en fena på Excel samt ha god förståelse för grundläggande bokföring. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Vismas affärs- och redovisningssystem.

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att kunna arbeta mot deadlines och ha god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Under vissa perioder kan det bli en ökad arbetsbelastning, vilket innebär att det är av största vikt att du kan planera ditt arbete på ett bra sätt. Som person är du positivt inställd till arbete och trivs med att arbeta i team. Du är en nyfiken problemlösare som tar ansvar för ditt arbete och som trivs med att ha kontakt med verksamheten.

Är tjänsten som ekonomiassistent hos någon av vår kund som klippt och skuren för dig? Tveka då inte att ansöka redan idag! Vi arbetar löpande med urval och intervjuer.

Sökord: Ekonomi, Redovisning, Ekonomiassistent, Administratör, Ekonom, Redovisningsassistent

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Ekonomiassistent sökes till kunder i Karlshamnsområdet

Ansök    Apr 8    StudentConsulting    Ekonomiassistent
Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent? Eller är du nyligen färdig utbildad och letar efter din nästa utmaning? Då kan det vara just dig vi söker! Vi söker just nu en ekonomiassistent till en kunds ekonomiavdelning i Karlshamn. Avdelningen består av ett tight team på 5 personer som arbetar tätt i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Kontering och löpande bokföring, inklusive bokföring av provision - Kundr... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent? Eller är du nyligen färdig utbildad och letar efter din nästa utmaning? Då kan det vara just dig vi söker!

Vi söker just nu en ekonomiassistent till en kunds ekonomiavdelning i Karlshamn. Avdelningen består av ett tight team på 5 personer som arbetar tätt i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Kontering och löpande bokföring, inklusive bokföring av provision
- Kundreskontra
- Kundärenden
- Uppföljning & kontroll
- Viss rapportering samt andra administrativa uppgifter

I tjänsten kommer du vara anställd av StudentConsulting och uthyrd till vår kund, med ambitionen att på sikt gå över som direktanställd av kunden. Tjänsten är på heltid och kommer tillsättas så fort vi hittar rätt kandidat.

Din profil
Vi söker dig som minst har en gymnasieexamen med ekonomisk inriktning och gärna erfarenhet av liknande arbete. Du bör ha god datorvana, vara en fena på Excel samt ha god förståelse för grundläggande bokföring. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Vismas affärs- och redovisningssystem.

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att kunna arbeta mot deadlines och ha god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Under vissa perioder kan det bli en ökad arbetsbelastning, vilket innebär att det är av största vikt att du kan planera ditt arbete på ett bra sätt. Som person är du positivt inställd till arbete och trivs med att arbeta i team. Du är en nyfiken problemlösare som tar ansvar för ditt arbete och som trivs med att ha kontakt med verksamheten.

Är tjänsten som ekonomiassistent hos någon av vår kund som klippt och skuren för dig? Tveka då inte att ansöka redan idag! Vi arbetar löpande med urval och intervjuer.

Sökord: Ekonomi, Redovisning, Ekonomiassistent, Administratör, Ekonom, Redovisningsassistent

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Ekonom Kundreskontra till Abu Garcia i Svängsta

Ansök    Mar 22    Abu Garcia    Ekonomiassistent
Är du ekonomiassistent eller ekonom med erfarenhet av att arbeta med kundreskontra? Vill du ha en omväxlande roll, där detaljorienterat arbete varvas med kundkontakt och arbete som del av ett större team? Är du såväl verbal som strukturerad, och på jakt efter din nästa utmaning? Då kanske du är vår nästa ekonom kundreskontra! Välkommen med Din ansökan! Om tjänsten I den här rollen får du två ansvarsområden: Det första innebär att du arbetar inom vår kund... Visa mer
Är du ekonomiassistent eller ekonom med erfarenhet av att arbeta med kundreskontra? Vill du ha en omväxlande roll, där detaljorienterat arbete varvas med kundkontakt och arbete som del av ett större team? Är du såväl verbal som strukturerad, och på jakt efter din nästa utmaning? Då kanske du är vår nästa ekonom kundreskontra! Välkommen med Din ansökan!

Om tjänsten

I den här rollen får du två ansvarsområden: Det första innebär att du arbetar inom vår kundreskontra, med ansvar för inbetalningar. Detta innefattar både processen i sig, med att garantera att transaktioner blir korrekt allokerade, att göra dagliga kontoavstämningar, etc., men även ansvar för omkringliggande administration.

Den andra delen av din tjänst är att bli en del av Credit Control team. I detta blir du kontakten utåt gentemot kunde i Sverige, Norge och Danmark, i samtal avseende deras kreditvärdighet och betalningsförmåga.



Om dig

För att lyckas i den här tjänsten ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av en liknande roll. Du ska ha med dig mycket goda kunskaper i Office-paket, och då särskilt i Excel. Då tjänsten innebär många externa kontaktytor med kunder i flera länder, är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i tal och i skrift, på svenska och engelska. Övriga språkkunskaper ses som starkt meriterande.

Som person ser vi att du är noggrann och detaljfokuserad. Du är strukturerad och organiserad, och har förmågan att självständigt prioritera ditt arbete på ett korrekt sätt, och arbeta inom ramen för satta deadlines. Vidare är du en positiv och flexibel person, som trivs att varva självständigt arbete med att vara en del av ett team.



Om Abu Garcia

Abu AB utvecklar, tillverkar och säljer sportfiskeprodukter. Vi marknadsför och säljer produkter under många varumärken, t ex Abu Garcia, Berkley, Shakespeare, Hardy, Spiderwire. Bolaget ingår i Pure Fishing-gruppen som i sin tur ägs av det amerikanska bolaget Sycamore Partners. I vår anläggning i Svängsta tillverkar vi fiskerullar, ansvarar för försäljning på den svenska marknaden och distribution till de nordiska marknaderna. Våra dotterbolag i Norge, Danmark och Finland ansvarar för försäljning på dessa marknader. Läs mer på www.abugarcia.se



Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Abu Garcia med Experis Finance, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Berg på tele 0455 - 30 27 73, alternativt [email protected].

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast den 5 april. Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt.



Vi ser fram emot Din ansökan! Visa mindre